Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet bassosoittoon
1
jukka490
05.10.2016 12:40:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen etsnyt hyviä ja edullisia kuulokkeita bassonsoittoon.
 
Treenaan kotona uusia biisiejä pienellä bassovahvistimella, jossa on line input ja kuulokelähtö. Tabletin ja baossovahvistimen voluumisäädöillä voin valita sopivan balanssin treenattavalle biisille ja omalle soitolle.
 
Tarvitsen suljetut kuulokkeet, jotka kestävät basson äänimaailmaa. Ostin yhdet kuulokkeet eräästä kodinelektroniikkakaupasta, mutta palautin ne huonon soundin vuoksi (kaikki bassot kuulosti samalta ja ääni oli muutenkin väritön).
 
T-kaupassa näyttää olevan vaihtoehtoja joka lähtöön, osaisiko joku suositella jotain merkkiä ja mallia ?
 
Esim. https://www.thomann.de/fi/akg_k_240_studio_kopfhoerer.htm ?
 
hallu
05.10.2016 14:24:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukka490: Olen etsnyt hyviä ja edullisia kuulokkeita bassonsoittoon.
 
Treenaan kotona uusia biisiejä pienellä bassovahvistimella, jossa on line input ja kuulokelähtö. Tabletin ja baossovahvistimen voluumisäädöillä voin valita sopivan balanssin treenattavalle biisille ja omalle soitolle.
 
Tarvitsen suljetut kuulokkeet, jotka kestävät basson äänimaailmaa. Ostin yhdet kuulokkeet eräästä kodinelektroniikkakaupasta, mutta palautin ne huonon soundin vuoksi (kaikki bassot kuulosti samalta ja ääni oli muutenkin väritön).
 
T-kaupassa näyttää olevan vaihtoehtoja joka lähtöön, osaisiko joku suositella jotain merkkiä ja mallia ?
 
Esim. https://www.thomann.de/fi/akg_k_240_studio_kopfhoerer.htm ?

 
Tuo AKG K-240 ei ole oikeastaan suljettu vaan puoliavoin. Itse olen käyttänyt AKG K-271 mkII kuulottimia, jotka ovat suljetut vaan suljetuiksi todella avaran kuuloiset ja sopii monenlaiseen käyttöön. Mielipiteeni on, että tykkään. Olen käyttänyt sekä basson soitossa, että kitaran soitossa ja laulujen äänittämisessä.
 
AKG:n eduksi lasken, että pakkauksessa tulee sekäsuora johto että kierrejohto (itselläni kahdet AKG:n luurit niin varapiuhoja riittää omiksi tarpeiksi). Toinen etu on, että pakkauksessa tulee parit varatyynyt eli eri paksuisia ja eri materiaalista niin istuvuus on taattu (tai ainakin paremmat mahdollisuudet saada istumaan. Hinta ei ole ihan edullisin mahdollinen taitaa maksaa toista sataa vielä nuo K-271:t. Huonoja puolia on, että johdon käsittelyäänet välittyy korviin vähän turhan tehokkaasti (voisi olla paremmin vaimennettu tai jotain) ja vaikka soundi on avara ja miellyttävä, niin suljetuiksi luureiksi kuitenkin vuotaa joitakin kilpailijoitaan enemmän (esimerkiksi Bayerdynamick dt48 vuotaa paljon vähemmän joskin niiden soundi on paljon enemmän boxissa).
 
AKG K514 ei ole varsinaisesti studioluurit vaan halvemmat hifiluurit, mutta hifiluureiksi aika neutraalit toistoltaan ja voisi sopia basson soittoon. Itse en tykännyt niistä pidemmissä soittosessioissa kun ne eivät istuneet minulle painoi korvia tai puudutti pidemmässä istunnossa, ei kiertänyt veri kunnolla. Liian tiukka sanka ja kovat tyynyt tai jotain.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
basisti1971
05.10.2016 14:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Halvemmista ei juuri ole kammottavia T-Boneja lukuunottamatta kokemusta, mutta itse soittelen joko Koss KRD711 tai Sennheiser HD25 luurien läpi.
 
Kossit voit kammotuurilla kirppariltakin löytää, uutena ei ole aikoihin ollut saatavilla.
 
Sennheiserit ovat mukavammat päähän, yllätys, yllätys ;), mutta eivät rakenteestaan johtuen tietysti sulje hälyääniä yhtä tehokkaasti ulos.
 

 
Olen melko skeptinen halvemman pään luurien toimivuudesta bassoharjoitteluun, mutta vaatimustasosta ja soundimieltymyksistähän se viimekädessä on kiinni.
Intissä tuli vuonna kirves ja kivi treenattua normi korvalappustereokuulokkeiden kanssa suoraan bassoon kun aktiivielektroniikassa siihen potku riitti.
 
Jos millään muotoa tulee mahdollisuus oman basson kanssa käydä musaliikkeessä testaamassa valikoimaa, ainakin löytää ne luurit jotka eivät itsellä toimi vaikkei täydellisiä löytäisikään.
 
T:Samuli
 
ituvirtanen
05.10.2016 14:37:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha idea on mennä kauppaan, ottaa referenssimusaa mukaan ja ottaa kalleimmat kuulokkeet hyllystä. Kun ääni on tullut tutuksi, valitsee seuraavat halvemmat x N, kunnes saundi muuttuu. Ottaa sitten ne edelliset mukaan.
 
Muistisääntö: kovempi ääni kuulostaa paremmalta, joten jokin äänen tason säätö on tarpeen tehdä ennen jokaista vaihtoa.
 
Etvi
05.10.2016 22:26:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hommasin Beyerdynamic DT-770 pro 80 ohmiset kuulokkeet. Bassonsoittoon soveltuu mainiosti, mutta stereokuva on hiukan epäselkeä. Kestävän tuntuiset ja edulliset.
 
Herra Tossavainen - Jatsia apinan raivolla
J.Nikkanen
05.10.2016 22:35:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kympin Phillipsit, basso sanoo niilläkin plömps.
 
Bass Players do it worse.
CheRoberto
06.10.2016 08:46:42 (muokattu 06.10.2016 08:47:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin kokeilumielellä Thomannilta Superlux HD-681 Evo (29€) kuulokkeet ja ovat toimineet bassoa soitellessa ihan hyvin - hintaansa nähden oikeinkin hyvin. Jopa viisikielisen H-kieli kuulostaa edelleen bassolta, toisin kuin aikaisemmin käyttämissäni halppis (20€) Sennheisereissä (mallia en nyt muista).
 
Tässä vielä linkki: https://www.thomann.de/fi/superlux_hd_681_evo_bk.htm
 
Aguilar | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
hallu
06.10.2016 11:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Ostin kokeilumielellä Thomannilta Superlux HD-681 Evo (29€) kuulokkeet ja ovat toimineet bassoa soitellessa ihan hyvin - hintaansa nähden oikeinkin hyvin. Jopa viisikielisen H-kieli kuulostaa edelleen bassolta, toisin kuin aikaisemmin käyttämissäni halppis (20€) Sennheisereissä (mallia en nyt muista).
 
Tässä vielä linkki: https://www.thomann.de/fi/superlux_hd_681_evo_bk.htm

 
Minkälainen pistoke kuulokkeiden päässä on siinä johdossa? onko mini XLR kuten AKG:sä? vai joku erikoisempi ratkaisu?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Noisy
07.10.2016 00:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minkälainen pistoke kuulokkeiden päässä on siinä johdossa? onko mini XLR kuten AKG:sä? vai joku erikoisempi ratkaisu?
 
Ainakin osassa Superluxeista on itse luureissa normaali 3,5mm stereoplugi ja johto on sit plugi-jakki "jatkojohto".
 
jukkajylli
07.10.2016 04:14:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mulla on kympin Phillipsit, basso sanoo niilläkin plömps.
 
Mullon kans. Plömps.
 
Stidi alla.
Antti K.
07.10.2016 08:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noisy: Ainakin osassa Superluxeista on itse luureissa normaali 3,5mm stereoplugi ja johto on sit plugi-jakki "jatkojohto".
 
Aika hyvät nuo T-kaupan kuvat, sieltähän tuo selviää (jos hoksaa katsoa). Jopa minulle, joka en ole käsissäni käyttänyt moisia luureja ikinä.
 
Muusikon paras ystävä!
hollstro
07.10.2016 08:41:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuullokkeet kuin kuulokkeet käy. Jokainen makunsa ja varojensa mukaan.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
CheRoberto
07.10.2016 08:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minkälainen pistoke kuulokkeiden päässä on siinä johdossa? onko mini XLR kuten AKG:sä? vai joku erikoisempi ratkaisu?
 
Normi miniplugi. Mukana tuli kaksi johtoa, 1 m ja 3 m pitkät.
 
Aguilar | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
hallu
07.10.2016 11:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noisy: Ainakin osassa Superluxeista on itse luureissa normaali 3,5mm stereoplugi ja johto on sit plugi-jakki "jatkojohto".
 
Juu kiitoksia Noisy, cheroberto ja AnttiK. Älysin tosiaan noista kuvista sen sitten kun sanoitte, mutta en tajunnut heti sitä ratkaisua.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
jukka490
08.10.2016 19:27:40 (muokattu 08.10.2016 19:28:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kaikille vastanneille. Täytynee tilata nuo Superluxin kuulokkeet Thomannilta ja kokeilla niitä.
 
piivei
09.10.2016 17:37:51 (muokattu 09.10.2016 17:38:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKG K77 edulliset ja hyvät bassonsoiton treenaukseen. Lisäksi mukavat. Omistan myös Senkun HD25:set jotka myös hyvät tietty mutta paljon kalliimmat.
 
jukka490
20.10.2016 19:12:38 (muokattu 20.10.2016 19:13:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

piivei: AKG K77 edulliset ja hyvät bassonsoiton treenaukseen. Lisäksi mukavat. Omistan myös Senkun HD25:set jotka myös hyvät tietty mutta paljon kalliimmat.
 
Tuo malli on näköjään poistunut markkinoilta. Olisiko tietoa, mikä on tuota vastaava uusi malli ?
 
insight
01.11.2016 10:48:20 (muokattu 01.11.2016 10:51:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etvi: Itse hommasin Beyerdynamic DT-770 pro 80 ohmiset kuulokkeet. Bassonsoittoon soveltuu mainiosti, mutta stereokuva on hiukan epäselkeä. Kestävän tuntuiset ja edulliset.
 
Näitä mäkin suosittelen. Sai tosi hyvät soundit bassotteluun noilla kuulokkeilla. (oma kokoonpano oli: SansAmp -> Apogee -> DT-770). Suljetut, melko bassovoittoiset kuulokkeet. Sopii laulumonitoreiks myös erinomaisesti herkänkin mikin kanssa.
 
Nii ja kyllä joillain ihan markettirimpuloillakin voi soitella. Sonylla on ainakin ihan hyviä halpoja, Philipsilläkin.
 
Basista
03.11.2016 22:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa edellä on tullut ääniä Beyerdynamkc DT770 Pron puolesta. Itsellä ollut ko. kuulokkeet kohta vuoden bassotreeninäytössä.
 
Erittäin hyvät hintaisinseen. Kestävät ja mukavat. Hyvä soundi ja sopii bassotteluun erinomaisesti.
 
Pieni mutta sinänsä kiva detalji on että johto on sopivan paksuista ja painoista "letkua". Ja kun se on kiinni vasemmassa kuulokkeessa niin hyvä on soittaessa pitää kuulokkeita kun se piuha ei koko ajan jäkitä jossain kiinni :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «