Muusikoiden.net
09.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianon hankinta
1
Chanel
14.11.2009 20:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa ensi pianoa tyttärelleni. Hän ei ole soittanut pianoa aiemmin, joten tässä vaiheessa etsin hyvää hinta/laatu suhdetta, jolla on hyvä aloittaa.
Näin ollen kysyisin, mikä vaihtoehdoista olisi järkevin ostos:
Hellas Orfeo / Saito´n koneisto (n.20 vuotta vanha)
Hellas Figaro /Renner´n koneisto (n. 30 vuotta vanha)
Yamaha B1 / Yamaha´n koneisto koottu Indonesiassa (uusi)
- Kiitos

Touko54
15.11.2009 22:36:09 (muokattu 15.11.2009 23:48:46)

Chanel: Olen ostamassa ensi pianoa tyttärelleni. Hän ei ole soittanut pianoa aiemmin, joten tässä vaiheessa etsin hyvää hinta/laatu suhdetta, jolla on hyvä aloittaa.
Näin ollen kysyisin, mikä vaihtoehdoista olisi järkevin ostos:
Hellas Orfeo / Saito´n koneisto (n.20 vuotta vanha)
Hellas Figaro /Renner´n koneisto (n. 30 vuotta vanha)
Yamaha B1 / Yamaha´n koneisto koottu Indonesiassa (uusi)
- Kiitos

Niin,Renner-koneistoa olen pitänyt laadukkaana,olisiko Saito ollut sitten vähä
edullisempi tehtaalle kilpailun kiristyessä.Yamaha-Indonesia,elämme maailmantaloudessa:-)
Itse laittaisin asiat tähän tärkeysjärjestyxeen:
-1 soittotuntuma (kosketus ei ole liian jäykkä,muttei myöskään tunnoton)
-2 piano on miellyttävän näköinen (sitä on sitten jaxettava kattella)
-3 piano soi kauniisti (Kaikki kunnossa olevat soivat,makuasia,mikä miellyttää)
Kannattaisi varmaan pyytää paikkakunnan kanttoria tai pianonsoiton opettajaa
mukaan valintaa ohjaamaan,mutta tärkeintä on,että tämä tytär,jolle soitin on hankinnassa,osoittaa pitävänsä valitun pianon kosketuksesta ja ulkonäöstä.
Näin mieleisestä soittimesta saattaa tulla motivaation ylläpitäjä.
Lisäksi kiinnittäisin huomiota soittajan istuimeen.Vaihtoehtoja on ainakin pyörivä pianojakkara ja pianopenkki.Itse olen pianopenkin kannalla sen tukevuuden ja tarkan korkeussäädön vuoksi.Tavallisia tuolejakin näkee käytettävän,mutta usein ne ovat liian matalia ja soittoasento jää huonoksi.Käsiä on kannateltava liian ylhäällä,mikä käy raskaaksi ja johtaa vääriin jännityksiin soittajan kehossa.

Niin,ja ehdotettuihin soittimiin en voi ottaa yksilöidymmin kantaa kun en ole niitä nähnyt,en kuullut enkä soittanut.

Ennen:bensaa tankissa ja viinaa suonissa - vaan nyt:viinaa tankissa ja bensaa suonissa.
ope16
18.11.2009 02:30:40

Yamaha, vaikka vinkuintialaisena versiona, sillä on vaikeaa kuvitella mitään vanhaa Hellasta pahempaa. Aina paska viritys,hirveä kilkutin, kamala sointi...Uuteen soittimeen saat takuun, se on sentään jotakin. Sitten kun harkitset vanhoja laatumerkkejä, pyörrän ehkä sanani. Ja joo, Hellas ei ole laatumerkki, eikä Fazer eikä oikein Kawaikaan...

moder
18.11.2009 19:25:09

No ei pidä taas yleistää. Onhan se totta että suurin osa haukkuu fazeria / hellasta juuri näiden halpojen vaneripianojen perusteella.
Mä olen paljon soitellut juurikin 30 vuotiaalla Figarolla, ja oli se ihan soitettava peli, siis tatsiltaan ja muuten. Äänikin oli eheä ja kirkas, tietenkin pianon pienestä koosta johtuen bassosointi melkoisen mitätöntä.

Ja ei ole oma lehmä ojassa, mulla itellä on täyskorkea Yamaha.

ganesha
25.11.2009 15:56:59

itse meinasin tuossa about vuosi sitten ostaa Pianon kun halvalla olisi saanut, Riga-merkkisen. Mutta onneksi sitten valistunut henkilö konsultoi sen verran, että jäi ostamatta. Eivät vissiin ole edes niin hyviä kuin nuo Hellakset ja Fazerit, eivät pidä virettä yms. kenkkuilua.

viina. hanuri. ja naiset.
MrShaft
25.11.2009 17:39:41

Kyllä se niin on että pianoissa ja flygelöisissä toisin kuin esim jousisoittimissa,se ikä ei ole noin yleisesti positiivinen tekijä. Minä en ottaisi hellasta tai fazeria viakka olisi ok, koska siitä voi olla vaikea päästä eroon. Ihan uudet Kawait on todella hyviä, mutta ei ne sarjojen pienimmät ksokaan mitään juhlakaluja ole.

Minulle ratkaisisi

- että virittäjä kertoo koneen olevan ok
- kosketus
- soundi
- jälleenmyynti
- ulkonäkö
- hinta

Tässä järjestyksessä.

MrS

Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti