Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gigbag - apua tarvitaan!
1 2 3 4
Saimou
10.08.2004 11:59:41 (muokattu 10.08.2004 12:03:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.finecases.com/browse/gigbags/guitar-family/electric-bass.html
 
Reunion Blues?
 
sirdickyj
10.08.2004 12:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen muuten kun pyöräilin duunista himaan niin vastaan tuli n. 50 vuotias (loppuunpalanut? tuskin, vaikka siltä näyttääkni) loistava kitaristi polkupyörällä kitara selässä. Arvatkaa kuka oli ja arvatkaa oliko vanha pussi?
 
Tukka Jolonen? Jaa, se on kyllä loppuunpalanu...
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
chief
10.08.2004 12:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tukka Jolonen? Jaa, se on kyllä loppuunpalanu...
 
Ei kai sentään ole. Sepä se. Katoin kyllä kaks kertaa.
 
Häh?
sirdickyj
10.08.2004 16:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai sentään ole.
 
Believe me, ON SE! Asioita välittömältä lähietäisyydeltä seuraavien henkilöiden tarinoiden perusteella apurahallekkin on kovasti stimuloivaa käyttöä.
 
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
absqua
11.08.2004 08:47:17 (muokattu 11.08.2004 09:08:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keinomateriaaleista tehty budjettivaihtoehto (onko se nyt sitten mikään vaihtoehto?) voisi olla Gewan pussi. (Hellas-piano) Tekevät ainakin kahden sorttista, joista jykevämmässä on jo asialliset vetoketjut ja joku muovi /lasikuituvahvike rakenteeessa. Hinta muistaakseni alle 100€. Painopiste yhden hihnan varassa on tosin onneton ja kahdella hihnalla pussi tulee aika korkealle.
 
Mä olen yhden vahvike-Gewa -pussin ajanut loppuun. Siinä mallissa on kaksi akilleen kantapäätä:
-selkähihnat on kiinnitetty ompeleilla 90 asteen kulmassa reppuosaan -> hihnojen ompeleet rupesivat hitaasti ratkeilemaan reunoilta auki alle viikon kuluessa kaupan teosta. Parissa kuukaudessa hihnat olivat enää epäilyttävän pienellä pinta-alalla kiinni pussissa. Ongelmana IMO on siis se vaihe kun pussi laitetaan selkään, jolloin hihnoja saavat sivusuuntaista vetoa osakseen. Samaten jos joutuu kantamaan pussia yhden hihnan varassa, niin Gewa ei sitä kestä.
-toinen, isompi ongelmanpaikka on kantokahva kyljessä: kantokahvat ompeleet ja niitit eivät ulotu koko kangas/vahvikelevykerroksen läpi vaan ovat kiinni uloimmassa kangaskerroksessa, joka lähti repeämään irti alle kuukaudessa (!) = nolo suunnitteluvirhe.

Kävin reklamoimassa aiheesta (eli uusi "laadukas" pussi joka ratkeilee jo parin viikon käytössä) Hellaspianossa, jossa totesivat että minulla oli "liikaa painoa" siellä laukussa (olin juuri keikalle lähdössä siis ja ne ukot siellä nostelivat täyteen pakattua pussia ihmetellen sen painoa), eivät anna uutta pussia tilalle. Olisin saanut uuden anteliaalla 25% alennuksella. V***u mitä spedeilyä. Onneksi pussi ei alunperinkään ollut kallis (n.70e), mutta hieman nyppi se että Gewa-pussissa on ISOT taskut, joihin ei kuitenkaan saisi laittaa kamaa, koska pussi ei kesta sitä painoa. (basso+pari efektiä+ piuhat+nuottikansio ei liene liikaa vaadittu)
En siis ottanut enää toista Gewaa hajoamaan samalla tavalla, vaan käytin sitä ensimmäistä vielä pari kuukautta, jonka jälkeen rituaalisesti hautasin sen taloyhtiön jätesäiliöön. Paskan möivät.
 
Tämän pitkän tarinan opetus minulle: älä enää ikinä osta halpis-pusseja, joihin GEWA:kin hämäävästi laadukkaan oloisesta olemuksesta huolimatta kuuluu. Gewan pussissa on ihan hyvät ainekset, mutta suunnittelua ei ole viety loppuun asti, tuloksena on scheissea.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
absqua
11.08.2004 09:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.finecases.com/browse/gigbags/guitar-family/electric-bass.html
 
Reunion Blues?

 
Kiitos S. !
Nyt alkaa polttaa. Täytyy tutkia tuo linkki tarkasti.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Saimou
11.08.2004 11:14:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Absqua Gewa tarkennuksesta!
 
Kieppi
11.08.2004 17:39:49 (muokattu 11.08.2004 17:40:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nähnyt tuon Unskelotin Incase-pussin livenä ja hipelöinytkin sitä... en mä ole kyllä parempaa nähnyt.
 
Mutta mutta... onkohan Rockbageja kahdenlaisia? Niitä jotka tulee bassojen mukana ja niitä, joita myydään erikseen? Mulla on semmoinen basson mukana tullut ollut nyt 3 vuotta eikä esitä mitään merkkejä hajoamisesta. En nyt tietty joka viikko keikkailekaan ;)
 
Kieppi
 
Jeesus pelasti minut metallimusiikille ;)
Niskamies
11.11.2004 16:28:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ole vielä mitään löytynyt, niin miten olisi Minotaur?
http://www.minotaur.gr/minotaur/gigbags.htm
 
Custom Soundsista voi löytyä.
 
Meitsi on meshissä.
absqua
11.11.2004 18:05:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei ole vielä mitään löytynyt, niin miten olisi Minotaur?
http://www.minotaur.gr/minotaur/gigbags.htm
 
Custom Soundsista voi löytyä.

 
Kiitti vinkistä! Mä tsekkaan tuon.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Ylläri
11.11.2004 18:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, bändikämpällämme on tuollainen Minotaur-pussi. Ekan kerran kun näin sen, ihmettelin että kuka täällä jättibalalaikkaa soittaa. Pakko oli vilkaista sisälle ja kah, bassohan sieltä löytyi. Vaikutti kyllä ihan asialliselta bägiltä.
 
Royal Banzai
11.11.2004 18:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun gigbagissä lukee "Kaces 3", ostettu DLX:stä ja ajanut asiansa aikasta hyvin, kyytiä on saanut ja kiertänyt Suomea ja yhä vaan henki pihisee. Ei oo kylläkään kovin suojaava, enemmänkin vaan semmonen selässäkuljetteluun tarkoitettu.

 
Öyh, mullo samanlainen. Hyvä on ollu. DLX:stä tuli ihka ekan basson mukana, kun ei ollu huonompaakaan laittaa.
 
Superbeast89
18.11.2004 18:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan, tuon unohdin mainita. Normaaleissa asuintalojen oviaukoissakin on ehkä syytä vähän kumartaa varmuuden vuoksi. Sama ongelma oli myös Warwick Rockbagin kanssa.
 
Juu noissa rokkisäkeissä (niinku varmaan muissakin) on just toi ongelma. Minun kokonen pieni tyyppi meinaa kaatua kun tulee pieni tuulenpuuska :) Ton kestävyyden kannalta olis joku kotelo parempi että eikös semmonen käy?
 
Tosin ei sitä saa selkään...
 
If you are gonna rock, rock heavy!
chief
23.03.2005 16:15:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos on löytynyt asiallinen Gigbag? Olis itelläkin kohta tarvetta hommata uus.
 
Häh?
moccamaster
23.03.2005 18:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dann Glenn kehuu Incasea:
http://www.basslinks.nl/xmb/viewthread.php?tid=3297
 
absqua
23.03.2005 21:23:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos on löytynyt asiallinen Gigbag? Olis itelläkin kohta tarvetta hommata uus.
 
Jep. Ostin taannoiselta USA:n reissulta Kanadalaisen Levy's-puljun nahkabagin, joka ainakin vielä (ja toivottavasti seuraavat 25vuotta) tuntuu pelittävän hienosti. Suosittelen.
 
Incase oli myös vahva myös hyvä vaihtoehto, mutta niihin en sattunut törmäämään Bushin valtakunnassa.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
moccamaster
24.03.2005 15:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Ostin taannoiselta USA:n reissulta Kanadalaisen Levy's-puljun nahkabagin, joka ainakin vielä (ja toivottavasti seuraavat 25vuotta) tuntuu pelittävän hienosti. Suosittelen.
 
Incase oli myös vahva myös hyvä vaihtoehto, mutta niihin en sattunut törmäämään Bushin valtakunnassa.

 
Jenkkilässä Incase taitaa myydä laukkunsa suoraan verkkosivulta:
www.goincase.com
Sadowsky myy laukkuja myös omalla nimellään.
 
Levy's on jenkkilässä vieraillessa kannattava hankinta, esim. sama nahkahihna, josta täällä pyydetään n. 60€, lähtee $25.
 
Lou
24.03.2005 16:54:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kylää toi INCASE on ehdottomasti hienoin mitä oon nähnyt! http://www.goincase.com/prod_guitar/prod_tourbag.php tuosta kun katsoo ekaks sen "BASS" ja sitten view:2... God damn! Tonhan vois ottaa vaikka vaellukselle mukaan!
 
www.jermaine-rocks.com
rattledad
24.03.2005 19:18:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonhan vois ottaa vaikka vaellukselle mukaan!
 
Näkyy löytyvän tuoltakin, asiallisen näköinen pussi:
http://www.custom-sounds.com/epages … 342741d94dcd01065b+EN/products/1256
 
Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005)
Lou
24.03.2005 20:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten kyllä mutta tuohon ei mene jazz-mallinen basso.. :'(
 
www.jermaine-rocks.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «