Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä kaikki passiiviset PJ presarit?
1 2 3
Dropped C
30.11.2016 11:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostava malli kyllä.
 
2541
30.11.2016 11:38:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites Yamahan P/J -tyyppiset BB -sarjalaiset?
hollstro
30.11.2016 11:57:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Mites Yamahan P/J -tyyppiset BB -sarjalaiset?
 
Yamahan mikkisysteemi mikä mulla oli, se nyky BB:n kunkkumalli, on mikkikytkin muttei mahdollisuutta säätää voimakkuutta erikseen. Se on vähän kömpelö ja käytännössä soitin jommalla kummalla mikillä mutten koskaan molemmilla.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
tlintu
30.11.2016 12:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Kiinnostava malli kyllä.
 
Ei saanut 5-kielisenä, niin arpominen ton ja vastaavan jazzin kaa kääntyi jazzin puolelle. Laatupeli kyllä ainakin jazzi ja tykkään kovasti. Vähän olen tuunaillut, etupäässä omien preferenssien vuoksi, mutta kaikki tärkeimmät osat priimaa.
 
Santukka
30.11.2016 14:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Mites Yamahan P/J -tyyppiset BB -sarjalaiset?
 
Toimii kybällä. Kuin myös esim ESP Vintage Four PJ. Yleensä molemmat mikit päällä/täysillä.
 
En ymmärrä tätä paheksuntaa PJ:tä kohtaan.
 
sepisti
30.11.2016 16:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santukka: Toimii kybällä. Kuin myös esim ESP Vintage Four PJ. Yleensä molemmat mikit päällä/täysillä.
 
En ymmärrä tätä paheksuntaa PJ:tä kohtaan.

 
Mulla on nimenomaan tuo Vintage Four. Itse tykkään pitää mikkien välisen balanssin niin, että jos tallamikki on täysillä, p-mikki on 0-10 -asteikolla ehkä noin 8. Mutta mulla on samalaiset asetukset myös jazz-bassolla soitettaessa.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
PasiB
30.11.2016 17:01:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santukka: Toimii kybällä. Kuin myös esim ESP Vintage Four PJ. Yleensä molemmat mikit päällä/täysillä.
 
En ymmärrä tätä paheksuntaa PJ:tä kohtaan.

 
Sama juttu, ei mee jakeluun mullakaan. ESP:ssä toimi PJ mikitys todella hyvin. Molemmat mikit oli täysillä, joskus harvoin himmasin hiukan P mikkiä. Jos nyt jonkun mielestä ei presarisoundia saa PJ mikityksestä niin so what, siitä saa PJ soundin ja hyvän sellaisen.
 
MPU
30.11.2016 17:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Sama juttu, ei mee jakeluun mullakaan. ESP:ssä toimi PJ mikitys todella hyvin. Molemmat mikit oli täysillä, joskus harvoin himmasin hiukan P mikkiä. Jos nyt jonkun mielestä ei presarisoundia saa PJ mikityksestä niin so what, siitä saa PJ soundin ja hyvän sellaisen.
 
Tuo on totta. Hyvin tehtynä toimii, mutta ei ole p eikä j vaan pj.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
PasiB
30.11.2016 17:12:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Tuo on totta. Hyvin tehtynä toimii, mutta ei ole p eikä j vaan pj.
 
Juuri näin.
 
Kumiankka
30.11.2016 19:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaan tähän väliin yksi kysymys. Yksi basson kaula tuli hommattua ja jatsarityyppistä p/j systeemillä olen kaavaillut. Sitten aina olen funtsannut että miksi se p mikki on just silleen päin kuin on, ohuemmilla kielillä puolikas lähempänä tallaa. Sitten bongasin että jossain vehkeissä on just heitetty ympäri se p mikki.
 
hollstro
30.11.2016 20:04:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumiankka: Laitetaan tähän väliin yksi kysymys. Yksi basson kaula tuli hommattua ja jatsarityyppistä p/j systeemillä olen kaavaillut. Sitten aina olen funtsannut että miksi se p mikki on just silleen päin kuin on, ohuemmilla kielillä puolikas lähempänä tallaa. Sitten bongasin että jossain vehkeissä on just heitetty ympäri se p mikki.
 
Riippuu minkälaisen saundin haluaa. Enemmän diskanttia ohille keilille vai paksuille kielille.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hollstro
30.11.2016 20:07:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on enää Fodera jossa on moinen mikkikombinaatio. Saa passiiviseksi tai aktiivisesksi, sisältää blendipotikan joka on ehdoton noiden mikkien kanssa jotta saa just parhan soundin kun molemmat on päällä: https://goo.gl/photos/N8Lypoi2nYfgcg9t8
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
okabass
30.11.2016 22:25:28 (muokattu 30.11.2016 22:27:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santukka:
 
En ymmärrä tätä paheksuntaa PJ:tä kohtaan.

 
Paheksuntaa? :D
Kaikki PJ-fanit ovat myös puurokorvia, hyvin huonoja ihmisiä ja heillä on hieltä haisevat lättäjalat.
 
PasiB
01.12.2016 07:27:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Paheksuntaa? :D
Kaikki PJ-fanit ovat myös puurokorvia, hyvin huonoja ihmisiä ja heillä on hieltä haisevat lättäjalat.

 
Aika hyvin osaat meikäläisen kuvata vaikka ei olla koskaan tavattu. Vielä kun tuohon lisää täydellisen umpimielisyyden ja erittäin syvän vittumaisuuden niin sitten on just oikein.
 
Kumiankka
01.12.2016 07:47:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vielä säveltajun ja samaan aikaan rytmitajun puutetta ja vaikeutta mutta minkäs sille voit. Näillä mennään ja välillä metsään. Täytyy vielä testata systeemiä. Joku idea eräässä toisessa kombinaatiossa oli laittaa kaverimikkiin ylipäästöä tai botnet pois konkan läpi...
 
Osmonautti
01.12.2016 12:45:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumiankka: Laitetaan tähän väliin yksi kysymys. Yksi basson kaula tuli hommattua ja jatsarityyppistä p/j systeemillä olen kaavaillut. Sitten aina olen funtsannut että miksi se p mikki on just silleen päin kuin on, ohuemmilla kielillä puolikas lähempänä tallaa. Sitten bongasin että jossain vehkeissä on just heitetty ympäri se p mikki.
 
Sandbergin P-bassoissa on myös heitetty ne just tuolleen toisinpäin. Niiden laitteet useimmiten aktiivipelejä paitsi ne edullisimmat.
 
Onpas keskusteluun tullut hyvin kommentteja, kiitokset niistä!
 
Itseltäni löytyy jo P ja J bassot, mutta samoin kuin monella muullakin niin kaipaisin nyt gasin sokeuttamana sellaista soitinta, jonka soundi painottuu p-tyyliin, mutta johon saa vaihtelua tarvittaessa j-mikillä. Noita Schecterin sivuja selaillessa tuli myös vastaan kiinnostava malli http://www.schecterguitars.com/inte … al/bass/michael-anthony-bass-detail , ymmärtääkseni passiivipeli. Osaako joku kertoa, missä näitä pääsisi testaamaan pääkaupunkiseudulla?
 
Toinen mikä kiinnostaa (hieman offtopic) on Gibsonin uusi EB-malli. Toistaiseksi en ole törmännyt näihin vielä Suomessa missään, mutta pääsin testaamaan 5-kielistä versiota käydessäni jenkkilässä. Silloin mieleen jäi hyvä kaula vitoseksi, kevyt paino sekä miellyttävä akustinen sointi. Tietääkö kukaan näistäkään mitään missä pääsisi testailemaan? http://www.gibson.com/Products/Elec … -Guitars/2014/EB-Bass-4-String.aspx
 
omni
01.12.2016 12:51:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti: Sandbergin P-bassoissa on myös heitetty ne just tuolleen toisinpäin. Niiden laitteet useimmiten aktiivipelejä paitsi ne edullisimmat.
 
Onpas keskusteluun tullut hyvin kommentteja, kiitokset niistä!
 
Itseltäni löytyy jo P ja J bassot, mutta samoin kuin monella muullakin niin kaipaisin nyt gasin sokeuttamana sellaista soitinta, jonka soundi painottuu p-tyyliin, mutta johon saa vaihtelua tarvittaessa j-mikillä. Noita Schecterin sivuja selaillessa tuli myös vastaan kiinnostava malli http://www.schecterguitars.com/inte … al/bass/michael-anthony-bass-detail , ymmärtääkseni passiivipeli. Osaako joku kertoa, missä näitä pääsisi testaamaan pääkaupunkiseudulla?
 
Toinen mikä kiinnostaa (hieman offtopic) on Gibsonin uusi EB-malli. Toistaiseksi en ole törmännyt näihin vielä Suomessa missään, mutta pääsin testaamaan 5-kielistä versiota käydessäni jenkkilässä. Silloin mieleen jäi hyvä kaula vitoseksi, kevyt paino sekä miellyttävä akustinen sointi. Tietääkö kukaan näistäkään mitään missä pääsisi testailemaan? http://www.gibson.com/Products/Elec … -Guitars/2014/EB-Bass-4-String.aspx

 
Schecteriä myy Soundtools, en tosin tiedä että onko ko. mallia heillä myymälässä ja järjestäävätkö joskus jotain esittelypäiviä jolloin olisi enemmän malleja paikalla
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
Kefiiri
01.12.2016 12:56:04 (muokattu 01.12.2016 12:56:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumiankka: aina olen funtsannut että miksi se p mikki on just silleen päin kuin on, ohuemmilla kielillä puolikas lähempänä tallaa. Sitten bongasin että jossain vehkeissä on just heitetty ympäri se p mikki.
 
Tuossa visuaalinen ilme on yhtä tärkeä kuin sointipolitiikkakin... hyvin pieni se mikin puolikkaiden sijoituksen tuoma sointiero on. Toki se on olemassa, ja kun sen tietää, sillä on merkitystä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
pehko
01.12.2016 13:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli ennen PJ jossa oli DiMarzion Model P ja Ultra Jazz. Hyvin tasasesti soi minusta.
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
omni
01.12.2016 13:29:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näky olevan PJ-mikkistä passiivielektroniikallista Laklandiakin Soundtoolsilla.
 
http://www.soundtools.fi/verkkokaup … kland-skyline-44-64-custom-p-j-info
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «