Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ebs microbass II vai sansamp bass driver Di
1 2 3 4
Jyräys
21.02.2005 10:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumman mielummin hankkisitte itsellenne, miten purkit eroaa toisistaan, kattelin et tossa ebs:ssä ainakin löytyy keskialueen säätö mitä taas ei oo tossa sansampissa. Hintaeroa ainakin näyttää olevan melkoisesti, itelläni ei toi sansamppi oikeen toiminu keikkakäytössä, tahtoi tulla aina ruuvattua soundi vähän liian pyöreäksi jolloin basso tahtoi hukkua muun musan alle. Mut onhan toi sansamppi muuten loistava purnukka nauhotuksiin yms. Ebs Microbass II:sta mulla ei oo mitään kokemuksia.
 
Jykä
Karlsson
21.02.2005 10:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, vaikka sansamp on loisto boxi, niin varsinkin isompien bassokamojen kanssa tulee noita mainitsemiasi ongelmia.
 
EBS:n boxi sen vähän testailun perusteella, mitä olen tehnyt, on kyllä hyvä.
 
Tosin Tesa pesee kaikki! Teidän iskänkin!
 
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman
Niskamies
21.02.2005 10:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tesassa di-ulostuloa?
 
Meitsi on meshissä.
Karlsson
21.02.2005 10:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tesassa di-ulostuloa?
 
Tilauksesta, luulen.
 
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman
Keny
21.02.2005 10:29:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilauksesta, luulen.
 
Niin mistä muuten vetää keikoilla PA linjan jos ei oo di tai studiossa.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
M.Hanski
21.02.2005 10:33:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mistä muuten vetää keikoilla PA linjan jos ei oo di tai studiossa.
 
Eikös siinä ollut kaksi plugiulostuloa? Ulostulo 1 -> DI-boksi -> PA ; ulostulo 2 -> backline. Tavallisia DI-bokseja on maailma väärällään.
 
Keny
21.02.2005 10:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös siinä ollut kaksi plugiulostuloa? Ulostulo 1 -> DI-boksi -> PA ; ulostulo 2 -> backline. Tavallisia DI-bokseja on maailma väärällään.
 
No en kyllä muista ny...siks kysynkin.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
21.02.2005 10:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös siinä ollut kaksi plugiulostuloa? Ulostulo 1 -> DI-boksi -> PA ; ulostulo 2 -> backline. Tavallisia DI-bokseja on maailma väärällään.
 
Niin, sen DI:n voi vetää melkein mihin väliin vaan. Ihanniinku tehdään muutenkin.
 
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman
Keny
21.02.2005 10:46:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, sen DI:n voi vetää melkein mihin väliin vaan. Ihanniinku tehdään muutenkin.
 
Mut niin et tulee sen tesan oma sondi niinkun eli tesasta ulos ja siihen DI.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
21.02.2005 10:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut niin et tulee sen tesan oma sondi niinkun eli tesasta ulos ja siihen DI.
 
No heittää jummankumman Tesan ulostulon perään sen ja sitte boxista signaali jatkaa sinne minne oli menossakin.
 
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman
Keny
21.02.2005 10:51:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin alkuperäseen.
 
EBS pesee kyllä soundeillaan ton bassdriverin mennen tullen mutta vaati enempi ruuvaamista ja perehtymistä laitteeseen.
 
Bass driver on kyllä hyvä mutta lyttää sen soundin jotenki kumman muotoon ainakin munsta.
Parhaan tuloksen saan kun otan suoraan nupista DI:n.
 
Bass driver lötyy mut en käytä kun kevytsäröön joskus.
 
EBS oli mut en tarvii kun otan suoraan nupista DI:n.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Jyräys
21.02.2005 12:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, no mulla on toi Ebs:n Microbass II tilauksessa. Lähinnä kanssa haen sitä että saisin tota linjasoundia muokattua mieleisekseni pa:han. Ja studiohommiin kanssa se on varmaan hyvä etunen.
 
Jykä
absqua
21.02.2005 13:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin viime vuoden puolella testailemassa tuota ebs:n wehjettä, ja pakko oli todeta ettei se kyllä miellyttänyt yhtään vaikka odotukset olivatkin korkealla.
Tukeva rakenne, kolmialueinen eq ja kaksi kanavaa miellyttivät kyllä, mutta sitten se itse soundi ei lämmittänyt allekirjoittanutta lainkaan.
 
Silloin tuntui siltä että kaikki ebs:n huonot puolet olivat päässeet mukaan. Voip olla että tuomio olisi toinen jos vehjettä ehtisi testailla pari viikkoa, mutta toisaalta taas ensivaikutelma osuu useimmiten aika lähelle totuutta. Lisäksi laitteen käytettävyydestä jäi sekavahko fiilis. Ei ollut ihan itsestäänselvää mitenkä ko paavo pelaa, ja se on mielestäni iso moitteen paikka ottaen huomioon että on kuitenkin kyse suht yksinkertaisesta laitteesta. (toki käyttäjäkin on aika simppeli kaveri, sitä en kiellä)
 
Tosin noiden otsikon etusten soundipuolesta on tasapuolisuuden nimissä todettava myös että keikoilla Sansamp BDDI:kin on meikäläisellä mukana lähinnä säröpedaalina. Joskus harvoin sitä tulee käytettyä DI-boksina, ja silloinkin ihan ehdottomasti vain transparenttina DI:nä ilman kaiutin-emulointeja ym. herkkuja, jotka lähinnä vaan syövät soundin selkeyttä ja napakkuutta pois tuomatta tilalle mitään livekäytössä oleellista. Studiossa tilanne on toinen, mutta livenä soundin on miksausta ajatellen parempi olla mielummin vaikka sitten liioitellun selkeä, kuin yhtään tukkoinen tai liian muheva (IMO).
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
balzary
21.02.2005 13:37:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...vaan syövät soundin selkeyttä ja napakkuutta pois tuomatta tilalle mitään livekäytössä oleellista. Studiossa tilanne on toinen, mutta livenä soundin on miksausta ajatellen parempi olla mielummin vaikka sitten liioitellun selkeä, kuin yhtään tukkoinen tai liian muheva (IMO).
 
mitenkäs muuten arvon basistit säätelee tuota blendiä bass driverissä? mä pidin alkujaan sen aina täysillä (eli ei puhdasta signaalia), mutta nyttemmin juuri tuon selkeyden takia se on yleensä about klo11:ssa.
 
listatkaas saman tien mielisäätönne :)
 
täs on mun reggaesäätö ja kellotaulun pohjalta mennään(rbillä on siis se middle mukana)
 
drive - 11-12
presence - 2
blend - 10-11
bass- täydet
middle - 3
treble - 10
 
basossa flätit kiinni ja treblet vähäsen pois, kaappina 2x15
 
Why be in when you can be out?
Johnny Buzz
21.02.2005 13:44:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitenkäs muuten arvon basistit säätelee tuota blendiä bass driverissä? mä pidin alkujaan sen aina täysillä (eli ei puhdasta signaalia), mutta nyttemmin juuri tuon selkeyden takia se on yleensä about klo11:ssa.
 
listatkaas saman tien mielisäätönne :)
 
täs on mun reggaesäätö ja kellotaulun pohjalta mennään(rbillä on siis se middle mukana)

 
Mä pidin kanssa ennen sitä blendiä täysillä. Parani soundi kummasti, kun jätti sen vain puoliväliin. Täytyypä tsekkaa tarkemmat säädöt, kun pääsee treenikselle.
 
www.soulstab.com
Soulstab live @ Operaatio:Live, Down Town, Turku 18.2.2005 w/ Rozzy Randall and the Roller Bastards
atoni
21.02.2005 13:50:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitenkäs muuten arvon basistit säätelee tuota blendiä bass driverissä? mä pidin alkujaan sen aina täysillä (eli ei puhdasta signaalia), mutta nyttemmin juuri tuon selkeyden takia se on yleensä about klo11:ssa
 
Klo 12-15 on aika hyvä alue tuon blendin käyttöön, ettei keskiäänet ihan lusikoidu.
 
Säädöt elelee koko ajan tarpeen mukaan
Blend em.
Treble klo 12-13
Bass klo 12-13
Drive klo 9-13
Presence nolilla tai klo 9
 
Keny
21.02.2005 13:54:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bass driverissä mulla se blendi on klo 9 hujakoilla,precens ei ollenkaan,bass ja treble 12.00.Drivellä ja levelillä haen sitte sitä särköö silon kun käytän.
Sillä blendillä tosiaan saa soosattua helposti kasaan koko sopan niin et menee ihan tukkoon koko soundi.
Harvoin käytän koko lootaa tai muitakaan efektejä.EBS kompuraa kylläkin mut sitä ei lasketa:)
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Chen
21.02.2005 14:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä olis mun mielestä kelpo hevistelysoundi sansampista
 
Blend klo12
bass klo12
treb klo12
presenceklo3-5
drive täysille vaan
 
marlow
21.02.2005 14:51:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs toi presence potikka tarkalleen ottaen tekee Sansampin soundille, noin niinku teknisesti ajateltuna? En oo oikein päässy siitä perille..
 
"If you have an idea, don't play it"
Johnny Buzz
21.02.2005 14:53:30 (muokattu 21.02.2005 14:53:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs toi presence potikka tarkalleen ottaen tekee Sansampin soundille, noin niinku teknisesti ajateltuna? En oo oikein päässy siitä perille..
 
Kielten akustiset äänet voimistuu. Ainakin näin olen itse ymmärtänyt/ havainnut. Epäpuhtaudet kuuluu paremmin.;)
 
www.soulstab.com
Soulstab live @ Operaatio:Live, Down Town, Turku 18.2.2005 w/ Rozzy Randall and the Roller Bastards
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «