Aihe: Hyvät painotetut koskettimet 600-1000 eurolla?
1
Alzheim
25.03.2006 23:17:00
Olen juuri muuttanut Suomeen (Helsinki) joten musiikitermit ei oikein ole hallussa suomeksi, joten suokaa anteeksi että käytän englantia kun en hoksaa sanaa..

Asiaan:
Olen juuri äskettäin alkanut funtsia digipianon ostoa, tai sitten hyvän master keyboardin koska moduli on jo. Kaikista tärkein minulle on koskettimet. Peli saa painaa vaikka tonnin, olla miten ruma tahansa, ja olla ilman mitään jänniä ominaisuuksia kuten sequenseriä kun on vaan MIDI out.

Olen kokeillut kaikenlaisia digipianoja ja täytyy sanoa että en ole tähän asti löytänyt mieleistä ollenkaan (Yamaha P90 lukuun ottaen). Olen testannut eri Yamaha, Roland ja Casio pianoja. Niissä oli kaikissa aivan liian kevyet koskettimet. Etsin jotain joka ihan oikeasti muistuttaa akustisen pianon koskettimia, koska koko hankkeen idea on harjoitella pianonsoittoa (ja akustista en voi nyt tällä hetkellä vaan ostaa).

Hinnan pitäisi valitettavasti pysyä alle 1000 euroa :P

Paras feelis tuli Fatar 880Pro keyboardista jota ihan sattumalta sain kokeilla Tukholmassa. Nyt en löydä Fatar/Studiologic keyboardia mistään kaupasta täällä Hesassa joten tarvitsen vähän apua ennenkuin suunittellen matkaa johonkin kauemmaksi kokeilemaan, kuten Tukholmaan:

1. En saa oikein selvää onko koskettimet samat Stuiologic/Fatar 880Pro, 990Pro, 990XP ja VMK181 sarjoissa.
2. Mitä sanotte Doepher merkistä ja vaikka PK88 mallista. Kehutaan paljon..
3. Mitäs sanote vähän vanhemmista digipianoista kuten FP-8? Pitäisi olla hyvät koskettimet vaikkaäänipuoli ei ehkä olen viimeisen päälle enää. Pakko olla parempi feelis kun jossakin Casio Priviassa kutenkin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)