Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kiippareiden monitorointi
1
moozart
05.10.2009 14:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt että hommaisin itselleni pienet aktiivimonitorit, jotka asentaisin kiinni synaständiin. Niistä saisi aina sopivasti tulemaan synat ja oman laulun, ilman ikuista huitomista mahdolliselle miksaajalle. Onko kellään kokemusta ja suosituksia minkälaisia kannattaisi harkita?
Olen kyllästynyt lattia pauhaaviin isoihin pönttöihin, joista ei kuitenkaan saa kunnolla selvää, napit taas ei tunnu oikein omalta jutulta.

dolbynr
05.10.2009 17:08:52

Genelec 1029A on kätevänkokoinen kiinnitettäväksi mikkiständin nokkaan ja toisto on selkeä.

http://www.noretron.fi/index.php?si … group_id=19&group_id=23&prod_id=455

Teho riittää kevyeen lavavolumeen.

tarmo
05.10.2009 17:11:54

moozart: Olen miettinyt että hommaisin itselleni pienet aktiivimonitorit, jotka asentaisin kiinni synaständiin. Niistä saisi aina sopivasti tulemaan synat ja oman laulun, ilman ikuista huitomista mahdolliselle miksaajalle. Onko kellään kokemusta ja suosituksia minkälaisia kannattaisi harkita?
Olen kyllästynyt lattia pauhaaviin isoihin pönttöihin, joista ei kuitenkaan saa kunnolla selvää, napit taas ei tunnu oikein omalta jutulta.

Mä käytin joskus sellaista fbt:n jollya, jonka sai kätevästi mikkiständin nokkaan ja korvan viereen. Aika humppa ratkaisu, mutta tavallaan ihan toimiva... Ongelma siinä on se, että kovemmissa äänenpaineissa pieni pönttö jää jalkoihin, vaikka ääntä lähtisikin. Mut on se yksi tapa ajaa melupiikki korvaan, jos siitä diggaa.

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … usa/Categories/kaiuttimet/fbt_jolly

Ainiin, ja pari vuotta tuo kesti. Sen jälkeen on alkanut hyytyä jo ihan kotitreenissäkin 30 minuutin soiton jälkeen. Mikä lie vaivaa, ehkäpä huollettavissa.

Ihan sama.
moozart
05.10.2009 20:15:14 (muokattu 05.10.2009 20:15:47)

tarmo: Mä käytin joskus sellaista fbt:n jollya..

Fbt:n soundi ei oikein miellytä.. on ollut joskus käytössä. Lähempänä studiomonnaria pitäisi olla.
Paljonko sitten viitsii rahaa laittaa likoon on toinen juttu..

Murgo
06.10.2009 06:57:39 (muokattu 06.10.2009 06:58:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisella kahdesta tähänastisesta keikastamme oli vieressä joku sellainen aktiivinen T-box pikkupönttö mikkiständin nokassa. Oli ainakin heavybändin lavavolumella jokseenkin hyödytön, alkoi vain särkeä kauan ennen kuin siitä edes kuuli itseään tai kitaroita. Tulos:soitin keikan lähes "sokkona". Tosin sijoittelukin oli sikäli huono lavan pienuuden takia että olin aivan rumpusetin vieressä, joten pellit hukuttivat tehokkaasti kaiken muun.

Toisella keikalla (omakuva) oli perinteiset kulmamonitorit ja homma toimi loistavasti, tosin sillä kertaa taas lava oli isompi ja rummut olivat n. 3 metrin päässä takaviistossa joten ne eivät kailottaneet niin pahasti korviin.

Mutta ehkä ne pikkumonitoritkin järkevillä äänenpaineilla toimivat?

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
kiippariippa
06.10.2009 08:46:32

Yks vaihtoehto vois olla tommonen:

http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_voicesolo_vsm300_xt.htm

Aika pienikokoinen ja monipuolinen väline ja ääntäkin lähtee aika runsaasti. Eikä oo ihan noissa Genelecien hinnoissa. Se melupiikki siinä helposti on korvassa toki, kun tommonen nököttää korvan juuressa.

S1mppa
06.10.2009 13:52:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän enemmän rahaa ja paljon parempi elämä: korvamonitorit. Ei tarvi olla langattomat, kun on sitä on kuitenkin aika sidottuna siihen tiskiinsä.

Miksaajakin tykkää :)

- original S1mppa -
tarmo
06.10.2009 18:46:45 (muokattu 06.10.2009 18:47:41)

moozart:

Fbt:n soundi ei oikein miellytä.. on ollut joskus käytössä. Lähempänä studiomonnaria pitäisi olla.
Paljonko sitten viitsii rahaa laittaa likoon on toinen juttu..

Ymmärrän. Eipä se kummoselta kuulosta piano telkänpöntöstä. Tai mikään muukaan.

Noitten pikkumonareiden hommaminen keikkakäyttöön ei kuitenkaan oo ainakaan mulle mikään soundikysymys. Kun on pieni kartio ja vieressä rumpusetti pauhaamassa, niin soundi on se, mitä ihan viimiseksi tulee miettineeksi. Keikkakäyttöön joku genelecin 800 euron pönttö on aika turha investointi, paitsi jos teet keikkaa yksin. Bändin pauhatessa vieressä ei genelecin pehmeä bassotoisto ja tasaiset taajuudet paljoa pääse kunniaan, koska sitä ei kuule kuitenkaan.

Korvamonitoreja en lähde suosittelemaan, koska et niitä halunnut. Itse tykkään niistä vaan, jos on monitorimiksaus kunnossa. Parhaimmillaan ne on ihan parasta.

Jos sun tarkoituksena on vetää esim. omasta pikkumikseristäs pelkät kiipparit itselles, tollanen pikkumonitori on ihan toimiva. Jos tarttet sinne muutakin, esim basaria/bassoa, mieti ihan pikkasen isompaa pönttöä. On niitä hyviäkin.

Ihan sama.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti