Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Säätäminen
1 2 3
absqua
16.09.2004 10:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo,ja sen Solistiyhtye Suomen Jasso-jannulla. Hyj.
 
Ja mulla. no hyi hyi.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
16.09.2004 10:40:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mulla. no hyi hyi.
 
Ai kauheeta! Ei voi ymmärtää tuollaista, käytöstä. Häpeäisit. 8-=
 
Hani!
absqua
16.09.2004 10:48:02 (muokattu 16.09.2004 10:58:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai kauheeta! Ei voi ymmärtää tuollaista, käytöstä. Häpeäisit. 8-=
 
Kai lieventäväksi asianhaaraksi ennen julkisen m.net-häpeän langettamista voi laskea sen että pleksi on jäänyt jonnekin taipaleelle jo varhain 80-luvulla jonkun ed omistajan toimesta? :-D
 
...ja jos sä näkisit sen mun jazzbassoni niin tajuasit myös että enää ei ole mitään väliä onko siinä pleksi vai ei. ;-)
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
hemmo
16.09.2004 11:37:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja jos sä näkisit sen mun jazzbassoni niin tajuasit myös että enää ei ole mitään väliä onko siinä pleksi vai ei. ;-)
 
Se on siis. ns. auton perässä vedetyn näköinen ritsa.
 
Jaa-a, minä kun tykkään vain ihan uusista kiiltävän puhtaista soittimista, joista soi sitten peilata itteensä. Kuten useimmat meistä, vai mitä? 8-=
 
Hani!
balzary
16.09.2004 14:17:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa Neuseriin pitäisi vaihtaa mikkivalitsinpotikka, kun ei mokoma lakkaa rahisemasta vaikka kuinka putsailisin. Myydäänkö tuommoisia"center-detentillä" (mitä se nyt ikinä onkaan suomeksi) varustettuja potikoita ihan yleisesti vai pitääkö sellainen tilata jostain kaukaa?
 
ilmeisesti ihan yleinen vika neuserilla. mulla rohisee bassopotikka, ja muiltakin oon samanlaista kuullu.
 
chief
16.09.2004 15:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilmeisesti ihan yleinen vika neuserilla. mulla rohisee bassopotikka, ja muiltakin oon samanlaista kuullu.
 
...ja laatupeli piti olla...
 
Häh?
hemmo
16.09.2004 15:06:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...ja laatupeli piti olla...
 
...eikä kaulakaan sovi ihan käteen...
 
Hmm....
 
Hani!
balzary
16.09.2004 15:11:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...eikä kaulakaan sovi ihan käteen...
 
Hmm....

 
ja edelleen sillä vedän vaikka hemmo sanos mitä :)
tässä on selvä sratekia, mollaat sen ihan lyttyyn että mielenhäiriössä myyn sen sulle, halvalla.
 
hemmo
16.09.2004 15:32:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja edelleen sillä vedän vaikka hemmo sanos mitä :)
 
Hyvä, sillä kyse on leikkimielisen-hyvätahtoisesta naljailusta viitaten Neuser-hankintanne alku-aikojen aiheuttamiin korulauseisiin.
 
tässä on selvä sratekia, mollaat sen ihan lyttyyn että mielenhäiriössä myyn sen sulle, halvalla.
 
Ei kits. Aktiivit ei sovi mulle. Säröt menee rumasti ruvelle.
 
Hani!
chief
16.09.2004 15:41:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo omia bassoja juuri muokannut, mutta kaverin mexico-jazzia pitäis rukata. Virittimet on aika vempulat ja mikit hurisee kovasti. Jos jollakulla on hyviä mikkejä ja ylimääräsiä hyviä virittimiä niin pikaviestiä kiitos.
 
Häh?
Ylläri
16.09.2004 15:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilmeisesti ihan yleinen vika neuserilla. mulla rohisee bassopotikka, ja muiltakin oon samanlaista kuullu.
 
Jaa? Muut potikat ovat minulla hiljaisia - vielä... pitäisköhän pistää kaikki potikat samantien vaihtoon, ihan vaan kaiken varalta.
 
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
käki
16.09.2004 16:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kyllähän Jacollakin oli "rumat" reiät siinä :)
 
Joo, mutta mä en osaakaan soittaa, joten mä yritän edustaa itteäni hyväkuntosen basson kautta. :D
 
Viina, huumeet, tupakka, kahvi ja Manowar tappavat.
balzary
17.09.2004 13:05:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa? Muut potikat ovat minulla hiljaisia - vielä... pitäisköhän pistää kaikki potikat samantien vaihtoon, ihan vaan kaiken varalta.
 
alla kopypaste mun neuserin edellisen omistajan postista:
------------------------------------------------
Vielä tästä Neuserista, jos potikat alkavat jossain asennossa krohista sen saa pois kiertämällä potikan nuppia edestakaisin-tai minkä olen itsae todennut:
 
potikoita ei kannata sprayata, vaan pistää sähköspraysuihke
"valkoisen pienen askimaisen "sisälle, mistä johdot tulee ulos.Ole todennut , että yksi johto, jossa ei ole eristystä päällä, aiheuttaa tämän krohinan. Tämä on näissä kaikissa Crusadessa, ilmeisesti valmistusvirhe.
 
Igor Vladimir
23.10.2009 18:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjesta!
 
Hiukkasen vanha ketju näköjänsä, mutta mitäs tuosta.. ^^
 
Osaako joku sanoa, saako Presariin tilattua jostain plekusuojaa? Itseltä ikävästi päässyt halkeamaan ja haluaisin uuden, mutta ei viitsisi itse alkaa väsäämään kun kuitenkin menis pitkin seiniä..
 
J.Hollström
23.10.2009 22:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Igor Vladimir: Osaako joku sanoa, saako Presariin tilattua jostain plekusuojaa?
 
Saa tilauttua, esim: http://www.thomann.de/fi/pleksit_p_bassoon.html
 
Myös Suomesta esim. http://www.spelektroniikka.fi/
 
Millbrook myy myös: http://www.millbrook.fi/tuotteet.php?k=17609&tuoteryhma_id=267
 
PasiB
24.10.2009 09:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki68: Saa tilauttua, esim: http://www.thomann.de/fi/pleksit_p_bassoon.html
 
Myös Suomesta esim. http://www.spelektroniikka.fi/
 
Millbrook myy myös: http://www.millbrook.fi/tuotteet.php?k=17609&tuoteryhma_id=267

 
SP:n plekusuojat ei välttämättä istu paikalleen ihan suoraan. Näin kävi mulle, kun vaihdoin palapresariini uuden. Paras tulos tuli kun kävin vanhan kanssa valikoimassa kasasta uuden. Sittenkin piti hiukan muotoilla kaulan kohdalta, että istui paikalleen. Tästä on sivuillakin huomautus, että ne ei ole valmiita varaosia minkään tietyn vuosimallin soittimelle.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Igor Vladimir
24.10.2009 18:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia paljon!
 
Näköjänsä ei ihan säätämättä kuitenkaan pääse, kun tuo oma plekusuoja on sellainen erikoisen värinen (Musta, valoon katsottuna taas viininpunainen), mutta tästä on hyvä lähteä eteenpäin.
 
poppamies
24.10.2009 19:23:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki68:
 
Millbrook myy myös: http://www.millbrook.fi/tuotteet.php?k=17609&tuoteryhma_id=267

 
Hoho! Kattelin että tuollainen valk/must/valk/helmiäispleksi maksaa 75.- Milbrookilla. Sellainen on Mun Sunsmile presarissa ja koko kepp (jaseonhyväbassujuki) maksoi kaikek kaikkiaan plekseineen kaikkineen 78,-
 
G strings are for strippers!
JukkaPena
25.10.2009 16:44:51 (muokattu 25.10.2009 17:03:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teetätin musamaailmassa jokus 2004-2005-kieppeil saarnirunkoiseen Warwick Corvette Standard '01 bassoon rempan, jossa asennutin EMG BQC Control-elektroniikat ja Basslines Quarter-Pound mikit. Mulla ei oo kyl muistikuvaa niistä vanhoista mikeistä, mutta toi elektroniikka laajensi soundipalettia aika reilusti. Laajensin vuosi sitten virransyötön 18-volttiseksi ja mikkejä voi pitää aika ylhäällä ilman, että signaali säröytyy.
 
Vuosi sitten ostin nauhattomana Rockbass Streamer Standard '07 basson. Luin Harmony Centralista, että basso on muuten ihan hyvä, mutta mikkien matalan outputin vuoksi onboard-etuaste olisi suositeltava. Teetätin Tonekorjaamo-nimisessä lafkassa etuasteen ja se maksoi asennettuna noin 50 euroa. Siitä basson soundista hävisi semmonen tunkkaisuus ja ala- ja yläpäätä tuli lisää. Myin tän basson joku kuukausi sitten pois uuden basson tieltä. Taitaa olla tälläkin hetkellä Soitin Huttusella myytävänä etsimässä kolmatta omistajaansa.
 
Joku voi sanoa, että halpisbassosta voi saada paremman pienellä elektroniikka&mikkirempalla. Ton Rockbass Steamerin kanssa laskin, että sopivat Bartolini-mikit ja etuaste ois maksanu ~400 eur, joten ois ollu sama jättää toi basso ostamatta ja ostaa uus Warwick Corvette nauhaton tai vastaava.
 
En ole kyllä noiden kahden modauksen jälkeen kovin innokas modauksien puolesta puhuja. Ainakin laatuvehkeissä soitinvalmistajat on käyttäny varmasti resursseja oikeiden elektroniikkojen ja mikkien löytämiseen ja haluisin ite luottaa siihen et ne on sopivimmat kuin alkaa korvaamaan toimivia systeemejä millään. Sanosin, että ainoastaan ton Rockbassin tapauksessa siitä modauksesta oli todellista hyötyä.
 
Ehkä paras säätö bassojen suhteen oli reilu vuos sitten kontrabasolle tehty remontti, jossa asennutin kiinteän mikrofonijärjestelmän (Fishman Full Circle), jonka mukana tuli säädettävä talla. Pikkasen aikasemmin korvasin vanhan stakkelin (se kontran pohjasta ulos tuleva tikku) paljo jämäkämmällä ja oon ollu kyllä tyytyväinen bassoon noiden remppojen jälkeen.
 
Sain pari viikkoa sitten Stingray 5 HH-mallin ja ton basson kanssa ei voi sanoa muuta kuin, että "Se on siinä!". Jos samoja kieliä käyttää niin mitään muuta ei varmaan tarvitse säätää kuin kaularautaa.
 
"Se tekee siitä sen..."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «