Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanezin Pd7 Phat-Hed bassosärö
1 2
FrankComa
19.05.2003 12:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan kellään kokemusta kyseessä olevasta säröstä? Onko muita hyviä vaihtoehtoja?
 
efunkelist
19.05.2003 12:31:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändini basistilla on kyseinen. Aika hevivehje, mutta toimii hyvin. Hyvä bonus siinä on se että siinä on joku namiska jolla saa vaihdettua ainakin kahden erisävyisen särön väliltä.
Kandee käydä kokeilee soitinliikkeessä.
 
Mun mielestä toi on aika gainikas vehje, en ainakaan vielä oo kuullu basistin soittavan sillä mitään rouheeta tai karheeta vaan tosiaan sellasii betonijyystösoundeja. Kaipa sillä on gainit kaakossa vakiona (?)
 
Sen verran osaan rumpusetin takaa sanoa että ei se huono spedu ole. Eikä mahottoman kalliskaan basistini taloudellisen tilanteen tuntien ;)
hemmo
19.05.2003 15:27:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E-funk-elist on näppärästi kertoikin oleellisen Phat-Hedistä. Hyvä ja halpa.
 
Muita halpoja vaihtoehtoja:
- Boss Bass Overdrive
- Nobels Bass Overdrive
- DOD Bass Overdrive
- Digitech Bass (en nyt muista)
 
Kannattaa kokeilla myös ns. hevisäröjä:
- Boss Hyper Metal
- Boss Mega Distortion
- Marshall Jackhammer
- Danelectro Fabtone
- jne.
 
Lisää säröä, pyydän!
L.Ruoska
22.05.2003 18:12:56 (muokattu 22.05.2003 20:52:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellä on kokemuksia niin vertailkaa Boss ODB-3 ja Ibanez PD7 Phat-Hed.
 
Jommankumman ostan todnäk..sit ois tietty noita Zoomeja mutta vaikka mulla ei ole aikaisemmin omaa spedua ollukkaan niin epäilen että että poljen ne paskaks varsinkin kun en tunne ketään Zoom-käyttäjää jolla se EI olis paskana.
 
Mua ei myöskään kiinnosta ne helikopteriäänet sun muut kilkkeet, säröä vaan kaipailen joten sen varmasti saan hoidettua yhellä efektillä jossa on kohtuulliset säätömahikset.
 
"Se on rautaa kun joskus ottaa turpiin".
Dr. Pepper
26.05.2003 19:25:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä särö. Kaipaisin kyllä vähän enemmän jyhkeyttä. Nippeleitä kyllä löytyy esim. ATTACK vipu "OFF-1-2" jolla saat laitettuu tykimpääs soundii. Aika monipuoliset säädöt ja hinta reippahasti alle 100€
 
FLANGERISTA löytyi ;)
 
erno p
31.05.2003 13:08:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En "hyvästä" tiedä, mutta ainakin mielestäni Big Muff on basson kanssa silkkaa armomurhaa.
 
J-PPP
02.04.2005 19:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellä on kokemuksia niin vertailkaa Boss ODB-3 ja Ibanez PD7 Phat-Hed.
 
Pikagallup, kumman ottaisit ainoaksi säröksi lyhyesti perustellen?
 
Jompikumpi olisi tarkoitus hankkia, mutta ei kitaristina näistä basso-puolen vehkeistä ole niin hyvää käsitystä.
 
Niskamies
02.04.2005 19:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikagallup, kumman ottaisit ainoaksi säröksi lyhyesti perustellen?
 
Jompikumpi olisi tarkoitus hankkia, mutta ei kitaristina näistä basso-puolen vehkeistä ole niin hyvää käsitystä.

 
Noista hommaisin Ibanezi, omasta mielestäni Boss on hirveä. Suosittelisin kuitenkin ostamaan multa Digitech Bass driverin, hakkaa mielestäni kummatkin. Enää ei ole tarvetta kun on Fulltone.
 
Meitsi on meshissä.
Teijo K.
02.04.2005 19:53:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyen aikaa sellaisella yrittelin, mutta ei toiminut aktiivisbassojeni kanssa ollenkaan. Liian jytyisä, vaikka särö oli nollassa niin sellaista sirkkeliä tuuttasi.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
chief
02.04.2005 22:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikagallup, kumman ottaisit ainoaksi säröksi lyhyesti perustellen?
 
Ostat kato molemmat ja myyt sen joka miellyttää vähempi.
 
"It's the ear, not the gear. "
ozmo
02.04.2005 22:53:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs, syökö alapäätä? Aika monet säröt tuntuu tota tekevän...
 
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
Superbeast89
02.04.2005 23:12:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellä on kokemuksia niin vertailkaa Boss ODB-3 ja Ibanez PD7 Phat-Hed.
 
No tuo PD7 on ainakin paljon rankempi spedu. Testasin kaverin Bossia enkä saanu siitä niin raskasta säröä kun oilsin halunnu. Seuraavaksi pitää vissiin ostaa toi Digitechin pörinälodju.
 
If you are gonna rock, rock heavy!
Dropped C
03.04.2005 03:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hirveän kierron se saa aikaan ainakin omiin vehkeisiin välillä. Tosin Gain on muutenkin täysillä ja vehkeet pienet. Rangalta kyllä kuulostaa muuten ja kolinaa saa mukaan ja paljon attack vivusta.
 
Typhus
03.04.2005 13:02:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen saanut tuosta pd-7:stani ulos aina sellaiset saundit kuin olen tahtonut. kun löytyy Clean-Overdrive-Distortion ja sitten vielä se 3-asentoinen Attack kytkin jolla voi säätää vielä enemmän Särinää ja kolinaa :) ... ja jos haluaa rokkisäröä laittaa vaan overdriven ja vähän vähemmän tuuttia(säröä) niin kyllä pieree kivasti! olen tyytyväinen ollut. :)
 
"Vita est vitae"
Superbeast89
03.04.2005 13:29:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen muuten ollu tyytyväinen omaani, mutta kytkimessä on joku kosketushäiriö. En ole mikään sähkömies joten missä noita vois korjauttaa, korjataanko ihan musaliikkeessä?
 
If you are gonna rock, rock heavy!
Niskamies
03.04.2005 16:34:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen muuten ollu tyytyväinen omaani, mutta kytkimessä on joku kosketushäiriö. En ole mikään sähkömies joten missä noita vois korjauttaa, korjataanko ihan musaliikkeessä?
 
Noissa tone-lok ibanezeissa on kytkin mielestäni todella huono. Mulla oli niitä muutama, mutta hankkiuduin niistä eroon ja hommasin tilalle pedaaleita minkä kytkimet ovat toimineet moitteettomasti.
 
Veikkaisin että korjauttaminen ei mitään halvinta hommaa ole, varsinkaan "virallisessa" huollossa.
 
Meitsi on meshissä.
pehko
03.04.2005 17:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin kuitenkin ostamaan multa Digitech Bass driverin, hakkaa mielestäni kummatkin. Enää ei ole tarvetta kun on Fulltone.
 
Ite oon harkinnu, jahka tuollasen hankkis....
 
Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele"
bize
03.04.2005 20:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista hommaisin Ibanezi, omasta mielestäni Boss on hirveä. Suosittelisin kuitenkin ostamaan multa Digitech Bass driverin, hakkaa mielestäni kummatkin. Enää ei ole tarvetta kun on Fulltone.
 
Bossista saa hyvät sirkkelisäröt, Digitech on perinteisemmän kuuloinen ja ehkä hitusen monipuolisempi Morph -potikan ansiosta, joka on siis Gain, mutta muokkaa myötäpäivään kierrettäessä säröä overdrivestä fuzz -tyyppiseksi. Tällä hetkellä omistanvaan Digitechin, mut bossinkin hankin että soundipaletti vähän laajenee.
 
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz
Teijo K.
03.04.2005 21:00:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noissa tone-lok ibanezeissa on kytkin mielestäni todella huono. Mulla oli niitä muutama, mutta hankkiuduin niistä eroon ja hommasin tilalle pedaaleita minkä kytkimet ovat toimineet moitteettomasti.
 
Veikkaisin että korjauttaminen ei mitään halvinta hommaa ole, varsinkaan "virallisessa" huollossa.

 
Ainoa pedaali mistä minulta on mennyt kytkin rikki, oli Digitech. Ja menikin sitten samalla parikin kytkintä.
 
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Superbeast89
03.04.2005 22:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin oon aatellu nimenomann ostaa ton digitechin. Netissä kuuntelin niitä näytteitä ja kuulosti hyvältä. Tuntuu lähtevän soundia laidasta laitaan?
 
If you are gonna rock, rock heavy!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «