Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä bassokaappi ?
1 2
jukka490
18.11.2016 08:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi hyvä bassokaappi, ei liian pienikokoinen eikä myöskään kokoluokkaa rantasauna ?
 
Musatyylinä blues ja heavy/rock, yleensä 4-kielisellä bassolla ja harvemmin 5-kielisellä. Bassoja P-, J- ja PJ-mikityksillä (passiivi).
 
Vahvistimina Marshall 450H, Carlsbro TC100 (ja Dynacord Imperator + itse rakennettu putkiesivahvistin).
 
Soundimaailmaltaan tymäkät matalat taajuudet (kaikkien basistien toive), mutta myös ohuet kielet saa soida kirkkaasti. Torvia ym. en tarvitse.
 
Ihan halpiskomerot ei kiinnosta eikä boutiqueluokan "state-art"tuotteet.
 
Millä muut soittavat saman tyylistä musaa ?
 
Antti K.
18.11.2016 08:34:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukka490: Mikä olisi hyvä bassokaappi, ei liian pienikokoinen eikä myöskään kokoluokkaa rantasauna ?
 
Musatyylinä blues ja heavy/rock, yleensä 4-kielisellä bassolla ja harvemmin 5-kielisellä. Bassoja P-, J- ja PJ-mikityksillä (passiivi).
 
Vahvistimina Marshall 450H, Carlsbro TC100 (ja Dynacord Imperator + itse rakennettu putkiesivahvistin).
 
Soundimaailmaltaan tymäkät matalat taajuudet (kaikkien basistien toive), mutta myös ohuet kielet saa soida kirkkaasti. Torvia ym. en tarvitse.
 
Ihan halpiskomerot ei kiinnosta eikä boutiqueluokan "state-art"tuotteet.
 
Millä muut soittavat saman tyylistä musaa ?

 
2 kpl 4x10?
 
Tai joku hyvä 2x12?
 
Itse rylläsin tämän illan soittopaikalle eilen rantiksen. Ja kyllä oli taas mukavata (noitten pikkukaappien jälkeen) soundcheckissä. Nyt on kyllä selkä jumissa, voe minnuu laeskuria (kun en kyhhäyvy kuntoilemaan).
 
Hiwatt pääsee loistavasti oikeuksiinsa rantiksen kanssa. Kun kipuilin kesällä Hiwattin toimivuuden kanssa, niin kysehän oli koko ajan vääristä kaappivalinnoista.
 
Huoh.
 
Muusikon paras ystävä!
hollstro
18.11.2016 08:50:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla on yksi Aguilar DB212. Mun kokemuksen mukaan noihin spekseihin ihan paras kaappi. Kallishan se on ja pyynti yläkanttiin. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1201035
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
18.11.2016 09:04:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DIY 2x12" ajossa, pilliä en siihen kaipaa mutta jakosuodin ja keskiäänitöttörö(t) olisi kyllä kiva juttu.
Antti K.
18.11.2016 09:12:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Torilla on yksi Aguilar DB212. Mun kokemuksen mukaan noihin spekseihin ihan paras kaappi. Kallishan se on ja pyynti yläkanttiin. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1201035
 
Minun entinen. Kesällä kun tehtiin myyjän kanssa kauppoja oli vielä kuin uusi; uskoisin, että on vieläkin.
 
Muusikon paras ystävä!
sepisti
18.11.2016 09:37:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Minun entinen. Kesällä kun tehtiin myyjän kanssa kauppoja oli vielä kuin uusi; uskoisin, että on vieläkin.
 
Jotainhan siinä on vialla, kun jatkuvasti vaihtaa omistajaa :D
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Kefiiri
18.11.2016 10:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: DIY 2x12" ajossa, pilliä en siihen kaipaa mutta jakosuodin ja keskiäänitöttörö(t) olisi kyllä kiva juttu.
 
Kaksoiskartiokaiuttimet 2X12 bassokaapissa toimivat hyvin, vaikka ammattilaiset niille aina nauravatkin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
s151669
18.11.2016 12:05:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiwattikloonin kaverina on ajettu Marshallin VBC412-kaappia. Kyllä lähtee. Vaihtoehtoisesti käytetty Hartken jotain 1x15 komeroa jossa on Eminencen joku legend. Toimii silläkin, ja on yhden miehen raahattavissa.
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
J.Nikkanen
18.11.2016 12:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Kaksoiskartiokaiuttimet 2X12 bassokaapissa toimivat hyvin, vaikka ammattilaiset niille aina nauravatkin.
 
Tätä olen useasti miettinyt mutta jos joskus teen niin ehdottomasti sitten 4x12" komero koska enemmän on enemmän!
piivei
18.11.2016 14:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä hyviä kokemuksia 2x12 kaapeista jos pitää olla kompakti koko ja paino. EBS NEO 212 on ainakin hyväsoundinen ja kevyt, Aquilar DB212 myös erittäin hyväsoundinen. Itsellä on tällä hetkellä Markbass 4x10, hyväsoundinen ja erittäin kevyt kaappi, pystyy tarvittaessa yksinkin roudaamaan lavalle.
 
JussiKoo
18.11.2016 14:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2x12:lle ääni täältä. Nyt ajossa GK:n kevytmalli 4 Ohm. Hämmentävän hyvä soundi kokoon ja painoon nähden.
 
Muuten mä olen tykännyt EBS:n 4x10 Classicista. Toki melko painava. Soundi on enemmänkin vintagea kuin modernia klangia.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (Hannu A 03/2010)
Antti K.
18.11.2016 18:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Jotainhan siinä on vialla, kun jatkuvasti vaihtaa omistajaa :D
 
Ostin sen kaverilta, joka joutui luopumaan painavista kaapeista, kun oli tullut selkävamma.
 
Ja möin, koska tuli (ainakin silloin tuntui) hyvä vaihtari.
 
Muusikon paras ystävä!
sepisti
19.11.2016 00:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Ostin sen kaverilta, joka joutui luopumaan painavista kaapeista, kun oli tullut selkävamma.
 
Ja möin, koska tuli (ainakin silloin tuntui) hyvä vaihtari.

 
Joo, en mä ihan vakavissani:) Pitäis joskus testata tuollaista 212-kaappia. Mulla on vaan 10" ja 15" elementtejä.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
omni
19.11.2016 17:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Torilla on yksi Aguilar DB212. Mun kokemuksen mukaan noihin spekseihin ihan paras kaappi. Kallishan se on ja pyynti yläkanttiin. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1201035
 
Kysytäänpä ihan mielenkiinnosta näin päin että miten hinnoittelisit omasi jos päättäisit myydä sen?
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
hollstro
19.11.2016 19:16:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omni: Kysytäänpä ihan mielenkiinnosta näin päin että miten hinnoittelisit omasi jos päättäisit myydä sen?
 
Taisin myydä kerran 550:llä, ostin samalla hinnalla takaisin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
omni
19.11.2016 22:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Taisin myydä kerran 550:llä, ostin samalla hinnalla takaisin.
 
Erittäin hyvään hintan olet ostanut ja myös myynyt, mutta eihän tuo kuitenkaan kuvaa keskimääräistä arvonalenemaa joka käytettyjen hinnoitteluun pätee torilla.
 
Vertailukohtana Vietnamin rantasauna pitäisi maksaa sen 650€ käytettynä jos on kunnoltaa uutta vastaava. Taitaa nekin olla sen ainakin 850€ järjestäin ja niitä sentään on myynnissä vähän väliä.
 
Kukapa sitä toki tekisi huonoja kauppoja, että jokainen saa hinnoitella myymänsä tuotteet niin kuin itse haluaa ja markkinat kai määrittää onko hinta kohdallaan vai ei.
 
Alkuperäiseen aiheeseen sen verran että rokkihommiin tollanen DB212 on kyllä maukas kaappi koska tosiaan tuottaa jykevät alapäät mutta kuuluu kuitenkin bändin seasta hyvin eikä vaan laita lahkeita lepattamaan. Pilliä en juuri pidä itsekään päällä jos sen saa pois kytkettyä, yläpäätä löytyy tarpeeksi omaan makuun myös ilman.
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
jukka490
21.11.2016 08:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Aquilarin ilmoitus oli poistunut.
 
Onko muita 2 X 12 kaappeja, jotka ovat lähes yhtä hyviä kuin tuo Aquilar ?
 
Mittojen ja painon puolesta sopivan kokoinen kaappi.
 
hollstro
22.11.2016 12:54:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukka490: Tuo Aquilarin ilmoitus oli poistunut.
 
Onko muita 2 X 12 kaappeja, jotka ovat lähes yhtä hyviä kuin tuo Aquilar ?
 
Mittojen ja painon puolesta sopivan kokoinen kaappi.

 
Noi Aguilarin kaapit ei kauaa torilla vanhene. TKS on saanut kehuja myös niiltä joilla on ollut Aguilareja. http://www.tks.se
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
CheRoberto
22.11.2016 13:29:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TKS:t on hyviä. Torilla on näemmä yksi 2x12 myytävänä tätä kirjoittaessa:
https://muusikoiden.net/tori/haku.php?keyword=tks
 
Aguilar | Fairfield Circuitry | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
omni
22.11.2016 14:10:30 (muokattu 22.11.2016 14:17:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukka490: Tuo Aquilarin ilmoitus oli poistunut.
 
Onko muita 2 X 12 kaappeja, jotka ovat lähes yhtä hyviä kuin tuo Aquilar ?
 
Mittojen ja painon puolesta sopivan kokoinen kaappi.

 
Aguilar on edelleen myynnissä. En osaa sanoa että mikä muu kaappi olisi samanlainen tai lähes yhtähyvä, Aguilarissa on omanlaisensa soundi johon en ole muissa kaapeissa törmännyt.
 
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1201035
 
Tässä on kans kevyt 212 kaappi, tosin en tiedä miltä soundaa, käsittääkseni kuitenkin laatutuotteita.
 
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1204845
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «