Aihe: Bluesbasso
1
jarkko.ruponen
18.02.2006 21:56:07
Moi !

Voisko joku ystävällinen sielu antaa muutamia bassoriffejä ja/tai sormibassoja bluesprogressioon.

Terveisin, Jarkko
Peter Spiegelmann
19.02.2006 22:09:36
"Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done." Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla.
jarkko.ruponen
20.02.2006 18:47:50
MOI !

Kiitos linkistä, täytyypä tsekkailla.

Terveisin, Jarkko
musamies
20.02.2006 21:02:47
Minun mielestä basson soitto on hankalaa jos yrittää lähestyä asioita nuottejen tai teorian kautta. Itse vetelen aika hyvää walking bass kulkua soittelemalla vähän mitä sattuu ja kuroen välillä kiinni esim. sointujen perusääniä ja niiden muita ääniä.

Jos yritän ideoida miten homman voi opetella niin lähtee liikkeelle vaikka jostain vaihtobassosta, pyrkii lisäämään bassotteluun mukaan soinnun muita ääniä ja sen jälkeen mitä tahansa ääniä niin, että basso mukavan kuuloisesti laskeutuu ja nousee haluttuun soinnun perusääneen.

Kannattaa käyttää apuna oktaavibassottelua myös.
U.Honey
21.02.2006 06:43:21
Minun mielestä basson soitto on hankalaa jos yrittää lähestyä asioita nuottejen tai teorian kautta. Itse vetelen aika hyvää walking bass kulkua soittelemalla vähän mitä sattuu

Hoho! Basson soittaminen on mystistä puuhaa :-D
jarkko.ruponen
21.02.2006 18:43:01
Moi !

Joo, kiitos toi sävelien lisäily kompin puitteissa on hyvä idea etenkin siksi, että bassolla pitää skarpata vain painollisilla iskuilla.
mr.muzak
21.02.2006 18:56:32
Moi !

Joo, kiitos toi sävelien lisäily kompin puitteissa on hyvä idea etenkin siksi, että bassolla pitää skarpata vain painollisilla iskuilla.

Jep, muuten voi soittaa ihan mitä vaan.:)
baron
21.02.2006 21:48:16

Moi !

Joo, niihin huolella harkitut kromaattiset hajasävelet, sit voi käyttää diatonisia matkalla seuraavaan.
My name is Baron, Sir Baron.
musamies
21.02.2006 22:09:32
Joo, niihin huolella harkitut kromaattiset hajasävelet, sit voi käyttää diatonisia matkalla seuraavaan.

Mä en tajua tosta taaskaan mitään!

Vetäsee vaikka alkuun yksinkertaista vaihtobassoa, jossa on vaikka C perusäänenä ja G, sitten G oktaavia ylempää, muita ääniä mukaan ja kiipeilyä ylöspäin ja alaspäin. Ei kannata niin jännittää mikä ääni osuu kohdalleen kun hyvänkuuloisuus tai huononkuuloisuus voi riippua siitä mihin bassoa seuraavaksi kuljettaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)