Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia Jacksoneista/ostovinkki?
1
GDR
23.03.2017 23:08:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, ensimmäinen postaus tulossa joten muotoilu ehkä horjuu, mutta asiaan.
 
Pitkään olen soitellut rupisella Kramerin viisikielisellä jota on ollut pakko viedä hoitoon/huoltoon useammankin kerran kun se tuntuu kuluttavan itsensä tappiin suhteellisen nopeasti pidempiän treenipäivien saatossa joten olen katsellut ihan nettiä pitkin etsien sitä oikeaa tulevaa kultapientä, luultavasti neljäkielisenä kun on tuo B-kielen kanssa kikkailu menettänyt charminsa ja ehkä jopa mielestäni käytännöllisyydenkin.
 
https://www.thomann.de/fi/jackson_cbxnt_iv_metallic_blue.htm
 
Tämä mokoma on ollut tähtäimessä jo pidemmän aikaa, arvosteluja luettu ja äänisampleja/covereita yms kuunneltu ja vaikuttaakin ihan kovalta peliltä, yksin soittelen ja tyypiltään kaikkea Uriah Heepin (juuf..) ja jämäkämmän heavymetallin puolella (Running Wildit, Manowarit yms)liikutaan ja heavybassoksihan tuota useammassa osoitteessa kutsutaan. Presari on myös harkinnan alla kun ne tuntuu sopivan aivan kaiken tyyppiseen möykkään, mutta niin, itse kysymykseen.
 
Onko kellään kokemuksia tuosta bassosta tai Jacksoneista yleensä? Risuja ja ruusuja tai suosituksia yleensä? Kiitos.
 
anapena
24.03.2017 00:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä vähän ohi aiheen, mutta mua jäi kiinnostamaan miten se Kramer kuluu tappiin, miten se ilmenee?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
GDR
24.03.2017 00:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Ehkä vähän ohi aiheen, mutta mua jäi kiinnostamaan miten se Kramer kuluu tappiin, miten se ilmenee?
 
Myönnettävä että käytännössä en tiedä mitään tuosta mekaanisemmasta puolesta mutta B-kieli (eri paksuuksia koetettu) tykkää aina melko pian huollonkin jälkeen ruveta särisemään, kolisemaan ja pörisemään siihen malliin ettei sitä kehtaa soittaa saatika kuunnella.
Ikinä en tajuttomasti tykitellyt siellä alaspektrumin puolella ensialkuunkaan mutta kyllä se helpottaa aina jotain omia roplauksia ja taitojen rajoja koetellessa ja sitten jotenkin näin ajanmyötä viisikielisen handlaaminen on jotenkin alkanut koettelemaan oikean käden nopeutta sekä tarkkuutta mutta niin:
 
Ongelma tulee nopeastikin esille siellä kaulan yläosassa soitellessa, vaikka kuinka kevyesti yrittäisi serenoida niin kyllä se kieli pikkuhiljaa löytää otelaudan ja lähentelee sitä sitten turhan epämukavasti, pörr pörr surr surr jne. Kuva (ei minun) ei kyllä paljoa kerro mutta onpahan jotain viittausta; http://imgur.com/O5mo1Y4
 
Paha kurki
hollstro
24.03.2017 09:29:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso ei ole kunnon setupissa, tai sitten soittotekniikassa on vikaa. Ensimmäinen on helppo tsekata: basso asiantuntevan sepän tai soittajan tarkastettavaksi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
metafeta
25.03.2017 00:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on ollut Jackson JS3 n. 1,5 vuotta nytten. Uutena maksoin n. 400€ Thomannilla. Vissiin samat speksit kuin aloituspostin linkissa, erona pulttikaula.
 
Kokonaisuutena olen ollut tyytyväinen, palvelee omia melko vaatimattomia tarpeita. Soundissa mukavasti variaatioita, taipuu mielestäni muuhunkin kuin heviin. Ulkonäkö miellyttää, ohut kaula käy omaan hanskaan hyvin. Nauhanpäät piti hioa ekana talvena. Kaula on aika herkkä vuodenaikojen vaihtumiselle, eli paljon säätämistä (itse olen tosin melko perfektionisti kaikenlaisen räminen eliminoimisen suhteen).
 
Periaatteessa voisin henk. koht. siis suositella, mutta vielä kärkkäämmin suosittelen opettelemaan itse soittimen säätämisen, siis kielten korkeuden ja kaulan suoruuden.
 
Pehkis
28.03.2017 11:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitetaanpa nyt tänne kokemuksia kun kerrankin niitä ko bassosta löytyy.. muutama vuosi on tullut soiteltua 5 kielisellä Jacksonin ellefson signaturella eli sillä korean kopiolla usa mallista. Syy soittimen valintaan oli puhtaasti ulkomusiikillinen koska on vaan niin sairaan hyvän näköinen soitin :) yllätys oli miten hyvä basso muilta osin tuli hommattua ottaen huomioon 500€ hinnan uutena. Soitettavuus on hyvä ja kevyt ilman kielten räminöitä kunhan ei yritä laittaa liian paksuja teräsvaijereita ainakaan standardi vireeseen ja jos jaksaa säätää kunnolla kaulan reliefin ja kielten korkeuden tallasta, itse myös hioin yläsatulaa youtube ohjeitten mukaa jolloin eka ja toka väliltä soitto on kevyempää. Soundi on hyvin Jacksonmainen ja pianomaista soundia saa kun ei soita liian kovalla tatsilla ja plekuttelee takamikin kohdalta, hieman ylempää soitettaessa soundiin tulee enemmän keskialuetta ja muistuttaa hieman presaria. Helppoja tviikkejä olisi mikkien (emg hz passiivi) vaihtaminen esim emg dc + bqs settiin jolloin äänen tulisi vielä enemmän keskialue rähinää, virittimet hipshotteihin tms. Miinusta tulee lähinnä 5 kielestä mikä ei soi mitenkään erityisen hyvin ja heikot virittimet.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «