Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G&l L-2000
1 2 3 4
Teijo K.
19.05.2006 20:08:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno puheenvuorohan toi on, mutta mä en vieläkään tajua sen vuodatuksen syvällistä motiivia?
 
Eikös tänne pitänyt tulla kertoilemaan G&L tuntemuksistaan? No minäpä kertoilin, ei siinä sen syvällisempää ole takana. Siis siellä toisessa ketjussa kun alkoi keskustelu luistamaan "väärille urille" niin käsitin että sitä jatkettaisiin täällä?
 
Eli kun sinä sanoit:
 
Mutta on totta, ettei Fender keksinyt sitä, että basso pysyy sylissä istualteen soitettaessa. Fenderin nerokkuus suunnittelijana alkoi MUNSTA näkymään kunnolla vasta G&L:n tuotteissa. Ne on aika loppuun saakka mietittyjä paketteja, mutta niistä puuttuu vaa hype ja ajan patina.
 
Ja sitten laitoit linkin tähän ketjuun niin kuvittelin tietenkin tuon uuden kommentin tässä ketjussa jatkumona sille edelliselle. Kerro jos olin väärässä. :)
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
J.Hollström
19.05.2006 20:11:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin nerokkuus suunnittelijana alkoi MUNSTA näkymään kunnolla vasta G&L:n tuotteissa.
 
Tämän lausunnon nerokkuus ei oo vielä tullut näkymään kunnolla vielä missään vaiheessa.
 
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Teijo K.
19.05.2006 20:13:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän lausunnon nerokkuus ei oo vielä tullut näkymään kunnolla vielä missään vaiheessa.
 
No eihän nämä meidän jutut mitään nerokkaita voi olla. Täytyy muistaa että parhaimmillaankin tämä on kuitenkin basistien palsta. Hihi. :) Rauhaa veljet.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
rijopu
19.05.2006 21:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin puretaanpa tämä vyyhti...
 
Arvelinkin, että tähän keskusteluun sisältyi muiden keskusteluiden makua.
 
Arvan esilletuoma mun tekstin lainaus löytyy täältä keskustelusta, ei siis tästä aidosta G&L keskustelusta.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=124322&o=40
 
Tuon keskustelun sivulla kolme oli provoilua puolin ja toisin ja siellä muutamat tilasivat ja saivat myös, eli niin minäkin. Asettelin siellä keskustelussa tahallani ajatukseni siten, että Leon tuotteet ovat loppua kohti vain parantuneet ja siis kommentti Fenderin nerokkuus suunnittelijana alkoi MUNSTA näkymään kunnolla vasta G&L:n tuotteissa oli herkästä aiheesta muokattua provoilua siinä missä saman sivun lause Leo oli ratkaissut nämäkin ongelmat jo 50-luvulla. oli myös saman osaston, mutta vaan eri puolen provoilua.
 
Ajattelin, ettei tuollainen provoilu uppoa (samaa kiusoittelua on myös omassa G&L:n myynti-ilmoituksessa) mutta kun Niskamies halusi kuulla tarkemman mielipiteen tuosta provosta, päätin laittaa asiatekstin oikean keskustelun alle. Tämän keskustelun asiateksti ei enää ollut mikään provo, eli se oli kirjoitettu maltillisessa hengessä ja kohtuu analyyttisesti, vain faktat huomioiden ja vain kehitysasiat huomioon ottaen. Siitä syystä ihmettelin Arvan vuodatusta ja kun fender-leiri innostui plussauttelemaan Arvan tekstiä urakalla, aloin epäillä oman provosaation olleen ehkä liian provosoiva ja arkaan paikkaa osuva. Arvalta oli kuitenkin mielenkiintoinen teksti, mutta sen juuret taitavat tosiaan olla siellä toisen keskustelun provo-osastolla.
 
Tilasimme! Saimme!
 
Mutta jatketaan keskustelua...
 
rijopu
19.05.2006 21:17:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän lausunnon nerokkuus ei oo vielä tullut näkymään kunnolla vielä missään vaiheessa.
 
Provosaatioiden ei ole tarkoituskaa olla nerokkaita, vaan herättää ajatuksia ja tunteita. Toiset haistavat ne ja toiset eivät, jolloin tunteet saattavat ottaa vallan. Ja on olemassa hyviä provoja ja huonoja ja tuo oma provosaatio taisi rehellisesti mennä sinne huonompaan osastoon. Tilaamalla saa!
 
Niskamies
19.05.2006 21:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.......tekstiä urakalla, aloin epäillä oman provosaation olleen ehkä liian provosoiva ja arkaan paikkaa osuva. Arvalta oli kuitenkin mielenkiintoinen teksti, mutta sen juuret taitavat tosiaan olla siellä toisen .....
 
Osuit arkaan paikkaan. Fakta osaa olla joskus kiusallista.
 
;-)
 
More is more.
Teijo K.
19.05.2006 21:26:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin puretaanpa tämä vyyhti...
 
Tilasimme! Saimme!
 
Mutta jatketaan keskustelua...

 
Tässä taas nähdään tämä tekstipohjaisen kommunikoinnin vaikeus kun ei saa välitettyä ilmeitä/eleitä muilla kuin näillä :) ja ne tuppaavat välillä unohtumaan. Tai sitten koetaan liian teinimäisix niinq. Mut joo. Tulipa selviteltyä tuntemuksia vähän perinpohjaisemmin.
 
Monesti nämä keskustelut ovat hyvä paikka itsellekin jäsennellä ja analysoida omaa ajatteluaan ja tuntemuksiaan. Tulee sitten innostuttua vähän turhankin analyyttiseksi välillä. No jatkukoon.
 
Tuossa mietin että nämä erilaiset soitinsuunnittelun päälinjat ovat melkein rinnastettavissa väreihin. Jos tuollainen aktiivietus/raskas talla/modernius -linja olisi vaikka sininen ja se peltitalla /passiivielektroniikka /perinnemeininki -linja olisi punainen niin keskustelut voisivat olla jänniä.
 
Tämä B on parempi kun se on sinisempi, ei kyllä tämä A on parempi kun se on vihreämpi.
 
Onhan niitä vielä sinisempiäkin bassoja olemassa kuin G&L, mutta on se minusta aika voimakkaan sininen kuitenkin. Ja sille joka voimakkaan sinisestä tykkää niin varmasti fiksu ratkaisu.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
Teijo K.
19.05.2006 21:28:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osuit arkaan paikkaan. Fakta osaa olla joskus kiusallista.
 
;-)

 
Fenderit ovatkin minulle tosi arka paikka kun en omista sellaista, enkä ole aikeissa ostaa sellaista. :-)
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
J.Hollström
19.05.2006 21:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osuit arkaan paikkaan. Fakta osaa olla joskus kiusallista.
 
Mikä fakta? Spesifio ennenkuin tulet hehkuttelemaan. En ole vielä löytänyt yhtään faktaa joka olisi kiusallista.
 
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Värinä
19.05.2006 22:30:52 (muokattu 19.05.2006 22:36:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GeeÄllää ikinä soittaneena sanon vaan, että vaikka kovasti muotoilultaan muistuttavat Fendereitä, ovat kuitenkin paljon rumempa. Mielestäni. Ja se lapa on erityisen tökkö. Se on se Precari vaan kauneutta...
 
EDIT: Tämä siis vastauksena siihen toiseen keskusteluun jossa puhuttiin Leon töiden kehityksestä. Mielestäni estetiikkaa on ottanut takapakkia. Paitsi Musari on ihan jees näköinen, kunhan ei ole naturaali väriltään...
 
Rock and/or Roll
nro5
20.05.2006 13:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta L-2000:n runko muistuttaa enemmän musaria kuin fenderiä. Hieno soitin enivei.
 
Staalo
20.05.2006 13:47:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä siis vastauksena siihen toiseen keskusteluun jossa puhuttiin Leon töiden kehityksestä. Mielestäni estetiikkaa on ottanut takapakkia.
 
Tuo taitaa olla kyllä tottumuskysymys... jatsiin ja presariin tottunut silmä näkee niistä poikkeavat rumana. Itsekin kyllä pidän Fendereitä yleisesti paremman näköisinä vaikka G&L:n omistankin.
 
G&L:ien muotoilu on reilusti pelkistetympi ja karumpi kuin Leon aiempien firmojen luomuksissa, pleksit ja muu silmäkarkki on karsittu niistä pois. G&L:llä on kylläkin muutama aika herkullinen värivaihtoehto.
 
G&L-aikainen kehitystyö näkyy enemmänkin teknologiapuolella, tosin voi miettiä paljonko siitä edistyksestä on itsensä Leo Fenderin käsialaa. Onhan siinä firmassa ollut muitakin lahjakkaita ihmisiä.
 
... hajusta päätellen.
naigou
20.05.2006 14:10:40 (muokattu 20.05.2006 14:11:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämähän menee heti ohi, sillä mulla on L-1505. Siihen olen ollut todella tyytyväinen. Mukavan kevytkin on. Yhdellä mikillä se ei tietenkään ole yhtä monipuolinen kuin "kakstonniset". Itse vaan pidän siitä, että soundi kohdalleen ja sitten ei enää nappuloihin kosketa.
Omani on uusi ja Soundatasta sen tilasin. Pupen kanssa oli ainakin todella helppo ja mukava asioida. Ikävää jos myymälän pojat ei lue mailejaan. Tästäkin keskustelusta voi jo havaita, että jengi menee mieluummin toiseen kauppaan. SD on kuitenkin maahantuoja ja näin ollen kaiken maalaislogiikan mukaan siellä olis parhaat valikoimat ja hinnat.... Tiedä häntä.
Mutta jos jostain saa L-2000;sen 1600€, niin hyvinkin kohtuulliselta kuullostaa! Osta pois.
Ovat muuten mielestäni aika edullisia, siihen nähden että custom specseillä saa persoonallisen Ameriikin vehkeen jo parilla K€;llä. Kukapas sitä Korealaisella haluais vedellä...
 
Möllisty.
Karva-Aarne
20.05.2006 14:31:25 (muokattu 20.05.2006 14:33:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo taitaa olla kyllä tottumuskysymys... jatsiin ja presariin tottunut silmä näkee niistä poikkeavat rumana. Itsekin kyllä pidän Fendereitä yleisesti paremman näköisinä vaikka G&L:n omistankin.
 
Omistan G&L L-2000, enkä tehnyt hankintaa nähtävän vaan kuultavan estetiikan takia. Se on hyvä basso, vaikka välillä onkin kiusannut liian ärhäkät mikit - onneksi tämä on helppo korjata potikoilla. Ja hyvä sitä on soittaa.
 
Sitten yleistystä ja provosointia:
 
Soitinten estetiikka laahaa yleisestikin ottaen vuosikymmeniä perässä, koska muusikot on (nykyään?) aika konservatiivista sakkia. (70- ja) 80-luvulla yritettiin toki lanseerata uusia soittimia, ja niistä taidettiin olla vähän innoissaankin, mutta nyt taas vannotaan lähinnä 50 vuotta vanhoihin malleihin.
 
Samaan ilmiöön liittyy mm. se että aikansa radikaalit soittimet (hammond, rhodes, mellotroni, moog ja muut analogisynat, sanotaan nyt vielä sähköbassot ja -kitaratkin jne.) on nykyäänkin niitä arvostetuimpia, vaikka tekniikka mahdollistaisi isojakin saundimaailman mullistuksia.
 
Että sitä ollaan vähän jämähtäneitä ja taantuneita. Näin mun mielestä ainakin.
 
editti: oman G&L:ni ostin käytettynä 1000 e. Ei paha hinta sekään!
 
"Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa
absqua
20.05.2006 14:33:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Että sitä ollaan vähän jämähtäneitä ja taantuneita. Näin mun mielestä ainakin.

 
Näin on. Klasaripuolella on viimeiset uudistukset barokin ajalta.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karva-Aarne
20.05.2006 14:35:28 (muokattu 20.05.2006 14:36:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin on. Klasaripuolella on viimeiset uudistukset barokin ajalta.
 
No niin. Tässä tietenkin on hyvä kysymys: onko rokkimusiikki jo kuollutta (vrt.klassinen), vai vieläkö se voisi kehittyä? Eihän sitä tarvitse heti aivan konemusa-genreen hypätä, vaikka uusia laitteita hyödyntäisikin.
 
"Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa
bize
20.05.2006 21:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin. Tässä tietenkin on hyvä kysymys: onko rokkimusiikki jo kuollutta (vrt.klassinen), vai vieläkö se voisi kehittyä? Eihän sitä tarvitse heti aivan konemusa-genreen hypätä, vaikka uusia laitteita hyödyntäisikin.
 
Tyydyttääkö outo ja "uusi" musa jotenkin paremmin ihmisen kulttuurillisia tarpeita? Jotenkin kaikella on paikkansa, 17/16 -progella, klassisella, zydecolla, power electronicsilla, 2-stepillä, IDM:llä, ambientilla, "yltiöpateettisella englanninkielisellä poprockilla"..
 
"Singing" mids from the j-pickup
rijopu
20.05.2006 21:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/dyn/tori/105121.jpg
 
Aikoinani mä en tykännyt yhtään tuosta G&L:n lavan muotoilusta, mutta kun tein uuden kaulan tuohon kyseiseen bassoon, niin silmä alkoikin tottua muotoiluun ja tässä vaiheessa mä tykkään jo kovasti G&L:n lavan muotoilusta. Sama juttu kävi Fenderin lavan kanssa. Alkusi inhosin, mutta sitten silmä tottui muotoiluun ja nyt jopa ihan tykkään.
 
Syy miksi mä muotoilin tuon uuden kaulan myös alkuperäisen muotoiseksi on siinä, että silloin kun korjataan vanhaa, on ihan järkevä vaalia samaa muotokieltä.
 
Karva-Aarne
22.05.2006 12:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyydyttääkö outo ja "uusi" musa jotenkin paremmin ihmisen kulttuurillisia tarpeita? Jotenkin kaikella on paikkansa, 17/16 -progella, klassisella, zydecolla, power electronicsilla, 2-stepillä, IDM:llä, ambientilla, "yltiöpateettisella englanninkielisellä poprockilla"..
 
Kyllä tyydyttää - ei sen outoa tarvitse olla, mutta uutta. Menneessä eläminen ja yletön nostalgisointi on epäterveellistä! Mutta nyt menee turhaksi (ja puolivitsillä heitetyksi) saarnaamiseksi. Mitä minä tässä valitan kun ajalle tyypillistä musiikkia on runsaasti tarjolla (vaikka vähemmän rokin piirissä, enemmän ehkä koneosastolla).
 
Mutta palatakseni bassojen muotoilu -aiheeseen: ei kai kukaan kuitenkaan voi väittää, että me (myös minä) basistit olisimme millään muotoa hanakoita tarttumaan innosta puhkuen uuden muotoisiin soittimiin. Kitaristit eivät ole yhtään sen avarakatseisempia tässä suhteessa, päin vastoin. Vaikka sitä miten haetaan uusia saudeja line6:sta ja muista värkeistä, on se työkalu yleensä perinteinen strato.
 
Ja se on hassua. Ainakin vähän. Tai sitten ei.
 
"Watch out where the huskies go, and don’t you eat that yellow snow" -Zappa-pappa
PnukBassist
23.05.2006 20:59:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Upataanpa tätä nyt sen verran että kysäisen josko teistä kukaan tietää mistä ulkomaan musaliikkeestä näitä vois yrittää tilata? Itse en ole kovin hyvin löytänyt semmoista kauppaa...
 
Myynnissä Ibanez SR800
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «