Aihe: Warwick WA-600 ja sille kaappi 1 | |
---|---|
artope 27.07.2023 11:01:41 | |
Sain käsiini Warwick WA-600 vahvistimen. Siinä tällä hetkellä Peaveyn 4x12 kaappi, mikä julmetun iso ja painava. Ja mielestäni hieman alataajuuksilla joku kajareista myös pieree.. Tosin testaukset jääneet vähiin. Korvaheadseteilla kuulostaa hyvältä. Onko ehdotuksia edullisesta ja suht kevyestä (roudattava) kaapista jossa alataajuuskin murisee? Bassoina Yamahan 5-kielinen TRBX305 ja 4-kielinen jatsarikopio. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" | |
J.Nikkanen 27.07.2023 12:10:02 | |
ituvirtanen 27.07.2023 13:43:23 | |
Nikkasen ehdotus on kyllä parasta torilta. | |
basisti1971 28.07.2023 09:48:47 | |
Moi. Jäsen Nikkasen ehdotus on kyllä kaikilta muilta osa-alueitaan kuin edullisuuden -suhteellista toki- puolesta tarpeesi ja listaamasi toiveesi varsin tarkkaan täyttävä. Ja vieläpä likellä joten pääsee testaamaan eikä mahdollinen hakeminenkaan aiheuta ylenmäärin kustannuksia. Omakohtaista kokemusta noista Barefaced kaapeista ei ole päässyt syntymään, mutta mitä noista olen aikojen saaossa lueskellut, ainoastaan hintaa on jonkin verran moitittu. Äänen määrää tai laatua ei ikinä. Mutta laatulaitteiden hintaa moititaan aina etenkin niiden toimesta joiden mielestä vaikkapa Behringer (tai Peavey ;)) tuottaa mahtavia bassokaappeja, joten eipä tuon tyyppiselle narinalle juuri painoarvoa voi oikein laskea. Vaikken itse kokemusasiantuntijana Peaveyn päälle kusisi vaikka olisi tulessa, kyllä joku tuosta sun 412 kaapista muutaman satasen antanee, jolloin kaappikustannus tietysti pienenee samassa suhteessa. Vaihdossa ei ehkä kuitenkaan kannata tyrkyttää ;). T:Samuli | |
artope 04.09.2023 14:30:43 | |
Laitetaas vielä hölmö idea ilmoille. Mulla on nurkissa Rolandin 100W Cube kombo. Olisko järkee jos siitä tekis kaapin tolle Warwickille? Tai siis tekis Rolleen liitännät eli inputin suoraan kajarille ja myös outputin että voi tarvittaes käyttää pelkkää Rolandia. Mä en tarvii niinkään kauheeta mökää kun kuitenkin ajetaan mikseriin ääni, mutta lavalla on hyvä olla pikku toosa toistamassa ääni itelle. Toi Warwick on vaan niin tajuttoman hyvä vahvarina. Enkä haluais mitään isoa kaappia roudata. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" | |
Saimou 04.09.2023 16:41:03 | |
Mulla on nurkissa Rolandin 100W Cube kombo. Olisko järkee jos siitä tekis kaapin tolle Warwickille? Ei ole järkeä. Kahta päätettä ei saa kytkeä toisiinsa. Jos taas teet jonkun kytkimen tms, niin joku päivä kuitenkin se kytkin unohtuu laittaa oikeaan asentoon tai vikaantuu=savun hälvettyä kiikuta vahvistin sortti-asemalle. Tuossa Warwickissa on myös niin paljon tehoa, että se kypsyttää liian helposti 100W:n kaiuttimen. Kaiuttimet on aika halpoja nykyään. Tästä rehtisoundinen ja hyvä: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1851077 Tuosta Cube 100:sta joku voi vielä jotain maksaakin, jos et vaikka itse sen soundista niin tykkäisikään. | |
artope 04.09.2023 18:19:06 (muokattu 04.09.2023 18:19:28) | |
Saimou: Ei ole järkeä. Kahta päätettä ei saa kytkeä toisiinsa. Jos taas teet jonkun kytkimen tms, niin joku päivä kuitenkin se kytkin unohtuu laittaa oikeaan asentoon tai vikaantuu=savun hälvettyä kiikuta vahvistin sortti-asemalle. Tuossa Warwickissa on myös niin paljon tehoa, että se kypsyttää liian helposti 100W:n kaiuttimen. Kaiuttimet on aika halpoja nykyään. Tästä rehtisoundinen ja hyvä: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1851077 Tuosta Cube 100:sta joku voi vielä jotain maksaakin, jos et vaikka itse sen soundista niin tykkäisikään. Voi olla että ei oo järkee, mut en aikonu kahta päätettä kytkee. Vaan ottaa Rolandista kajarijohto irti ja tehdä takaseinään jakki tai neutron-liitännät. Kun käyttää Rolandia niin efektijohto väliin. Ja kun käyttää Warwickia niin sieltä johto kajarille. Tällanen Pelle Peloton systeemi. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" | |
Saimou 04.09.2023 20:15:11 | |
artope: Voi olla että ei oo järkee, mut en aikonu kahta päätettä kytkee. Vaan ottaa Rolandista kajarijohto irti ja tehdä takaseinään jakki tai neutron-liitännät. Kun käyttää Rolandia niin efektijohto väliin. Ja kun käyttää Warwickia niin sieltä johto kajarille. Tällanen Pelle Peloton systeemi. No, ei silti järkeä, mun mielestä. | |
J.Nikkanen 04.09.2023 22:31:58 (muokattu 04.09.2023 22:37:56) | |
artope: Voi olla että ei oo järkee, mut en aikonu kahta päätettä kytkee. Vaan ottaa Rolandista kajarijohto irti ja tehdä takaseinään jakki tai neutron-liitännät. Kun käyttää Rolandia niin efektijohto väliin. Ja kun käyttää Warwickia niin sieltä johto kajarille. Tällanen Pelle Peloton systeemi. Kuten Saimou totesi, ei järkeä. Mulla oli tommonen Warwick muutamia vuosia, hemmetin hyvä nuppi ja ok puhdas saundi. Efektien kanssa oli ronkeli, varsinkin (huonojen) säröjen kanssa oli paikoin jopa hilpeyttä herättävä! Miksi hyväsaundinen moderni nuppi pitäisi tunkea vanhan nuhjuisen kombon komeroon? Hyvä kaappi on hyvä kaappi ja pelastaa kehnommankin vahvistimen, toisinpäin ei oikein toimi. Ja ei sitten laitella mitään efektijohtoja vahvistimen ja kaapin väliin, eiks jeah? edit: ...ja tavallaan hiffaan ton Pelle Peloton ajatuksen mutta varsinkin bassosaundissa halpa ja hyvä ovat kaksi eri tuotetta. Olen mä bassokaappeja laitellut kasaan ihan fiilispohjalta ja hämmentyneenä seurannut (ja varsinkin haistanut) kun käyttösavut tulevat ulos. Kun unohtaa sen halvimman mahdollisen vaihtoehdon ja hieman katselee kummosia kaappeja on tarjolla niin tuurilla saattaa saada todella hyvän komeron muutamilla satasilla. Toki satasien kaapit usein omaavat sen "oman saundinsa" eivätkä ole niin hifejä kuin kalliimmat, mutta se ei välttämättä ole huono juttu. | |
artope 05.09.2023 07:32:15 | |
Jep, unohdetaan tää. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" | |
iec 05.09.2023 13:18:27 (muokattu 05.09.2023 13:23:21) | |
Olisko tämä TC:n RS212 vielä siedettävän kokoinen kaappi? 24kg painoinen. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1851385 Kesäkuussa soittelin tuollaisella Markbassin vahvarin läpi (lainakaappi ja vahvari kun oli useamman bändin tapahtuma) ja siinähän on pirun hyvät soundit. Itellä on Markbassin New York 122 Ninja ja siinä on myös hyvä ääni. Niitä ei taida kauheasti liikkua käytettynä. Näppärän kevyt, eli 18,5kg. Ihan helppo vielä roudata. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
vt_17 11.09.2023 09:42:21 | |
iec: Olisko tämä TC:n RS212 vielä siedettävän kokoinen kaappi? 24kg painoinen. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1851385 Kesäkuussa soittelin tuollaisella Markbassin vahvarin läpi (lainakaappi ja vahvari kun oli useamman bändin tapahtuma) ja siinähän on pirun hyvät soundit. Itellä on Markbassin New York 122 Ninja ja siinä on myös hyvä ääni. Niitä ei taida kauheasti liikkua käytettynä. Näppärän kevyt, eli 18,5kg. Ihan helppo vielä roudata. Se aina vähän riippuu keneltä kysyy, kyllähän tuo paljon mukavammin liikkuu kuin joku 4x10. Mä ratkaisin ongelman aikanaan siten että mulla oli kaksi RS112 kaappia. Eli käytännössä tuo RS212 mutta jaettuna kahtia. | |
iec 11.09.2023 19:37:11 | |
vt_17: Se aina vähän riippuu keneltä kysyy, kyllähän tuo paljon mukavammin liikkuu kuin joku 4x10. Mä ratkaisin ongelman aikanaan siten että mulla oli kaksi RS112 kaappia. Eli käytännössä tuo RS212 mutta jaettuna kahtia. Jep. Eräällä tutulla sama strategia, eli 2kpl 112-kaappia (lienee Aquilarin kaapit). Näppärä roudata ja joihinkin juttuihin tarvii roudata vain toisen niistä. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
zookiejoe 11.09.2023 19:45:40 | |
iec: Jep. Eräällä tutulla sama strategia, eli 2kpl 112-kaappia (lienee Aquilarin kaapit). Näppärä roudata ja joihinkin juttuihin tarvii roudata vain toisen niistä. Sama ratkaisu itsellä, bassokasa on kiteytynyt kahteen EBS 112CL:ään, treeniksellä riittää yks ja tarvittaessa voi keikalle nakata molemmat kyytiin. Torilla on paraikaa monenlaisia 112:sia tarjolla. "Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!"
- Nooa, 4341 eKr | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)