Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kakkoskaappi.
1
ituvirtanen
18.01.2017 09:15:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etsiskelen toista pönttöä pienille ja keskikokoisille keikoille. Kuljen Glockenklangin Soul-kombon kanssa, jossa on 2 x 10" + pilli (38 kg). Loistava pääte irtoaa laatikosta ja aika ajoin keikoille voisi ottaa jotain muuta mukaan. Tällaiseen alu112:een törmäsin verkossa (10.5 kg):
 
http://www.alusonic.com/cabinets/aluminium-cabinets.php
 
Kuulin hyvää ruåttalaisesta tks.stä: http://www.tks.se/
 
15" on elementtinä liian iso ja mutainen mutta 10 tai 12 hyvä. Voisin harkita ehkä jopa 2 x 12" mutten ainakaan isompaa. Tehonkesto saa olla luokkaa 500 W ja Z = 8 ohmia. Kaikki kommentit ja kokemukset kelpaavat.
 
hollstro
18.01.2017 09:41:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Etsiskelen toista pönttöä pienille ja keskikokoisille keikoille. Kuljen Glockenklangin Soul-kombon kanssa, jossa on 2 x 10" + pilli (38 kg). Loistava pääte irtoaa laatikosta ja aika ajoin keikoille voisi ottaa jotain muuta mukaan. Tällaiseen alu112:een törmäsin verkossa (10.5 kg):
 
http://www.alusonic.com/cabinets/aluminium-cabinets.php
 
Kuulin hyvää ruåttalaisesta tks.stä: http://www.tks.se/
 
15" on elementtinä liian iso ja mutainen mutta 10 tai 12 hyvä. Voisin harkita ehkä jopa 2 x 12" mutten ainakaan isompaa. Tehonkesto saa olla luokkaa 500 W ja Z = 8 ohmia. Kaikki kommentit ja kokemukset kelpaavat.

 
Onpa herkkä ja kevyt toi Alusonic. Noi Aguilarit on mahtavia.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
18.01.2017 09:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Onpa herkkä ja kevyt toi Alusonic.
 
Melkomoista. 32 Hz - 18 kHz, joo-o.
JK
18.01.2017 14:33:48 (muokattu 18.01.2017 15:19:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...........................
 
Juuei.
ituvirtanen
18.01.2017 15:08:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JK: Mulla on ollut jonkin aikaa käytössä Carvin MB15 combo.
 
Ei tuo combo ainakaan mitenkään mutainen ole vaikka 15" onkin, pilli on useinmiten poiskytkettynä.

 
Niin, en etsi komboa, koska sellainen minulla on. Ja voisin väittää, ettei tuo Carvin ole ihan Glockenklangin tasolla mutta makuasioistahan tässä... G:n irtokaapit maksavat ilman päätettä saman kuin tuo Carvinin kokonaisuus.
 
Siis kaappia hakemassa. Eikä 15" kelpaa edelleenkään.
 
Alusonicin speksi on kieltämättä kiintoisa mutta että 38 Hz? No ehkä -20 dB:n kohdalla. Suhtaudun noihin lukuihin aina hyvin kriittisesti. Mutta ainakin kevyt on.
 
Keny
18.01.2017 15:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla 2x12 Barefaced,kandee tsekkaa noi kaapit läpi.Yllättävän saman näkösiä kun TKS.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
ituvirtanen
19.01.2017 09:09:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keny: Mulla 2x12 Barefaced...
 
Tämä on kiinnostava, kiitos.
 
http://barefacedbass.com/
 
insight
19.01.2017 09:34:49 (muokattu 19.01.2017 09:42:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noista taajuusvasteista ois kiva nähdä aina käyrä. Eikös matala H mene 31 Hz:iin?
 
J.Nikkanen
19.01.2017 09:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

insight: Noista taajuusvasteista ois kiva nähdä aina käyrä. Eikös matala H mene 31 Hz:iin?
 
Perustaajuus kyllä, mutta siihen sitten kaveriksi kerrannaiset jotka ovat jo helpompi homma vahvistin- ja kaappikalustolle sekä toki myös kuulijalle.
Kefiiri
19.01.2017 12:54:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Perustaajuus kyllä, mutta siihen sitten kaveriksi kerrannaiset jotka ovat jo helpompi homma vahvistin- ja kaappikalustolle sekä toki myös kuulijalle.
 
Nimenomaan näin. Esimerkiksi Ampegin legendaarinen rantasauna ei edes yritä toistaa E-kielen perustaajuutta, mutta harva sen sointia on ohueksi moittinut.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Osmonautti
08.02.2017 15:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keny: Mulla 2x12 Barefaced,kandee tsekkaa noi kaapit läpi.Yllättävän saman näkösiä kun TKS.
 
Mulla myös jäsen Kenyltä lunastetut vanhemman mallin Barefacedin 1x12 kaapit kertaa 2. Olikohan toinen Big Baby T ja toinen Baby Sub (?). Voin suositella ainakin näiden perusteella kyseistä merkkiä varauksetta. Kevyitä ja äänekkäitä. Pari pienen baarin keikkaa mennyt myös pelkästään tuolla Big Baby T -kaapilla.
 
dewfall
09.02.2017 10:47:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Barefaced Super Twelve (212) ollut mulla viisi vuotta. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa, enkä oikein näe, että tulisikaan. Kulkee yhdellä kädellä ja äänenpaine riitti joskus Nosturinkin lavalla.
 
Hinnat ovat vähän tulleet ylös noista ajoista, mutta kyllä noissa kaappia on.
 
http://www.minutian.com/
CheRoberto
09.02.2017 16:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut nyt tovin käytössä pelkästään TKS 1x12 kaappeja - tarpeen mukaan yksi tai kaksi - ja olen ollut oikein tyytyväinen. Yksi kaappi painaa n. 10 kg, 5-kielinen soi nätisti myös. 500 W tosin saattaa olla vähän liikaa noille... Hinta/laatu -suhde on kyllä kohdillaan!
 
Aguilar | Fairfield Circuitry | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
ituvirtanen
28.02.2017 22:52:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannatti kysellä täältä mielipiteitä. Kävin kokeilemassa muutamaa laatikkoa kaupoissa mutta 1 x 12" vaikutti pikkuisen pieniääniseltä yksinään. Esimerkiksi Aguilar on suosittu mutta minusta se vähän honotti, keskialuetta kyllä riitti.
 
Tilasin sitten Alusonicilta kaapin (2 x 12" + pilli). Ensimmäiset tunnelmat ovat, että ääntä tulee hyvin. Ilmaa liikkuu tarpeeksi, ääni on pienilläkin volyymeilla kivan muhkea. Säädettävä pilli on hyvä, isommallakin vaimennuksella kirkkautta piisaa minulle tarpeeksi.
 
Roudattavuus on entiseen komboon verrattuna aivan muuta. Uusi kaappi painaa vain 18 kg ja vahvistin omassa kantoräkissään 11. Erillisinä paketteina joutuu kävelemään muutaman askelen enemmän mutta halutessaan molemmat voi ottaa kerralla mukaan. Sain vielä suojapussin, joka on paksu ja jämäkkä. Ei pure sade heti elementin nurkkaan kiinni.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «