Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jaco Pastorius
1 2 3 4 5 6 7
absqua
22.10.2004 10:14:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenkin siksi aloittanut positiivisen sodan: kaikki on hyvää ja tulee aina olemaan.
 
Kyllä sun ainakin pari poikkeusta on tehtävä.
 
George Bush nuorempi esim. ei ole hyvä.
 
Ja tätä en loivenna edes millään "mun mielestä"-lausekkeella. Jos minä saisin päättää mihin sellainen keskikokoinen 1-10 km läpimitaltaan oleva meteoriitti iskeytyisi, niin kyllähän se aika pitkälti siihen valkoisen talon kupeeseen kalahtaisi, Georgen ruoka-aikaan tietenkin.
 
Peace tai turpaan.
 
Say no more
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
22.10.2004 10:19:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu hassulta, kun eräälläkin avantgardebädnillä on hyvinkin solistisessa toimessa oleva basisti.
 
Guilty as charged!
 
Samaa mustavalkoisuutta soveltaen:
 
Elikkäs jos mää soittelen jotain soopaa bassolla, niin täten en saa arvostella tahi kertoa mielipidettäni muista soopan soittajista, joiden musiikillinen yhteys asiaan on täysin erilainen?
 
Ja Absqua puhuu jälleen asiaa, kuten tavallista. Ei se raja todellakaan ole vedettävissä "just tohon". Kuitenkin musiikkia kuunnellessa alkaa nyppiä se turhan tuntuinen sooloilu vain sooloilun vuoksi. Musiikkiin luontevasti istuva soolo ei ole missään nimessä pahe, vaan osa kokonaisuutta. Se kumpaa se soitto sitten on, riippuu kuulijan korvasta.
 
Lähtökohtaisesti en inhoa sooloja, mutta sitä että se olisi lähtökohtaisesti upeaa, mahtavaa ja vielä hienoa kun jollain soittimella soitetaan sooloa, on minustä väärin ajateltu. Ja valitettavan usein nimenomaan bassolla vedetyt soolokurat ovat kohtuullisen turhaa musiikkia. Minun korvaani. Onhan sitä olemassa hienojakin hetkiä kyllä, varsinkin tuolla vanhan liiton jatsipuolella, mutta silti...
 
Ja sehän on vain minulta pois jos en sitä Pastoriuksen neroutta onnistu näkemään. Tähän viittasin tuolla "putkinäöllä".
 
Ainiin, napalmia... Missäs se lähin bunkkeri olikaan...
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Karlsson
22.10.2004 10:22:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie olen samaa mieltä. Ja siksikin, että en koe yhdenkään ihmisen olevan siinä asemassa täällä maapallolla, että voisi hän asettaa itsensä jalustalle kertomaan muille mikä on standardisoitua "hyvää". Ja sitähän tuo pohjimmiltaan on tuo "basso ei ole solistinen soitin", "bassossa kuuluu olla x kieltä" jne. Miten niin juuri Ville voi kertoa Kallelle miten tulisi soittaa bassoa, tai viikata lakanat. tai... Voihan olla, että Kalle on omasta lähtökohdastaan ihan yhtä oikeassa kuin Ville.
 
Eikö voi olla niin, että on erilaisia tapoja tehdä asioita, ja kaikki niistä tavoista on yhtä arvokkaita.

 
Iski alemmuuskompleksi? Täällähän vatvotaan mielipiteistä ja niiden perusteluista tai perustelemattomuuksista. Tälläisessä keskustelussa ei voi käskeä ketään tekemään mitään. Jos joku tekee väärin mielestäsi vaikka soittamalla 4 ja puoli kielistä bassoa, se on vain mielipiteesi. Tälläisellä foorumilla sen voi kirjoittaa kaikille näkyviin, mutta edelleen se on vain mielipiteesi, eikä mikään absoluuttinen totuus ja kivitauluun hakattu.
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
hemmo
22.10.2004 10:24:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sun ainakin pari poikkeusta on tehtävä.
George Bush nuorempi esim. ei ole hyvä.

 
Noh, on siinä se hyvä puoli, ettei se ole meijän pressa.
 
Ja tätä en loivenna edes millään "mun mielestä"-lausekkeella. Jos minä saisin päättää mihin sellainen keskikokoinen 1-10 km läpimitaltaan oleva meteoriitti iskeytyisi, niin kyllähän se aika pitkälti siihen valkoisen talon kupeeseen kalahtaisi, Georgen ruoka-aikaan tietenkin.
 
Toi skenaario aiheuttaisi valtaisan pölypilven joka alentaisi koko maapallon lämpötilaa. Ei hyvä. Munsta. 8-=
 
?
Teijo K.
22.10.2004 10:25:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iski alemmuuskompleksi? Täällähän vatvotaan mielipiteistä ja niiden perusteluista tai perustelemattomuuksista. Tälläisessä keskustelussa ei voi käskeä ketään tekemään mitään. Jos joku tekee väärin mielestäsi vaikka soittamalla 4 ja puoli kielistä bassoa, se on vain mielipiteesi. Tälläisellä foorumilla sen voi kirjoittaa kaikille näkyviin, mutta edelleen se on vain mielipiteesi, eikä mikään absoluuttinen totuus ja kivitauluun hakattu.
 
Eihän siinä mitään jos asia esitetään mielipiteenä. Aina näin mukavasti ei asia kuitenkaan ole.
 
hemmo
22.10.2004 10:26:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtökohtaisesti en inhoa sooloja, mutta sitä että se olisi lähtökohtaisesti upeaa, mahtavaa ja vielä hienoa kun jollain soittimella soitetaan sooloa, on minustä väärin ajateltu. Ja valitettavan usein nimenomaan bassolla vedetyt soolokurat ovat kohtuullisen turhaa musiikkia. Minun korvaani. Onhan sitä olemassa hienojakin hetkiä kyllä, varsinkin tuolla vanhan liiton jatsipuolella, mutta silti...
 
Tarkoittaako tuo yo. sitä, ettet olekaan käytettävissä Kenyn ja miun (salaa ja leikisti) kaavailemassa 3 sbasistin ja drumpalin päntissä, jossa sbasso on soolo, medolia ja rytmisoitin? 8-=
 
?
Karlsson
22.10.2004 10:29:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoittaako tuo yo. sitä, ettet olekaan käytettävissä Kenyn ja miun (salaa ja leikisti) kaavailemassa 3 sbasistin ja drumpalin päntissä, jossa sbasso on soolo, medolia ja rytmisoitin? 8-=
 
Tottakai olen. Mutta se ei muuta sitä että Jaco Pastorius ei oo miun idoli. Niinko. Tai sitä että itse soittaisin mitään hyvään sooloon edes viittaavaa.
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Karlsson
22.10.2004 10:30:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän siinä mitään jos asia esitetään mielipiteenä. Aina näin mukavasti ei asia kuitenkaan ole.
 
No asianhan voi esittää apsoluuttisena totuutena, mutta se onkin sitten kuulijalla/lukijalla hommelina ymmärtää sen olevan mielipide. Eihän sitä kaikkia voi niellä "ku isot pojat sano niin"?
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Teijo K.
22.10.2004 10:31:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai olen. Mutta se ei muuta sitä että Jaco Pastorius ei oo miun idoli. Niinko. Tai sitä että itse soittaisin mitään hyvään sooloon edes viittaavaa.
 
Mitä jos olisi enemmän keskustelua niistä idoleista, kuin ei-idoleista?
 
hemmo
22.10.2004 10:32:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai olen. Mutta se ei muuta sitä että Jaco Pastorius ei oo miun idoli. Niinko.
 
No ei miunkaa, mut kivasti se silti veti.
 
Tai sitä että itse soittaisin mitään hyvään sooloon edes viittaavaa.
 
Sehän nähdään!
 
?
Karlsson
22.10.2004 10:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä jos olisi enemmän keskustelua niistä idoleista, kuin ei-idoleista?
 
Njaa, dilemman aiheuttanee tietysti se että jonkun idoli ei ole kaikkien muiden idoli. Tuleeko muiden sitten vaan hymistellä mukana kun joku kehuu maasta taivaisiin jonkun passosählän? Ei, vaan kritiikkiä saa ja munsta pitää esittää.
 
Aina ai vaan jaksa olla samaa mieltä muiden kanssa.
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
hemmo
22.10.2004 10:39:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina ai vaan jaksa olla samaa mieltä muiden kanssa.
 
Sää oot aina eri mieltä kaikkien kanssa, ähihi. 8-=
 
?
Karlsson
22.10.2004 10:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sää oot aina eri mieltä kaikkien kanssa, ähihi. 8-=
 
Joo, kroonisesti mulkku.
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Teijo K.
22.10.2004 10:41:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njaa, dilemman aiheuttanee tietysti se että jonkun idoli ei ole kaikkien muiden idoli. Tuleeko muiden sitten vaan hymistellä mukana kun joku kehuu maasta taivaisiin jonkun passosählän? Ei, vaan kritiikkiä saa ja munsta pitää esittää.
 
Aina ai vaan jaksa olla samaa mieltä muiden kanssa.

 
Eikun onko pakko osallistua jokaiseen keskusteluun? Mie osaan jo olla klikkaamatta otsikkoa jos siinä esiintyvä nimi ei satu miellyttämään. Puhukoon he idolistaan jotka häästä tykkäävät. Niinko keskenään. Turha minun on mennä ilmoittamaan että en niinko ymmärrä totakaan heppua.
 
Karlsson
22.10.2004 10:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikun onko pakko osallistua jokaiseen keskusteluun? Mie osaan jo olla klikkaamatta otsikkoa jos siinä esiintyvä nimi ei satu miellyttämään. Puhukoon he idolistaan jotka häästä tykkäävät. Niinko keskenään. Turha minun on mennä ilmoittamaan että en niinko ymmärrä totakaan heppua.
 
Joo, ja ei ole myöskään pakko lukea näitä kitinöitä jos tolle linjalle lähtään.
 
Mun mielestä näistä yhteentörmäyksistä saadaan usein hedelmällistä keskustelua ja näkee niitä syitä miksi se joku on toisen mielestä hyvä ja toisen ei. Muutenhan tässä mennään sitten ihan tälle "Fieldy on fi*un hyvä!" "Joo, ihan sika paras" "Joo guru!" -keskustelun tasolle. Siinä sitä onkin kaikille yleishyödyllistä mölinää.
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
leka
22.10.2004 10:50:24 (muokattu 22.10.2004 11:08:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikun onko pakko osallistua jokaiseen keskusteluun? Mie osaan jo olla klikkaamatta otsikkoa jos siinä esiintyvä nimi ei satu miellyttämään. Puhukoon he idolistaan jotka häästä tykkäävät. Niinko keskenään. Turha minun on mennä ilmoittamaan että en niinko ymmärrä totakaan heppua.
 
No mut kato just tässä keskustelussa kysyttiinkin positiivisia ja negatiivisia mielipiteitä Jacosta.
 
EDIT. Niin, voisi sitä jotain sanoa itse aiheestakin, vaikken mikään basisti olekaan. Mr. Pastorius soittaa tietysti ihan kivasti. Komeaa sooloa soittaa ja kyllähän se perussoittokin groovaa. Itse kuitenkin olen enemmän sitä linjaa (muissakin soittimissa), että tärkeintä on osata soittaa perusjuttuja ja turhat soolot ja kikkailut vasta sitten. Basistin tehtävä yleensä on kuitenkin se tukevan pohjan tuottaminen, eikä kikkailu.
 
Taukki
Teijo K.
22.10.2004 11:08:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mut kato just tässä keskustelussa kysyttiinkin positiivisia ja negatiivisia mielipiteitä Jacosta.
 
En nyt tarkoittanut Jacoa, vaan yleistä asennetta täällä. Olkoon, menen pois häiritsemästä. Terve.
 
hemmo
22.10.2004 11:15:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basistin tehtävä yleensä on kuitenkin se tukevan pohjan tuottaminen, eikä kikkailu.
 
Minähän en mitään pohjaa vala, enkä ole naimisissa drumpalin oikean jalan kanssa. Soitan ja kikkailen ja särisen niin paljon kuin huvittaa, mutta laulun tielle en mene.
 
?
Karlsson
22.10.2004 11:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minähän en mitään pohjaa vala, enkä ole naimisissa drumpalin oikean jalan kanssa. Soitan ja kikkailen ja särisen niin paljon kuin huvittaa, mutta laulun tielle en mene.
 
Joo, soot suomen Victor Wooten. Säröllä.
 
Jazz on parasta ja sä ihan tyhmä!
Herra A
22.10.2004 11:25:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sun ainakin pari poikkeusta on tehtävä.
 
George Bush nuorempi esim. ei ole hyvä.
 
Ja tätä en loivenna edes millään "mun mielestä"-lausekkeella. Jos minä saisin päättää mihin sellainen keskikokoinen 1-10 km läpimitaltaan oleva meteoriitti iskeytyisi, niin kyllähän se aika pitkälti siihen valkoisen talon kupeeseen kalahtaisi, Georgen ruoka-aikaan tietenkin.

 
Jorkkahan on erittäin hyvä vaikkapa ylemmälle jenkkikeskiluokalle, tai aseteollisuudelle. Tältä puolelta rapakon takaa asiat vaan näyttää niin erilaisilta, ei se mitään auttaisi vaikka meoteorin istuttais sen syliin, uusia kusipäitä löytyy aina lisää. ts. mun mielestä... George Bush on vain välittävä osanen nykyisessä maailmantilanteessa, vähän kuten Jaco kenties oli omana aikanaan? Ehkä Jaco vaan kerkesi ekana?
 
Mist ripples round your thin white neck And draws me a line Cold fingers mark this dying wreck This moment is mine
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «