Aihe: Missä synassa parhaat kirkkourut ?
1 2 3
JPQ
10.04.2006 16:22:33

Missä synassa parhaat kirkkourut ? tuskin Mo6 koska mun nyky
yamahassanikin (Yamaha S30) on enempi kirkkourku sampleja ja kaipaan
vieläkin "jylisevämpää" ja "kirkkaampaa" urkusoundia. Eli ovat vähän
tuhnuja ovat noi nykyiset (tosin menettelee esim. Roland M-OC1
moduulin tarjontaan nähden) eikä kohdu kajareista.
baron
10.04.2006 16:49:25

Missä synassa parhaat kirkkourut ? tuskin Mo6 koska mun nyky
yamahassanikin (Yamaha S30) on enempi kirkkourku sampleja ja kaipaan
vieläkin "jylisevämpää" ja "kirkkaampaa" urkusoundia. Eli ovat vähän
tuhnuja ovat noi nykyiset (tosin menettelee esim. Roland M-OC1
moduulin tarjontaan nähden) eikä kohdu kajareista.

Synasta viis, Yamaha P-90:ssä on hyvä.
My name is Baron, Sir Baron.
garyfey
10.04.2006 17:13:56
Väittäisin että syntikan hintainen kaikulaite siihen perään niin alkais kuulostaa joltain. Lisäksi jotain aphexia tms. Testattu teatterissa eli toimii.
Määrämittaista kehiin!
JPQ
10.04.2006 17:20:28

Ei se ongelma ole kaiku sanoisin vaan basson ja diskantin puute eli aphexista en tiedä tai muista mitä se tekee. Ja yksi urku soundi ei riitä (eli ohuitakin tarvitaan) ja enkä tule digipianojen/pianojen tuntuman kanssa toimeen.:(
PS. jos synani hintaista kaikua neuvotte niin millaisenhan saa sitten noin 900eurolla edes kun vähän vaille tuosta sen maksoin vaikka lista hinta kait olikin enempi eli jotain 1500e muistelen.
garyfey
10.04.2006 17:51:24
En tiedä millaista urkua tarvit, mutta itse olen käyttänyt kahta soundia päällekkäin (kahdesta modulista) joista toinen jonkun katedraali-kaiun kanssa (tila) ja toinen ohuenpana lyhyellä kaiulla (huilumaisempi) ja nämä aphexin läpi (kirkastaa yläpäätä ja muhevoittaa bassoja). Toi kaiun merkitys korostuu koska sitä täytyy voida käyttää aika massiivisesti eli halpojen kaikulaitteiden "digitaaliset"-soundit ei käy. "Aidon" kuuloisen soundin tekeminen vaatisi kaikkien äänikertojen ajamisesn omista moduuleistaan ja niiden miksaamisen stereokuvaan plus efektointi tilavaikutelman aikaansaamiseksi.
Määrämittaista kehiin!
JPQ
10.04.2006 18:33:22 (muokattu 10.04.2006 18:34:15)

Yamahassa pitäs kyllä olla valmistajan huippu efektit ymmärtääkseni.
Millaistako haen ? kaikenlaisia ohuesta ja tosi jyrään.
JPQ
10.04.2006 18:33:22

Olen kyllä erääissä biiseissä kuullut hyvää tosin en tiedä oliko
eräässä aito klassisesta esityksestä rötsitty pätkä vaiko korg
soundeja. PS. mistä ihmeestä just korg no bändin kosketinsoittaja ei
käytä muita.
M.i.k.key
10.04.2006 18:40:59 (muokattu 10.04.2006 18:41:25)
Olipahan taas paljon asioita... huh
Kyllähän noita löytyy vaikka mistä. Hyvin on pärjätty Motifilla, Fantomilla, Tr-rackilla yms. Rolandin GM-urutkin pelittää oikein hyvin.

Hirvee ylämiddlekohina vaan häiritsee... :)

p.s. Mikä on Korg no bändi?
Möllisty!
garyfey
10.04.2006 19:03:05
Yamahassa pitäs kyllä olla valmistajan huippu efektit ymmärtääkseni.
Millaistako haen ? kaikenlaisia ohuesta ja tosi jyrään.

Juu, mutta ymmärtänet ettei 2000euron syntikassa ole 2000euron efektilaitetta sisäänrakennettuna !!!
Määrämittaista kehiin!
JPQ
11.04.2006 02:31:46

Juu, mutta ymmärtänet ettei 2000euron syntikassa ole 2000euron efektilaitetta sisäänrakennettuna !!!

Paremmin kuin hyvin. Ja en pidä yamahan efekteistä ainakaan siis
näiden pohjalta siis nimenomaan reverbistä.
Leikari
11.04.2006 09:59:34
Kirkkourkuja on vuosisatojen mittaan rakennettu erilaisten soundi-ihanteiden mukaan & kullakin tekijällä/tehtaalla on omat nyanssinsa. Puhumattakaan, että äänikertoja voi olla kussakin urussa kymmeniä & niiden yhdistelmiä sitten vielä potenssissa.

Jotenkin turha pohdittava - käyttötarkoitus ja omat soundimieltymykset ratkaisevat. Mitä enemmän kirkkourkusoundeja syntikoissa on niin sitä enemmän valinnanvaraaakin. Toimivat on aina löytyneet.

Kirkkoihin jne. tarkoitetut sähköurut ovat sitten oma juttunsa - niitä tehdään edelleen "vakavaan" käyttöön.
Soitetaan jamia!
Leikari
11.04.2006 10:02:27
Ja en pidä yamahan efekteistä ainakaan siis
näiden pohjalta siis nimenomaan reverbistä.

Mistä efektilaitteista/reverbeistä yamahalla sinulla on kokemusta?

Entä mihin laitteisiin vertaat??

Minkälaisia äänilähteitä ja kuunteluvälineitä (ml. kaiuttimet) olet käyttänyt?

Mitkä seikat yamahassa eivät sinua tyydytä??
Soitetaan jamia!
aimotuska
11.04.2006 16:00:39
p.s. Mikä on Korg no bändi?

Oisko näin, kun:

Mistä ihmeestä just korg no bändin kosketinsoittaja ei käytä muita.

muutetaan yhdellä (1) välimerkillä täysin toisenlaiseksi:

Mistä ihmeestä just korg? no bändin kosketinsoittaja ei käytä muita.

...vaikka mistä mä tiedän, jos vaikka on olemassa "Korg no bänd".
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
mart-t
11.04.2006 16:18:33
...vaikka mistä mä tiedän, jos vaikka on olemassa "Korg no bänd".

Google tulokset 1 - 10 noin 1 420 000 osuman joukosta haulle korg no band. (0,06 sekuntia)

korg.com

No Doubt burst onto the mainstream music radar in 1995 with the release of their ... the band enlists the help of Gabrial McNair and his Korg keyboards. ...

www.korg.com/sbytes/article.asp?ArtistID=115
hoksploks
11.04.2006 21:22:00

Huumoria.
Luo satsumista jivehitti, hipparokki, suumuusikkorappi, hittihevi, jatsi, mustasoul.
JPQ
11.04.2006 21:28:52

Kaipaan kirkkaampia ja juhlavampia ja möreämpiä ainakin itse asiassa kuten sanoin kaikenmaailman kirkkourku soudit kiinnostaa itse asiassa mahd laajan kirjon korvaus. Ja kaijuttimet on nykyään Samson Resolv 50a jonka alin taajuus joka pitäs tulla suorana on noin 70hz ja ylin 20000hz. Siis virallisesti ja sanoisin sinitestillä ja korvillani eli kaksi testi tapaa ongelma ei ole kajarit. PS. reverbiä vertaan moniin levyillä kuulemiini. En saa millään selkeää reverbiä aikaiseksi.
JPQ
11.04.2006 21:30:03

Olikos Phantom Of Opera siis Nightwish tulkinta joka alkaa esim. kivalla urkusoundilla josta en tiedä onko aito vaiko ei.
Janus
12.04.2006 16:27:39
Olikos Phantom Of Opera siis Nightwish tulkinta joka alkaa esim. kivalla urkusoundilla josta en tiedä onko aito vaiko ei.

Ei ole aito. Kannattaa kuunnella ihan klasari-kirkkourkulevytyksiä, niin saa kuvaa siitä miltä hyvässä tilassa äänitetty aito pillistö kuulostaa ja mihin suuntaan synan/samplerin urkusoundia tulisi ruuvata, jos aidonkuuloista hakee. Tilalla on oikeasti todella iso merkitys, harvemmin kirkkourkuja ruvetaan mikittämään piezoilla pilli kerrallaan.
JPQ
12.04.2006 18:45:31

Ei ole aito. Kannattaa kuunnella ihan klasari-kirkkourkulevytyksiä, niin saa kuvaa siitä miltä hyvässä tilassa äänitetty aito pillistö kuulostaa ja mihin suuntaan synan/samplerin urkusoundia tulisi ruuvata, jos aidonkuuloista hakee. Tilalla on oikeasti todella iso merkitys, harvemmin kirkkourkuja ruvetaan mikittämään piezoilla pilli kerrallaan.

No aattelin kanssa ei aito mutta tarpeeksi tai siis ainakin
miellyttävä ääni joten mikähän Holopaisen arsenaalista on kyseessä ?
ps. kalsari juttuja olen kuunnellutkin enempi.
BotneLapio
12.04.2006 18:54:47
kalsari juttuja olen kuunnellutkin enempi.

Tässä kohtaa repesin.
-=Botnee!!=-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)