Muusikoiden.net
11.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg SV-1
1 2 3
Leikari
21.09.2009 14:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sattui silmään SOS:n sivulta tällainen uusi tuote so. valmistajan tuotesivulle ohessa linkki:

http://www.korg.com/Product.aspx?pd=562

menestymisenmahdollisuuksia?? vintagepainotteinen piano/virtuaalisähköpiano, jossa jonkinlaiset urutkin. Vakiintuneita kilpakumppaneita ainakin Nord..

mielenkiintoista selata SOS:n arviointiartikkeli kunhan paperiversiona saapuu Akateemiseen..

THomanniltakin löytyy..

http://www.thomann.de/fi/korg_sv1_73.htm

Prophet
21.09.2009 15:02:52

Tuolla on kritiikkiä:

http://www.youtube.com/watch?v=H_BPiScinrk

kiippariippa
21.09.2009 16:35:14

Ohoh, onpas kiinnostava verme!

Bronks
21.09.2009 17:04:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari:
THomanniltakin löytyy..

http://www.thomann.de/fi/korg_sv1_73.htm

Ei sentään vielä. Mutta on tuo jo saanut aikamoisen globaalin gasin ennen kauppoihin ilmestymistään.

Don't take me serious, I'm just playing.
JPQ
21.09.2009 17:15:33

Uskottoavamman näköinen ainakin kuin Nord mutta onko parempi jätän sen sanomisen muille. ps. itse en ole sähköpianon tarpeessa varsin ja oma makuni siis omassa käytössä enempi dx7 tyyppinen epiano puoli mutta muiden soitossa Rhodeskin maistuu. Ehkäpä jopa omassa voisi jos olisi ns tarpeeksi hyvä soundi.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
BaariMikko
22.09.2009 00:32:56

Demojen perusteella Electro vetää kyllä edelleen pidemmän korren. Tokikaan tämä ei silti ole NE3:n kanssa täysin vertailukelpoinen. Esim. Hammond-soundit taitaa olla ihan sampleja Korgissa? Oli miten oli, niin ne pianosoundit minkä pitäisi olla tässä "se juttu", ei nyt niin hirveästi vakuuttaneet... Rhodesit soundasi mun korvaan aika samalta kuin mun 10v vanhassa Yamaha S80:ssä.

http://maihinnousu.net/tellus
JPQ
22.09.2009 03:03:05

BaariMikko: Demojen perusteella Electro vetää kyllä edelleen pidemmän korren. Tokikaan tämä ei silti ole NE3:n kanssa täysin vertailukelpoinen. Esim. Hammond-soundit taitaa olla ihan sampleja Korgissa? Oli miten oli, niin ne pianosoundit minkä pitäisi olla tässä "se juttu", ei nyt niin hirveästi vakuuttaneet... Rhodesit soundasi mun korvaan aika samalta kuin mun 10v vanhassa Yamaha S80:ssä.

Ainakin korgin nettisivun epiano ehkäpä just rhodes jos en sekoile jota kuuntelin kuulosti kyllä tosiaan aikas pahalta no pahekmmalta melkein osassa korgin syniäkään... ps. korg ilmeisesti kokonaan samplevehje vei itesseltä mielenkiinnon luulin ovat viimein tehneet mallinnuksen siis rhodes puolellla meinaan.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Leikari
22.09.2009 08:42:21

Korg on kerrankin onnistunut retromuotoilussaan - harmi, ettei minulla ole ko. tyyppiselle soittimelle tarvetta.

Ensimäisenä pisti silmään puutteena, että ko. soittimessa ei ole urkumallinnusta drawbareineen Nordin tapaan. Olisiko ajateltu, että vintagekiipparisoundien vakavat käyttäjät tarvitsevat kuitenkin erillisen koskettimiston uruille. Tekniikkanhan KOrgillakin olisi jo ollut valmiina.

Keskustelupalstat tullevat täyttymään aitojen vintagesoittimien omistajien, nord-uskovien ja korgin uutuuteen luottavien kinasteluja soundien oikeellisuudesta/hyvyydestä jne...

Bronks
22.09.2009 09:19:41

Leikari: Korg on kerrankin onnistunut retromuotoilussaan - harmi, ettei minulla ole ko. tyyppiselle soittimelle tarvetta.

Ensimäisenä pisti silmään puutteena, että ko. soittimessa ei ole urkumallinnusta drawbareineen Nordin tapaan. Olisiko ajateltu, että vintagekiipparisoundien vakavat käyttäjät tarvitsevat kuitenkin erillisen koskettimiston uruille. Tekniikkanhan KOrgillakin olisi jo ollut valmiina.

Keskustelupalstat tullevat täyttymään aitojen vintagesoittimien omistajien, nord-uskovien ja korgin uutuuteen luottavien kinasteluja soundien oikeellisuudesta/hyvyydestä jne...

Joo, juuri näin on mennyt ainakin Music Playerin foorumissa.

Komppaan veikkausta urkumallinnuksen puutteesta. Oikeat urkurit eivät satavarmasti halua soittaa vasarakoskettimistolla, ja sampleratkaisulla on varmasti haluttu estää hinnan karkaaminen. Voihan tuolla kuitenkin jotain nojausmattoa soittaa.

BaariMikko
22.09.2009 14:36:07

Bronks: Joo, juuri näin on mennyt ainakin Music Playerin foorumissa.

Komppaan veikkausta urkumallinnuksen puutteesta. Oikeat urkurit eivät satavarmasti halua soittaa vasarakoskettimistolla, ja sampleratkaisulla on varmasti haluttu estää hinnan karkaaminen. Voihan tuolla kuitenkin jotain nojausmattoa soittaa.

Mutta kun NE3:ssa on ainakin mun mielestä markkinoiden paras urkumallinnus asiaankuuluvalla koskettimistolla + vähintään yhtä hyvät Rhodesit, Clavit jne ja päälle vielä samplekirjastopuoli johon saa ladattua käytännössä mitä tahansa, ja tämä jopa hieman halvemmalla, niin... Korg toki on selvästi enemmän pianisteille suunnattu laitos, ja se tuntuisikin jäävän sen ainoaksi eduksi.

Toki uskon, että Jenkeissä laite saanee Clavian tuotteita enemmän jalansijaa, siellähän esim. NE3:n saatavuus taisi julkaisun aikaan olla todella kehno?

http://maihinnousu.net/tellus
Bronks
22.09.2009 14:40:11

BaariMikko: Mutta kun NE3:ssa on ainakin mun mielestä markkinoiden paras urkumallinnus

Mun mielestäni se ei ole markkinoiden paras, mutta hyvä se on;)

Korg toki on selvästi enemmän pianisteille suunnattu laitos, ja se tuntuisikin jäävän sen ainoaksi eduksi.

Juurikin näin.

masal
22.09.2009 17:28:46

Bronks: Mun mielestäni se ei ole markkinoiden paras, mutta hyvä se on;)

Juurikin näin.

Komppaan...

Rrrrrrockkkk...
Exhausted
22.09.2009 17:32:25 (muokattu 22.09.2009 17:33:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nord Electrossahan pääpaino on Hammondin ja Rhodesin soittamisessa. Koskettimisto on puolipainotettu ja akustinen pianosaundi lähinnä lisävaruste. Tässä Korgissa taas tuntuisi nimenomaan piano olevan se ykkösjuttu ja urku lisävaruste. Sen puolesta vertaisin tätä Korgia ennemmästi muihin keikkapianoihin. Nordilla taas varsinaista keikkapianoa ei ole, muuta kuin Stage, jossa sitten on kaikki muutkin saundit samassa, ja hintaa sen mukaisesti.

JPQ
22.09.2009 19:16:18

Teille jotka sanotte että Ne3 ei ole paras urkumallinnus missä se on ? vaikken Hammond miehiä olekkaan. jos urkuja niin kirkkoa,farfisaa,voxia ja eminentin teatteri urkua kannatan.

Quru
22.09.2009 20:11:36

Veikkaisin kanssa, että soundien puolesta kilpailija löytyy enemmän tältä rolandin RD-sarjan suunnalta kuin Nordin electroista. Nimen ja ulkonäön puolesta voisi toki olettaa toista, mutta enemmän ehkä luottaisin soundipuoleen tuossa asiassa...

Antti1: Ehkä olen väärin ymmärretty nero, kuten Steven Seagal.
TaikuriHärvä
22.09.2009 20:12:57

Ihan pätevältä laitteelta kyllä vaikuttaa ja kuulostaa. Tosin en urkumiehenä oikein ymmärrä, et mitä järkeä vasarakoskettimelliseen laitteeseen on laittaa urkuja ollenkaan. Senverran hintavakin onvarmaan , että melkeen samalla rahalla sais hyvät urut ja keikkapianon.

Ei se ole koira, se on Mustanaamio.
masal
22.09.2009 21:15:20

JPQ: Teille jotka sanotte että Ne3 ei ole paras urkumallinnus missä se on ? vaikken Hammond miehiä olekkaan. jos urkuja niin kirkkoa,farfisaa,voxia ja eminentin teatteri urkua kannatan.

Nordissa in mallinnus kyllä loistava, mutta jokseenkin livekäytössä olen tykännyt eniten VK-8:sta. Nordi oli "hitaampi" käyttää ja itse tykkään nimenomaan Rollen käytettävyydestä + soundissa säröpuolesta ja murinasta. Ehkä nuo Hammondin omat kloonitkin ovat käytettävyydeltään samaa luokkaa. Mutta vanhan opettajani sanoin: de gustibus non est disputandum...

Masa

Rrrrrrockkkk...
Prophet
22.09.2009 21:52:36

Leikari: Korg on kerrankin onnistunut retromuotoilussaan

Clavia DMI voisi ottaa Eero Aarnion designeriksi seuraaville NordLeadeille ja Electroille.

TaikuriHärvä
22.09.2009 21:53:12

VK-kasia en ookkaan hirveenä kuullu, ite soitan Hammondin kloonilla. Nordista taas en tykkää yhtään, ikävä käyttää varsinki ne "drawbuttonit". Mun mielestä urut ei oikeen voi edes olla punasia. Täytyy kuitenki myöntää, et kyllä se NE3 kuulostaa hyvältä. Kaikkien kolmen mallinnetut säröt kuulostaa kuitenki ihan hirveiltä, mut eihän niitä oikeasti kuulukkaan käyttää.
Tuohon ovat Korgilla keksineet laittaa tuon putkitekniikan ite laitteeseen. Kätevää ku saa jotain muruaki ilman mitään ylimääräsiä palikoita. Kaiken lisäksi oikein tyylikkään näkönen peli.

Ei se ole koira, se on Mustanaamio.
Bronks
22.09.2009 22:18:45

Tuo putki keyboardissa ei ole ihan uusi juttu, vaikka mä olen käsittänyt, että tuo Korgin vehkeen putki on jokin mallinnushybridi. Korjatkaa joku, jos olen tajunnut väärin.

"Hirveän" kuuloisista säröistä sen verran, että kyllä mä ainakin olen saanut oman Hammondini särön varsin kivaksi. Tosin vaihdoin Sovtekin putket siitä laadukkaampiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti