Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tonnilla presari
1 2
vt_17
18.04.2020 20:30:22 (muokattu 18.04.2020 20:31:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presaria on viimein alkanut toden teolla kiinnostamaan. Vaihtoehtoja näyttäisi löytyvän melkoisesti, joten mikä olisi palstan näkemys aiheeseen jos olisi noin 1000€ varaa laittaa soittimeen (saa toki vähemmänkin maksaa). Uutta ostamaan vaiko toria selaamaan? Fender, Tokai, Sandberg vai joku muu? Nyt siis peruspresari haussa passiivina. P/J mikitettykin käy jos muuten sopiva sattuisi tulemaan vastaan.
 
J.Nikkanen
18.04.2020 21:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetty. Fender.
 
Prak
18.04.2020 22:17:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetty. Mikä vaan mainituista merkeistä.
 
ituvirtanen
19.04.2020 00:58:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sisäänajettu. Jos pitää näyttää piestyltä, Limelight on hyvä.
 
JussiKoo
19.04.2020 14:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hankkisin käytetyn Fenderin American Standardin, 2008 ja uudemmat. Hyvä soitettavuus ja tasainen laatu.
 
Niitä näkyy torilla tuossa hintaluokassa silloin tällöin. Ja sellaisesta kannattaa maksaa satasen-kaksi enemmänkin.
 
Ja sen hinta ei tuosta enää laske, joten arvo pysyy, jos jostain syystä haluaisi sen myöhemmin myydä.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
kojones
19.04.2020 14:41:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JussiKoo: Itse hankkisin käytetyn Fenderin American Standardin, 2008 ja uudemmat. Hyvä soitettavuus ja tasainen laatu.
 
Tuota tasaista laatua ei kyl millään voi Fenderin perusmallien osalta allekirjoittaa. Japsi-Tokait taas on tasalaatuisia.
 
vt_17
19.04.2020 14:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos jo tähänastisista kommenteista! Mites tuommoiset Tokain Hard Puncherit pärjää vertailussa fenkkuja vastaan? Torilla olisi muutama sellainen, yksi 80-lukuinen ja sitten uudempi.
 
fcpr
19.04.2020 16:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahva suositus myös Fenderin Made in Japan bassoille, joskin oma kokemus rajoittuu vain muutamaan kappaleeseen tuossa hintaluokassa ja siitä ylös (2010 tienoilta). Olen pitänyt kovasti.
 
J.Nikkanen
19.04.2020 18:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on tossa presarihommassa vähän semmonen että saattaa mahdollisesti jäädä se Fender polttelemaan jos ei semmoista itselleen hoida. Itse en niin moisesta välitä, mutta sen verran on tullut noita vehkeitä käpälöityä ja muutama huollettuakkin että hommaa minkä vain niin koesoiton kautta. Mexico Fenderiä kehnommin on soinut vain halpis Tokai, ja se oli jo todella huono. Sinänsä hassua että frendillä on edullinen Tokai jazz bass mikä oli valkan ok peli jo orkkiksena ja mikkien vaihdon myötä oikein hyvä. Yksilöitä. Ihan hyvä pointti Kojonesilta että JenkkiFenkuissakin on yksilöllisiä eroja. ESPiä on moni kehunut, en vain muista mikä sarja se on mikä käy ja kukkuu oikeinkin kivasti.
 
PasiB
19.04.2020 19:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Se on tossa presarihommassa vähän semmonen että saattaa mahdollisesti jäädä se Fender polttelemaan jos ei semmoista itselleen hoida. Itse en niin moisesta välitä, mutta sen verran on tullut noita vehkeitä käpälöityä ja muutama huollettuakkin että hommaa minkä vain niin koesoiton kautta. Mexico Fenderiä kehnommin on soinut vain halpis Tokai, ja se oli jo todella huono. Sinänsä hassua että frendillä on edullinen Tokai jazz bass mikä oli valkan ok peli jo orkkiksena ja mikkien vaihdon myötä oikein hyvä. Yksilöitä. Ihan hyvä pointti Kojonesilta että JenkkiFenkuissakin on yksilöllisiä eroja. ESPiä on moni kehunut, en vain muista mikä sarja se on mikä käy ja kukkuu oikeinkin kivasti.
 
ESP Vintage Four, PJ-mikitys. Tällanen oli mulla aikanaan, mutta siinä tökki se tehdas relic. Soundillisesti ja soitoltaan oikein hyvä. Nyt on -83 vuoden JV-Squier joka on todella hyvä. Basso ei paranisi yhtään jos olisi Fender logo lavassa.
 
Santukka
19.04.2020 20:24:27 (muokattu 19.04.2020 20:46:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: ESP Vintage Four, PJ-mikitys. Tällanen oli mulla aikanaan, mutta siinä tökki se tehdas relic. Soundillisesti ja soitoltaan oikein hyvä. Nyt on -83 vuoden JV-Squier joka on todella hyvä. Basso ei paranisi yhtään jos olisi Fender logo lavassa.
 
Vahva suositus ^
 
E. Niin ESP:lle kuin JV-Squierille
 
JussiKoo
19.04.2020 20:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Tuota tasaista laatua ei kyl millään voi Fenderin perusmallien osalta allekirjoittaa. Japsi-Tokait taas on tasalaatuisia.
 
Nooh, tuo American Std. ei ole mikään perusmalli. Mulla on noita ollut useita ja jokainen ollut erittäin hyvä laadultaan. Fenderillä on paljon muutakin, kuten Mexicon mallisto. Siellä lienee enemmän hajontaa laadullisesti.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
J.Hollström
19.04.2020 20:47:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JV-Squier.
 
JussiKoo
20.04.2020 09:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: JV-Squier.
 
No sellainen toki. Eikös Road Wornit ole olleet asiallisia myös?
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
kojones
20.04.2020 09:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JussiKoo: No sellainen toki. Eikös Road Wornit ole olleet asiallisia myös?
 
Yhtään huonoa Road Wornia ei ole tullut vastaan, eli nekin on varsin suositeltavia.
 
JussiKoo
20.04.2020 10:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Yhtään huonoa Road Wornia ei ole tullut vastaan, eli nekin on varsin suositeltavia.
 
Näin muistelinkin, että ko. mallilla on hyvä maine.
 
Ja torillakin on yksi myynnissä.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
J.Hollström
20.04.2020 10:35:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JussiKoo: No sellainen toki. Eikös Road Wornit ole olleet asiallisia myös?
 
Jos sielu sietää teollisen relikoinnin. Bassona ok. Käytännössä sama kuin Meksikon std. sarja, hinnanlisänä vanhennusprosessi. Kannattako siitä maksaa ekstraa on sitten eri kysymys.
 
Rämppy
20.04.2020 12:15:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Jos sielu sietää teollisen relikoinnin. Bassona ok. Käytännössä sama kuin Meksikon std. sarja, hinnanlisänä vanhennusprosessi. Kannattako siitä maksaa ekstraa on sitten eri kysymys.
 
Eikös road wornin pohjana ole meksikolainen classic-sarja eikä standard? Classic on siis Meksikolainen edullisempi vaihtoehto usa-reissueille ja mun mielestä tasokkaampia kuin mex standardit. Nykyään korvattu Vintera-sarjalla.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
J.Hollström
20.04.2020 13:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Eikös road wornin pohjana ole meksikolainen classic-sarja eikä standard? Classic on siis Meksikolainen edullisempi vaihtoehto usa-reissueille ja mun mielestä tasokkaampia kuin mex standardit. Nykyään korvattu Vintera-sarjalla.
 
Classic kyllä.
 
Jucciz
23.04.2020 01:55:04 (muokattu 23.04.2020 02:21:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Vintage Four on osoittautunut todella asialliseksi bassoksi näin reilun viiden vuoden käytön perusteella: sellaisen pitäisi mahtua mainitsemaasi hintahaarukkaan, jos käytettynä löydät. Omassani on edellisen omistajan aikaansaamaa oikeaa reliciä sen verran - kuulemma sadoilta keikoilta - ettei tarvitse katsella pelkkää tehdasreliciä. En sinänsä usko, että tuo relicointi olisi kynnyskysymys, kun kaikki olennaiset asiat ovat kohdallaan ja soitin noin muuten klassisen tyylikäs.
 
Kaula tuossa on suht tuhti, eli ei tosiaan mallia ohuimmat Jatsarit. Mikitys on PJ, mutta itse ajelen ylivoimaisesti suurimman osan ajasta Presarina. Eipä se J-mikkikään mitään haittaa ja tuo soundillista monipuolisuutta tarvittaessa lisää. Rautaosat tuntuvat toimivan moitteettomasti ja yleisfiilis on tosi jämäkkä - kaikesta huokuu laatu ja luotettavuus. Mainittakoon vielä, että basso on miellyttävän kevyt, tai ainakin tämä yksilö on. Uskoisin, että japanilaiset ESP:t ovat suht tasalaatuisia.
 
Olen käsittänyt, että ilmestyessään nämä olivat hyvinkin kalliita soittimia - samassa hintaluokassa joidenkin ns. boutique-merkkien kanssa - mutta sittemmin hinnat ovat tulleet lompakkoystävällisemmiksi. Kannattaa ainakin testata, jos mahdollisuus tarjoutuu! Ja toki tänne saa myös tulla testaamaan, Tampereelta ei ole paha matka. :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «