Muusikoiden.net
02.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nahkatakkinen tyttö -saundi? (intro varsinkin)
1
ujulaala
19.07.2009 17:09:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tuollainen saundi tehdään v/a synalla? mulla alesis micron (3 oskillaattoria, 2 filtteriä ja liuta muita asiaankuuluvia säätöjä)..

http://www.youtube.com/watch?v=-_-3wwFLroY

Thomy
20.07.2009 10:36:11

ujulaala: Miten tuollainen saundi tehdään v/a synalla? mulla alesis micron (3 oskillaattoria, 2 filtteriä ja liuta muita asiaankuuluvia säätöjä)..

Toi on tuollainen aika perus filtterisweep-padi, varmaankin joku Juno-60 tms.presetti. Olennaisia parametrejä ovat mm. filtterin cutoffia moduloivan envelopen decay (oishan näille tietty suomenkielisetkin nimet, mutta kuka niitä oikeesti käyttää...). Ja detunea oskillaattoreihin, sekä chorusta peliin, niin kyllä se sieltä tulee. Eli vääntele vaan nappuloita, siinähän se homman hauskuus piilee. Kyllä sä sitten huomaat, kun haluttu lopputulos alkaa lähestyä.

tarmo
20.07.2009 16:59:51

ujulaala: Miten tuollainen saundi tehdään v/a synalla? mulla alesis micron (3 oskillaattoria, 2 filtteriä ja liuta muita asiaankuuluvia säätöjä)..

http://www.youtube.com/watch?v=-_-3wwFLroY

Osta Motif, heti löytyy.

Ihan sama.
JPQ
20.07.2009 17:23:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Osta Motif, heti löytyy.

ja kuulostaa kuitenkin huonommalta kuin virtuaali analogilla väänetty. se varma se. ps. minua ärsyttää osta motif asenne ihan jo siksi että nuo kaikki aika arvokkaita ja toisekseen en pidä niiden soundista.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
20.07.2009 20:09:29

JPQ: ja kuulostaa kuitenkin huonommalta kuin virtuaali analogilla väänetty. se varma se. ps. minua ärsyttää osta motif asenne ihan jo siksi että nuo kaikki aika arvokkaita ja toisekseen en pidä niiden soundista.

Höpö höpö. Motif on yllättävän kätevä kotipizzakiiboordi. Jos ei tykkää, ei varmaan sitten osta.

Ihan sama.
tliedes
20.07.2009 22:52:25 (muokattu 20.07.2009 23:36:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi intro on tehty juno 106:lla, oon tota soundia vääntäny nimenomaan 106:lla ja päässyt aika lähelle. tosin mun käsityksen mukaan peten 106 on modattu jollain tapaa, videoista on nähnyt että synan päällä on jokin pieni laite. mutta samantyylistä soundia tekee varmaa millä tahansa synalla.

ja video: http://www.youtube.com/watch?v=QfiTrQ2xHhM

JPQ
21.07.2009 00:03:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Höpö höpö. Motif on yllättävän kätevä kotipizzakiiboordi. Jos ei tykkää, ei varmaan sitten osta.

Kyllähän se parempi kuin ei mitään ja johonkin sopii mutta joka paikassa motifin tms tyrkytys vähän naurattaa.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
21.07.2009 16:43:00

JPQ: Kyllähän se parempi kuin ei mitään ja johonkin sopii mutta joka paikassa motifin tms tyrkytys vähän naurattaa.

No eihän se motif mikään jumala ole... perussyna. Ei pidä ottaa vakavasti, mutta ihan käyttis yleissyna kuitenkin. Mulle se on vaan yksi työkalu muiden joukossa, enkä sitä tyrkytä. Siitä mä oon tarvittaessa ton nahkiksen päräyttänyt.

Kunhan kysymykseen vastailin. Niin, ja sama soundi löytyy myös yamahan ex7:sta. Ettei sen puoleen. Ja kuten edellä sanottu, tämä soundi ei ole alkuperäinen, mutta imho yllättävän käyttökelpoinen.

Lopulta mä määrittelen ihmisarvoni sen kautta, kuinka nopeesti dingosoundit löytyy / kuinka monta dingobiisiä handlaan.

Ihan sama.
valisa-71
26.10.2009 03:47:35

Nykyvehkeistä ei tahdo enää löytää Nahkatakkinen Tyttö- soundia. Itse väänsin sen Rolandin JD-800:lla. http://www.youtube.com/watch?v=qkJazALi0gc
Luultavasti vanhemmat Rolandin synat on muutenkin aika lähellä sitä äänimaailmaa. Mm. D-50 synasta löytyy melko lähellä oleva soundi (nimeä en muista)

Leikari
26.10.2009 09:17:49

valisa-71: Nykyvehkeistä ei tahdo enää löytää Nahkatakkinen Tyttö- soundia. Itse väänsin sen Rolandin JD-800:lla. http://www.youtube.com/watch?v=qkJazALi0gc
Luultavasti vanhemmat Rolandin synat on muutenkin aika lähellä sitä äänimaailmaa. Mm. D-50 synasta löytyy melko lähellä oleva soundi (nimeä en muista)

nimenomaa kyseessä on tyypillinen 80-luvun roland -soundi - ja nimenomaa erittäin "juno". Junoissa on jollain tavalla steriili filtteri, joka kuitenkin tekee oman soundinsa.

kun tässä ei nyt ole käsillä niin en pysty sanomaan, että miten se tehdään. Voi olla presettikin, mutta samoin - so. en pysty tarkistamaan.

tuollaiset filter-sweepit soitan useimmin mieluiten modwheelillä, jolloin tulos on elävämpi & säästyy junon tapaisissa soittimissa se ainoa EG muuhun käyttöön.

maza
26.10.2009 21:23:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäisestä kysymyksestä on tietysti aikaa, mutta kokeilin tässä huvikseni väännellä Jupiter nelosella vastaavaa soundia. Toi soundi on tosiaankin niin Juno kuin vaan olla ja voi, mutta kyllä se aika hyvin tästäkin irtos.

Yksi saha-osku per ääni, suboskillaattori päälle, aika paljon resoa, filsa (24 dB/oktaavi, kuten Junoissakin) täysin kiinni ja envelope mod täysille, kohtuuhidas attack ja decay envelopeen. Chorus päälle.

Jos soittimena ois ollu joku Junoista, niin tossahan se taitais olla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti