Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hevitiluliidisaundin FAQ.
1 2 3 4 5 6 7
Jounzuh
28.03.2009 17:04:43 (muokattu 28.03.2009 17:05:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo täytyy tehä sille joku hyvä liidi huomenna. (joskus olen sitä kokeillut kitarasdoundilla) Tänään en enää jaksa säätää ku on tullu jo tullu kustomoitua warman ständini fleece pehmusteilla ja soitettua semmonen reilu 5h. :) Mutta kiitos noista vinkeistä.
 
"There's nothing to it. You just have to press the right keys at the right time with the right force, and the organ will make the most beautiful music all by itself." - J.S. Bach
TuntsaT
11.04.2009 14:56:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako netistä mistään hyviä CoB biiseihin sopivia ääniä Roland Juno G:hen suoraan, tai pienellä muokkauksella ?
 
Veska
26.05.2009 21:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuntsaT: Saako netistä mistään hyviä CoB biiseihin sopivia ääniä Roland Juno G:hen suoraan, tai pienellä muokkauksella ?
 
Pientä offtopickia, mutta voiko tuohon Juno G:hen siirtää jollain (esim usb)piuhalla valmiita ääniä?
 
TuntsaT
27.05.2009 19:09:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl pitäs pystyy. Myös esim. SD kortilla saa siirrettyä.
 
thgz
23.08.2009 10:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuntsaT: Saako netistä mistään hyviä CoB biiseihin sopivia ääniä Roland Juno G:hen suoraan, tai pienellä muokkauksella ?
 
Onnistuu kyllä. Jos meinaat rakentaa jonkunlaista liidiä niin ota presetti D50 fat saw. Sitä vääntämällä ja efektoimalla lähtee jo aika hyvin. Orchestrahitin saat kun otat presetin MixHit 2 ja otat tonet 2 ja 4 pois. Netistä löytyy myös ääniä jonkun verran: Roland clanin sivuilta löytyy Juno-G-osiosta XV Collection -niminen kirjasto. KO.kirjastossa ovat kaikki JV2080:sen äänet portattuna Junolle + xp ja xv-sarjalaisten soundeja myös jonkun verran.
 
TuntsaT
25.08.2009 21:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko lisätä tänne kun ei missää topikissa saa huomiota tämä kysymys!
 

ELI:

Mitenkäs muuten siirrän jonkun patchin itse synaan USB johdon avulla? Siis en tiiä sit miten siirrän sen. Olen toiminut näin:
 
1) Liitän usb johdon synaan ja koneeseen.
2)Painan synasta nappia USB ja sieltä internl, jolloin tämä yhdistää nämä.
 
Sitten en tiedä miten sen laittaisin sinne oikeeseen kansioon. Kopio-Liitä systeemil vai? Mikä on oikea kansio? Mitä teen synalle kun oon siirtänyt soundin?
 
thgz
26.08.2009 11:58:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TuntsaT: Pakko lisätä tänne kun ei missää topikissa saa huomiota tämä kysymys!
 

ELI:

Mitenkäs muuten siirrän jonkun patchin itse synaan USB johdon avulla? Siis en tiiä sit miten siirrän sen. Olen toiminut näin:
 
1) Liitän usb johdon synaan ja koneeseen.
2)Painan synasta nappia USB ja sieltä internl, jolloin tämä yhdistää nämä.
 
Sitten en tiedä miten sen laittaisin sinne oikeeseen kansioon. Kopio-Liitä systeemil vai? Mikä on oikea kansio? Mitä teen synalle kun oon siirtänyt soundin?

 
Homma ainakin mulla toimii näin: Jos et ole jo asentanut synan mukana tulleen cd:n softia ja ajureita koneellesi niin asenna. Piuha koneeseen ja paina synasta usb ja sieltä midi - koneessa pitäis näkyä lisätty laite. Avaa sitten juno-g librarian. Valitse joku jgl-kirjasto tai midi (riippuu formaatista). Sitten ihan vedä-pudota-systeemillä siirrä tiedostosta synaan (näkyy kahtena eri välilehtenä jos oikein muistan). Paina write all tai selected (selected on nopeampi jos olet valinnut vain ne uudet patchit) ja se on siinä.
 
Hipelius
08.10.2009 08:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai sitä voisi viimeinkin kantaa oman kortensakin kekoon. En aio antaa tarkkoja arvoja, eihän tässä nyt ketään liian helpolla saa päästää. ;)
 
Oma leadini tulee Roland JV-2080:sta ja särö taas Tech21 Sansamp GT2 -purkista. Hyvin Jens-vaikutteinenhan tämä on, mutta ei kuitenkaan mielestäni liian kopio. Toivottavasti ainakin. Hienosti tulee miksauksesta kuin miksausta läpi ja kelpaa tilutella sydämensä kyllyydestä. Näytteisiin en soitannollisesti jaksanut tähän aikaan aamusta panostaa.
 
Pohja-aaltomuoto on INT-B 025: Synth Reed, joita laitetaan perinteisesti kaksi kappaletta lievästi tunetettuna erilleen: -1 ja +1. Perään low-pass filtteri, jolla leikataan sopivasti turhaa yläpäätä pois, sekä lisätään ripaus resonancea. Cutoffiin myöskin sopivasti velocity-herkkyyttä.
 
TVA:ssa ei muuta tehdä, kuin laitetaan yläpäähän volaa lisää key trackingilla, sekä maun mukaan velocity-herkkyyttä.
 
LFO:lla teen arvaamattomuutta soundiin random-waveformilla, joka ohjaa lievästi filtterin cutoff-arvoa.
 
Perussoundi onkin jo siinä!
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5480
 
Sitten efektiosioon. Soundi ohjataan flangeriin, jota pistetään soundiin mukaan oman maun mukaan, itsellä jako on 50:50, 0,45Hz:n nopeudella. Jippona vielä flangerin EQ:sta pistetään botne täysille ja yläpää leikataan. Soundi paksunee mukavasti.
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5478
 
Nyt soundi ohjataan säröpurkille. Säädöt ovat itsellä suunnilleen näin:
 
Mic: classic
Mod: Hi-gain
Amp: California
High klo 13:30
Low täysillä
Drivea todella vähän, n. millin verran nollasta ylöspäin.
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5479
 
Livenä kierrätän soundin vielä läppärin kautta, jolla teen pientä EQ:ta (turha botne pois ja pari desibeliä 1200Hz:stä pois), lisään ripauksen chorusta ja delayn.
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5477
 
Ja siinä se on. Ei kovin vaikeaa loppujen lopuksi. Mod wheeliin olen laittanut myös bendauksen oktaavilla ylöspäin.
Muistakaa toki, että lähtöäänellä on yhtä paljon, tai jopa enemmän merkitystä, kuin säröpedaalivalinnalla. Nykysynilla saa varsin mainiota jälkeä ihan sisäänrakennetuillakin säröillä, vaikkakin erilaista tietysti. Ulkoiset säröt ovat julmia ja paljastavat pienetkin epäpuhtaudet soitossa, kun taas sisäiset efektit antavat huomattavasti enemmän anteeksi. Vähän niinkuin kitaramaailman putkistyrkkarit vs. mallintavat.
 
Ja muistakaa toki, että nämäkin ovat vain oma näkemykseni asiaan, koittakaa itse etsiä se oma soundinne!
ownar
20.10.2009 21:35:56 (muokattu 20.10.2009 21:37:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hipelius: Kai sitä voisi viimeinkin kantaa oman kortensakin kekoon. En aio antaa tarkkoja arvoja, eihän tässä nyt ketään liian helpolla saa päästää. ;)
 
Oma leadini tulee Roland JV-2080:sta ja särö taas Tech21 Sansamp GT2 -purkista. Hyvin Jens-vaikutteinenhan tämä on, mutta ei kuitenkaan mielestäni liian kopio. Toivottavasti ainakin. Hienosti tulee miksauksesta kuin miksausta läpi ja kelpaa tilutella sydämensä kyllyydestä. Näytteisiin en soitannollisesti jaksanut tähän aikaan aamusta panostaa.
 
Pohja-aaltomuoto on INT-B 025: Synth Reed, joita laitetaan perinteisesti kaksi kappaletta lievästi tunetettuna erilleen: -1 ja +1. Perään low-pass filtteri, jolla leikataan sopivasti turhaa yläpäätä pois, sekä lisätään ripaus resonancea. Cutoffiin myöskin sopivasti velocity-herkkyyttä.
 
TVA:ssa ei muuta tehdä, kuin laitetaan yläpäähän volaa lisää key trackingilla, sekä maun mukaan velocity-herkkyyttä.
 
LFO:lla teen arvaamattomuutta soundiin random-waveformilla, joka ohjaa lievästi filtterin cutoff-arvoa.
 
Perussoundi onkin jo siinä!
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5480
 
Sitten efektiosioon. Soundi ohjataan flangeriin, jota pistetään soundiin mukaan oman maun mukaan, itsellä jako on 50:50, 0,45Hz:n nopeudella. Jippona vielä flangerin EQ:sta pistetään botne täysille ja yläpää leikataan. Soundi paksunee mukavasti.
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5478
 
Nyt soundi ohjataan säröpurkille. Säädöt ovat itsellä suunnilleen näin:
 
Mic: classic
Mod: Hi-gain
Amp: California
High klo 13:30
Low täysillä
Drivea todella vähän, n. millin verran nollasta ylöspäin.
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5479
 
Livenä kierrätän soundin vielä läppärin kautta, jolla teen pientä EQ:ta (turha botne pois ja pari desibeliä 1200Hz:stä pois), lisään ripauksen chorusta ja delayn.
 
Näyte: http://maihinnousu.net/s/?song_id=5477
 
Ja siinä se on. Ei kovin vaikeaa loppujen lopuksi. Mod wheeliin olen laittanut myös bendauksen oktaavilla ylöspäin.
Muistakaa toki, että lähtöäänellä on yhtä paljon, tai jopa enemmän merkitystä, kuin säröpedaalivalinnalla. Nykysynilla saa varsin mainiota jälkeä ihan sisäänrakennetuillakin säröillä, vaikkakin erilaista tietysti. Ulkoiset säröt ovat julmia ja paljastavat pienetkin epäpuhtaudet soitossa, kun taas sisäiset efektit antavat huomattavasti enemmän anteeksi. Vähän niinkuin kitaramaailman putkistyrkkarit vs. mallintavat.
 
Ja muistakaa toki, että nämäkin ovat vain oma näkemykseni asiaan, koittakaa itse etsiä se oma soundinne!

 
Jos tuo ei ole liian kopio jens leadista niin mikä sitten on...
 
Kopioitu täysin efektejä myöten jenssiltä, ja viellä samantyyppinen säröstin (paitsi, että varmaan huonompi, itse omistan sans amp GT2 ja ei ole parasta mallia).
 
Nojoo... kyllähän se muuten menee, nostaisin resoa itse ehkö ihan hiukan =). Ja tarkotit varmaan, että modi = octave up eikä bend... vai?
 
Sano muuten viellä, että käytit rakenne 4... ni sitte on kyllä ihan 100% copy paste jenssiltä ...
 
Muuten mikä ihmeen aalto tuo synth reed on? Onko se sama kuin saw, mutta vastakkainen (eli käytännössä sama ääni?). Mistä synasta on samplattu?
 
Hipelius
21.10.2009 05:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ownar: Jos tuo ei ole liian kopio jens leadista niin mikä sitten on...
 
Kopioitu täysin efektejä myöten jenssiltä, ja viellä samantyyppinen säröstin (paitsi, että varmaan huonompi, itse omistan sans amp GT2 ja ei ole parasta mallia).

 
Noh. GT2 toimii omiin juttuihin aivan täydellisesti, ei mitään valittamista. Ja on tuo soundi lähes kaiken velkaa Jensille, en sitä kyllä kiellä. Mutta identtinen, ei todellakaan.
 
Nojoo... kyllähän se muuten menee, nostaisin resoa itse ehkö ihan hiukan =). Ja tarkotit varmaan, että modi = octave up eikä bend... vai?
 
Nimenomaan bend.
 
Sano muuten viellä, että käytit rakenne 4... ni sitte on kyllä ihan 100% copy paste jenssiltä ...
 
Ihan ykkösellä mennään tuon suhteen. Ja muutenkin, enhän minä tiedä miten Jens on soundinsa rakentanut. Ilmeisesti on arvaukset mennyt liiankin lähelle. :)
 
Muuten mikä ihmeen aalto tuo synth reed on? Onko se sama kuin saw, mutta vastakkainen (eli käytännössä sama ääni?). Mistä synasta on samplattu?
 
Jaa-a. Ohuelta pulssiaallolta se lähinnä kuulostaa. Ihan JV-2080:n sisäinen aaltomuoto kyseessä.
 
Ja ei tuo soundi biisin seassa mun soittamana kuulosta kyllä Jensiltä lainkaan. Omaan korvaan tietty, onhan se hyvä saada perspektiiviä muilta korvilta.
Synastikki
21.10.2009 18:10:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onhan tuo lähellä Jenssiä ei voi kieltää, mutta kyllä se aika paljon eroaa, kun Jenssillä se saundi on enempi semmonen perkussiivinen torvi, mutta tuo Hipeliuksen versio ei ole niin perkussiivinen IMHO. Sanoisin, että on jotakin Jenssin ja Janne Wirmanin saundin välimaastoa, eli ei ole viety yhtä pitkälle särön puolesta kuin Wirmanilla, mutta muutoin hyvin hänen tyylisensä. Tuosta Jenssityylisen liidin kopioinnista voi kyllä sanoa, että syyllistyn siihen itsekin ja niin on moni muukin (jopa ammattimuusikoista).
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
ownar
29.10.2009 00:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hipelius: Noh. GT2 toimii omiin juttuihin aivan täydellisesti, ei mitään valittamista. Ja on tuo soundi lähes kaiken velkaa Jensille, en sitä kyllä kiellä. Mutta identtinen, ei todellakaan.
 

 
Nimenomaan bend.
 

 
Ihan ykkösellä mennään tuon suhteen. Ja muutenkin, enhän minä tiedä miten Jens on soundinsa rakentanut. Ilmeisesti on arvaukset mennyt liiankin lähelle. :)
 

 
Jaa-a. Ohuelta pulssiaallolta se lähinnä kuulostaa. Ihan JV-2080:n sisäinen aaltomuoto kyseessä.
 
Ja ei tuo soundi biisin seassa mun soittamana kuulosta kyllä Jensiltä lainkaan. Omaan korvaan tietty, onhan se hyvä saada perspektiiviä muilta korvilta.

 
No johan... Toi Jens lead faq on jossain ja, en kyllä usko, että vain arvasit flangerin kaikki asetukset hertsilleen samaksi, ja samat aaltomudot etc. (muuten kantsii testata rakenne 4,,, jota jens käyttää. Eli siis ääni 2x LPF läpi).
 
Oiskohan kellään antaa samplea tosta Synth reedistä. Meinasin, että mistä synasta roland on sen samplannu (yleensähän niillä saattaa olla sen nimi edessä, saattaa sama kulkea muuten synth pulse nimellä fantomeissa tai sitten ei). Nojoo itse tykkään enemmän kyl Henrik klingenbergin lead äänistä (paitsi siitä uusimmasta).
 
Charge
06.11.2009 15:41:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei kaikki, tarvitsisin apua. Koetin latailla tuota synth! VST:tä koneelle, mutta kun sitä asentaa yritin, niin sanoo, että epäklpo juttu. Olisiko täällä niin ystävällistä ihmistä, joka lähettäisi minulle sähköpostiin omalta koneeltaa tuon Synth1 VST:n, jos on saanut sen asennettua ja toimimaan. Pikaviestinä voi vastailla, niin pistän sitten tuon osoitteen.
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
Synastikki
13.11.2009 22:03:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

missä vaiheessa sanoo että on epäkelpo? Koska tuohan on tosiaan vain plugari eli tarvitset jonkinsortin hostin, jotta voit sitä soitella...
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Charge
14.11.2009 10:25:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä vaiheessa kun yritin asentaa. Kokeilin monellakin eri versiolla, eikä toimi vistalla, mutta XP:lle sain asentumaan. Nyt suurin ongelma on kuitenkin, etten osaa sitä käyttää. Tai osaan, mutta tuota hevitilulidisoundin FAQ:ia kun lukee, niin en ole aivan varma, mitä namiskaa pitää vääntää jne...
 
Puhalla pilliin ja syö pullaa
Synastikki
14.11.2009 11:36:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

etsi netistä oppaita jotka selittävät perussynteesiä ja kokeile. KOKEILE! en minäkään tiennyt näistä hommista paljon mitään mutta etsin tietoa ja kokeilin väännellä namiskoita ja heitellä sekaan efektejä jne... Aika hirveitä juttuja tuli aluksi saatua aikaan, mutta sitten kun oppii hahmottamaan että minkälaista ulinaa minkäkinlaiset asetukset saavat aikaan niin helpottui kummasti...
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
migreenimies
13.12.2009 17:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollasen räpellyksen nauhoitin omalla saundillani ihan vain näytteeksi:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6272
 
Oisko jotain ideoita saundin parantamiseksi? Ei tuo mikään ihmeellinen saundi mun mielestä ole ja syntyikin ihan vaan kokeilemalla, mut kyl se ihan hyvin taitaa kuitenkin toimia.
 
Salieri strikes back!!!
ownar
16.12.2009 19:38:22 (muokattu 16.12.2009 19:41:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

migreenimies: Tuollasen räpellyksen nauhoitin omalla saundillani ihan vain näytteeksi:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6272
 
Oisko jotain ideoita saundin parantamiseksi? Ei tuo mikään ihmeellinen saundi mun mielestä ole ja syntyikin ihan vaan kokeilemalla, mut kyl se ihan hyvin taitaa kuitenkin toimia.

 
Omasta mielestä ihan hyvä. Aika Clean särö...
 
Pienen mid boostin ehkä lisäisin.
 
Terzi
20.12.2009 13:53:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

migreenimies: Tuollasen räpellyksen nauhoitin omalla saundillani ihan vain näytteeksi:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6272
 
Oisko jotain ideoita saundin parantamiseksi? Ei tuo mikään ihmeellinen saundi mun mielestä ole ja syntyikin ihan vaan kokeilemalla, mut kyl se ihan hyvin taitaa kuitenkin toimia.

 
Hyvältä kuulostaa. Sopi taustoihin todella hienosti.
 
Synastikki
30.12.2009 11:45:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

migreenimies: Tuollasen räpellyksen nauhoitin omalla saundillani ihan vain näytteeksi:
http://maihinnousu.net/s/?song_id=6272
 
Oisko jotain ideoita saundin parantamiseksi? Ei tuo mikään ihmeellinen saundi mun mielestä ole ja syntyikin ihan vaan kokeilemalla, mut kyl se ihan hyvin taitaa kuitenkin toimia.

 
hieno saundi kyllä! mistä laitteesta/laitteista kotoisin?
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «