Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aria Pro II-bassot
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Wolfie
11.01.2008 17:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG:n 40-sarjalaisia on myös muitakin kuin tuo DC:
 
- 40CS (kaksikelainen, vähän vähemmän aggressiivinen soundi kuin DC:ssä)
- 40J (yksikelainen)
- 40TW (sama kuin CS, mutta mahdollisuus kytkeä single coil -moodiin)
 
P-malleja on myös, mutta soveltuvin taitaisi olla 35P4, jonka leveys on vain 89 mm.

 
Jep. Nyt tuli vain pienimuotoinen onkelma eteen. En saa mikkejä liikkumaan milliäkään suuntaan enkä toiseen. Ruuvit ovat sievästi jo pöydällä mutta mikit ovat kuin liimattuina paikoillaan. Toivottavasti ei kukaan valopää ole mennyt ja liimannut mikkejä kiinni. Muotoutuu hienoisia ongelmia siitä asiasta, jos modailu onkin vaihtoehto todenteolla. Ja mikähän järki lie Jaappanin hepuilla ollut laittaa metalliruuveilla kiinni puurunkoon mikit. Vai liekö joku vastakappale alapuolella sitten. Omituista meininkiä on. Ei hennoisi voimaakaan käyttää liikaa ja näin ollen rikkoa hienoa soitinta...
 
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
samulj
11.01.2008 18:32:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä mikkien alla on semmosta pehmeetä matskua (samantyyppistä kuin jossain rakennusten vesiputkissa oleva musta/tummanharma eriste, miksi sitä nyt sitten ikinä sanotaankin). Voisko mikit ovat aikojen saatossa jotenkin juuttuneet siihen kiinni? Se on kyllä sen verran elastista, että mikin pitäis ainakin heijata eestaas olematta "täysin jumissa..."
 
kallefuture
11.01.2008 21:26:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MORO
Minulla oli ensimmäinen "oikea" basso Ekon jälkeen vuonna 1984 Aria SB yksimikkisenä passiiviversiona mikin rinnan/sarjaan kytkimellä. Kaula läpi bodyn, paksu lakka kuin jostain autosta, messinkinen satula ja talla. Soundi oli kolkko ja tumppu verrattuna seuraavaksi hankittuun japski Presarikopioon (haloo! onko kellään mun vanhaa: sunburst, v. -85 bartolinimikit ja tuntematon talla, jossa messinkiset tallapalat..)...
 
Ariasta vielä, tuli jäsen Holmströmin ansiokkaasta historiikista kaunis muisto mieleen. Kaurismäen elokuva (?) basisti veistää Arialla semmoset tangokulut maestro (Taipale ?) orkesterissa, että..Ei ole jäänyt kuin svengi mieleen. Basisti knu olen. Eikä se Aria SB niin tainnu painava ja tumppu ollakkaan. Kiitos Ahosen musiikkki -40 % ovh. ja osamaksu. Oi niitä aikoja!
terveisin Kalle
 
J.Hollström
11.01.2008 21:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jäsen Holmströmin
 
Hollström. 2 ällää, ei ämmää.
 
Wolfie
12.01.2008 11:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siellä mikkien alla on semmosta pehmeetä matskua (samantyyppistä kuin jossain rakennusten vesiputkissa oleva musta/tummanharma eriste, miksi sitä nyt sitten ikinä sanotaankin). Voisko mikit ovat aikojen saatossa jotenkin juuttuneet siihen kiinni? Se on kyllä sen verran elastista, että mikin pitäis ainakin heijata eestaas olematta "täysin jumissa..."
 
Jep. Tuntuvat hieman heijaavan edestakaisin, mutta muuten täysin jumissa. Pitää hiljalleen keinutella ja nytkytellä, josko lähtisivät irti. Jos eivät lähde irti niin ei voi mitään. Antaa olla ja soitellaan sitten siltään. Hyvä saundi nytkin on, mutta vaihtelua ehkä hieman kaipailisi...
 
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
jazbaz
12.01.2008 20:14:56 (muokattu 14.01.2008 16:29:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut jo pitkään telakalla Aria pro II Revsound, vm 1979, yksi aktiivimhumppi, kevyt ja tosi tukevasoundinen läpi rungon kaulalla. Melko raiskattu yksilö, bodyn alaosasta veistetty pala, kaikki lakat raaputeltu pois, nauhat urille kuluneet ja jakki lyöty rungosta läpi. Remontti etenee erittäin verkkaisesti, mutta kun vakkaribasson suunnaton paino on alkanut rasittaa olkapäätä, taidan kiikuttaa Arian soitinkorjaamolle. Vielä siitä oiva vehje tulee.
 
"Go ahead punk, make my day"
jazbaz
12.01.2008 20:20:01 (muokattu 14.01.2008 16:30:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jep
:-)
 
"Go ahead punk, make my day"
Tervis
10.03.2009 14:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jollain on poistossa Aria Proon CSB-300 tai 380, niin myykä mulle.
 
Joskus oli lainassa toi 300-malli ja lupasin itelleni hommata sen joskus=)
 
terwiz@gmail.com
 
Tervis
09.04.2009 23:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tavikkaan huusin netistä jo CSB300:n
 
Heitän arviota myöhemmin kunhan saan säädettyä kohilleen ja uudet kielet jee..
 
J.Hollström
16.04.2009 23:14:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arioille on nyt uusi maahantuojakin: www.soundchief.fi
 
Katalogissa on mm. SB1000 RI
http://www.ariausa.com/basses/sb1000ri.html
 
hollstro
17.04.2009 10:07:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki68: Arioille on nyt uusi maahantuojakin: www.soundchief.fi
 
Katalogissa on mm. SB1000 RI
http://www.ariausa.com/basses/sb1000ri.html

 
Kylhän toi SB1000 aiheuttaa nostalgiahuokauksia ja GASssia. 80-luvun soitin on kaikinpuolin pro-tasoa. Talla näyttäs olevan erilainen ja se on todella tärkeä osa tuon basson saundia. Massiivinen messinkijötikkä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
bmm
09.07.2009 14:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime vuoden lopulla ostin ebay:sta Aria Pro II Mad Axe -basson. Kellään mitään tarkempia tietoja tuosta? Mikit taitaa mennä uusiksi ainakin, mutta muutenhan tuolla soittelee. Halpis(?)soittimeksi ihan pätevä, joskin soundit on mitä on, johtuen noista paskoista mikeistä ainakin. Tästä ei oo paljon apua ollut: http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=391607
tuolta löytyi jotain, mutta kielimuuri estää lukemisen http://www.9lives.be/forum/varia/61 … -basgitaar-aria-pro-ii-mad-axe.html
 
Sinne menen minne pää kantaa.
PasiB
09.07.2009 19:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kylhän toi SB1000 aiheuttaa nostalgiahuokauksia ja GASssia. 80-luvun soitin on kaikinpuolin pro-tasoa. Talla näyttäs olevan erilainen ja se on todella tärkeä osa tuon basson saundia. Massiivinen messinkijötikkä.
 
Näin on, minkään muun basson myyntiä en ole vuosien saatossa katunut. No, nuorempana ei aina kaikkia asioita osannut vimpan päälle harkita. Eikä osaa vieläkään.
Olihan siinä omanlaisensa soundi ja ehkä se nyt tuntuisi oudolta.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Hannu A
09.07.2009 21:13:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Näin on, minkään muun basson myyntiä en ole vuosien saatossa katunut. No, nuorempana ei aina kaikkia asioita osannut vimpan päälle harkita. Eikä osaa vieläkään.
Olihan siinä omanlaisensa soundi ja ehkä se nyt tuntuisi oudolta.

 
sama vika rahikaisella...
 
Oon kyllä joskus meinannut uudestaan SB1000:n hankkia. En tiedä kultaako aika muistoja, mutta aivan mahtava basso oli soittaa se.
 
Elämässä pitää olla runkkua -Juhani "Juice" Leskinen (1950-2006)
hollstro
10.07.2009 09:37:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kraaps: sama vika rahikaisella...
 
Oon kyllä joskus meinannut uudestaan SB1000:n hankkia. En tiedä kultaako aika muistoja, mutta aivan mahtava basso oli soittaa se.

 
Jo, mut nasaali saundi. Mulla oli sellanen enkä sitä niin kauheasti kaipaa. Hienosti tehty ja viimeistelty, painava, kova sustini mutta alin basso puuttuu. Sellainene saundi oli silloin in.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Hannu A
10.07.2009 11:10:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Jo, mut nasaali saundi. Mulla oli sellanen enkä sitä niin kauheasti kaipaa. Hienosti tehty ja viimeistelty, painava, kova sustini mutta alin basso puuttuu. Sellainene saundi oli silloin in.
 
Mun oli modattu (?) nauhattomaksi joskus jonkun toimesta, jotenki se nasaali toimi siinä yhteydessä ihqusti. Kuustoistveenä muutenkin kun Jaco oli just sillon itelle tosi kova juttu (tai onhan se vieläkin) niin sehän oli ihan päällikkö saundi.
 
Sillon muutenki hifisteli kaiken maailman saundeilla yksinään kotona, nykyään tosiaan vähän enemmän hakee yhen saundin ja vetelee sillä mitä vetelee.
 
Elämässä pitää olla runkkua -Juhani "Juice" Leskinen (1950-2006)
J.Hollström
10.07.2009 11:46:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Jo, mut nasaali saundi. Mulla oli sellanen enkä sitä niin kauheasti kaipaa. Hienosti tehty ja viimeistelty, painava, kova sustini mutta alin basso puuttuu. Sellainene saundi oli silloin in.
 
Tossa yksi pätkä vinyyliltä ripattuna vuodelta 1986 jossa lie Aria kehissä:
 
http://juki.1g.fi/mp3/Sekalaista/Harald-Letters_To_Rita.mp3
 
"Saisko tähän monitorisoundiin vähä lisää botlee?"
hollstro
10.07.2009 12:59:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki68: Tossa yksi pätkä vinyyliltä ripattuna vuodelta 1986 jossa lie Aria kehissä:
 
http://juki.1g.fi/mp3/Sekalaista/Harald-Letters_To_Rita.mp3

 
Mulla on sellanen muistikuva että tässä on Ibanezin Roadster RS900, mut voin muistaa väärin. Basso vaihtui just noihin aikoihin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hollstro
10.07.2009 13:02:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Mulla on sellanen muistikuva että tässä on Ibanezin Roadster RS900, mut voin muistaa väärin. Basso vaihtui just noihin aikoihin.
 
Eiku joo, on tässä se aria Pro II SB 1000. Se oli toinen versio tästä biisistä jossa oli Ibanez.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
bmm
27.07.2009 10:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täysin tuntematon yksilö ilmeisesti kaikille tämä Aria Pro II Mad Axe????
 
bmm: Viime vuoden lopulla ostin ebay:sta Aria Pro II Mad Axe -basson. Kellään mitään tarkempia tietoja tuosta? Mikit taitaa mennä uusiksi ainakin, mutta muutenhan tuolla soittelee. Halpis(?)soittimeksi ihan pätevä, joskin soundit on mitä on, johtuen noista paskoista mikeistä ainakin. Tästä ei oo paljon apua ollut: http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=391607
tuolta löytyi jotain, mutta kielimuuri estää lukemisen http://www.9lives.be/forum/varia/61 … -basgitaar-aria-pro-ii-mad-axe.html
 
Sinne menen minne pää kantaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «