Muusikoiden.net
11.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijalle kamat
1
TheAssassin
27.11.2009 22:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli jo viitisen vuotta kitaraa soittanut ja jo jonkin aikaa ollut into oppia soittamaan pianoa. Joten minkälaista sähköpianoa suosittelette kotikäyttöön. Mielellään täysipitkä, mutta kuitenkin tarpeeksi pieni mahtuakseen tähän rotankoloon. Ja nimenomaan sähköpianoa, josta saisi mahdollisimman aidontuntuisen oikean pianon saundin ulos (eli ei syntikoita).

Jos pystytte esim. Thomannin sivuilta näyttämään jotain esimerkkejä, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Luultavasti nuo thomannin myydyimmät keyboardit ovat kuitenkin aika päteviä?

Hinta alle 700 euroa on aika kova sana.

Ja kyse ei ole todellakaan mistään musiikin amatööristä. Kaikki ehdotukset tutkitaan tarkkaan ja vertaillaan.

Ehdotuksia, jotta saataisiin uusi "pianisti" tähän maailmaan.

JPQ
27.11.2009 23:14:44 (muokattu 28.11.2009 03:40:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha ja Roland merkkejä suosittelen eli vaikka Thomannin kärjessä keikkuu näemmä myös Casio,ja pari muuta merkkiä kuin mainitsemani niitä en tosiaankaan suosittele. ps. jossain synissäkin eirttäin hyvä piano ääni mutta totta jos sitä muuta ei tarvitse se on tyhmää ostaa ja koskettimien laatu erot. ja Roland voi olla enempi pianossa mieleen mulle (no synien piano äänten pohjalta) mutta tädille kun aikoinaan osti oli (soittanut pianoa jne) oli taas Yamaha tosin Roland oli käytetty jota kokeili ymmärtääkseni...

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Thothmes
28.11.2009 00:21:59

Suosittelisin itse myös Rolandia/Yamahaa, jotka ovat siitä hyviä että niistä saa tarvittaessa myös rahansa aika hyvin pois ja niissä ei hirveästi sellaisia ns. susimalleja ole. Valitettava totuus on, että käytetyn Casion myyminen on vähän hankalampaa, vaikka niissäkin on ihan hyviä.

Käytettyä suosittelen, koska sillä saa oman kokemukseni mukaan oikeasti paremman samalla rahalla. Itse asiassa, mulla saattaa olla jopa itselläkin myynnissä :) Tässä en yritä myydä omaani, mutta ainakin itse olen todennut tällaisissa kysymyksissä hyvän käytetyn yleensä onnistuneeksi ratkaisuksi.

Oikeastaan minulla ei ole kyllä kovin vahvaa ja selvää käsitystä eri malleista, mutta nämä noin perusperiaatteina. Toivottavasti viisaammilta löytyy enemmän viisautta.

projekti
28.11.2009 08:11:06

Tiukalla budjetilla kannattaa aina katsella käytettyä. Täyspitkähän vie aina suunnilleen saman verran leveyttä.

http://www.thomann.de/fi/kawai_cl25_r.htm

Ultra Pro.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti