Aihe: Jazzarin mikit, tai..?
1
murvas
12.10.2022 09:48:22
Amatööri taas utelee.

Minulla on Mexico Jazzari. Vuodelta 08.

Olen kokeillut muutamia eri kieleiä, paitsi flattejä.
Kaikissa yhteinen soundimaailma plekulla soittaessani. Voisi kuvailla "kläng" tai "Twäng".
En saa sorminäppäillylläkään syvää "läskisoundia".

Onko niin, ettei jazzarista senlaista saakaan?
Minulle on kerottu että MexicoJazzarissa on "paskat" mikit.

Tiedän että Presareista saa haluamani soundin, mutta Presarin pesäpallomaila-kaula ei minun nakeille käy. Joo, voin ostaa Presarin, Jazzarin kaulalla.

Vahvistimia ja kappeja minulla on autotallillinen..kaikilla sama.
Tiedän että parasta lienee polttaa kaikki, ja siirtyä soittamaan ovikelloa.

Mutta kiitollisena ottaisin vastaa vinkin, jolla Jazzaristani saisi vähän miellyttävämmän.
"Vintageprojetit ovat elämän tarkoitus"
pehko
12.10.2022 12:20:43 (muokattu 12.10.2022 12:22:49)
Hommaat siihen jotkut split coil jazz mikit. Jos suht budjetilla haluaa mennä niin DiMarzion Model J tai Ultra Jazz. Pääset samalla myös kaikista huminoista eroon, oli potikat missä asennossa tahansa.

Tosin, itse laittaisin, jos ei talous ole liian tiukilla, nämä https://www.delano.de/jmvc_4_fe_m2/jmvc_4_fe_m2_details.html
Ovat myös tuommoset splitcoilit. Itse en jazzariin enää mitään muuta laittaisi.

Niitä saa ainakin bassparts.de sivustolta. Myös bassdirect.comista saa, mutta se on briteissä niin menee tulliin plus että tuppaavat vähän sähläämään lähetyksiä siellä.

Jos ihan singlecoileissa haluat pysyä niin Seymour Duncanin quarter poudereissa ainakin jytuä riittää.
Ihan jos siis siitä sun bassosta tykkäät mutta lähtösoundi ei miellytä.
okabass
12.10.2022 12:23:47
murvas: syvää "läskisoundia"

Onhan basso, mikit ym. kunnossa?
Soita sormilla ja "kaulan päältä", eli näppäile kieliä otelaudan alapäässä. Tone käännettynä vastapäivään.
Fläteistä saa yleisesti paksumman soundin kuin hiomattomista.
Mex mikeistä en tiedä, mutta luulisi niiden olevan riittävän hyvät. (Jos kytkentä ja mikit kunnossa)
murvas
13.10.2022 16:24:29
okabass: Onhan basso, mikit ym. kunnossa?
Soita sormilla ja "kaulan päältä", eli näppäile kieliä otelaudan alapäässä. Tone käännettynä vastapäivään.
Fläteistä saa yleisesti paksumman soundin kuin hiomattomista.
Mex mikeistä en tiedä, mutta luulisi niiden olevan riittävän hyvät. (Jos kytkentä ja mikit kunnossa)

Kiitos. Nämä vinkit ainakin pysyvät budjetissa. Kokeilen.
murvas
13.10.2022 16:26:42
pehko: Hommaat siihen jotkut split coil jazz mikit. Jos suht budjetilla haluaa mennä niin DiMarzion Model J tai Ultra Jazz. Pääset samalla myös kaikista huminoista eroon, oli potikat missä asennossa tahansa.

Tosin, itse laittaisin, jos ei talous ole liian tiukilla, nämä https://www.delano.de/jmvc_4_fe_m2/jmvc_4_fe_m2_details.html
Ovat myös tuommoset splitcoilit. Itse en jazzariin enää mitään muuta laittaisi.

Niitä saa ainakin bassparts.de sivustolta. Myös bassdirect.comista saa, mutta se on briteissä niin menee tulliin plus että tuppaavat vähän sähläämään lähetyksiä siellä.

Jos ihan singlecoileissa haluat pysyä niin Seymour Duncanin quarter poudereissa ainakin jytuä riittää.
Ihan jos siis siitä sun bassosta tykkäät mutta lähtösoundi ei miellytä.

Splitcoilia olen miettinyt. Nykyiset/alkuperäiset eivät kylläkään humise. Kumma kyllä.
Räjäytän säästöpossun, ja katson mitä löytyy.......
p130
13.10.2022 20:21:09 (muokattu 14.10.2022 12:42:16)

Mikkien (nykyisten) kytkeminen sarjaan voisi viedä lähemmäs haluttua presarihenkeä.

Usein se toteutetaan nostopotikalla, jotta alkuperäinenkin kytkentä on käytettävissä, siihen löytyy hakukoneella valtavasti ohjeita ja kaavioita. Nykyisillä kaluillakin
onnistuu vaihtamalla mikkipiuhojen paikkoja. Tuolla on juttua hommasta: https://www.talkbass.com/threads/ja … es-wiring-without-a-switch.1294564/

e: kirotusvirhe -> nostopotikalla
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Fortune
14.10.2022 10:31:43
Voi olla itsestäänselvyyskin, mutta sormisoitossa oikean käden kynsien leikkaaminen on aika oleellinen kilinänestotoimenpide.
juici
14.10.2022 23:44:54 (muokattu 14.10.2022 23:49:06)

Itselle tämä video sai aikaan, että jazzari flatwoundeilla on se juttu: https://youtu.be/fR-EZBQvF1Y

Itselläni on Tokai AJB-55, melko pian oston jälkeen vaihdoin siihen flatit ja olen ollut tyytyväinen monta vuotta. Halutun vintagesoundin saavuttamista myös edisti, että edellinen omistaja oli vaihtanut orkkismikkien tilalle Fenderin 70's Jazz bass mikit.

Mutta rohkeasti vaan kokeilemaan flatwoundeja.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)