Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oliko Lemmy yhtyeensä basisti?
1 2 3 4
jperala
17.01.2017 08:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Kirjoitettu sana on vain murto-osa ilmaisusta. Ellei käytä kaikenmaailman hymynaamahymiötä, lukija ehkä ottaa omasta päästään oman angstinsa jonka sitten sijoittaa toisen kirjoittajan ajatukseksi.
 
En vieläkään osaa nähdä mitään Lemmyä mollaavaa aloituksessani.
Johtuu ehkä siitä että olen aina ollut Lemmyn ja Motorheadin suuri ihailija.
 
Ja olisihan todella tylsää jos bassoa pitäisi soittaa tarkasti säännellyllä tavalla määrättyyn basistin pukuun pukeutuneena.
 
ps. aika monta kommenttia yleensä päivan mittaan tulee kirjoiteltua mutta harvoin tänne tiukkapipojen muusikoiden nettiin.

 
Tässä on nyt varmaan aloittaja erheessä kirjoitellut väärään paikkaan, tarkoitus oli varmaan raapustella selvännäkijöiden ja ennustajien palstalle, siellä kun ymmärretään kirjoittajan ajatukset jo ensimmäisestä lauseesta lähtien.
 
Jos näkee angstia ja tiukkapipoisuutta niin etköhän nyt itse sorru siihen mistä syytät toisia ?
 
Warwick Thumb 5 bo 1993
trih
17.01.2017 09:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lemmyhän on kuvaillut soittoaan mm. rytmikitaraksi, joka ylläpitää särösoundin kitarasoolon aikana. Paljon keskiääniä ja säröä, niin kyllä se siinä toimii. Eiköhän sieltä bassoakin soundista löydy.
 
J.Nikkanen
17.01.2017 14:15:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Juurikin näin, ikävää ettei hän enää soittele täällä meidän taajuuksillamme.
 
Onhan se. Lemmy oli kyllä rock. Tämmönen melko perus ränttätänttäkin kuulostaa heti astetta kovemmalta koska Lemmy. Jos keulilla olisi joku tuntematon pitkätukka, tuskin olisi koskaan tullut edes tätä biisiä kuunneltua.
 
https://youtu.be/T09hBGGpSjk
 
Oli se kova, kyllä.
Mare552
17.01.2017 16:33:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Tottahan me tosikot basistit tämmöisestä riehaannumme! Kuka halvattu muka on määrännyt, että basso on instrumentti jolla "vain säestetään", ja jos tekee sillä jotain muuta, ei enää ole basisti?
 
Pyydän nöyrästi anteeksi, mutta kun kuvittelin ettei asteikossa basistin alapuolella voi enää olla kuin roudari, Lemmyhän oli sitäkin joskus silloin kun teitä ei vielä ollut täällä.
Eli ilman muuta ajattelin että jos ei ole pelkkä basisti, sen pitää olla jotain parempaa.
 
Ja olenko minä jossain edes vihjaissut mitään siihen suuntaan että bassoa pitäisi soittaa joidenkin ahtaiden kriteerien mukaisesti?
 
No te tosikot basistit, minä ymmärrän tai ainakin koetan ymmärtää :)
 
Piti oikein itsekin kaivaa omakin basso pussista esiin ja kokeilla.
Mutta eihän Rolandin micro Cubesta lähde alkuunkaan niin maukkaat saundit kuin ne millä Lemmy soittaa.
 
Ai tähänks riville?
J.Nikkanen
17.01.2017 16:37:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.spectremedia.ca/wp-content/uploads/mockup-399719cd.jpg
Mare552
17.01.2017 16:39:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Juuri näin, älä hermoile:) aika hyvä tuo ensimmäinen angst-ajatus!
 
Enhän toki minä hermoile, olempahan vaan seurannut tätä keskustelua flegmaattisen laiskasti, hieman huvittuneestikin.
 
Ai tähänks riville?
hollstro
17.01.2017 16:49:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Pyydän nöyrästi anteeksi, mutta kun kuvittelin ettei asteikossa basistin alapuolella voi enää olla kuin roudari, Lemmyhän oli sitäkin joskus silloin kun teitä ei vielä ollut täällä.
Eli ilman muuta ajattelin että jos ei ole pelkkä basisti, sen pitää olla jotain parempaa.

 
Lemmyn roudarin ura alkoi 1967. Oli tosin soittanut bändeissä jo sitä ennen. Joten olin täällä.
 
Ja mitä aiheeseen tulee, Lemmy oli basisti. Kyllä siinä saundisa oli paljon bottneakin mukana. Sillä pinolla kitarakin olisi kuulostanut jytkyltä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
anapena
17.01.2017 17:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Enhän toki minä hermoile, olempahan vaan seurannut tätä keskustelua flegmaattisen laiskasti, hieman huvittuneestikin.
 
Se on oikea tyyli. Sun aloitusviesti otsikoineen oli sen verran väljä, että ketju lähti ihan omille teilleen muutaman viestin jälkeen. Siinä kohtaa aloitusta ei enää muista kukaan:)
Noniin, nyt jaabataan jo toista sivua. Mikäs sen parempaa. Ihan normimeininki. Enkä muutenkaan tykkä liian ortodoksisista ketjuista, antaa rönsytä.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
jperala
17.01.2017 18:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mare552: Enhän toki minä hermoile, olempahan vaan seurannut tätä keskustelua flegmaattisen laiskasti, hieman huvittuneestikin.
 
Näitä huonoja aloituksia on ollut jo jokunen viimeaikoina, hyvä että popkornit on maistunut :)
 
Warwick Thumb 5 bo 1993
jukkajylli
17.01.2017 20:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieby: Mutta annas olla jos joku alkaa puhumaan Jacon soittotyylistä niin kaikki on sitä mieltä että aivan uskomatonta bassotaiturointia :D Mitä vittua :D .
 
Eihän ole. Älä yleistä. Niin kauan ku mä oon hengissä, niin täällä on yks kusipää joka väittää että DeeDee Ramonekin oli kovempi.
 
Stidi alla.
jperala
17.01.2017 21:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Eihän ole. Älä yleistä. Niin kauan ku mä oon hengissä, niin täällä on yks kusipää joka väittää että DeeDee Ramonekin oli kovempi.
 
Ei kyllä nappaa Jaco tännekkään, valitettavasti.
 
Warwick Thumb 5 bo 1993
Kefiiri
17.01.2017 21:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikä tänne.
 
En ole musiikin asiantuntija.
öl m
17.01.2017 21:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Niin kauan ku mä oon hengissä, niin täällä on yks kusipää joka väittää että DeeDee Ramonekin oli kovempi.
 
Tämä kova jätkä Dee Dee ei kestänyt viikkoa pitempään GG Allinin porukoissa, kun ei ennen liittymistään tiennyt bändin nimen olevan The Murder Junkies. Jaco olisi kestänyt.
 
PS. Varmaa tietoa.
 
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
jukkajylli
17.01.2017 21:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öl m: Tämä kova jätkä Dee Dee ei kestänyt viikkoa pitempään GG Allinin porukoissa, kun ei ennen liittymistään tiennyt bändin nimen olevan The Murder Junkies. Jaco olisi kestänyt.
 
PS. Varmaa tietoa.

 
Joo mut DeeDee osas soittaa punkia. Jaco oli joku ihme hipeltäjä.
 
Stidi alla.
Kefiiri
17.01.2017 21:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Jaco oli joku ihme hipeltäjä.
 
Sillä ei ollut bassossa nauhojakaan kun se ei olisi jaksanut nostella sormia niiden yli.
 
En ole musiikin asiantuntija.
jukkajylli
17.01.2017 21:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Sillä ei ollut bassossa nauhojakaan kun se ei olisi jaksanut nostella sormia niiden yli.
 
Joo, se on kauheeta ku sitä hassispiikkien kanssa elämä semmoiseksi menee. Älkää hyvät ihmiset niiden huumeiden kanssa läträtkö!
 
Stidi alla.
jperala
17.01.2017 21:35:32 (muokattu 17.01.2017 21:36:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Joo, se on kauheeta ku sitä hassispiikkien kanssa elämä semmoiseksi menee. Älkää hyvät ihmiset niiden huumeiden kanssa läträtkö!
 
Eikö se juonnut itsensä hengiltä ? no ei sekään kannata :) no tavallaan, kännipäissään tappeli ja sai pataan ja kuoli siihen.
 
Warwick Thumb 5 bo 1993
hollstro
17.01.2017 21:37:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Eikö se juonnut itsensä hengiltä ? no ei sekään kannata :)
 
Ei juonu, joutu tappeluun portsarin kanssa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jperala
17.01.2017 21:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Ei juonu, joutu tappeluun portsarin kanssa.
 
Näinhän se oli, muistikuva oli että jotenkin liittyi baaritouhuihin :)
 
Warwick Thumb 5 bo 1993
J.Hollström
17.01.2017 22:07:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Eihän ole. Älä yleistä. Niin kauan ku mä oon hengissä, niin täällä on yks kusipää joka väittää että DeeDee Ramonekin oli kovempi.
 
Missä oli kovempi? Kaman vedossa?
 
DeeDeen basismi oli yhtä kovaa kuin Tuukka Temosen, eli ihan täyttä paskaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «