Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokai Hard Puncher
1 2
azrah
18.01.2004 18:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä kyseisestä bassosta? Ekaksi bassoksi ajattelin tollasta.
 
Vemmy
18.01.2004 19:01:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kerran mielipiteitä kysytään, niin omasta mielestäni kuulostaa ja tuntuu hyvältä tuo tuollainen. Ja kokemukset rajoittuvat yhteen puolen tunnin testiin musiikkikaupassa.
 
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
N_Bates
18.01.2004 20:07:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos nyt on kyse niistä uusista halvoista malleista, eikä mistään 80-luvun legendaarisista laatupeleistä, niin niissä on runko ehtaa vaneria. eri asia sitten onko sillä aloittelijalle mitään väliä. Itse ostin ekaksi bassoksi sen tokain jatsibasson, joka on käytännössä varmaan aika samaa luokkaa kun noi halvat p-bassotkin. Erittäin hyvin tehty soitin, eikä soundissakaan ollut valittamista. ainoa omituisuus tosiaan tuo rungon valmistusmateriaali. Ihme meininkiä rakentaa niin laadukas soitin vanerista.. Ainoa suoranainen ongelma tosta vanerista syntyy hihnatappien kanssa. ne kun ei ainakaan meikäläisen toksussa meinanneet pysyä kiinni. Tosin sekin ratkesi tulitikun ja erikeepperin avulla. Ei se runko myöskään resonoinut kunnolla, mutta ei se kyllä haitannut meikäläistä suoranaisesti. Vanerisuus vaan ajatuksena oli vastenmielinen.
 
Kaularaudan säätö on myös hieman hankala noissa, sillä koko kaulan joutuu irrottamaan jotta säätöruuviin pääsisi käsiksi. Eihän sitä tosin tarvinut säätää muutakun paksumpiin kieliin vaihtaessa.
 
Kaula oli erittäin hyvä. Kävikin monesti mielessä josko olisi hankkinut uuden rungon siihen mun tokaihin, mutta totuus oli että se olisi tullut kalliimmaksi kuin uusi vastaava basso.
 
Soundiakin kehuttiin monesti.
 
jos löydät jostain japanilaisen fender precisionin niin osta semmonen. Järjettömällä tsägällä voisi löytyä käytettynä uuden tokain hinnalla. Myös mexicolaisia kannattaa katsella sillä silmällä. Fender on kuitenkin aina fender. Jos nyt kuitenkin tokaihin päädyt, niin ei sekään huono ratkaisu ole. P-basso on legendaarinen ja ajaton malli, joten jälleenmyyntiarvokin pitäisi olla kohtalaisen hyvä siinä vaiheessa jos satut siihen kyllästymään.. Soundiltaan tuo basso kyllä varmasti istuu musiikkiin kuin musiikkiin.
 
niin joo, ja vielä huomautuksena, en ole varma pätevätkö omat kokemukseni tokai jatsibassosta sellaisenaan tuohon hard puncheriin, joten suhtaudu pienellä varauksella kertomukseeni. Tuo vanerirunko on kyllä myös hard puncherissa, sen voi vaikka varmistaa tokain kataloogista... Noissa bassoissa on varmasti myös yksilöllisiä eroja paljon. Omani oli erittäin hyvä yksilö. Jos tuo runko olisi ollut kunnon puuta, niin voi olla etten olisi tuosta omastani koskaan luopunut. Tosin varmaan olisin kuitenkin, sillä kaipasin vaihtelua...
 
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
Zonebs
18.01.2004 20:35:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minkäikänen basso kysessä?
 
http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm
da_Punk
19.01.2004 13:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittelläni on kyseinen basso ja kyllä sillä on tullut soiteltua sellainen nelisen vuotta, hyvä basso omasta mielestäni.
 
Saan kuukauden sisään musarin =)
 
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
KooMikko
19.01.2004 13:43:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saan kuukauden sisään musarin =)
 
Höh. Pitäsköhän mullakin tilata?
da_Punk
19.01.2004 13:45:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh. Pitäsköhän mullakin tilata?
 
Tottakai ! On vieläkin vähän kakspiippunen homma ostaiskos Rickenbackerin vaiko sen Musarin.....
 
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
KooMikko
19.01.2004 14:21:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai ! On vieläkin vähän kakspiippunen homma ostaiskos Rickenbackerin vaiko sen Musarin.....
 
Tahtoo vaan noi vasurikamat olla vähän työn alla.
käki
20.01.2004 02:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai ! On vieläkin vähän kakspiippunen homma ostaiskos Rickenbackerin vaiko sen Musarin.....
 
Mistä meinaat tuollaisen/tuollaisen tilata ? Uusi ? Käytetty ?
 
Freemasons rule the country !
da_Punk
20.01.2004 13:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä meinaat tuollaisen/tuollaisen tilata ? Uusi ? Käytetty ?
 
Tuolta kitarapajan viereiseltä bassopuolelta, siel oli pari uutta Musarii ja se Ricenbacker tais olla käytetty.....
 
http://www.kitarapaja.com/bass.htm
 
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
käki
20.01.2004 15:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käväisin tuolla Bass Centerin sivuilla äsken ja kiinnitin huomiota siihen, miten tuo cherryburst oli asetettu poseeraamaan kivirappusille.
 
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta luulen ettei maali tykkää graniittikontaktista, asetti basson kiville sitten kuinka varovasti tahansa. Eläinrääkkäystä, sanon mie.
 
Asialliset hommat hoidetaan vasurilla, muuten tehdään töitä kuin ellun kanat.
balzary
20.01.2004 15:51:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käväisin tuolla Bass Centerin sivuilla äsken ja kiinnitin huomiota siihen, miten tuo cherryburst oli asetettu poseeraamaan kivirappusille.
 
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta luulen ettei maali tykkää graniittikontaktista, asetti basson kiville sitten kuinka varovasti tahansa. Eläinrääkkäystä, sanon mie.

 
itse tuumiskellu samaa, siis ihan maallikon silmin, notta olis voinu vähän toiseen paikkaan laitella noita soittimia nojailemaan. tiedä sitten eri pintojen aiheuttamista reaktiosta. ite omaa bassoa yriitän aina silkkihansikkain kohdella. ... mistä tulikin hieno topikki mieleen, kohta tuolla.
 
Str prd skrz prdel!
KillerBasisti
10.10.2007 08:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että kannattaa ottaa ekaksi bassoksi koska olen itsekin aloitteleva basisti ja ostin juuri saman Tokain ensimmäiseksi bassoksi.
 
JPen
09.10.2010 18:57:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy täältäkin kyseinen basso ja voin sanoa että hintaansa nähden hyvä .
 
Leviathan73
11.10.2010 20:42:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korjatkaa jos olen väärässä.
 
APB-50 sarja tehdään Japanissa, APB-32 jossain ihan muualla.
 
Sitä saa mitä tilaa.
Fortune
11.10.2010 21:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balzary: itse tuumiskellu samaa, siis ihan maallikon silmin, notta olis voinu vähän toiseen paikkaan laitella noita soittimia nojailemaan. tiedä sitten eri pintojen aiheuttamista reaktiosta. ite omaa bassoa yriitän aina silkkihansikkain kohdella. ... mistä tulikin hieno topikki mieleen, kohta tuolla.
 
Minä luulen että siellä on takana jotain pehmustetta välissä, koska aikanaan siellä oli jokin 50-luvun Les Paul myös samalla tavalla nojaamassa.
 
Eivät ne nyt idiootteja siellä liene kuitenkaan :P
 
"Look behind you, a three-string bass!"
Teijo K.
11.10.2010 22:20:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Minä luulen että siellä on takana jotain pehmustetta välissä, koska aikanaan siellä oli jokin 50-luvun Les Paul myös samalla tavalla nojaamassa.
 
Eivät ne nyt idiootteja siellä liene kuitenkaan :P

 
Tätä itseasiassa silloin joskus takavuosina kysyttiin niiltä, eikä siinä mitään pehmusteita ole ollut käytössä. Sanoi vain että ei ne siitä naarmuunnu.
Leviathan73
14.10.2010 22:19:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leviathan73: Korjatkaa jos olen väärässä.
 
APB-50 sarja tehdään Japanissa, APB-32 jossain ihan muualla.

 
Osaisiko joku vastata tuohon?
 
Sitä saa mitä tilaa.
himppe
15.10.2010 09:36:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leviathan73: Osaisiko joku vastata tuohon?
 
Oma APB-50 on tehty Japanissa.
 
Seba
17.10.2010 09:55:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassot ja silkkihansikkaat ei kuulu yhteen.
munsta.
 
Rai rai.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «