Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ARP 2600 tietoo
1 2 3
Muusikko13
28.09.2008 00:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisko kukaan vähä kertoo kyseisest soittimest?
Katoin just youtubest pari videoo siitä, alko vähä kiinnostaa.
 
jp8000
28.09.2008 00:06:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wikipedia tietää jotakin:
http://en.wikipedia.org/wiki/ARP_2600
 
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
JPQ
28.09.2008 00:29:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin aika monipuolinen puolimodulaari mitä speksejä tunnen ja sitten Jean-Michel Jarre käytteleepi aika paljon tuota.
 
maza
29.09.2008 14:38:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno ja kallis klassikko. Olisi mielenkiintoista päästä joskus testaamaan. Lähelle samoja soundeja pääsee myös ARP Odysseyllä, joka sekin on tietysti hieno ja kallis, muttei ihan niin kallis, kuin 2600.
 
Liekö noita tässä maassa muita kuin Esa Kotilaisen hallussa oleva yksilö?
Quru
29.09.2008 18:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prkl, Esa Kotilaisella on kyllä kaikki vehkeet. Toivottavasti huutokauppaavat kun miehestä joskus aika jättää :p
 
ARP 2600:seen en ole itse hirveämmin tutustunut, mutta Odysseuksen soundista tykkään todella paljon. Olisihan jompikumpi päheä peli, mutta ei taida rahat riittää :D
 
It's fast, it's fucking metal fuck
Thomy
29.09.2008 18:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prkl, Esa Kotilaisella on kyllä kaikki vehkeet. Toivottavasti huutokauppaavat kun miehestä joskus aika jättää :p
 
Toivottavasti ei (ja tuskinpa) vielä piiiiiiiitkiin aikoihin. Sitäpaitsi asia on kutakuinkin niin, että ei niillä Esan vehkeillä kovin moni muu mitään tekisikään, ne kun ovat tottuneet sen verran kovatasoiseen musisointiin, että mahtaisivatko muiden hyppysissä suostua päästämään ääntäkään ;-)
 
Suomessa on kyllä ollut ARP 2600-syntetisaattoreita useampikin kappale, mtta nykytilanteesta en tiedä.
 
maza
29.09.2008 19:28:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän off-topic, mutta Kotilaisen Ajatuslapsi on muuten julkaistu viime viikolla CD-painoksena vuosien odottelun jälkeen. Täytyy käydä korjaamassa talteen.
 
Asiaa tietämättömille tiedoksi että kyseessä on muistaakseni 1977 julkaistu Kotilaisen soololevy, jossa raikaa klassikkokoskettimet Hammondista Rhodesin kautta Minimoogeihin, ARPeihin sun muihin legendavehkeisiin.
mack the knife
29.09.2008 19:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän off-topic, mutta Kotilaisen Ajatuslapsi on muuten julkaistu viime viikolla CD-painoksena vuosien odottelun jälkeen. Täytyy käydä korjaamassa talteen.
 
Asiaa tietämättömille tiedoksi että kyseessä on muistaakseni 1977 julkaistu Kotilaisen soololevy, jossa raikaa klassikkokoskettimet Hammondista Rhodesin kautta Minimoogeihin, ARPeihin sun muihin legendavehkeisiin.

 
Ai helkkari, mulla on tuo vinyylinä. Esittelin sen musatunnilla lukiossa ja soitin muutaman otteen siitä. Varsinkin "Vastaantulevat planeetat" oli hieno stereona.
 
COVS n:o 1.
BaariMikko
29.09.2008 19:41:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai helkkari, mulla on tuo vinyylinä. Esittelin sen musatunnilla lukiossa ja soitin muutaman otteen siitä. Varsinkin "Vastaantulevat planeetat" oli hieno stereona.
 
On muuten hiton hieno levy, itsellä on tähän asti ollut vain kopio vinyylistä C-kasetilla joten pakkohankintahan tuo on. LP:n hankintaa on rajoittanut ihan käsittämätön hinnoittelu, kolmatta sataa vissiin ovat olleet tuosta kiskomassa.
 
Lisäksi CD:llä (joka siis keskiviikkona pitäisi olla kaupoissa) on mukana bonuksena vissiin vuonna 1978 Kotilaisen tilaustyönä tekemä toistaiseksi julkaisematon teos, kahtena versiona vieläpä. Vaihteeksi siis jotain oikesti mielenkiintoista ja perusteltua bonusraitana, Siboney on yleensä tunkenut mukaan jotain mielenkiinnotonta joka vain rikkoo kokonaisuuden...
JPQ
29.09.2008 22:10:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä ton ajatuslapsen levy-yhtiö on? ps. pitää harkita itsekkin.
 
Aivokalvo
29.09.2008 22:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajatuslapsen tarkoitus oli alunperin kuulemma loppua niin, että sävelet liikkuvat pikkuhiljaa niin korkealle ja matalalle, ettei ihminen kuule niitä - soitto jatkuu silti. Älppäriaikoina tuo ei onnistunut ja Kotilaisen puheiden mukaan tälle CD-painokselle tuo idea piti ottaa mukaan.
 
Whack Follol De Rah!
mack the knife
29.09.2008 23:05:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajatuslapsen tarkoitus oli alunperin kuulemma loppua niin, että sävelet liikkuvat pikkuhiljaa niin korkealle ja matalalle, ettei ihminen kuule niitä - soitto jatkuu silti. Älppäriaikoina tuo ei onnistunut ja Kotilaisen puheiden mukaan tälle CD-painokselle tuo idea piti ottaa mukaan.
 
Niin oli. Aika korkealle se menee vinyylin kanssakin, hyvä kuulotesti. Ja alas kanssa tietysti.
 
COVS n:o 1.
JPQ
01.10.2008 00:30:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin oli. Aika korkealle se menee vinyylin kanssakin, hyvä kuulotesti. Ja alas kanssa tietysti.
 
eikä johdu lpeestä vanhan versiot rajat koska lp toistaa hyvin tehtynä cdeetä korkeammalle. ps. kuulotesti kannattaa kyllä sini äänillä tehdä.
 
Leikari
01.10.2008 07:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin oli. Aika korkealle se menee vinyylin kanssakin, hyvä kuulotesti. Ja alas kanssa tietysti.
 
mikähän muuten oikeasti ko. Kotilaisen levyn ääni-kuulo -ketjussa on varsinainen rajoite?
 
syna (oskillaattori - filtteri - vahvistin) - (synan kaiutin? - mikseriin varmaan meni suoraan?) äänityslaite/tallennusväline - äänite (LP/CD) - kuuntelulaitteisto (toisin so. levari/CD-soitin, vahvistin, kaiuttimet) - huonetila (merkitsee ainakin matalilla äänillä) - ihmisen kuulo
 
18is9
01.10.2008 08:17:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikähän muuten oikeasti ko. Kotilaisen levyn ääni-kuulo -ketjussa on varsinainen rajoite?
 
Matalimpia bassoja rajoittaa ainakin LP:n tekniikka. Liian kovat matalat äänet saavat neulan hyppäämään uralta pois, joten siellä päässä tulevat ainakin fysiikan lait vastaan.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
krushing
02.10.2008 12:27:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei varsinaisesti oo mitään lisättävää tähän ketjuun, mut oon joskus hiplannu sitä Kotilaisen Arppia. Hieno peli.
 
JPQ
02.10.2008 13:17:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matalimpia bassoja rajoittaa ainakin LP:n tekniikka. Liian kovat matalat äänet saavat neulan hyppäämään uralta pois, joten siellä päässä tulevat ainakin fysiikan lait vastaan.
 
joo ja bassot miksataan aika korkealta alkaen monoksi muistelen.
ps. olikohan se moogin modulaari jolla pääsi 40khziin. ja ihmiskorvan raja yleensä 16-20hziä jonka jälkeen aistitaan värähtelynä enään.
 
mack the knife
02.10.2008 13:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

värähtelynä enään.
 
Ja taas tulee nenään.
 
COVS n:o 1.
uneksija
02.10.2008 18:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei varsinaisesti oo mitään lisättävää tähän ketjuun, mut oon joskus hiplannu sitä Kotilaisen Arppia. Hieno peli.
 
Miekii oon! Jos löydetään muutama lisää vielä niin voidaan porukassa painattaa paidat missä lukee "oon joskus hiplannu Kotilaisen Arppia"!
 
Leikari
02.10.2008 22:18:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miekii oon! Jos löydetään muutama lisää vielä niin voidaan porukassa painattaa paidat missä lukee "oon joskus hiplannu Kotilaisen Arppia"!
 
vaikka Kotilainen onkin pitkätukka niin toivon, että olette hiplanneet vaan hänen Arppiaan eikä h...iään. Eipä sillä - kyllä m.net suvaitsee ja on suorastaa tyytyväinen, että ihmisillä on erilaisia seksuaalisia suuntautumisia - mutta jos pysytte nyt hiljaa niin erorahaa maksetaan kyllä....
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «