Muusikoiden.net
29.10.2020

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Moderni ja monipuolinen bassosärö
1
Tomma
06.09.2019 19:36:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!

Käytöstä löytyy Warwickin proline beissi (aktiivi/passiivi) ja fenkun combo lisäkaapilla.

Olisko porukalla suositella semmosta max. keskihintasta monipuolista bassosäröä, mieluiten vaikka kompurallakin varustettuna (vaihtoehtoisesti kompura erikseen), mikä sopisi hyvin nyky alt-poprock osastolle? Ei tarvi eikä pidä olla liian hevi, mutta mökää saa toki lähteä.
Monipuolisuus olisi ehdotonta plussaa eli voihan laitos myös olla joku multiefektikin, ainoana vastaan saattaa tulla käyttäjän osaamattomuus, että sillä lailla helppo vehje kelpais, millä itsekin pystyn säätämään hyvän soundin.

Hakusessa on siis potkukas, mutta syvä ja pyöreä ja sopivan säröinen bassosoundi ja kiinnostais tietää, millä semmosen saan parhaiten pihalle, riittääkö joku hyvä/hyvät purkit siihen vai pitääkö tässä uusia samalla kaappi/vahvistinpuoli ja bassokin. :D

Ehdotuksia otan vastaan. :) Kiitos jo etukäteen!!

No niin... Terves!
pehko
06.09.2019 22:11:30

Määritä "keskihintainen".

"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
J.Nikkanen
06.09.2019 23:19:54 (muokattu 06.09.2019 23:23:24)

Sansampin vehkeet, VT Bass vaikkapa. Ei tartte kompuraa kun lyttää itsessäänkin saundia jo ihan riittävästi.

Edit: se kolme nappinen bass driver programmable oli ihan kiva myös

In Finland we have this thing called tunkki, you can keep yours.
J.Nikkanen
06.09.2019 23:23:58

pehko: Määritä "keskihintainen".

200€ ?

Näin itse ajattelen.

ituvirtanen
07.09.2019 00:12:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomma:
- max. keskihintasta
- monipuolista bassosäröä
- kompurallakin varustettuna
- sopisi hyvin nyky alt-poprock osastolle
- Ei liian hevi
- mökää saa toki lähteä.
- Monipuolisuus olisi ehdotonta plussaa
- voi olla joku multiefektikin
- helppo vehje kelpais, millä itsekin pystyn säätämään hyvän soundin.
- potkukas
- syvä
- pyöreä
- sopivan säröinen

No siinä on tavoitetta ja adjektiivi poikineen! Kovin moni noista ei vain taivu numeroiksi tai tuotemerkeiksi, malleista puhumattakaan. Musaesimerkki voisi olla vähän paremmin ideoita avaava, kun esimerkiksi pyöreä liitetään tavallisesti palloihin eikä säröihin. Lootatkin ovat usein kulmikkaita.

Omia suosikeita nyky- ja takavuosilta:
Sparkle drive, Darkglass Duality, Dean Markley Overlord (putkisärö), Amptweaker bass tight fuzz...

Osta kompuraksi tce:n SpectraComp.

jPekka
07.09.2019 13:21:27

Minun ehdotukseni erinomaiseksi bassokompuraksi olisi Origin Effectsin Cali76-bassoversio: https://origineffects.com/product/cali76-compact-bass/

Ainoana miinuksena, että vaatii 18-volttista virtaa, eikä pedaalin maahantuojalla Kitarapajalla ole sellaista virtalähdettä myynnissä.

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
pehko
07.09.2019 13:26:42

jPekka: Minun ehdotukseni erinomaiseksi bassokompuraksi olisi Origin Effectsin Cali76-bassoversio: https://origineffects.com/product/cali76-compact-bass/

Ainoana miinuksena, että vaatii 18-volttista virtaa, eikä pedaalin maahantuojalla Kitarapajalla ole sellaista virtalähdettä myynnissä.

Eikös se tuossa purkin yläreunassa sano että 9-18VDC

"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
jPekka
07.09.2019 14:23:46

pehko: Eikös se tuossa purkin yläreunassa sano että 9-18VDC

Niin sanoo, mutta tokihan jo manuaalissa todetaan, että headroomia on vähemmän matalammilla jännitteillä.

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
ituvirtanen
07.09.2019 16:26:05 (muokattu 07.09.2019 16:26:29)

jPekka: Minun ehdotukseni erinomaiseksi bassokompuraksi olisi Origin Effectsin Cali76-bassoversio: https://origineffects.com/product/cali76-compact-bass/

Ainoana miinuksena, että

- 6 hanikkaa vs. 1
- 279 puntaa vs. 77 €uroa

Siinähän niitä olikin. Jos kompura on yhtä vieras kuin särötkin, suosittelen vahvasti aloittamaan tuolla yksinuppisella. Siinä on toneprint, joten jos intoa on ruveta ruuvaamaan, sen voi tehdä sitten ruudulla tai puhelimella. Cali76 on toki erinomainen muttei sieltä näppärimmästä päästä. En suosittelisi omassa käytössä olevaa HyperGravityäkään, koska ne säädöt. Niistä pitää ymmärtää jotain, että toiminta vastaisi yhtään toivottua.

https://www.thomann.de/fi/tc_electr … nic_spectracomp_bass_compressor.htm

jPekka
07.09.2019 18:16:25

ituvirtanen: Jos kompura on yhtä vieras kuin särötkin, suosittelen vahvasti aloittamaan tuolla yksinuppisella.

Tuo on hyvä huomio.

Tomma
12.09.2019 15:12:41

Kiitos näistä edelläolevista vinkeistä.

Nyt olen tosissani ruvennut miettimään ihan jopa DI:tä.

Löytyykö porukalla kokemuksia esim. Electro Harmonix Battalionista, MXR M80 ynnä muut vastaavat, joitain niistä suositeltavia, hinnaltaan sen pari sataa max.
Jos tähänkin vinkkejä tulee niin oon erittäin kiitollinen.

No niin... Terves!
okabass
12.09.2019 15:38:00 (muokattu 12.09.2019 15:41:35)

Tomma: Moi!

Olisko porukalla suositella semmosta max. keskihintasta monipuolista bassosäröä, mieluiten vaikka kompurallakin varustettuna

Jos pystyt itse tekemään, niin Schalltechnik "Pumpernickel" on dbx 160-klooni pedaalimuodossa. Idioottimaisesta nimestään huolimatta varsin hyvä värittämätön kompura. Hinta luokkaa 60 €.
https://schalltechnik04.de/en/instructions/pumpernickel
Tuolla arvostelua.
http://www.ovnilab.com/reviews/pumper.shtml
Ja klassikkosärö BJFE 3B overdrive.
http://freestompboxes.org/viewtopic.php?f=7&t=25767

Prak
12.09.2019 16:01:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä DAM Ezekielistä oon tykkäillyt bassosäröttimenä https://tagboardeffects.blogspot.com/2012/02/dam-ezekiel-25-17.html
Löytyy olennainen, eli blend-potikka puhtaalle ja pöristetylle signaalille. Kaupasta tämmösiä ei oikeen taida saada. Ebaystä ylihintaan.

Schalltechnikiltä / Musikdingistä löytyy kittinä myös "GUMA-Antique kit", joka on vissiin suora klooni Darkglassin Vintage tubesista. Darkglassia saa toki myös kaupastakin.

vt_17
12.09.2019 16:10:21

Tomma: Kiitos näistä edelläolevista vinkeistä.

Löytyykö porukalla kokemuksia esim. Electro Harmonix Battalionista, MXR M80 ynnä muut vastaavat, joitain niistä suositeltavia, hinnaltaan sen pari sataa max.

Jos vaan budjetti antaa myöten niin suosittelisin tätä. Mulla oli vastaava ilman DI:tä joskus ja hyvä peli oli. Hintaa sen reilu 200€.
https://www.thomann.de/gb/tech_21_sansamp_character_vt_b_b_stock_2.htm

J.Nikkanen
12.09.2019 20:09:07

Tomma: Kiitos näistä edelläolevista vinkeistä.

MXR M80 on ihan ok mutta aikalailla yhden tempun purkki. En omista enää.

EHX bass metaphors oli ihan kätevä mutta en käyttänyt sen säröä enkä kompuraa. En omista enää.

Lehle IQ BW DI boksissa ei ole säröä, hemmetin monipuolinen vehje muuten kyllä. Edelleen jossain ja menee yli budjetin.

Toki sitten jos DI boksin haluaa niin hommaa sen erikseen jolloin voi jatkaa loputonta bassosärösaundin metsästystä.

Oli tuossa yksi systeemi taannoin rakenteilla mutta ulinan alkaessa bändi meni paaliin enkä sittemmin ole muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta bassoon koskenut. Siinä kompura ja säröt erillisenä sekä cab sim ja passiivi DI mutta jäi toteuttamatta ja Radialin ProD2 hankkimatta.

Se että mikä särö on bassolle hyvä niin se sitten onkin vaikeampi juttu. Kuka nyt hehkuttaa mitäkin purkkia mutta melko perus vehkeellä pääsee jo ihan kivasti bassoröpöjen maailmaan. Perus Bossin keltaisella pystyy ihan hyvin saundia paskomaan jos vain kantti kestää Bossilaista käyttää, se kun ei ole mikään butiikkipurkki ja halpakin vielä.

Dropped C
13.09.2019 11:31:54

Darkglass Vintage Deluxe sopis varmaan tuohon, kun nyrkki simmuun. Käytettynä voi saada just reiluun pariin hunttiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti