Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone EB0
1
fortu
19.08.2003 00:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli onko kellään kokemuksia moisesta halpisbassosta? on niin pirun halpa ja kaunis, että mieli tekisi ostaa moinen.
 
ja joo harmonycentralin jutut oon lukenu, ja ne nyt ei ikinä ihan objektiivisia ole, eli niistä ei kauheesti hyötyy oo :>.
 
poppamies
19.08.2003 06:16:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli onko kellään kokemuksia moisesta halpisbassosta? on niin pirun halpa ja kaunis, että mieli tekisi ostaa moinen.
 
ja joo harmonycentralin jutut oon lukenu, ja ne nyt ei ikinä ihan objektiivisia ole, eli niistä ei kauheesti hyötyy oo :>.

 
No soittokaveri osti kassillisen tavaraa Thomannilta, HB:n elektroakustisen, congat,laukkumallisen kitaratelineen ja Epiphonen EB0.Se ainakin oli sellainen lyhytskaalainen. Oli hyvin tehty. Toimi ihan moitteettomasti. En tiedä hintaa mutta luultavasti saa ihan kunnolla vastinetta rahoille. Olen myös soittanut 60-luvun Gibson EB0:lla eikä niitä pidä eikä voi verrata sillälailla. Epin EB0 on varmasti kelvollinen ostos.
 
"G-strings are for strippers"
fortu
19.08.2003 15:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No soittokaveri osti kassillisen tavaraa Thomannilta, HB:n elektroakustisen, congat,laukkumallisen kitaratelineen ja Epiphonen EB0.Se ainakin oli sellainen lyhytskaalainen. Oli hyvin tehty. Toimi ihan moitteettomasti. En tiedä hintaa mutta luultavasti saa ihan kunnolla vastinetta rahoille. Olen myös soittanut 60-luvun Gibson EB0:lla eikä niitä pidä eikä voi verrata sillälailla. Epin EB0 on varmasti kelvollinen ostos.
 
jees. lyhytskaalainen se tosiaan on, eli pitäs olla aika iisi soittaa ja kaikkee. no parhaiten varmaan saan selville, kun löydän jostain liikkeen joka noita myy täällä PK-seudulla, ja pääsen itte kokeilemaan moista.
 
handegunnar
20.08.2003 08:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli tuollainen. Onhan se lyhyt skaalainen helpompi soittaa nauhaväleiltä 1-5. Hihnan kiinnityspiste on huono, kaulaa joutuu kannattelemaan vasurilla, mikä haittaa soittamista. Senhän voi kyllä muuttaa. Soundit on jotenkin ohuet. Vahvuutta tuli kyllä huomattavasti lisää kun mikiksi vaihtoi DiMarzion, mutta ei se oikein siltikään kunnolla jytissyt. Nauhaväleiltä 5-12 soitettaessa soundi oli jotenkin lähempänä kitaraa kuin bassoa. Viimeistelyn laatu siinä on hyvää, ei hankaa nauhat kättä ja muutenkin siisti.
 
Hankin sitten jazz basson kopion, joka jytisee ihan eri tavalla. EB0 jäi käyttämättä, myin pois.
 
basistinalku
14.09.2003 01:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli onko kellään kokemuksia moisesta halpisbassosta? on niin pirun halpa ja kaunis, että mieli tekisi ostaa moinen.
 
ja joo harmonycentralin jutut oon lukenu, ja ne nyt ei ikinä ihan objektiivisia ole, eli niistä ei kauheesti hyötyy oo :>.

 
oon itekin just ostamassa epi eb-0
 
Syö suklaata.
Prowleri
15.09.2003 17:29:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin itekkin että voisinpa hankkia muttei rahatilanne niin hyvä ole juuri tällä hetkellä.. Suomessa taitavat olla melkein Saksan hinnoissa, taisi olla T-hinta 266e ja kotomaan lista 285e tjsp.
 
Hähähä. -Jami
Robert Trujillo
15.09.2003 20:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiphone EB0...
no pistä kerralla koreaksi ja osta Epiphone EB3...
 
Älä jaksa...en mä kuitenkaan tajua...
fox
15.09.2003 23:52:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiphone EB0...
no pistä kerralla koreaksi ja osta Epiphone EB3...

 
Niin tai nääksä - alkuperäiset kunniaan... Gibsonin EB-3 tai EB-3L...
Muhwi
16.09.2003 21:31:06 (muokattu 16.09.2003 21:32:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibsonin EB-3 tai EB-3L...
 
Niimpä, niimpä. Noita vaan ei kovin paljoa missään liiku, ja jos sattuu jossain vastaan tulemaan, niin hinta/kunto suhde on usein aika hännällään. Mutta olisi se kyllä _ihan kiva_ basso.
 
It wasn't me, it was the Other Guy.
Ahti Tuumiainen
06.12.2017 05:24:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, itse ostin EB-0.n ihan tarkoituksella, koska tykkään lyhytskaalaisesta sabbosta. Soundista en osaa paljoa sanoa, koska olen soittanut sitä vain kotona kitaravahvistimen läpi ja ilman vahvistinta. Mikrofoni taitaa tosiaan olla aika surkea.
 
basisti1971
08.12.2017 09:12:21 (muokattu 08.12.2017 13:28:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Ahti Tuumiainen: Mikrofoni taitaa tosiaan olla aika surkea.
 
Ei toki paras mahdollinen, mutta ei sieltä huonoimmastakaan päästä kun halpismikeistä puhutaan.
 
Kelojen resistanssi ja muukin rakenne viittaavat nykyään Artec-brändillä myytäviin halpismikkeihin, ja koska kumpaisissakin yksittäisten kelojen resistanssi on reilusti alle 1K, ei mitään järisyttäviä signaalitasoja ole tietenkään mahdollista saavuttaa.
 
Ovat kuitenkin rakenteeltaan "alkuperäistä" kunnioittavat sidewinderit, joten halpoina oivia aihioita mikkikäämintäkokeiluihin.
 
Koska alkuperäiset Gibsonin mikitkään eivät kaikkien mieleen olleet, DiMarziolta sai jo muinoin DP120 mikkiä vaihtoehdoksi.
Nyttemmin on ehkäpä sen kuuluisimman DP120 mikin käyttäjän ansiosta samalla mitoituksella varustettuja mikkejä on markkinoille tullut vielä jhivenen moddattukin, eli Willpower 145.
 
Jomman kumman kun vaihtaa alkuperäisen tilalle, muuttuu sointi kummasti.
Se onko muutos kenenkäkin mielestä parempaan vai huonompaan suuntaan, siihen en ota kantaa.
 
Putiikkipuolelta löytyy toki myös vaihtoehtoja muutamaltakin valmistajalta, mutta hinnat ovat kovahkoja, ainakin perus DiMarzioon verrattuna, eikä noita oikein pääse missään testaamaankaan.
 
T:Samuli
 
kojones
09.12.2017 14:44:20 (muokattu 09.12.2017 14:47:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 

 
Ei toki paras mahdollinen, mutta ei sieltä huonoimmastakaan päästä kun halpismikeistä puhutaan.
 
Kelojen resistanssi ja muukin rakenne viittaavat nykyään Artec-brändillä myytäviin halpismikkeihin, ja koska kumpaisissakin yksittäisten kelojen resistanssi on reilusti alle 1K, ei mitään järisyttäviä signaalitasoja ole tietenkään mahdollista saavuttaa.i

 
Ei viittaa, Artecin Mudbuckerin resistanssi on 30 kilo-ohmin tienoilla.
 
Muutaman noita oon asennellut ja nyt viimeisimmässä huomasin että siinä on puolet magneeteista väärin päin, historiaa nyt en tarkemmin muista joten voi olla myös käyttäjäperäinen virhe.
 
Eli Epiphoneen saa kummasti parempaa soundia vaihtamalla tilalle tommosen Artecin ja vielä varmistamalla että siinä on magneetit asennettu oikein. Tuossa omassa yksilössä saattaa olla ihan käyttäjän kääntämiä.
 
Kefiiri
09.12.2017 18:20:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mystinen juttu, monenlaista resistanssia tuntuu olevan liikkeellä. Tässä lainaus Thomann-arviosta vuodelta 2016, puhuukohan arvostelija hajamielisyyksissään "thomann pickup"ista:
 
"And there is much to dislike (all of which is equally true of the Gibson models) ? neck-dive, massively underwound thomann pickup (the original Mudbucker was around 32k, whereas this is around 10k) and insufficient intonation adjustment on the bridge".
 
En ole musiikin asiantuntija.
kojones
10.12.2017 00:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Mystinen juttu, monenlaista resistanssia tuntuu olevan liikkeellä. Tässä lainaus Thomann-arviosta vuodelta 2016, puhuukohan arvostelija hajamielisyyksissään "thomann pickup"ista:
 
"And there is much to dislike (all of which is equally true of the Gibson models) ? neck-dive, massively underwound thomann pickup (the original Mudbucker was around 32k, whereas this is around 10k) and insufficient intonation adjustment on the bridge".

 
Veikkaan pilkkuvirhettä. Toi thomann on kaikissa teksteissään mukana jos erehtyy copypastettamaan.
 
Ahti Tuumiainen
10.12.2017 05:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku sanoi, että SG on kaulapainoinen kitara. Sama pätee kait EB-3 - bassoon. Mutta mun mielestä EB-0 ei ole kaulapainoinen, ainakaan häiritsevästi. Siis kyllähän se valahtaa, jos ei sitä kannattele, mutta ei se mulla kyllä soittoa haittaa. SG-kitaraa olen joskus kokeillut, ja sillä oli kyllä vaikea soittaa.
 
basisti1971
10.12.2017 08:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
kojones: Ei viittaa, Artecin Mudbuckerin resistanssi on 30 kilo-ohmin tienoilla.
 
Ok.
 
Mulla ei henkilökohtaista kokemusta päässyt syntymään koska aikoinaan netistä bongasin "tiedon" että vastaisi 1:1 noita Gotohin halpiksia joita menin kaksi rantabasaarista ostamaankin, ennen kuin hommasin suosiolla Model Onen.
 
Vaikka tuo Model One perinteinen humbuckeri onkin -eikä oikeaoppisesti sidewinder- ainakin omassa käytössä on varsin vaikuttava mikki.
Ei ihme että suosio on säilynyt tasaisena vuosikymmenet.
 
Nykyään on toki putiikkitarjontaa useammaltakin toimijalta, mutta aika harvoin noita näkee edes nettijutusteluissa.
 

 
Kefiiri: Mystinen juttu, monenlaista resistanssia tuntuu olevan liikkeellä.
 
Totta.
 
Jos tuo linkittämäsi Thomann arvostelun resistanssi pitää paikkansa eikä ole pilkkuvirhe, ovat jossain vaiheessa Epeihin laittaneet 10K mikkejäkin, mutta varsin monessa lähteessä käyttäjien mittaama resistanssi on 1K:n korvilla.
 
Aivan kuten tuossa mullekin vikapäänä vaihdossa tulleessa.
Vaihtokaupan kohde, eli toinen mun Gotoheista, oli kuulemma ihan käyttökelpoinen sekin.
Kuten on Epin alkuperäinen "mudbucker"-mikkikin kymmenille tuhansille niitä epätietoisuuttan käyttäville ;).
 
Tuo mikkikelan/-kelojen tasavirtavastus ei kyllä yksinään oikein kerro tuon taivaallista mikin äänellisistä ominaisuuksista.
Ulostulotasoa ja tajuuskäyttäytymistä voi summittaisesti arvailla, sitä tarkemmin mitä samankaltaisempia vertailtavat mikkirakenteet ovat, mutta mitään kovin syvälleluotaavaa ei summittaisesti valitusta mikista pelkän vastusarvon perusteella päätellä.
Vaikka se toki varsinkin markkinamiesten mielestä ainoa instrumenttimikin määre kielien lukumäärästä ja paksuuksista riippumatta onkin.
 
Aivan kuten aina tunnekuohuja aiheuttavassa autoanalogiassa, moottorin iskutilavuudessa :D.
 
T:Samuli
 
jukkajylli
19.12.2017 01:55:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaulapainoisuus on ominaisuus. Toisten mielestä se on vika. Mun mielestä ei. Mun mielestä basistin on hyvä omistaa ainakin kaksi bassoa, joissa on erilainen ergonomia ja soundi. Epi eb-0 on mielenkiintoinen ja edullinen basso. Itselläni ei ole siitä kokemuksia, mutta jos se muistuttaa edes jossain määrin vanhaa Gibson- bassoa, ei sen kanssa varmaan pahasti pieleen mene. Jos elektroniikka on kehnoa, sen voi aina vaihtaa. Ongelmallisempaa nykyään on se, ettei soittimia pääse useinkaan testaamaan ennen hankintaa. Postimyynti on yksilöllisten kapistusten kanssa aina vähän riskaabelia. Kun soitinta pitää kädessä ja soittaa vähän, yleensä aika pian jo tietää haluaako, tai haluaisiko sen itselleen.
 
Stidi alla.
nykäne
19.12.2017 10:15:07 (muokattu 19.12.2017 11:34:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miulla lojuis turhana tuommonen musta DiMarzion DP120, jos jollakulla kiinostaa...
 
edit: ei loju enää
 
Se tekee siitä sen.
Kefiiri
19.12.2017 16:08:01 (muokattu 19.12.2017 16:16:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Epi eb-0 on mielenkiintoinen ja edullinen basso.
 
En tiedä vaihteleeko esim. kaulan paksuus vuosimallin mukaan, mutta yhdestä tuommoisesta otin 15 sekunnin pikatyypit ja ainakin soittotuntuma oli oikein mukava eikä pökkelö- tai rimpulamaisuutta ollut havaittavissa. Mikin sijoituksen perusteella sointi voi olla tummahko, mutta vahvarin säätimillä varmaan saa leikattua löysimmät möhinät pois.
 
Kaulahan tosiaan on "syvemmällä" rungossa kuin SG-kitarassa, ja kokonaisvaikutelma varmaan senkin ansiosta mukavan kompakti.
 
En ole musiikin asiantuntija.
basisti1971
20.12.2017 07:24:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
nykäne: Miulla lojuis turhana tuommonen musta DiMarzion DP120, jos jollakulla kiinostaa...
 
edit: ei loju enää

 
Kiitos kaupoista.
 
Jospa nyt vihdoin saisi LW-tribuuttibassoprojektin hivenen nytkähtämään eteenpäin.
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «