Muusikoiden.net
10.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg Trinity ja sustain ongelma
1
mobbi
06.12.2009 17:39:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt vuoden verran käyttänyt Trinity Protani ilman ongelmia. Kuukausi takaperin soitin sitten alkoi temppuilemaan. Kun soittimen käynnistää, kaikki toimii normaalisti, mutta jonkin ajan kuluttua sustainlusikkaa painaessa äänet jäävätkin soimaan vaikka jalan nostaa, irrottaa koko pedaalin, vaihtaa presettiä.. Mitä vaan. Vasta kun soittimen nollaa, ongelma hetkellisesti häviää.

Pari päivää sitten vaihdoin Switch -pedaalin toiminnoksi program upin. Kaikki toimi hetken ihan hyvin, mutta nyt soitin saattaa itsestään vaihdella saundeja erittäin ikävästi edestakaisin. Eli jotain vikaa näissä pedaalihommissa selkeästi nyt on.

Mitähän nyt sitten tällaisen vian korjauttaminen voisi maksaa? Ja pitääkö alkaa kyselemään ihan Korgin huollosta kun ei kuitenkaan mekaaninen vika ole kyseessä?

Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
Quru
06.12.2009 22:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin kosketushäikkää sustainpedaalin liitännöissä. Tuo program up ei auta yhtään mitään, se tosiaan nimensä mukaisesti vaihtaa soundia seuraavaan. Ota se ainakin pois, se ei fyysiseen vikaan auta mitään.

Antti1: Ehkä olen väärin ymmärretty nero, kuten Steven Seagal.
mobbi
08.12.2009 08:19:49

Niin siis ei ollut tarkoituskaan yrittää korjata vikaa sillä program up -toiminnolla. Kiitoksia, ei tullut mielenkään, että vika voisi olla myös itse pedaalissa! Nyt kyllä on vähän tyhmä olo kun en tajunnut... No toivottavasti selviän nyt sitten ilman sen kalliimpia huoltoja.

tepposal
12.12.2009 16:44:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trinityssä voi vaihtaa sustain-pedaalin polariteettia (+ tai -). Toisella toimii normaalisti ja toisella äänet jää pohjaan kun pedaali on ylhäällä, riippuu pedaalista kumpaa polariteettia pitää olla. Asetus löytyy jostakin global-valikosta..
Joissakin pedaaleissa voi myös vaihtaa polariteettia. Varmista ettei pedaalissasi ole joku kytkin "puoliasennossa" tai jotain kun noin epävakaasti toimii.

mobbi
16.12.2009 09:52:53

Pedaalissa ei ole kyseistä kytkintä ja soittimessa on kyllä polaarisuus oikein päin kun pedaali kuitenkin toimii. Taitaa vika olla pedaalissa kun nyt olen viikon verran soitellut ilman pedaalia ilman mitään ongelmia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti