Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sibelius-akatemian Jazz-puolelle hakeminen
1
Rectifier96
27.09.2017 17:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Olen miettinyt hakevani opiskelemaan jazz-basismia Sibikseen. Olen soittanut 12-vuotiaasta asti kitaraa, ja bassoa vuodesta 2016. Olen ahkera harjoittelija, ja olen edistynyt huomattavasti ja jatkuvasti. Improvisointi ja nuotinluku hanskassa jopa erittäin hyvin. Tekninen puoli on vankka kuin ankka. Juoksutukset ja muut nopeat sooloilut on hyvin hallussa. Oma opettajani sanoi, että jazz on oma kieli, ja sen opiskelemiseen menee aikaa, ja kieltä oppii puhumaan pala palalta. Oon oppinut aika paljon tuosta jatsin kielestä, mutta mietityttää tämä: kuinka helppo on basistin päästä jazz-puolelle sibikseen? Riittääkö esmes kolmen tunnin päiväharjoittelu? Mihin kannattaisi kiinnittää eniten huomiota harjoittelussa? Millaista siellä jats-puolella on? Kannattaisiko sitä ennen suorittaa muusikontutkinto loppuun, ja sen jälkeen vielä käydä basso-pedagogi-koulutus ja vasta sen jälkeen hakea sibikseen?
 
Typhus
28.09.2017 23:21:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opiskeletko nyt ammatti-muusikoksi?
Käy rauhassa loppuun sun opinnot jos niin on.
 
Sun opettaja osaa varmasti neuvoa tässä asiassa jos hän on ammattilainen.
Hän on myöskin se tyyppi joka varmasti tietää missä sun soittotaidot on menossa.
Sibiksen jazz-linjalle on kovat vaatimukset ja pitää olla selkeästi vihkiytynyt jazz-musiikille kun sinne hakee. Onko se varmasri se asia mitä musiikilta haluat?
 
Hienoa että olet ahkera harjoittelemaan. Jazz-musiikkia suosittelen harjoittelemaan mahdollisimman paljon yhtyeen kanssa. Kommunikaatio sekä improvisaatio on iso osa jazzia jota ei yksin voi oppia kunnolla. Myös olisi hyvä osata ulkoa mahdollisimman paljon jazz-standard kappaleita (teema,soinnut ja muoto).
 
Ainiin, soitatko kontraa vai sähköbassoa?
 
Osaako joku sanoa onko jazz-linjalle vähään aikaan kukaan päässyt sähköbassolla sisään?
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «