Muusikoiden.net
08.12.2016

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Fantom G vai Korg M3 vaiko jokin muu??
1 2
JMVx
10.03.2009 07:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, olen nyt mahdollisesti hommaamassa uutta työasemaa, ja päädyin sitten näihin kahteen, jokin muukin olisi kyllä mahdollinen.. Soittelen paljon kaikenlaista, joten saa olla hyvät soundit. Korgista olen ottanut enemmän selvää, joten kyselen pääosin Rolandista, josta ei hirveästi netissä kerrota (tai sitten olen sokea, hyvin mahdollista sekin.)
Löytyykö Rolandista semmoista komppi mahdollisuutta, kuten Korgissa on tämä Drum Track?? Onkos Rollussa sitten semmoista toimintoa kuten Korgissa Chord Trigger?? Onkos Rolandissa minkäänlaiset soundit?? Noo.. eiköhän tuossakin ole näin aluksi, keksin myöhemmin lisää kysymyksiä..

Leikari
10.03.2009 08:52:07

www.soundonsound.com

lehdessä oli numero-pari sitten uuden Rolandin esittely/"testi" - kannatanee varmaan ostaa artikkeli luettavaksi ennen ko. hintaista päätöstä

suosittelen, että käyt musiikkiliikkeessa testaamassa kumpaakin - valmistajien mainostamista erikoisominaisuuksista kannattaa pyytää myyjältä käyttöopastus ja kokeilla sitten itse, että onko se minkä väärti - saa ainakin tuntumaan ko. ominaisuuden todellisesta käyttötarpeesta...

Thomas Häggblom
10.03.2009 12:26:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Milloinkohan tähän topicciin tulee ensimmäinen "Osta Motif!" -kommentti.

Itse molempia soittaneena kallistuisin M3:n puoleen, koska siinä tuntuu olevan enemmän käyttökelpoisia yleissoundeja ja käyttöliittymä on loogisempi. Saattaa tietysti johtua myös siitä, että olen soittanut enemmän Korgeja ja ne ovat siten tulleet tutuksi.

JPQ
10.03.2009 13:24:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Undying Dreams: Milloinkohan tähän topicciin tulee ensimmäinen "Osta Motif!" -kommentti.

Itse molempia soittaneena kallistuisin M3:n puoleen, koska siinä tuntuu olevan enemmän käyttökelpoisia yleissoundeja ja käyttöliittymä on loogisempi. Saattaa tietysti johtua myös siitä, että olen soittanut enemmän Korgeja ja ne ovat siten tulleet tutuksi.

Tarkoitatko niitä joita helppo laittaa paljon päällekkäin ilman että soundimaailma tukossa vähän kuin sinfonia orkesterissakin voi todella monta sundia olla kerralla ilman ongelmia. Ps. jos noita tarkoitat niin rupes m50 kiinnostamaan jälleen eniten budjetti laitteista sen soundilistan nimi mielikuva antaa tämän että noita löytyisi.

Nakkiso
10.03.2009 15:58:30

Oletko harkinnut Motif xs:ää? Mielestäni se kuulostaa parhaalta näistä kolmesta, mutta nää on tietysti makuasioita. Kannattaa käydä kokeilemassa kaikkia, ei se muuten selviä.

Niin joo, tietysti Kurzweil pc3 on myös mahtava peli, sekin kannattaa katsastaa.

http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Xardan
10.03.2009 17:00:34 (muokattu 10.03.2009 17:01:20)

Mulla m50-88 ja siinä M3 engine joten soundit on kyllä siinäkin jo pirun hyvät. Kerran testasin M3:sen liikkeessä. Myös löytyy Roland Fantom-S joten jos toi on paljonkin päivitetty niin siinäkin on pirun hyvät soundit (kehuvat vielä markkinoiden tehokkaimmaksi työasemaksi=) Pitäs kyllä testata motif xs, en oo päässy ku kerran testaamaan perus motif 6:sta joten ei voi tosta sanoo mitään.

Käyttöjärjestelmä on rollessa paljon parempi ja helpompi. Tottumiskysymys.

Music is my life, if not, then hell with me!
JMVx
10.03.2009 18:29:09

Noo... Kurzweil PC3x pyörii jo nurkissa...
Tarkotus ois löytää semmonen työasema syna, jolla tekis sitten studiohommia, ja pyörittäs keikalla tietysti...
Motif XS:än oon jo testannu, hieno peli ja mahtavat soundit, mutta himoitsisin ehkä hieman enemmän Korgia tai Rolandia...
Soundit on varmaan aika samaa luokkaa näissä koneissa, sitten on tietysti niitä jotain hyviä puolia ja huonoja puolia, joista kertominen ei ole todellakaan pahasta.
Rolandia olen jo testannut vähän, mutta todella vähän. Korgin M50:stä pääsin testaamaan pari päivää sitten, en sitten tiedä kuinka samanlainen vehje M3 on...
Tämähän vaatii kovaa harkintaa. Toisaalta tämän hintaluokan päätöstä ei hetkessä tarvitse, saati kannata tehdä... Onkohan M3:sta ja Fantom G:tä mahdollista testata jossain päin Itä-Suomea?? Ei jaksaisi lähteä Helsinkiin. :)

Quru
10.03.2009 19:01:38

Jos Pc3x on jo nurkissa niin varmaan joku kunnon työasemasyna olisi kova valinta. Fantom G:tä suosittelisin. Jyväskylässä on Musapörssissä testattavana, itä-suomesta en tiedä.

Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
JMVx
10.03.2009 19:08:52

Näin pörräs meikäläisenkin ajatus. Rolandi taitaa olla kyllä aika työasematykki...
Ja onhan tuo Fantom paljon hienomman näköinen, kuin tuo M3, jos nyt ulkonäöllä on osuutta asiaan. :)

Foranamo
10.03.2009 19:40:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan aikaisempia, jos pc3 löytyy jo taitaa paras vaihtoehto olla tuo Fantom. Näin itsekin tekisin ja saatan tehdäkin, jos rahoja kasaantuu :)

Xardan
10.03.2009 21:23:26

Voisin kyllä kuvitella että Fantom päihittäisi. Fantom-S:ssäkin on loppuiäksi säätämistä =)

Music is my life, if not, then hell with me!
JMVx
10.03.2009 22:04:15

Hmm... Sanokaapas onko Rolandissa mitään mieltä käyttää tarvittaessa OMB kiipparina?? Ei se sinäänsä haittaa, mutta kiinnostaa kyllä. :)
Onko Fantomissa semmoista rumpu pattern mahdollisuutta?? Siis mahdollisuutta soittaa rumpujen kanssa?? Ei sillä sinäänsä taaskaan niin väliä. Kaverilla pyörii nurkissa vähällä käytöllä oleva Tyros. :)

Thomas Häggblom
10.03.2009 23:04:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Tarkoitatko niitä joita helppo laittaa paljon päällekkäin ilman että soundimaailma tukossa

Joo niitäkin, mutta toisaalta olen työasema-jutuissa niin Korg-henkinen ettei minuun kannata luottaa. Korgeja olen käyttänyt paljon ja tutustunut moniin malleihin huolella, Fantomia olen vain jokusen hetken kaupassa testaillut ja selvitellyt. Noissa työasemissa pätee hyvin se, että siitä tykkää mihin on tottunut.

JPQ
10.03.2009 23:10:05

Undying Dreams: Joo niitäkin, mutta toisaalta olen työasema-jutuissa niin Korg-henkinen ettei minuun kannata luottaa. Korgeja olen käyttänyt paljon ja tutustunut moniin malleihin huolella, Fantomia olen vain jokusen hetken kaupassa testaillut ja selvitellyt. Noissa työasemissa pätee hyvin se, että siitä tykkää mihin on tottunut.

Minä en ole mihinkään tottunut paitsi Alesiksen quadrasyntheistä pidän aika hyvin rautapuolella (hyvä huilu vieläkin vaikka softalla mielummin teen) ja softana ik multimedian total workstation 2 menee. ja Yamaha S30 ei taas jotenkin tunnu multa
ei työasema mutta ei kyllä ihan minimirom samplesynakaan vaikka ei se 24megatavua paljon enään nykyään ole ja demojen pohjalta korg,ja roland ja uus kurzweil kuulostaa hyvältä. puhun myös tavallisten väännökseltä. varsinkin jouset jättää yamahassa toivomisen varaa ja paljon.

Mono-SKI
12.03.2009 00:53:50

Itselläni on M3-88 ja oon ollut tyytyväinen. Layereitä ja splittejä on helppo ja nopea tehdä kosketusnäytön avulla. Nordin ja microkorgin kanssa loistava yhdistelmä keikalla :)
Pikkuvehje menee kivasti siihen modulin viereen jos sen siirtää sivuun.

Fantom, Motif ja M3 kaikki kuulostaa mun mielestä hyvältä ja ovat varmasti toimivia laitteita jokainen. Testailun jälkeen M3 veti kuitenkin puoleensa. Modulin saa irti, joka on ollut todella hyödyllinen ominaisuus treeneissä ja keikoilla ravatessa.

Testaa laitteet läpi ja se mikä tuntuu itelle parhaalta on yleensä paras, sano muut mitä sano.

JPQ
12.03.2009 14:42:07

Mono-SKI:
Testaa laitteet läpi ja se mikä tuntuu itelle parhaalta on yleensä paras, sano muut mitä sano.

Näin on. Jo siksi rock,jazz ja klassinen vaatii kaikki erilaiset pianon. eräitä musa tyylejä unohtumatta mutta koska se soundi kaikkea muuta kun aito jota niissä haetaan jätän listaamatta.

lukethesis
26.03.2009 21:34:27

JMVx:
Soundit on varmaan aika samaa luokkaa näissä koneissa, sitten on tietysti niitä jotain hyviä puolia ja huonoja puolia, joista kertominen ei ole todellakaan pahasta.

Kaikkihan noista on romplereita. PRESETIT on (kärjistäen sanoen) tehty demoamaan laitteen todellisia ominaisuuksia

JPQ
27.03.2009 10:12:44

lukethesis: Kaikkihan noista on romplereita. PRESETIT on (kärjistäen sanoen) tehty demoamaan laitteen todellisia ominaisuuksia

Usein kyllä näin on mutta ei aina. ja vaikka olisikin sounditkin on käteviä eräs alesiksen quadrasynthin soundi esitteli asiaa joka ei muilla yleensä sujune (kurzweilillä ehkä vois yrittää jos omistaisi mutta muilla ei) niin silti soundikin on ihan kätevä.

JMVx
04.04.2009 10:06:04

Sanokaas ihmiset, missäs päin Itä-Suomea pääsis M3:sta testaamaan??

JMVx
10.04.2009 20:41:08

Harkinta vielä kesken... :)
Sanokaapas, miten helppoja ovat nuo M3:sen samplaus ja sekvenssimodet??
En oo vieläkään päässyt missään testaamaan. -> looginen jatkokymysys:
Missäs kaikkialla vois päästä kokeilemaan M3:sta...?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti