Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall VBA400
1 2 3 4 5 6 7
Antti K.
24.01.2013 00:13:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maisteri: Oukei. Täytynee itekin pyörittää sitä isommalla treeneissä ja keikoilla.
 
BTW.. Miksikäs ei treeneissä VBA:lla, jos tommonen parhaussaundikone kerran on olemassa? Mikä on se kivempi treenikone?

 
Roudaus-aspekti varmaan. Meillä ei ole pysyvää treenistä, that's why.
 
trippe
24.01.2013 10:16:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maisteri: 2245 pv vanha topicci... ou jee.
 
Pitihän sitä siis viimein laittaa VBA400 + VBC412 setti, kun tuli sopivasti tarjolle. Eli kysynkin VBA:n omistajilta, millä tuulettimen asetuksella yleensä sitä käytätte? Olisko useinkin aiheellista käyttää sitä tuulettimen nopeampaa asetusta, jos vaikka todella pitkät treenit tai kuuma keikkalava tms.? Onko ollut mitään käytännön ongelmia ylikuumenemisen kanssa joissain tilanteessa, jos vain hidasta tuuletusta olette käyttäneet?

 
Ylikuumemenisesta juu jonkin verran kokemusta..perus reenit vielä kestää huoletta mutta keikalla kyllä suosittelen ehdottomasti nopeampaa puolta. Tuossa muutama vuosi sitten keikalla oli oikein mukavan kostea keli sisällä ja lämmintä mukavasti. Ekan setin puolessa välissä hyyty. Takalevystä löytyy lämpöanturi joka iskee päälle tietyssä lämpötilassa suojamoden..lähtee noin 30min päästä pois itsestään. Kun tuuletin on nopeammalla asennolla ei ole vielä kertaakaa kuumennut, vaikka keikat on ollu usein täynnä kuumia puumanaisia..
 
Myös putkien esilämmittämiseen kannattaa panostaa..ohjeisa puhuttiin parista minuutista,kun niitä sieltä löytyy muutama enemmän kuin ampegin sisuksista.
 
Ùp ò òwñ
Maisteri
24.01.2013 10:46:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks kommenteista. Samahan tuo on sitten aina pitää sitä fast-modella. Eipähän tuosta haittaa, eikä sitten hyydy kuumemmillakaan lavoilla.
 
Jos ei ns. vakkaritreenistä ole, sittenhän sitä ymmärtää kyllä, ettei aina jaksa roudailla 36 kiloista erikseen treeneihin. Jos siis on vaikka 20 kiloinen pienempi putkinuppikin vaihtoehtona, joka myös aivan mainiolle saundaa.
 
www.thedgu.com
trippe
06.02.2013 19:28:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainataanpa ketjua.
 
Vba alko taas yskiä. Polttaa joka kerta h.t sulakkeen heti kun pistää standbylta päälle eli kun alkaisi soitteleen. Samalla kuuluu paukaus kaapin kautta. Työntää pienen "loimahduksen" v10 ja v11 putken välimaastosta. Luonnollisesti sulakkeen polton jälkeen ei ääntä kuulu. Kaikki putket kuitenkin hehkuu normaalisti myös sulakkeen polton jälkeen. Silmäilin sisuskaluja (koppa pois jne.) ja äkkiseltään mitään poikeavaa oikosulkuun viittaavia jälkiä ei näkynyt. Vinkkejä neuvoja ja kotikonstiapuja kaivataan.
 
Ùp ò òwñ
kojones
06.02.2013 20:27:03 (muokattu 06.02.2013 20:27:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trippe: Lainataanpa ketjua.
 
Vba alko taas yskiä. Polttaa joka kerta h.t sulakkeen heti kun pistää standbylta päälle eli kun alkaisi soitteleen. Samalla kuuluu paukaus kaapin kautta. Työntää pienen "loimahduksen" v10 ja v11 putken välimaastosta. Luonnollisesti sulakkeen polton jälkeen ei ääntä kuulu. Kaikki putket kuitenkin hehkuu normaalisti myös sulakkeen polton jälkeen. Silmäilin sisuskaluja (koppa pois jne.) ja äkkiseltään mitään poikeavaa oikosulkuun viittaavia jälkiä ei näkynyt. Vinkkejä neuvoja ja kotikonstiapuja kaivataan.

 
Pääteputkia vaihtoon. Ei kotikonstein jos ei tiedä mitä tekee.
 
trippe
06.02.2013 22:58:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En usko, kun putket on vaihdettu tuossa syksyn korvilla ja soittoa ei nyt NIIN paljoa pitäis olla vielä alla..
 
Ùp ò òwñ
hollstro
07.02.2013 01:17:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trippe: En usko, kun putket on vaihdettu tuossa syksyn korvilla ja soittoa ei nyt NIIN paljoa pitäis olla vielä alla..
 
Älä usko, mutta todennäköisin syy on viallinen pääteputki. Mulla oli sama oire ja syy oli viallinen ihan uusi putki.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
trippe
07.02.2013 12:04:37 (muokattu 07.02.2013 13:58:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps,en tahtoisi uskoa..tai tuota itekkin epäilen,mutta kun en haluaisi uskoa :)
Millä tuon viallisen löytää? Ainakin silmämääräisesti hehku on kaikissa samallainen. Ei ole noita opiskelijoiden dollareita niin paljoa että joka kerta olisi varaa vaihtaa koko putkisettiä..vaikka pitäisikin.
 
Ùp ò òwñ
Juhan
17.02.2013 13:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla nuppi kävi putkiremontissa. etunen ja pääte, sekä kaikki potikat (toimi satunnaisesti), jotka ovat tuossa nupissa naurettavia muovihempuloita juotettuna piirilevyyn. Samanlaiset tuli tilalle, mutta toimivat nyt kuitenkin.
 
Soundi on parhautta. Mutta toi EQ on perseestä näin kaikki potikat klo 12 tottuneelle. Meni hetki, että oppi taas jotain uutta...
 
trippe
18.02.2013 00:22:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhan: Minulla nuppi kävi putkiremontissa. etunen ja pääte, sekä kaikki potikat (toimi satunnaisesti), jotka ovat tuossa nupissa naurettavia muovihempuloita juotettuna piirilevyyn. Samanlaiset tuli tilalle, mutta toimivat nyt kuitenkin.
 
Soundi on parhautta. Mutta toi EQ on perseestä näin kaikki potikat klo 12 tottuneelle. Meni hetki, että oppi taas jotain uutta...

 
Taisi muutaman taalerin joutua maksamaan tuosta rempasta..?
 
Eq on kyllä munstaki sellanen tossa että jos perussoundi ei miellytä niin parempi melkein pistää kiertoon :)
Sillon tällön tukalissa paikoissa olen erillisellä para-equlla yrittäny imeä parhautta irti..joskus onnistuneesti, toisinaan ei.
 
Ùp ò òwñ
UncleFester
18.02.2013 09:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oli myös VBA400 (nykyisin Antti K:lla). Siinä oli vähän kehnot ne alkuperäisputket ja menivät kaikki vaihtoon noin vuoden jälkeen. Uudessa Tungsolin setissä oli yksi viallinen putki, joten meni toinen nelikko vaihtoon. Kallista puuhaa.
 
Sen jälkeen tosin toimikin hyvin ja saundi tosi hyvä - loppupeleissä monipuolinen laitos vaikka EQ onkin mallia tehoton.
 
www.facebook.com/thesuperbullets
trippe
18.02.2013 10:41:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saatan muistella väärinkin, mutta eikös tuohon pysty vaihtaan pelkkiä parejakin?
Jossain marsun huoltosivuilla muistelen törmänneeni tällaiseen. En kyllä sitten tiedä kuin paikkansa pitävä väite oli..
 
Mistä muutes huomasit tuon rikkinäisen putken? Testaamalla, vai aivan silmämääräisesti?
 
Ùp ò òwñ
Juhan
18.02.2013 11:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trippe: Taisi muutaman taalerin joutua maksamaan tuosta rempasta..?
 
Eq on kyllä munstaki sellanen tossa että jos perussoundi ei miellytä niin parempi melkein pistää kiertoon :)
Sillon tällön tukalissa paikoissa olen erillisellä para-equlla yrittäny imeä parhautta irti..joskus onnistuneesti, toisinaan ei.

 
Sai rahalla vielä. ja hymiö. Asiallinen kaveri oli Hyllykalliolla, Vahvistinverstas Vierula. Voi suositella. Nyt kaikki pelaa niinkuin pitääkin.
 
Nyt kun eq:n kanssa on päässyt sinuiksi, niin kyllä vehkeestä saa kaivettua tosi namukkaita soundeja. On tuuheutta ja kolmioo...
 
Joskin epäilisin että jos vehkeen omalla ekulla pitäisi päästä poistamaan esim. keikkapaikan kuminoita jne. niin vaikeaksi taitaa mennä. Siinä joku eq-purkki on varmasti tarpeen.
 
UncleFester
18.02.2013 12:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trippe: Saatan muistella väärinkin, mutta eikös tuohon pysty vaihtaan pelkkiä parejakin?
Jossain marsun huoltosivuilla muistelen törmänneeni tällaiseen. En kyllä sitten tiedä kuin paikkansa pitävä väite oli..
 
Mistä muutes huomasit tuon rikkinäisen putken? Testaamalla, vai aivan silmämääräisesti?

 
Ekalla kerralla tehdasputkien vika ilmeni siten että saundi oli aluksi 'ihan ok', sen jälkeen se oli 10min soiton jälkeen pelkkää hirveätä kuminaa josta ei saanut mitään selvää. Etuvahvistimessa oli myös rikkinäinen tehdasputki, joka oli mikofoninen... kuului siis outoa kilinää kaiuttimesta ja vahvistimen sisältä.
 
Toisella kerralla rikkinäisen pääteputken huomasin treeneissä kun yksi putkista teki oudon valoilmiön vahvistimen sisällä. Yksi mätä omena uuden kaheksikon joukossa.
 
En tiedä sitten tuosta parinvaihdosta (heh) mutta muistelisin että olisi ollut kaksi eri bias-säätöä joten piti olla kaksi mätsättyä nelikkoa.
 
www.facebook.com/thesuperbullets
Maisteri
18.02.2013 23:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa kun parjattu VBA:n EQ:ta, täytyy todeta että onhan tämä omasta mielestäni kuitenkin paljon monipuolisempi saundivariaatioiltaan kuin esim. tuo itsellä tätä edeltänyt JCM 800 Bass. Kolmiasentoinen Contour on jokaisessa asennossaan mukavan eri sävyinen. Passiiviset EQ-potikatkin reagoivat ja vaikuttavat oikein hyvin saundiin ja löytyy paljon eri saundeja kun osaa vaan käännellä. Vielä kun lisää deep- ja bright-optiot, niin johan on muokattavuutta jo valmiiksi upeaan saundiin. Niin, ja toki Gain/Master balanssillakin saa sävyjä laidasta laitaan. Gain kaakossa (tai lähes täysillä) oikein makeaa pikku ruttua/muroa. Master isommalla gainin ollessa maltillisissa asetuiksissa sitten pehmeämpää "klassista" pyöreyttä.
 
www.thedgu.com
trippe
19.02.2013 00:01:22 (muokattu 19.02.2013 00:02:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa kun ajattelin täräyttää uudet putket kauttaaltaan tuohon, niin onko muuta suositeltavaa kuin päätteisiin tungsolit? Etusen putkista olen monesti metsästänyt tietoa, että mitä ihmiset käyttävät siellä. Ei vain kovin helposti löydä tietoa niistä.
Ja ilmeisesti uraltone on halvin paikka lähteä tilaamaan, kun itse pitää asentaa. Mielellään käyttäisin joskus vahvarin myös huollossa mutta täällä lapissa ei niitä hirveästi löydy..ainakin ammattitaitoset on enemmän kuin kiven alla. Ja säästyyhän tuossa muutamia "dollareita" kun itse vaihtaa.
 
Ùp ò òwñ
T.Nick
19.02.2013 01:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trippe: Tuossa kun ajattelin täräyttää uudet putket kauttaaltaan tuohon, niin onko muuta suositeltavaa kuin päätteisiin tungsolit? Etusen putkista olen monesti metsästänyt tietoa, että mitä ihmiset käyttävät siellä. Ei vain kovin helposti löydä tietoa niistä.
Ja ilmeisesti uraltone on halvin paikka lähteä tilaamaan, kun itse pitää asentaa. Mielellään käyttäisin joskus vahvarin myös huollossa mutta täällä lapissa ei niitä hirveästi löydy..ainakin ammattitaitoset on enemmän kuin kiven alla. Ja säästyyhän tuossa muutamia "dollareita" kun itse vaihtaa.

 
Mä olen kans Uraltonelta aina ottanut, ne siellä suositteli Svetlanoita parhaina 6550-putkina ainakin vielä joitain vuosia sitten, joten niitä olen silloin käyttänyt kun olen käyttänyt. Eivät mun mielestä olleet mitenkään merkittävästi kalliimpia verrattuina kaikkein halvimpiin.
 
It's the swinger, not the dong.
Juhan
19.02.2013 10:52:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä kun lisää deep- ja bright-optiot, niin johan on muokattavuutta jo valmiiksi upeaan saundiin.
 
Tämä kiinnostaisi noin ylipäätään, kuinka paljon porukka käyttää näitä deep- ja bright-nappuloita, tai vastaavia?
 
Itselläni on jostain syystä kammo noita nappuloita kohtaan, enkä tiedä miksi, kun saahan niillä soundin tosi isoksi...
 
trippe
19.02.2013 12:36:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites noiden etuasteputkien laita on? Mitäs herroilla löytyy siltä osastolta?
 
Juhan: Tämä kiinnostaisi noin ylipäätään, kuinka paljon porukka käyttää näitä deep- ja bright-nappuloita, tai vastaavia?
 
Itselläni on jostain syystä kammo noita nappuloita kohtaan, enkä tiedä miksi, kun saahan niillä soundin tosi isoksi...

 
Noita kytkimiä tulee kyllä melko tiukkaan nappailtua,kun bilebändissä on noita musa-genrejä pelkkää settiä kohti melkoisen monta. Lisäksi tuota contouria tulee väänneltyä tiheään. Lähinnä sen mukaan onko piuhan päässä jasso vai presari. Jollain tavalla omaan tatsiin presarilla toimii vba paremmin tuossa 1-asennossa ja jasso 2-asennossa.
 
Onko muilla ollut ongelmia tuon di-kanssa,eli kun aktiivipelillä tuikkaa ääntä vba:n sisään,tulee mikseriin singaali noin +5db,vaikka gainit onkin kiinni? Toki,osasyynä tuohon on se,että ajelen aktiivipelillä passiivisisääntulosta (soundillisista syistä).
 
Ùp ò òwñ
Maisteri
19.02.2013 12:37:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juhan: Tämä kiinnostaisi noin ylipäätään, kuinka paljon porukka käyttää näitä deep- ja bright-nappuloita, tai vastaavia?
 
Itselläni on jostain syystä kammo noita nappuloita kohtaan, enkä tiedä miksi, kun saahan niillä soundin tosi isoksi...

 
Saundierohan on tosiaan iso ON- ja OFF-asentojen välillä noissa kytkimissä.
 
Deepiä nyt en ole juuri muuta kuin kokeillut nopeasti. Sen verran paksun alakerran se luo, että menee jo vähän ehkä tukkoon thunderbirdillä. Jos vähän kevyempisaundisella ei-humpparibassolla vetää, ja ennenkaikkea jotain semmoista kamaa johon kaivataan vaan sitä isoa, lämpöistä, pehmeänpyöreää, leipovaa bottomia (esim. reggae/dub), niin aivan hyödyllinen ominaisuus varmasti tuokin.
 
Brightia olen kyllä sitten käyttänytkin ihan. Näistä about puolesta kymmenestä soittokerrasta (uusi kone kun mulle tämä vielä nääs) varmaan yli puolet ajasta ollut Bright päällä. Todella kokonaisvaltaisen kirkkaan, hieman perkussiivisenkin klangin tuolla saa aikaan. Etenkin kun vääntelin Gainia kaakkoon ja hain etuastemuroa, tuo bright vielä jotenkin loistavasti lisäsi saundin ärhäkkyyttä. Toki Bright päällä sitten saa helposti treble-potikkaa vähän pelailla alaspäin "normista".
 
Eli noita suht radikaaleja nappikorostuksiakin saa sitten kyllä EQ:lla paljon lievennettyäkin. Eikä noiden nappien takaa löytyviä saundeja kyllä tunnu löytyvän pelkällä EQ-nappuloiden vääntelyllä sitten...
 
www.thedgu.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «