Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Fantom-Kilta
1 2 3 4 5
mr.muzak
01.10.2005 20:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koskettimet on kuulemma huonot. Rumpupadit eivät ole niin hyvät, mutta sullahan on X8, joten se ei vaikuta suhun.
 
Joo ehkä pitää käydä tsekkaa toi soitettavuus. En mä niillä pädeillä ny juuri mitään tee.. kiippareita tottunut soittamaan enkä mitään f***ing pädejä. No ehkä niillekin jotain käyttöä jossain livetilanteessa vielä tulee.. Lähinnä kiinnostaa se että missä kohtaa äänisynteesiä siinä on säästetty? Ja mitkä näistä vaikuttaa varsinaisesti livesoitossa?
 
Windreaper
01.10.2005 20:44:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ehkä pitää käydä tsekkaa toi soitettavuus. En mä niillä pädeillä ny juuri mitään tee.. kiippareita tottunut soittamaan enkä mitään f***ing pädejä. No ehkä niillekin jotain käyttöä jossain livetilanteessa vielä tulee..
 
Nauhoitat sekkarilla program changet ja lyöt ne RPS:llä padeihin. Teet sekkariin erikseen songin joka piisille. Sitten vain kartoitat pädeihin samplet tai saundinvaihdot/whatever voi sekkariin äänittää ja lataat koko roskan aina kerralla. Ei tule sitten soittaessa niin paniikki. Nuo pädit ovat maailman paras keksintö sitten tölkkisardiinien.
 
mr.muzak
01.10.2005 21:04:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nauhoitat sekkarilla program changet ja lyöt ne RPS:llä padeihin. Teet sekkariin erikseen songin joka piisille. Sitten vain kartoitat pädeihin samplet tai saundinvaihdot/whatever voi sekkariin äänittää ja lataat koko roskan aina kerralla. Ei tule sitten soittaessa niin paniikki. Nuo pädit ovat maailman paras keksintö sitten tölkkisardiinien.
 
Niin, yleensä kahdella koneella riittää koskettimia splittaamalla yhden biisin verran...ja varsinkin kun nuo fantomin soundin vaihdoit tekee aina sen vajaan sekunnin hiljaisuuden (efektiprossassa ilmeisesti syy) niin ei tuo ole minusta kovin järkevää jos ilmankin pärjää. Samplejähän voi soittaa koskettimistoltakin..tietty jossakin tilanteissa tuosta voi olla apua.
 
Bronks
19.07.2007 09:07:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen nosto tällä kertaa. Ostin tuossa jokin aika sitten käytetyn Fantomin, joten pari kysymystä kokeneemmille fantomisteille.
 
Eli onko porukalla kokemuksia saundikorteista, kuinka toimivia ne on? Pianokortti ei kiinnosta, koska mulla on Jammun S90Es, mutta ootteko kokenu jonkun muun kortin saundit verrattomiksi?
 
Sitten tosta Fantomin editoriohjelmasta. Tekeekö joku sillä oikeesti musaa?
 
Ja vielä yksi nippelikysymys. Saako sitä ykkösnappulan takana olevaa vibraa jotenkin säädettyä? Sehän on ihan hirvittävä.
 
Kiitos, jos joku vaivautuu vastaamaan. Jos joku vaivautuu kysymyksistä, sitten ei.
 
HK
24.07.2007 15:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve vaan.
Yleisesti ottaen srx-sarjan korttien soundit ovat oikein käyttökelpoisia, joskin itse kortit ovat ainakin omasta mielestäni ylihinnoiteltuja. Muistaakseni sarjan alkupään korteissa (01-05) on enimmäkseen uusia soundeja xv- ja fantom-sarjan vehkeille kun taas kortit 06-10 ovat kokoelmia vanhemmista JV-sarjan korttien soundeista. Se, mikä sopii sinulle parhaiten riippuu siitä minkätyylisiä soundeja haet lisää. Itse olen tykännyt srx-04:sesta, vaikka nykyään saakin parempaa jälkeä laadukkailla softasyntsien samplepaketeilla.
 
Sekvensserin käyttökelpoisuus riippuu vähän siitä mikä fantom-malli on kyseessä, mutta kyllä ainakin s- ja x-malleissa se toimii ihan kivasti. Ensimmäisestä perusfantomista ei ole kokemusta.
 
Ja vielä yksi nippelikysymys. Saako sitä ykkösnappulan takana olevaa vibraa jotenkin säädettyä? Sehän on ihan hirvittävä.
 
Fantom X:ssä tuota controller 1:stä pääsee muokkaamaan seuraavasti:
patch edit -> F6 -> F1/F2 nappuloilla CTRL1 kohtaan -> nuolinappuloilla kursori ylös/alas halutun parametrin kohdalle.
 
Peltikorva puupäässä.
Clef
24.07.2007 19:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SRX-12 -kortilla on minun mielestä hardware-vehkeistä Rhodesien parhaimmistoa, ellei peräti paras.
 
tarmo
24.07.2007 20:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SRX-12 -kortilla on minun mielestä hardware-vehkeistä Rhodesien parhaimmistoa, ellei peräti paras.
 
Jetsulleen niin! Täytyy sanoo, et siinä soundissa on outputtia... ymmärtää ken ymmärtää.
 
Janus
24.07.2007 20:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantomit rokkaa, itsellä on -S ja X6-mallit. Hyviä pelejä molemmat, todennäköisesti piakkoin tulee hommattua jotain laajennuskortteja noihin. Rolandin tuotteista ei muutenkaan ole pahaa sanottavaa, todennäköisesti hommaan noiden rinnalle jonkun V-Synthin lähiaikoina.
Bronks
27.07.2007 12:30:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille vastauksista!
 
Katselin noita mainitsemianne srx-kortteja, mutta luulenpa, että panos-tuotto-suhde taitaa mun osaltani olla hieman heikko. Lähinnä mua on harmittanu livekeikoilla Fantom X6:sta kunnollisen sax-samplen puute (joo on siellä melko hyviä, mutta toivois ton hintaluokan vehkeeltä vielä timantimpaa) ja suhteellisen heikot vocal-saundit. Kumpaakaan ei mainostettu srx-korttien esittelyissä Rolandin sivuilla. Ihme, ettei tuohon brassikorttiin ole mahdutettu saksofoneja!
 
Sekvensserin käyttökelpoisuus riippuu vähän siitä mikä fantom-malli on kyseessä, mutta kyllä ainakin s- ja x-malleissa se toimii ihan kivasti. Ensimmäisestä perusfantomista ei ole kokemusta.
 
Joo, eli X-mallista oli kyse, tarkotin sitä tietokonesoftaa (ver. 2.0), jonka ajoin koneelle. Näytti vain, että Cubasen LE:kin, joka tuli jonkun äänikortin mukana, taitaa ajaa saman asian. Ajattelin vain, että jos tarkoitus on yrittää hieroa kelpo demoja, tekeekö tollasella softallaa mitään, vai pitääkö opiskella jonkun ei-riisutun studiosoftan käyttö.
 

 
Fantom X:ssä tuota controller 1:stä pääsee muokkaamaan seuraavasti:
patch edit -> F6 -> F1/F2 nappuloilla CTRL1 kohtaan -> nuolinappuloilla kursori ylös/alas halutun parametrin kohdalle.

 
Kiitos tästä!
 
JPQ
27.07.2007 13:59:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikille vastauksista!
 
Katselin noita mainitsemianne srx-kortteja, mutta luulenpa, että panos-tuotto-suhde taitaa mun osaltani olla hieman heikko. Lähinnä mua on harmittanu livekeikoilla Fantom X6:sta kunnollisen sax-samplen puute (joo on siellä melko hyviä, mutta toivois ton hintaluokan vehkeeltä vielä timantimpaa) ja suhteellisen heikot vocal-saundit. Kumpaakaan ei mainostettu srx-korttien esittelyissä Rolandin sivuilla. Ihme, ettei tuohon brassikorttiin ole mahdutettu saksofoneja!
 

 
Joo, eli X-mallista oli kyse, tarkotin sitä tietokonesoftaa (ver. 2.0), jonka ajoin koneelle. Näytti vain, että Cubasen LE:kin, joka tuli jonkun äänikortin mukana, taitaa ajaa saman asian. Ajattelin vain, että jos tarkoitus on yrittää hieroa kelpo demoja, tekeekö tollasella softallaa mitään, vai pitääkö opiskella jonkun ei-riisutun studiosoftan käyttö.
 

 

 
Kiitos tästä!

 
Olkoonkin kuinka timanttinen syna aina joku soundi mättää oma muuten melko timantiksi sanoisin laskettava (paljon huononmpia syniakin on käytetty ihan hyvin) Yamaha S30 mättää haitarin,sellon osalta ainakin molemmissa ikävät loopit ja sitten tuuba uupuu vallan (no en usko paljoa sitäkään tarvitsevani mutta sello on tärkeä kyllä haitarikin sinänsä) mutta näyttäis olevan piccolotrumpetti toisaalta pointti on se ettei täydellistä synaa ole vielä tehtykkään. Mietin vaan löytyisiköhän saksofonia srx-03 kortista (Studio SRX) ja näyttää löytyvän 6 presettiä kattoin tämän vaikken itse tarvitse varmaan koskaan saksofonia.
ps. Joku moderni/modernihko Roland houkuttaa hieman itseänikin.
 
Xardan
02.08.2007 21:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on S-malli ja pitää sanoa että monipuolinen vehje kaiken kaikkiaan ja hyvin on palvellut keikoilla. Monelta osalta preset soundit olivat kyllä hämmästyttävän paskoja (urut, jouset) mutta pienellä ruuvauksella se lähtee. Koskettimiston tatsikin on S-mallissa onneton. Haluisin kyl 88-version kun on tatsi jatkuvasta flyygelin soitosta jäänyt päälle, mutta kun en omista korttia enkä autoa niin aattelin että olalleko vaan...xD
 
En oo ite keksiny muuta käyttöä padeille ku äänitehostesoundien käyttö keikalla. Miten muuten saa nuo padiasetukset tallentumaan soundeihin? Aina ku painaa virrat pois niin eiku vaan uudestaan säätämään. Sitten en osaa vieläkään harmikseni käyttää sekvenseriä... =/ vaikeeta..
 
Music is my life, if not, then hell with me!
Bronks
02.08.2007 21:12:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis eikö saundien asetukset säily senkään jälkeen, kun olet tehnyt performancen ja tallentanut sen write performance -toiminnolla?
 
Xardan
02.08.2007 21:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis eikö saundien asetukset säily senkään jälkeen, kun olet tehnyt performancen ja tallentanut sen write performance -toiminnolla?
 
Siinä onkin joku hämärä et ku vaihtaa performancesta patchiin niin se ei aina säily. Vissiin toimii vaan Performance tilassa. No niin, kaivan ohjekirjan kaapista =D
 
Music is my life, if not, then hell with me!
Bronks
03.08.2007 00:56:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä onkin joku hämärä et ku vaihtaa performancesta patchiin niin se ei aina säily. Vissiin toimii vaan Performance tilassa. No niin, kaivan ohjekirjan kaapista =D
 
Ei säily, ellet tallenna performancea.
 
HK
03.08.2007 02:44:06 (muokattu 03.08.2007 02:45:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran vielä haluaisin lisätä tähän, että ehdottomasti katsomisen arvoinen sivusto on http://fantomized.info/ Sieltä on löytynyt paljon apua meikäläiselle aikanaan ja varmasti jatkossakin.
 
Ilmeisesti ymmärsin väärin tuon editorihomman aikaisemmin, mutten ole edelleenkään täysin varma mitä tarkoitit. Jos tarkoitit Fantom X:n käyttöjärjestelmäversiota 2.0 mitä myös audio track expansion (tjsp) kutsutaan niin mielestäni se on kyllä hintansa väärti etenkin ns. treenikämppähommissa, kun nyt on kyse FX6:sesta jota itsekin kannan mukanani.
 
Peltikorva puupäässä.
Tri-Baltech
07.08.2007 22:24:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantom on _ _ _ _ _ _ _ _ _. Sanonko mistä?
 
Bronks
07.08.2007 22:37:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantom on _ _ _ _ _ _ _ _ _. Sanonko mistä?
 
On se parempi kuin Juno 106 ;)
 
Tri-Baltech
07.08.2007 22:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitukseni oli sanoa: Fantom on Japanista. Ei puhua mistään paremmuudesta.
 
Tri-Baltech
07.08.2007 22:43:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantomin olen omistanut, mutta möin pois ja Junokin on jo toisella omistajalla. Unohtui päivittää. Enkä muuten lähtisi noita soittimia vertailemaan. Ovat veistetty eri puusta.
 
Xardan
07.08.2007 22:46:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fantom on _ _ _ _ _ _ _ _ _. Sanonko mistä?
 
Aika nokkelaa, tuohon kokeilee 98% ihmisistä sitä P:llä alkavaa xD
 
Music is my life, if not, then hell with me!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «