Aihe: Budjettiluokassa tungosta
1
Stube
17.02.2006 17:17:26
Kovaa kilpailua havaittavissa "tonnin syntikoissa". Itsellänikin vanha jokapaikansyntikka tarvisi uusia ja mielenkiinnolla olen seuraillut mitä valmistajat tähän tarjoavat.

Yamahan MO, Korgilta Triton TR, Rolandilta Fantom Xa (+ uusi Juno-G).

Onko missään ollut suoraa vertailua näiden välillä? Vaikea testailla kun lähimyyjillä ei ole hyllyssä. Juno-G tulee olemaan mielenkiintoinen tapaus vertaillen ainakin Xa:han. pari satkua halvempi ja vertailukelpoisilla ominaisuuksilla.

Jos joku on jotain päässyt tyypittämään niin mielipidettä otetaan mieluusti vastaan.
HK
17.02.2006 20:48:08
Aivan loistavaa, että tarjonta on noinkin laajaa ja kilpailu tiukkaa.
Harmillista tuossa on se, että suomi on niin pieni maa, ettei sellaista soitinliikettä löydy missä noita kaikkia voisi kokeilla.

Jos olisi tarvittava pääoma, niin tässähän voisi olla kenties pientä bisnesideaa. :)
Peltikorva puupäässä.
freeze
17.02.2006 21:24:26
Kovaa kilpailua havaittavissa "tonnin syntikoissa". Itsellänikin vanha jokapaikansyntikka tarvisi uusia ja mielenkiinnolla olen seuraillut mitä valmistajat tähän tarjoavat.

Yamahan MO, Korgilta Triton TR, Rolandilta Fantom Xa (+ uusi Juno-G).

Onko missään ollut suoraa vertailua näiden välillä? Vaikea testailla kun lähimyyjillä ei ole hyllyssä. Juno-G tulee olemaan mielenkiintoinen tapaus vertaillen ainakin Xa:han. pari satkua halvempi ja vertailukelpoisilla ominaisuuksilla.

Jos joku on jotain päässyt tyypittämään niin mielipidettä otetaan mieluusti vastaan.

älä koskaan osta tritonia ... paska nimimerkillä kokemusta onb
Windreaper
17.02.2006 21:25:27
Aivan loistavaa, että tarjonta on noinkin laajaa ja kilpailu tiukkaa.
Harmillista tuossa on se, että suomi on niin pieni maa, ettei sellaista soitinliikettä löydy missä noita kaikkia voisi kokeilla.

Jos olisi tarvittava pääoma, niin tässähän voisi olla kenties pientä bisnesideaa. :)

Emmä tiedä olisko niin kova bisnesidea pistää pystyyn pytinki, jossa kaikki käyvät testaamassa ja ostavat sitten Saksasta :). Pitäisi olla myöskin Saksan hinnat, mutta voi olla käytännössä hieman vaikeaa. Harmi vain, että noista on karsittu pois soittajan/keikkailijan arvostamat ominaisuudet eli hyvä koskettimisto ja sisäinen virtalähde. Ostaisin mielumin käytetyn lippulaivamallin, mutta kyllä nuo epäilemättä ovat ihan kelpoja kotistudionäprääjille, jotka eivät halua ostaa käytettyä. Juno G vaikuttaisi noista parhaalta diililtä - täysiverinen sampleri, 4 audioraitaa ja hintakin tuli pari saturaista alas (Fantom Xa:n ostaneita mahtanee harmittaa).
Stube
17.02.2006 22:04:37
Tuli vaan mieleen että mikä mahtaa olla Fantom Xa:n tulevaisuus. Hinnan tiputus vai mallin poistuminen markkinoilta.
Vähän pitemmällä tähtäimellä varmasti jälkimmäinen, mutta ale-hintojakin voi olla tiedossa...
teroyk
18.02.2006 14:29:06

Minä en noin suoraltakädeltä tyrmäis...
Ile-
18.02.2006 14:33:35

Mikä siinä TR nyt on vikana paitsi ehkä hieman huonompi koskettimisto verrattaessa 2000e vehkeisiin. Tämäkin voi johtua siitä, että TR hinta on 1000e halvempi. Saundit ovat juuri sitä, mitä ainakin itse tarvitsen ja loput voi muokata. Itse en ole keksinyt vielä, miksi TR olisi hintaluokassaan paska.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)