Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 5105 106 107 108 109
Thomas Häggblom
04.02.2009 18:33:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei se Wavestation nyt niiiin arvokas ole rahallisesti vaikka sillä onkin oma erikoistarkoituksensa. Itse voisin sellaisesta maksaa 300-400 euroa kunnosta ja muista tekijöistä riippuen.
 
Paljonkon Trinity V3 maksaisi nykyään? Niitä ei ole torilla paljon näkynyt, mutta kuitenkin. Olenko ihan väärässä jos veikkaan, että 500-600e?
 
"I'm your best nightmare"
Quru
04.02.2009 22:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wavestation on haaveissa itselle joskus ostaa, kunhan siunaantuu jostain tilaa ja rahaa sen verran, että olisi ihan fiilistelykiippariksi varaa hankkia. On se vaan päheä peli, kerrassaan laadukasta ja hienoa työtä (koskettimisto nyt on vähän niin ja näin), rakennettukin kestäväksi kuin tankki. Ja se soundi, aijai.
 
Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
Synastikki
05.02.2009 09:52:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei se Wavestation nyt niiiin arvokas ole rahallisesti vaikka sillä onkin oma erikoistarkoituksensa. Itse voisin sellaisesta maksaa 300-400 euroa kunnosta ja muista tekijöistä riippuen.
 
Paljonkon Trinity V3 maksaisi nykyään? Niitä ei ole torilla paljon näkynyt, mutta kuitenkin. Olenko ihan väärässä jos veikkaan, että 500-600e?

 
en tiiä trinityn hinnasta, mutta tohon 600€ voi kohta saada jopa Tritonin, kun tuo M50 tuli markkinoille ja sillä on hintaa se n. 1000€ ja on ominaisuuksiltaan lähes Tritonin tasoa tosin eri saundimoottorilla (sampleri ja aftertouch ja ribbon vissii vaa puuttuu). Ainaki johonki vähän yli 700 on triton classic 61:siä näkynyt tuolla jo.
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
BaariMikko
05.02.2009 11:42:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sit on taas näitä... 575 euroa?!??!
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=295504
 
http://maihinnousu.net/tellus
Thomas Häggblom
07.02.2009 12:27:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en tiiä trinityn hinnasta, mutta tohon 600€ voi kohta saada jopa Tritonin
 
Valitsisin silti Trinityn. Sen perusteella mitä oon molempia soittanut, niin Trinity vaan tuntuu enemmän omalta ja pidän sen soundipaletista enemmän, vaikka niitä soundeja voikin tietty aina muokata jne. Ja Tritonin lisäominaisuuksista mikään ei ole oikein sellainen, jota voisin kuvitella tarvitsevani.
 
"I'm your best nightmare"
Synastikki
09.02.2009 15:25:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valitsisin silti Trinityn. Sen perusteella mitä oon molempia soittanut, niin Trinity vaan tuntuu enemmän omalta ja pidän sen soundipaletista enemmän, vaikka niitä soundeja voikin tietty aina muokata jne. Ja Tritonin lisäominaisuuksista mikään ei ole oikein sellainen, jota voisin kuvitella tarvitsevani.
 
niin no itse en ole trinityä valitettavasti päässyt kokeilemaan, mutta mitä tuolta pitkin poikin foorumeita on lueskellu niin monet sanoo, että Trinityssä on parempi saundi (lämpimämpi, orgaanisempi ja muutenkin porukka tuntuu siitä paljon diggailevan), mutta toisaalta monet pitää Tritonia paljon tehokkaampana soittimena (efektejen ja muiden vuoksi kaiketi kun ei ole niin paljon kukaan sitä eritelty kuin että sana powerful on ilmaantunut usein). Ja monet ovat myös ilmaisseet mielipiteensä siten että M3/M50 olisi tavallaan näiden kahden risteytys, niin että korg olisi taas löytäny EDS-synteesin myötä sen lämpimän ja hyvän saundin, mutta saanut sisällytettyä siihen myös tritonien tehon. Toisaalta monet ovat myöskin olleet sitä mieltä, että eivät aio luopua Tritoneistaan näiden uusien tulokkaiden vuoksi, eli tästä voidaan päätellä, että monet tykkäävät sitten tästä tritonien tehokkaasta, mutta kylmemmästä saundista.
 
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Leikari
09.02.2009 16:10:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin no itse en ole trinityä valitettavasti päässyt kokeilemaan, mutta mitä tuolta pitkin poikin foorumeita on ...
 
...luopua Tritoneistaan näiden uusien tulokkaiden vuoksi, eli tästä voidaan päätellä, että monet tykkäävät sitten tästä tritonien tehokkaasta, mutta kylmemmästä saundista.

 
kyllähän sitä nettiin kaikenlaista mielipidettä ja mutua ja tykkäämistä mahtuu - yks äidistä ja toinen ööh vaikka ... isästä
 
SOS:n triton-arvioinnissa ei tietenkää voitu olla vertaamatta trinityyn:
 
http://www.soundonsound.com/sos/jun99/articles/korgtriton.htm
 
JPQ
09.02.2009 18:05:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tritonissa pitäs olla trinityä paremmat jouset olen kuullut väitetyn. olisi kiintoisaa tietää onko noissa suurtkaaan eroa oikeasti.
 
Thomas Häggblom
09.02.2009 19:40:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo niinhän se on että yksi tykkää toisesta ja kolmas neljännestä. Itse olen niin naurettava, että annan myös ulkonäön vaikuttaa soittimen valintaan. En ostaisi M50:aa settini ykkössynaksi, koska se ei näyttäisi hienolta N364:n alla spiderissa :D Mulla on myös fiksaatio, että leveimmän ja korkeimman synan pitää aina olla ständissä alimpana jne..
 
Triton on varmasti tehokkaampi, onhan se Trinityn jälkeläinen. En tietenkään väitä että olisit (Synastikki) tarkoittanut niin, mutta jos synamaailmassa olisi aina niin, että uudempi ja tehokkaampi malli on absoluuttisesti parempi, niin miksi joku vieläkin himoitsee esim Korg Polysixiä tai vaikka 01/W:tä? Ymmärrän, että analogisynissä ja työasemissa tää juttu menee vähän erilailla, mutta itse näen kaikki synat omina persoonallisina laitteina joilla on kullakin hyvät ja huonot puolensa. Sitä sitten vaan ostaa sen, mikä tuntuu itselle mukavimmalta sekä soundeiltaan, kosketukseltaan, ominaisuuksiltaan, ulkonäöltään jne.
 
Mun setissä on tällä hetkellä N364 ykkössynana ja X5D siinä päällä kakkossoittimena. Joskus haluaisin luopua X5D:n käytöstä ja siirtää N364:n kakkossynaks, jolloin Triton/Trinity/Karma yms vähän tehokkaampi soitin olisi mukava ykkössyna. Jos joskus tuon vaihdoksen teen, niin minusta tuntuu että päädyn Trinityyn. Tritonista jo puhuttiinkin ja Karma muistuttaa liikaa TR:ää.
 
Tritonissa pitäs olla trinityä paremmat jouset
 
No sillä nyt ei ole väliä, koska omistan Korg N364:n, jossa on maailman parhaat metallimusiikkijouset ^^
 
"I'm your best nightmare"
JPQ
09.02.2009 23:17:29 (muokattu 09.02.2009 23:18:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo niinhän se on että yksi tykkää toisesta ja kolmas neljännestä. Itse olen niin naurettava, että annan myös ulkonäön vaikuttaa soittimen valintaan. En ostaisi M50:aa settini ykkössynaksi, koska se ei näyttäisi hienolta N364:n alla spiderissa :D Mulla on myös fiksaatio, että leveimmän ja korkeimman synan pitää aina olla ständissä alimpana jne..
 
Triton on varmasti tehokkaampi, onhan se Trinityn jälkeläinen. En tietenkään väitä että olisit (Synastikki) tarkoittanut niin, mutta jos synamaailmassa olisi aina niin, että uudempi ja tehokkaampi malli on absoluuttisesti parempi, niin miksi joku vieläkin himoitsee esim Korg Polysixiä tai vaikka 01/W:tä? Ymmärrän, että analogisynissä ja työasemissa tää juttu menee vähän erilailla, mutta itse näen kaikki synat omina persoonallisina laitteina joilla on kullakin hyvät ja huonot puolensa. Sitä sitten vaan ostaa sen, mikä tuntuu itselle mukavimmalta sekä soundeiltaan, kosketukseltaan, ominaisuuksiltaan, ulkonäöltään jne.
 
Mun setissä on tällä hetkellä N364 ykkössynana ja X5D siinä päällä kakkossoittimena. Joskus haluaisin luopua X5D:n käytöstä ja siirtää N364:n kakkossynaks, jolloin Triton/Trinity/Karma yms vähän tehokkaampi soitin olisi mukava ykkössyna. Jos joskus tuon vaihdoksen teen, niin minusta tuntuu että päädyn Trinityyn. Tritonista jo puhuttiinkin ja Karma muistuttaa liikaa TR:ää.
 

 
No sillä nyt ei ole väliä, koska omistan Korg N364:n, jossa on maailman parhaat metallimusiikkijouset ^^

 
jouset makuasia aina muutenkin kuten kaikki soundit ja minäkin katson ulkoasua osin siksi ei innostanut rolandin budjetti mallit xp10,rs5 kun ostin ekaa synaa
ja olikohan se kolmatta näppissynaa ostaessa mietin taas rs5 synaa se karsiutui nuppien tuntuman (vaikea säätää tarkasti tiettyyn arvoon) ja muokkauksen suppeuden takia. ps. parhaat korgit on edelleen wavestation ja 01/w noh kyllä nämä tr61 malli ja uudemmatkin on ihan ok vehkeitä minusta jopa välillä tuntuu että korgit ja uudet kurzweilit ja rolandit on eniten minua samplevehkeistä raudan puolella. Arvio tosin demojen pohjalta et tavisten soiton mutta usein nekin kertoo jo jotain jopa tarpeeksi joskus kuten alesiksen qs6.1 synan kohdalla kertoi ei ollut yhtään pettymys kun sen ostin.
 
Thomas Häggblom
09.02.2009 23:57:35 (muokattu 09.02.2009 23:58:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jouset makuasia aina muutenkin kuten kaikki soundit
 
No joo joo mut en mä nyt aina jaksa laittaa joka ikisen lauseen eteen että "minun mielestäni". Aina jos sanon jotakin mikä ei voi olla fakta (paras, hienoin, ruma, tyylikäs, parhaat jouset, paras kosketus, jne..), niin se on aina mielipide. Eihän mistään voi sanoa, että se on varmasti maailman paras, ei edes Carlsbergin oluesta :(
 
ps. parhaat korgit on edelleen wavestation ja 01/w noh kyllä nämä tr61 malli ja uudemmatkin on ihan ok vehkeitä
 
Minun mielestäni ne parhaat sijoittuu juuri tuon 01/W:n ja TR:n väliin. Pidän eniten 90-luvun loppupuolen Korgeista, kuten N-sarjasta, X-sarjasta, Trinitysta, Tritonista. TR, Triton Le jne on jotenkin vähän tylsempiä etenkin soundeiltaan vaikka ovatkin hyviä ja vielä paremman näköisiä. No sitten noiden uusimpien muotoilu ei ole minua varten. Suosin vain sellaisia laatikon näköisiä syntikoita. Tosin Minimoog Voyager on aina poikkeus ^^
 
"I'm your best nightmare"
j_s
12.02.2009 12:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli taas hyvä vertailupaikka kun m.netin torilla on Moog Rogue myynnissä 950 eurolla ja
samaan aikaan vendolin.se-sivulla tukholmalainen yksilö 5000 kruunua(eli 462 euroa).
Kyllähän Moogin nimi nostaa hintoja kaikkialla mutta kuten huomataan, erojakin löytyy!
Tarkkana saa kyllä olla...
 
xulu
12.02.2009 12:33:21 (muokattu 12.02.2009 12:42:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huuto netissä pyörii Yamaha Cs-15 790€, oiskohan sama mikä oli tossa torilla nelisensataa egee joku aika sitte.
 
Suunnatonta ahdistusta aiheuttaa myös "LEGENDAARINEN/LEGENDA JO ELÄESSÄÄN" DX7:t 300€ hinnoilla.
 
Edit. No eipä mitään, ebayssä DX7 BIN US $775.00..
 
the purity of German electronic music
maza
12.02.2009 13:51:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän DX7:t on järjestään viime vuonna esim. olleet yli 300 euron pyynneissä torilla. Muita dexejä saakin sitten todella paljon halvemmalla.
Exhausted
12.02.2009 14:09:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli muuten mielenkiintoisia sivuja noi vendolin.se ja synthforum.nl . Lopetin samantien muusikoiden.netin torin syntsa-ilmoitusten jokapäiväisen seuraamisen.
 
teroyk
16.02.2009 15:34:45 (muokattu 16.02.2009 15:35:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli taas hyvä vertailupaikka kun m.netin torilla on Moog Rogue myynnissä 950 eurolla ja
samaan aikaan vendolin.se-sivulla tukholmalainen yksilö 5000 kruunua(eli 462 euroa).
Kyllähän Moogin nimi nostaa hintoja kaikkialla mutta kuten huomataan, erojakin löytyy!
Tarkkana saa kyllä olla...

 
Mutta aina noissa käytetyissä ei kannata pelkkään hintalappuun kattoa. Juuri huolletulla ja rahinapotikkaisella analogisynalla on huomattava ero. En väitä, etteikö m.neti Roguen hinta olisi vähän yläkantissa, mutta ei se pahasti ole.
 
sphere
20.02.2009 01:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomen analogimarkkinnoilla pyörii vuosittain vain muutama hassu arp tai moog. Eiköhän sinne joukkoon mahdu muutama huollettu yksilö vaikka hinta olisikin rapea...
Sen voin kertoa että esim. tammikuussa möin täällä loistokuntoisen Prodigyn cv/gate +midi 750€:llä. Meni 2 minuutissa, aamuyöstä!!! Ei mulla noin kiire olisi ollut myydä...
Kannattaa muistaa että suurin osa ulkomailta lähetetyistä analogeista kärsii vaurioita matkalla. (kokemusta on!)
 
Ps arvasin että joudun puolustamaan hintojani
 
HarriP
20.02.2009 10:47:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tilannut viisi vintagehärpäkettä ulkomailta ja kaikki on saapunut perille tiptop-kunnossa.
 
Salaisuus piilee Oikeassa Pakkaamisessa. Viralliset Pakkaamisohjeet heebolta joka on lähettänyt varsin monta synaa elämänsä aikana löytyy osoitteesta:
http://www.spheremusic.com/Auctionpacking.asp
 
j_s
20.02.2009 13:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kokemus ulkomailta tulleista on kyllä myönteinen. Ei vaurioita eikä ikäviä yllätyksiä!
Seitsemän laitetta olen viime vuoden aikana hankkinut suomen ulkopuolelta, ruotsista,belgiasta ja saksasta. Ymmärrän kyllä sen, ettei kukaan halua tappiota tehdä jos on kalliilla jotain ostanut, mutta ajattelen että maan rajojen yli tapahtuva hintavertailu karsii pahimpia rahastusyrityksiä, joita niitäkin välillä täällä villissä lännessä esiintyy. Tavallaan voitais perustaa "käytettyjen hintoja" - aihe, jonne sais listan jatkoksi lisätä toteutuneita kauppoja joista on tietoa, esim. 20.helmikuuta 2009 - Roland Jupiter6 - 1200 euroa - Suomesta.
 
Exhausted
20.02.2009 14:07:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vendolin.se:ssä olis Polymoog 10,000 kruunulla eli n. 900 eurolla. Voi taas kuvitella mitä hintaa siitä Suomessa saisi pulittaa. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5105 106 107 108 109

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «