Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 10 000 euron hintatason flyygelit
1 2 3 4 5 6 7
Foxt
01.03.2009 22:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä noissa on se eroavaisuus nykyisiin pianoihin?
 
Xardan
01.03.2009 23:01:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Offtopiccia hieman. Kuinka harvinaisia ja arvokkaita ovat taffelipianot? Millainen sointi noissa on?
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Tafelklavier.jpg

 
Tästä ei ole aivan salettia tietoa, mutta itse myösikin cembalistina ja vanhoja soittimia tutkineena luulisin että Taffel kuuluu niihin vanhoihin soittimiin ja on jonkunasteinen väännös Forte Pianon ja nykyisen pianon vaiheesta. Kuva ainakin viittaa virginaalityyppiseen klaveerisoittimeen (cembalo). Uskoisin että nämä ovat hyvin harvinaisia ja arvokkaita.
 
Vitsi, toivottavasti jollain on todellista tietoa koska tuota kyllä ehdottomasti tutkin jossain vaiheessa, eipä ole tullut aikaisemmin mieleeni =)
 
Music is my life, if not, then hell with me!
Kristian.9.
01.03.2009 23:40:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän alkuperäiseen aiheeseen palatakseni.
 
Minusta 10kiloeuron summalla saa hyvän uuden flyygelin. Ja sitä ei pidäkään verrata esim. sadantonnin bluthner, stainway, bechstain, fazioliin tai jammuun.
 
Aivokalvo
02.03.2009 14:34:18 (muokattu 02.03.2009 14:35:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä taffelipianoihin tulee, niin voin antaa yhden hyvän vinkin: pysykää niistä kaukana. Ensinnäkin, ne ovat poikkeuksetta hyvin vanhoja, ja suurin osa Suomessa liikkuvista taffeleista ovat myös erittäin kurjassa kunnossa, eivätkä ole alun alkaenkaan olleet mitään miellyttäviä soittimia. Taffelipianoissa kielet menevät suoraan vaakatasossa koskettimien suuntaisesti (toisin siis kuin normaaleissa pystypianoissa, joissa basso- ja keskialuekielet menevät päällekäin). Hauskana piirteenä mainittakoon myös, että kuten tuon aikakauden pianoissakin, on taffeleissa normaalisti rautapunoskielet. Taffelit ovat usein pianonvirittäjien epäsuosiossa, koska tavalliset viritysavaimet eivät tahdo käydä niihin ja viritystapit ovat karmeassa kunnossa. Joskus niissä on tosin viritysavain ikään kuin vakivarusteena soittimen ohessa.
 
Kartanoissa ja antiikkikämpissä niitä näkee, lähinnä siis esteettisen arvonsa vuoksi. Jos joku nyt välttämättä sellaisen haluaa, niin monet niistä mielellään luopuvat - kunhan käytte itse noutamassa.
 
Whack Follol De Rah!
Sanakuuntelija
02.03.2009 14:52:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli muutama vuosi sitten sama ongelma ja ihan sama budjetti. Ostin 30 vuotta vanhan Yamahan G5:n ja olen ollut todella tyytyväinen. Pinnassa näkyy hiukan elämisen jälkiä, mutta soittimen ääreen on ilo istahtaa, vaikkei soittotaidoissani olekaan kehumista. Tutki nettiä, soittele eri firmoihin ja muista, että flyygeli on aina helpompi ostaa kuin myydä. Sibiksessä on muuten joskus hyviä käytettyjä kaupan, kun oppilaat etsivät vielä parempaa peliä Soita sinne ja kysy - niiden sisäistä lehteä kun ei enää pääse ulkopuoliset lukemaan.
 
HarriP
02.03.2009 15:47:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soitin kerran taffelipianoa ja se oli kyllä lähinnä vohveli. Kivan näköisiä.
 
Ile-
02.03.2009 22:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kristian.9.: Tähän alkuperäiseen aiheeseen palatakseni.
 
Minusta 10kiloeuron summalla saa hyvän uuden flyygelin. Ja sitä ei pidäkään verrata esim. sadantonnin bluthner, stainway, bechstain, fazioliin tai jammuun.

 
Ei saa.
 
Käytetyistä flyygeleistä ei pysty sanomaan mitään tiettyä mallia, mikä kannattaisi ostaa. Vain kokeilemalla saat selville, onko piano hintansa arvoinen.
 
Tosin esimerkiksi vanhat Yamahat ovat yleensä olleet parempia kuin vanhat Bechsteinit, mutta tämä perustuu lähinnä omiin kokemuksiin eikä ole mikään absoluuttinen totuus. Saattaa riippua myös siitä, että Yamahan c-sarja on melko suosittu eri oppilaitoksissa ja niitä pidetään keskimääräistä paremmassa kunnossa. Myöskin melko romuihin Steinway:hin on tullut törmättyä. Flyygelin saa huonoon kuntoon, jos sitä soittaa 10 tuntia päivässä ilman kunnon huoltoa.
 
Yritän nyt tässä vain sanoa, että se mitä pianossa lukee ei aina määrittele laatua.
 
"Tärkeintä on se, että ei tee elämässä lainkaan virheitä"
baron
02.03.2009 23:39:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flyygelin saa huonoon kuntoon, jos sitä soittaa 10 tuntia päivässä ilman kunnon huoltoa
 
Vielä huonompaan, jos sitä ei soita eikä huolla. Mä oon joskus Helsingin kaupungilla tavannut tosi pilattuja flyygeleitä, arvoesineitä, jotka pilattu sillä että ne on olleet vain huonekalukoristeina.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Fuzzy Boner
02.03.2009 23:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Vielä huonompaan, jos sitä ei soita eikä huolla. Mä oon joskus Helsingin kaupungilla tavannut tosi pilattuja flyygeleitä, arvoesineitä, jotka pilattu sillä että ne on olleet vain huonekalukoristeina.
 
Mut se yks firma siinä aika isossa risteyksessa josta lähtee monia tuttuja teitä, mm.mäkelänkatu niin siel on Steinway model D hyvässä kunnossa.. olin siellä Firmakeikalla ja silmät meinas tippua päästä ku sen näin. JA sen kunto on siis todella jees,
 
baron
02.03.2009 23:51:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fuzzy Boner: Mut se yks firma siinä aika isossa risteyksessa josta lähtee monia tuttuja teitä, mm.mäkelänkatu niin siel on Steinway model D hyvässä kunnossa.. olin siellä Firmakeikalla ja silmät meinas tippua päästä ku sen näin. JA sen kunto on siis todella jees,
 
Miten sulle sattuu aina nuo hyvät flyygelit ja mulle noi pilatut? Sulla taitaa vaan olla hyvä säkä?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Fuzzy Boner
02.03.2009 23:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Miten sulle sattuu aina nuo hyvät flyygelit ja mulle noi pilatut? Sulla taitaa vaan olla hyvä säkä?
 
Sama käy naisienkin kohdalla
 
baron
02.03.2009 23:56:16 (muokattu 02.03.2009 23:56:59)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fuzzy Boner: Sama käy naisienkin kohdalla
 
??,
Siinä suhteessa mulla ei kyllä oo valittamista, enkä oikein usko että johtuisi siitä että en tietäisi paremmasta:-)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Leikari
03.03.2009 16:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sibiksessä on muuten joskus hyviä käytettyjä kaupan, kun oppilaat etsivät vielä parempaa peliä .
 
... pitää lopettaa tämän ketjun lukeminen ennenkuin syntyy tosi kyty ison pianon perään.... - olisihan semmoinen tyylikäs lahja itselle seuraavaksi tasavuosikymmenpäiväksi
 
jakeki
09.03.2009 00:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanonpa oman sanani näihin vehkeisiin. 10 tonnilla saat jo täysin uudenveroisen kamppeen. ja merkillä ei ole väliä.Yamahasta lähtien. sanotaanpa esimerkiksi jammua, steinwayta,steinwegia sun muita kamppeita jopa alle tuon 10 tonnin. Ja samanrotusia :) pystykaappi pianoita löytyy helposti alle 5 tonnin. ja ne pystykaapit on niitä korkeita eikä mitään kilkuttimia.
 
jakeki
09.03.2009 00:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yks esimerkki Bechstein m.180 cm 3 vuojen takuulla alle 8 tonnia
 
jakeki
09.03.2009 00:11:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pystykaappi peleistä niin bluthner konserttimalli alle 4 euroa!
 
Bronks
09.03.2009 10:17:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakeki: pystykaappi peleistä niin bluthner konserttimalli alle 4 euroa!
 
Toi on kyllä tosiaan houkuttelevan hintainen.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
jakeki
09.03.2009 11:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sitte on esimerkiksi grotrian steinweg suurin konserttimallinen pysty 135 cm. Erittäin mahtava sointinen. Hinta on 3000 euroa.Remontti tehty 1990. Jos kiinnostaa niin saa ottaa yhteyttä,Nopealla kaupalla 2500 euroa. ja laitetaan vielä yks hieno tarjous. bluthner piano 2400 euroa.
 
jakeki
09.03.2009 11:39:26 (muokattu 09.03.2009 11:47:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bronks: Toi on kyllä tosiaan houkuttelevan hintainen.
 
ja siihen nelosen perään 3 nollaa niinku jatkoksi. Huumoria mukaan
 
sphere
11.03.2009 17:17:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi bechstein B torilla. Voin paljastaa että kyllä sitä on käyty katsomassa, sijoitusmielessä sekä soittokäyttöön. Kaikki ovat kehuneet soittotuntumaa ja soundia. Edelliset kaupat kaatuivat 10cm liian pitkään mittaan. Sitä edellinen ilmeisesti laski että ei saisi sijoituksena tarpeeksi voittoa. Senkin voin paljastaa että jos joku tulee ja lyö käteistä tiskiin ni eiköhän siihen vähemmänki riitä ku 7t.
 
Flyygeli on hakaniemessä ja pääsee katsomaan melkein millon vaan...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «