Muusikoiden.net
11.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basisti/kitaristi aloittaa koskettimet
1
nisumaka
09.12.2009 10:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hello, koska täällä näytetään jälleen käyttävän erittäin asiallista keskustelua, niin paljastanpa salaisuuteni. Eli olen soitellut harrastus ja joskus jopa ammattimielessä bassoa pääsoittimena, kitara sivusoitin. Kävin Oulunkylän POP-Jazz Opistoa 6 v 70-luvulla.

No eli olen pitkään harkinnut, että opettelisin myös soittamaan hieman koskettimia, eli käytännössä "keyboardia". Päädyin tohon Juno-D(i):hin, eli ostin sellaisen, kun oli Fasulla 1 kpl esittelykappale jäljellä, ja tekivät aika kohtuullisen tarjouksen mun mielestäni. Tää en eka laite, jonka mä noteeraan soittimeksi, siis tästä alaspäin mun mielestäni ne oli kotiharrastuspelejä. No joo, Rolandin sellainen monitori mulla on, jota kaupataan kiippareiden comboksi, ja se on hyvä.

Mun kysymys on oikeastaan tää, eli miten tästä etiäpäin. Verkosta perusasiat, eikö totta. Sitten Bass Bible ja Lewittin Kitarakirjan pohjalta samaa rataa skaalat haltuun. Miten mä opettelisin tota sormitusta. Mä ostin Rock and Roll kiipparioppaan, ja se oli vähän saman kaltainen, kuin toi Bass Bibble, eli sisältää kaiken, mutta olettaa, että henkilö tuntee musiikin teorian pohjat. Kaikki neuvot otetaan kiitollisuudella vastaan, koska rahaa toki jonkin verran on, mutta en välttämättä haluaisi ostella jotain sellaista, mitä sitten en tarvitsekaan. Telineet, penkit, mikrofonit, vahvitimet yms, mulla siis on. Jepulista, ehkäpä tästä lähtee hyvä keskustelu. Ai niin tietysti PC:tä piisaa (mulla on sellainen pieni kotistudio).

baron
09.12.2009 13:45:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten mä opettelisin tota sormitusta

Pianoalkeiskirjoissa on usein sormitus merkitty mutta ei siinä mitään suuria salaisuuksia ole:
1. Peukalolla pyritään soittamaan vain valkoisia.
2. Peukalo viedään tarvittaessa 2-3-4 sormen alle
3. Peukalon yli viedään 2-3-4 sormi

Netistäkin löytyy pianoasteikkoja joihin on sormitus merkitty.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
kiippariippa
10.12.2009 09:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kysymys on oikeastaan tää, eli miten tästä etiäpäin.

Mun mielestä hyvä idea olisi ottaa ainakin alkuun pohjalle muutama soittotunti ihan käytännössä.

- balanssit täysille -
baron
10.12.2009 10:44:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiippariippa: Mun mielestä hyvä idea olisi ottaa ainakin alkuun pohjalle muutama soittotunti ihan käytännössä.

Joo, turha keksiä pyörää uudelleen kun se on jo keksitty.
Pianoa on soitettu 300 vuotta eli kyllä tiedetään miten mikin homma parhaiten tehdään.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti