Aihe: Kalliit käytetyt | |
---|
Prophet 23.04.2016 18:38:00 (muokattu 23.04.2016 18:39:12) | |
|
WLM 44r, 350 €. Ongelmajätettä kuten Welmut ja TuplaWelmut. Beat, Hit, Trip ja Mega eivät ole. |
18is9 17.05.2016 12:03:15 (muokattu 20.05.2016 11:35:07) | |
|
Hammond XK2 1000€ kosmeettisesti kolhuisessa kunnossa. Itse ostin ja möin 400:lla monta vuotta sitten. Tonni kait olisi oikea pyynti hyväkuntoisesta SK1:stä? https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1148649 "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
|
Yamaha SHS-10, keytar, 170 euroa. Joku kasaribändissä soittava voi miettiä, mut ei kande: toi oli aikanaankin marketin leluosasto -kamaa. "Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa. -Samu Haber |
|
lukethesis: Ulkomailta, eBay: LinnDrum (1982), piirun verran vajaa 2800 euroa - http://goo.gl/vfCxNO The Cars yhtyeen hieman viritetty (MIDI ym) Linndrum meni 10 vuotta sitten 780 dollarilla. Arvatkaa harmittiko, kun oma korkein oli huuto oli 750 dollaria. |
|
teroyk: The Cars yhtyeen hieman viritetty (MIDI ym) Linndrum meni 10 vuotta sitten 780 dollarilla. Arvatkaa harmittiko, kun oma korkein oli huuto oli 750 dollaria. Voisko joku selittää mihin vanhan Linnin, tai Oberheim Dmx:n haluttavuus perustuu? Cool esine? Jotenkin järki sanois että alkeelisessa samplerissa ei ole mitään ihmeellistä. |
|
tonecab: Voisko joku selittää mihin vanhan Linnin, tai Oberheim Dmx:n haluttavuus perustuu? Cool esine? Jotenkin järki sanois että alkeelisessa samplerissa ei ole mitään ihmeellistä. sama järki kuin jossain Hammond tone-wheelissä tai Fender Rhodes -pianossa... eli fiilis |
|
Leikari: sama järki kuin jossain Hammond tone-wheelissä tai Fender Rhodes -pianossa... eli fiilis Hammondin ja Rhodesin ymmärrän täysin, äänen syntymekanismi on ainutlaatuinen. Näissä ensimmäisissä digi-rumpukoneissa ainutlaatuista taitaa olla vain samplen rupisuus, kehno resoluutio. Kukaan nykyrumpali tuskin haluaisi trigata Linnin tai Oberin soundeja. Veikkaan että renesanssin syynä on niiden cool esine-arvo. |
|
tonecab: Veikkaan että renesanssin syynä on niiden cool esine-arvo. Olet oikeilla jäljillä mutta tuo "cool esine" ei ole koko totuus noiden haluttavuuteen. Nämähän olivat aikoinaan alansa arvostettuja huipputuotteita ja niitä myös käytettiin paljon. Aitoja rumpuja muistuttava soundi mutta silti komppiin tuli mukaan sitä konemaisuutta mikä oli ajan henki ja jota aidotkin rumpalit sitten rupesivat matkimaan soitossaan. Kyllähän noita voi käyttää yhä edelleen ja niin halutaankin käyttää, sillä siinähän on silloin käytettävissä myös sen laitteen alkuperäinen käyttöliittymä mahdollisine rajoituksineen joka taasen takaa aidon konemaisen lopputuloksen. Aivan merkittävä juttu on myös se fiilis jonka saa aikaan alkuperäisen Linn:in tai Oberheimin käyttäminen ja räpeltäminen. Oikeastaan sillä ei ole mitään merkitystä jos jostain i-padista saa samoja tai parempia rumpusoundeja mikäli haluaa nimenomaan käyttää tuota alkuperäistä laitetta johonkin juttuun. Koska monet haluavat alkuperäisen laitteen niin se vaikuttaa luonnollisesti myös niistä pyydettävien hintojen nousemisen hyvinkin korkeaksi. Nuo olisi pitänyt ostaa jo ajat sitten mikäli "halvalla" olisi pitänyt saada mutta positiivista lienee silti, että niitä on yhä tarjolla. Rumpukoneissa on muuten nytkin muutamia malleja joidenka hinnat ovat alkaneet pikkuhiljaa nousta ja aivan pian niidenkin hinnat ovat pilvissä sillä ne ovatkin äkkiä alkaneet muuttuneet legendaarisiksi. Ensin vähätellään, että eihän nuo nyt ole mitään oikeita legendoja ja että niissä on paska soundi mutta jonkin ajan kuluttua on itsestäänselvää ettei niitä enään saakaan mistään satasella tai kahdella, eikä edes viidelläsadalla . . . |
|
Simulator: Aitoja rumpuja muistuttava soundi Linnissä tai DMX:ssä :D Mistä paikasta? Se legendaarisuus on enemmänkin siinä että ne nimenomaan meni jokseenkin kokonaisvaltaisesti metsään asiassa, jota ne yritti jäljitellä. Sama ilmiö kuin esim. Mellotronin, 808:n ja kolkin kanssa. Lopputulos oli kuitenkin jotain uutta ja se alkoi elää omaa elämäänsä. Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen. |
|
tonecab: Voisko joku selittää mihin vanhan Linnin, tai Oberheim Dmx:n haluttavuus perustuu? Cool esine? Jotenkin järki sanois että alkeelisessa samplerissa ei ole mitään ihmeellistä. Eikä ne ole edes samplereita, vaan romplereita. Ja ei ne minulle ole edes cool esineitä. Vaan se on se tietynlainen selkeä avoin kasarisoundi. |
|
tonecab: Hammondin ja Rhodesin ymmärrän täysin, äänen syntymekanismi on ainutlaatuinen. Näissä ensimmäisissä digi-rumpukoneissa ainutlaatuista taitaa olla vain samplen rupisuus, kehno resoluutio. Kukaan nykyrumpali tuskin haluaisi trigata Linnin tai Oberin soundeja. Veikkaan että renesanssin syynä on niiden cool esine-arvo. Tolkun ihmiset soittavat Hammond- ja rhodessoundit vaikka iPadilla. Ja saa ne rumpukonesounditkin varmaan sinne. Kyllä niihin laitteisiin liittyy niin paljon muuta epärationaalista tunnetekijää, että soundista puhuminen on lähinnä itsensä pettämistä ja selittelyä. Omat vermeeni olen onnistunut ostamaan niin, että kovin ei tarvitse murehtia ylihintaisten laitteiden haalimisesta. :-) |
|
Mitähän tämä tulee maksamaan Suomeen tuotuna? https://www.youtube.com/watch?v=QmKmkhAkOgs |
xulu 07.06.2016 07:05:58 | |
|
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1148284 Korg Wavestation A/D ja Korg 01R/W 500€/kpl, tonnilla uskomaton unelmien digiräkki. http://www.ekproduct.com/artists/cardinal-noire/ |
|
Ei kannattaisi laittaa Torille verkonpainoksi joutavaa paskaa. https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1154237 |
|
Prophet: Ei kannattaisi laittaa Torille verkonpainoksi joutavaa paskaa. https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1154237 Hintapyyntönsä puolesta joutaa tähän keskusteluun, mutta toivoisin, että tuo päätyisi kuitenkin jollekkin huoltomiehelle, joka purkaisi tuon varaosiksi. Sillä olen kerran tuommoista kuullut ja oli muuten kohtuu hyvä soundinen ja varmasti semmonen jolla tuommonen on, niin on valmis korjaamaan jos osat löytyy. |
|
Tonnilla Kurtzweil K-2600, jossa polyfoniaa hurjat lukemat 48. Miksi tuollaisia edes valmistettiin aikoinaan? |
JPQ 17.07.2016 13:53:03 | |
|
Prophet: Tonnilla Kurtzweil K-2600, jossa polyfoniaa hurjat lukemat 48. Miksi tuollaisia edes valmistettiin aikoinaan? Taidat vitsailla? toivottovasti jollet en ymmärrä sinua. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
|
JPQ: Taidat vitsailla? toivottovasti jollet en ymmärrä sinua. No selitä sitten tarkoin, miksi tuon polyfonia ei ollut vuonna 1999 edes 64? |
|
Prophet: No selitä sitten tarkoin, miksi tuon polyfonia ei ollut vuonna 1999 edes 64? http://kurzweil.com/product/k2600/specs/ "Polyphony: _48 sample-playback voices (192 total oscillators) " Tuo jälkimmäinen lukema taitaa olla paremmin vertailukelpoinen kilpailijoiden ilmoittamien lukemien kanssa. Saman ikäisessä Yamaha EX-5:ssa on 128-ääninen polyfonia ja koska soundit (Voice) voivat koostua 4:stä päällekkäisestä äänestä (multisämple), voi todellinen soittettava polyfonia olla vain 32-nuottia. Puhumattakaan sitten laitteen mallinnuksista... Soitetaan nopeammin kuin osataan. |
|
"Ultra rare" -soundikasetti Yamahan TX802:een / DX7:ään $699! :D :D http://www.ebay.de/itm/ultra-rare-y … h=item1a1862daae:g:fHEAAOSwIrNWFFEA "Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa. -Samu Haber |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|