Muusikoiden.net
07.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Talvi tulee - on siis aika virityttää piano
1
Aivokalvo
14.10.2009 13:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkä talvi lähestyy ja huoneistojen sisäilman kosteudessa tapahtuu radikaaleja muutoksia. Lienee siis korkea aika laittaa hieman mainostusta pianonvirityksen tärkeydestä.

sites.google.com/site/keskiuudenmaanpianonviritys

Mikäli viritytät pianosi vain kerran vuodessa, sen aika alkaisi olla käsillä. Akustisen pianon tahi flyygelin on mahdotonta selvitä vireisenä Suomen pitkästä ja kuivasta talvesta ilman pianonvirittäjän puuttumista asiaan. Virittäjän palkkaaminen on ehdottoman kannattava sijoitus, joka paitsi tekee soittimesta miellyttävämmän kuuloisen, myös takaa pianon soittokunnon säilymisen tulevillekin vuosille.

Whack Follol De Rah!
maza
14.10.2009 14:09:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka mainostaminen foorumeilla onkin vähän kyseenalaista (hyi hyi ;), niin omasta puolestani voin Iivon palveluja varauksetta suositella. Nyt on molemmat Yamahat (U3 ja CP-60M) mainiossa vireessä. Kiitos hyvästä työstä!
Derek
14.10.2009 16:16:47

Kuinkas monella täällä on kokemusta noista pianoon asennettavista kostutusjärjestelmistä?
Itsellä olisi tosiaan vuoden ikäinen U3 tuolla odottelemassa viritystä. Tuli mieleen että voisi samalla asennuttaa semmoisen kostutusjärjestelmän, joskin kulunkejahan se hieman aiheuttaa. Tosin uskon että se on hyödyllinen ratkaisu pianon kannalta.

Aivokalvo
14.10.2009 19:06:13 (muokattu 14.10.2009 19:07:59)

Derek: Kuinkas monella täällä on kokemusta noista pianoon asennettavista kostutusjärjestelmistä?
Itsellä olisi tosiaan vuoden ikäinen U3 tuolla odottelemassa viritystä. Tuli mieleen että voisi samalla asennuttaa semmoisen kostutusjärjestelmän, joskin kulunkejahan se hieman aiheuttaa. Tosin uskon että se on hyödyllinen ratkaisu pianon kannalta.

Kyllä mä oon ainakin niistä kuullut ihan myönteisiä kokemuksia. Ainakin Italiassa (ja Italian olosuhteisiin) tehtyihin todella hinnakkaisiin Fazioleihin niitä on Suomessa asenneltu. Toki niitä voi halvempiinkin värkkeihin tunkea, pystypianoihin myös.
Täytyy siis huomioida, että ne on tarkoitettu lähinnä malleihin, jotka eivät ole lähtökohdiltaan täysin Suomeen soveltuvia.

Suomen Pianotarvike niitä ainakin myy.

http://www.pianotarvike.fi/cat/product_catalog.php?c=26

Whack Follol De Rah!
moder
14.10.2009 21:07:02

Tommonen kostutin on erittäin hyvä värkki, mulla on se U3:ssa ja pitää vireen niin hyvin, ettei tarvi ku kerta vuoteen pikkusen hienovirittää.

Noi myydään yleensä asennettuna. Itse jouduin kylläkin asentamaan sen itse uudelleen, kun asentaja oli tehnyt niin kelvotonta työtä.

joeskeli
15.10.2009 11:54:42

Joo, synatkin alkaa taas heittämään vireen päin kuusta joka toinen päivä. :(

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti