Muusikoiden.net
27.10.2020

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jats-bassoon "noiseless" mikit? (Duncan Apollo vs. Fender Gen4?)
1
kosmonausea
30.10.2018 21:25:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis, olisi jazz-bassoprojekti kasautumassa, ja sain nyt päähänpinttymän, että kyllä pitäs saada noiseless-mallin mikit. Päällimmäisinä vaihtoehtoina on ollut nyt Seymour Duncanin Apollot ja nuo Fenderin Gen4 Noiseless -mikit, kun niitä nyt olis jotenkin helpohkosti edes saatavilla.

Toki kiinnostaisi vaikka jotkut Fralinin split-coilit tai Bill Lawrencen/Wilde Pickupsin J-45:t, varsinkin kun Billin tekeleet sähkökitarassa on olleet oikein mainioita - mutta eihän noita kovin kätevästi EU:n kamaralta saa.

Entä ylipäätään split coil vs. stacked coil rakenteena? Ulkomaan foorumeilla huutelevat, että split coil -malleissa pysyisi signaalin alapää paremmin kasassa (olikohan, että olisi vähemmän vaihesotkua, ehkä?).

Internet, go!

Minä oon Hautamäjen Anssi.
Saimou
30.10.2018 21:35:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosmonausea: Eli siis, olisi jazz-bassoprojekti kasautumassa, ja sain nyt päähänpinttymän, että kyllä pitäs saada noiseless-mallin mikit.

DiMarzio Area J on erinomainen, edullinen ja oli helposti saatavissa Levytukusta ainakin silloin, kun itse hankin. Asensin teatterityötä ajatellen 66- vuoden jazziin setin, toimii hienosti.

kosmonausea
30.10.2018 22:05:40

Saimou: DiMarzio Area J on erinomainen, edullinen ja oli helposti saatavissa Levytukusta ainakin silloin, kun itse hankin. Asensin teatterityötä ajatellen 66- vuoden jazziin setin, toimii hienosti.

Ai joo, tämä oli kanssa yksi vaihtoehto, kun samaa sarjaa oli myös kerran sähkökitarassa. Ei vain nyt tuntunu just olevan hyllyssä tätäkään hirveästi kenelläkään.

Minä oon Hautamäjen Anssi.
Saimou
31.10.2018 09:21:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kosmonausea: Ai joo, tämä oli kanssa yksi vaihtoehto, kun samaa sarjaa oli myös kerran sähkökitarassa. Ei vain nyt tuntunu just olevan hyllyssä tätäkään hirveästi kenelläkään.

Tottavie, ei edes bestbassgearilla oo hyllyssä vaan tulossa...

https://www.bestbassgear.com/dimarzio-area-j-bass-pickups.htm

Keny
03.11.2018 13:17:27

Täällä jazzarissa Aguilar HC malli ja ainakin Soundtools myy noita.Hyvät mikit.

Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
TomppaMFC
28.12.2018 17:05:02 (muokattu 28.12.2018 17:07:35)

kosmonausea: Eli siis, olisi jazz-bassoprojekti kasautumassa, ja sain nyt päähänpinttymän, että kyllä pitäs saada noiseless-mallin mikit. Päällimmäisinä vaihtoehtoina on ollut nyt Seymour Duncanin Apollot ja nuo Fenderin Gen4 Noiseless -mikit, kun niitä nyt olis jotenkin helpohkosti edes saatavilla.

Pari kuukautta sitten vaihdoin Fenderiini Gen4 Noiselessit. Saundi mielestäni alkuperäisten mukainen ja turhat hurinat loppuivat kiitettävästi. Tilasin mikit T-kaupasta, olivat suht edulliset. Toimitusaika oli muutamia päiviä, joista Suomen Postissa meni suurin osa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti