Muusikoiden.net
14.12.2018

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Krampit
1
jaajo2
10.12.2017 18:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muilla riesana vasemman käden krampit?mulla vasuri kramppaa joka keikalla mut harvoin reeneissä syytä miksi ei reeneissä kramppaa en tiedä.mitenkähän nuita kramppeja vois välttää

Rämppy
10.12.2017 18:26:08

Nestehukka aiheuttaa kramppeja ja keikoilla tulee usein hikoiltua. Kannattaa huolehtia nesteytyksestä, mieluiten jotain mineraalisuoloja sisältävää kuten kivennäisvesi. Magnesium on erinomainen lääke ja ennaltaehkäisy kramppeihin. Suosittelen. Kahvi ja alkoholi taas poistavat nestettä, joten ne lisäävät kramppien mahdollisuutta.

Toinen juttu on, että saatat huomaamattasi keikoilla puristaa kitaran kaulaa turhan voimakkaasti. Treeneissä ehkä soitat rennommin. Tätä turhaa puristamista kannattaa tarkkailla ja tarvittaessa löysätä otetta.

In Finland we have this thing called "diu diu".
okabass
10.12.2017 20:22:53

jaajo2: Onko muilla riesana vasemman käden krampit?mulla vasuri kramppaa joka keikalla mut harvoin reeneissä syytä miksi ei reeneissä kramppaa en tiedä.mitenkähän nuita kramppeja vois välttää

Voi olla myös jonkinnäköinen jumi selkärangassa. Mulla oikean käden ranne oikutteli, oli välillä kipua ja puutumista, näppäilysormet eivät totelleet kunnolla. Vika oli yllättäen selässä. Nikamajumitus, hermopuristus kohdassa, josta käsihermo lähti.

j4kk1
11.12.2017 15:40:23

jaajo2: Onko muilla riesana vasemman käden krampit?mulla vasuri kramppaa joka keikalla mut harvoin reeneissä syytä miksi ei reeneissä kramppaa en tiedä.mitenkähän nuita kramppeja vois välttää

Keikalla tulee yleensä soitettua intensiivisemmin, ja saattaa tulla painettua kieliä alitajuisesti kovempaa. Toisekseen keikalla biisien väille ei puhuta niin paljoa sontaa, joten palautustauotkin jää lyhyemmiksi. Reeniä vaan paljon, ja vahvaria isommalle, niin ei tarvi repiä täysiä.

Ostetaan harley benttoneita!
J.Nikkanen
11.12.2017 16:38:19 (muokattu 11.12.2017 16:38:55)

j4kk1: Keikalla tulee yleensä soitettua intensiivisemmin, ja saattaa tulla painettua kieliä alitajuisesti kovempaa. Toisekseen keikalla biisien väille ei puhuta niin paljoa sontaa, joten palautustauotkin jää lyhyemmiksi. Reeniä vaan paljon, ja vahvaria isommalle, niin ei tarvi repiä täysiä.

Tuo on hyvä pointti, siis että vahvaria isommalle. Tai bassoa monitoriin. Tai jotain. Toki riippuu keikkapaikasta ja kalustosta mutta jos äänimies vaatii bassokamoja hiljaisemmalle niin jostainhan se pitää kuulla mitä soittaa ettei mene repimiseksi. Paskoo myös saundin kivasti jos joutuu repimään bassoa ihan ohmona että kuulee missä mennään.

Mutta komppia myös jo mainituille magnesium ja nestetankkaushommille, selkäranka ei mulla niinkään muutamine mutkineen säteile käsiin mutta lapojen alta kun hieroo jumit pois niin jo vain sormet pelaa paremmin. Treeniksellä harvoin tulee kramppeja, mutta keikka tai kaksi vuodessa ja pari settiä musiikkia niin siinä muutaman kerran on krampit liipasimella kun pikkujännässä koittaa olla ihmisten edessä tosi viilee ja osaava basisti.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti