Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassosäröön apuja
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14
ituvirtanen
02.05.2017 10:35:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieby: Onko kukaan keksinyt mitään hyvää jippoa siihen, että aktiivi ja passiivi reagoi hyvin eri tavalla säröön?
 
Hankit joko toisen särön sille passiiville tai ostat jonkun laitteen, jossa on boost tai kaksi säädettävää säröä. Tuttu kitaristi raksuttaa T-Rexin polkusimella, jossa on kahdet säädöt yhdessä purkissa.
 
http://www.t-rex-effects.com/effect-pedals/
 
Itse olen päätynyt säätämään asetuksia keikalla tarpeen mukaan. Äkkiä ne säädöt löytyvät, kun tekee pienet merkit potikoitten ympärille.
 
Johannes_t
02.05.2017 12:18:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johonkin ketjuun tämä on muistaakseni linkitetty jo, mutta pistetäänpä tähänkin. Aikanaan tuli tutkailtua säröä ja säröjä vähän tarkemmin: https://www.dropbox.com/s/l7yz6ggka … ielma%20Johannes%20Tolonen.pdf?dl=0
 
J.Nikkanen
02.05.2017 12:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johannes_t: Johonkin ketjuun tämä on muistaakseni linkitetty jo, mutta pistetäänpä tähänkin. Aikanaan tuli tutkailtua säröä ja säröjä vähän tarkemmin: https://www.dropbox.com/s/l7yz6ggka … ielma%20Johannes%20Tolonen.pdf?dl=0
 
Jeah! Heikin DOD Buzz Box! Tuomiopäivän päristin!
 
Nieby
02.05.2017 12:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Mitäs sitä jippoilemaan? Toi on aktiivin ja passiivin ero. Kyseessä on siis ominaisuus, jonka molempien käyttäjät katsovat sen eduksi. Volume- ja säröero siis kuuluukin olla ja täten myös säädöt. Aika harvassa on varmaan tilanteet, joissa nopea vaihto pitää tehdä keikalla. Tuolloin ostaisin vain pelkän boost-pedaalin.
 
Kiitos vastanneille. Boost- pedaali olisi itseasiassa ihan hyvä ratkaisu tähän. Boostille olisi muutenkin käyttöä, esim täppinkihommiin olisi hyvä saada pieni volabuusti.
 
ituvirtanen
02.05.2017 17:17:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johannes_t: Aikanaan tuli tutkailtua säröä ja säröjä vähän tarkemmin...
 
Vasta tusinan verran sivuja lukeneena täytyy sanoa:
J. Tolonen, Suomen lahja kitaramusiikille.
J. Tolonen, Suomen lahja bassosärölle!
 
Olli.M
02.05.2017 17:26:04 (muokattu 02.05.2017 17:26:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieby: Kiitos vastanneille. Boost- pedaali olisi itseasiassa ihan hyvä ratkaisu tähän. Boostille olisi muutenkin käyttöä, esim täppinkihommiin olisi hyvä saada pieni volabuusti.
 
TC Sparkbooster. Toimiii kliininä, eq:na, ja mietona ruttuna eikä vie alakertaa. Eipä ole paljon monipuolisempaa purkkia olemassa.
 
E. eikä myöskään väritä soundia.
 
peltsi451
13.05.2017 20:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kitarapuolelta bassoista kiinnostuneena, lähdin ekan kerran hakemaan bassoon soveltuvaa OD-pedaalia. Niitä kitarapuolen speduja jonkin verran kasautunut. Kokeilin paria booster pedaalia, ekana Mad Proffan Ryby Red Roosteria, tokana Xotic BB Preamp boosteria, se kuullosti hiukkasen paremmalta, ei kuitenkaan tyydyttänyt.
 
Joku jossain ulkomaan basso-forumilla mainitsi JHS Pedalsin Morning Glory pedaalin, sekin olisi kiinni kitara pedaalilaudassa.
 
Varmaan kannattaisi lähteä suoraan basso-puolen pedaaliin, kumpi: Darkglass Microtubes B3K vai Vintage Bass Overdrive... tai sitten Mad Proffan Blueberry.
 
Mulle riittäisi hieman maltillisempi särö, metalli-genre ei mun juttu.
 
okabass
14.05.2017 00:21:44 (muokattu 14.05.2017 00:23:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451:
Mulle riittäisi hieman maltillisempi särö, metalli-genre ei mun juttu.

 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=235027
 
Makuasioita. Lukuisia säröpurkkeja läpi käyneenä ja kokeilleena, tuo ROG Ginger on "muroutettu putkivahvistin"-tyyppiseen juttuun hyvä. Se vaan täytyisi itse rakentaa.
 
vt_17
14.05.2017 07:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan kannattaisi lähteä suoraan basso-puolen pedaaliin, kumpi: Darkglass Microtubes B3K vai Vintage Bass Overdrive... tai sitten Mad Proffan Blueberry.
 
Mulle riittäisi hieman maltillisempi särö, metalli-genre ei mun juttu.

 
Vintage Microtubes toimii hyvin miedompaan särötykseen. Mulla on tuollainen ja tykkään kyllä kovasti. B3K on sitten modernimman kuuloinen purkki, ja säröä lähtee hurjasti.
 
peltsi451
14.05.2017 15:00:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kommenteista, youtube clippien perusteella taitaa Vintage olla hankinta. Menee 70-90-luvun genret, hard-rockit, punkit jne.
 
Olli.M
14.05.2017 15:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Darkglass pedaaleissa on kaikissa semmonen oma signature soundinsa munsta. Hankala selittää mutta jotenkin se "darkglass" on mukana aina. Bk3, vintage ja duality ollut omistuksessa. Voi olla että on hartioiden välissä tämäkin :-)
 
Helvetin hyväsoundisia, laadukkaita ja vielä Suomessa tehtyjä, ei vaan mun juttu. Uusi AO pitäisi päästä testaamaan kyllä.
 
okabass
14.05.2017 17:41:19 (muokattu 14.05.2017 17:43:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Darkglass pedaaleissa on kaikissa semmonen oma signature soundinsa munsta. Hankala selittää mutta jotenkin se "darkglass" on mukana aina.
 
Johtuu varmaan siitä, että niissä särö tuotetaan käsittääkseni kaikissa samalla idealla.
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=69335.0
 
http://guitar-gear.ru/forum/topic/3739-darkglass-microtubes-b3k/
 
" CMOS inverters (CD4049s, usually) are used in designs such as MXR Hot Tubes distortion and Craig Andertons Tube-sound fuzz."
 
Olli.M
14.05.2017 18:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Johtuu varmaan siitä, että niissä särö tuotetaan käsittääkseni kaikissa samalla idealla.
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=69335.0
 
http://guitar-gear.ru/forum/topic/3739-darkglass-microtubes-b3k/
 
" CMOS inverters (CD4049s, usually) are used in designs such as MXR Hot Tubes distortion and Craig Andertons Tube-sound fuzz."

 
Oletko Gingeriä syöttänyt suoraan di linjaan? Mietin vaan että tarvitseeko jotain cab simmiä väliin vai toimiiko ilman? Voisi alkaa käyttämään laudassa allways on preamppina pöytään.
 
okabass
14.05.2017 20:01:52 (muokattu 18.05.2017 09:26:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Oletko Gingeriä syöttänyt suoraan di linjaan? Mietin vaan että tarvitseeko jotain cab simmiä väliin vai toimiiko ilman? Voisi alkaa käyttämään laudassa allways on preamppina pöytään.
 
En ole kerinnyt kokeilla. Ihmettelisin, jos ei toimisi. Kyllä siinä jotain simua on. Ja tonet on aika tehokkaat.
"low-pass filter at the output has been upgraded for improved attenuation of frequencies outside the original speaker range."
 
Mä olen käyttänyt tähän mennessä sitä muutaman kerran eri vahvistinten edellä, ja olen kyllä tyytyväinen ollut. Noin 30 € kustannuksilla erinomainen laite.
Tuntuisi, että jos käyttää särönä, niin silloin laittaa ne 1N5818-Schottkyt. Jos haluaa lähinnä etuastetta, niin vaihtaa ne ledeiksi.
 
J.Nikkanen
19.05.2017 09:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: Tässä kitarapuolelta bassoista kiinnostuneena, lähdin ekan kerran hakemaan bassoon soveltuvaa OD-pedaalia. Niitä kitarapuolen speduja jonkin verran kasautunut. Kokeilin paria booster pedaalia, ekana Mad Proffan Ryby Red Roosteria, tokana Xotic BB Preamp boosteria, se kuullosti hiukkasen paremmalta, ei kuitenkaan tyydyttänyt.
 
Joku jossain ulkomaan basso-forumilla mainitsi JHS Pedalsin Morning Glory pedaalin, sekin olisi kiinni kitara pedaalilaudassa.
 
Varmaan kannattaisi lähteä suoraan basso-puolen pedaaliin, kumpi: Darkglass Microtubes B3K vai Vintage Bass Overdrive... tai sitten Mad Proffan Blueberry.
 
Mulle riittäisi hieman maltillisempi särö, metalli-genre ei mun juttu.

 
Eilen tuli treeneissä taas todettua että MP Simble on kova OD bassolle. Tämä vekotin pesee ja linkoaa jos ei nyt 6-0 niin ainakin 5-0 niin TC Spark Boosterin kuin MP BBOD purkin. (molemmat olen omistanut ja käytössä ollut) EQD Speaker Cranker kloonikin saisi lähteä laudasta hetimmiten jos valinta pitäisi Simblen tai Crankerin välillä tehdä. Simblestä kun saa saman saundin ihan tuost noin vaan, asia minkä huomasin eilen puolivahingossa. Simble the best! Höhö.
 
vt_17
19.05.2017 18:47:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Eilen tuli treeneissä taas todettua että MP Simble on kova OD bassolle. Tämä vekotin pesee ja linkoaa jos ei nyt 6-0 niin ainakin 5-0 niin TC Spark Boosterin kuin MP BBOD purkin. (molemmat olen omistanut ja käytössä ollut) EQD Speaker Cranker kloonikin saisi lähteä laudasta hetimmiten jos valinta pitäisi Simblen tai Crankerin välillä tehdä. Simblestä kun saa saman saundin ihan tuost noin vaan, asia minkä huomasin eilen puolivahingossa. Simble the best! Höhö.
 
Saatko soundinäytettä äänitettyä? Olisi mielenkiintoista kuulla miltä se kuulostaa.
 
J.Nikkanen
19.05.2017 19:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vt_17: Saatko soundinäytettä äänitettyä? Olisi mielenkiintoista kuulla miltä se kuulostaa.
 
Hitto kun just nyt ei ole vehkeitä, samasta syystä linjaskaba on soittamatta kun ei musakompuutterihommat futaa.
 
peltsi451
19.05.2017 19:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Eilen tuli treeneissä taas todettua että MP Simble on kova OD bassolle. Tämä vekotin pesee ja linkoaa jos ei nyt 6-0 niin ainakin 5-0 niin TC Spark Boosterin kuin MP BBOD purkin. (molemmat olen omistanut ja käytössä ollut) EQD Speaker Cranker kloonikin saisi lähteä laudasta hetimmiten jos valinta pitäisi Simblen tai Crankerin välillä tehdä. Simblestä kun saa saman saundin ihan tuost noin vaan, asia minkä huomasin eilen puolivahingossa. Simble the best! Höhö.
 
Aika yllättävää vaan toki hieno juttu. Eiks toi Simble ollut kitarapuolelle suunniteltu, muistelen että säätöongelmia oli porukoilla, reagoi yllättävästi säätöihin. Kieltämättä hyväsoundinen pedaali ja jos basson kanssa toimii niin aina parempi.
 
Itselle tuli sitten se Darkglassin Vintage, ei paha vaan täytyy hetken aikaa kokeilla ja hakea asetuksia. Ei ole basso-pedaaleista kokemusta.
 
J.Nikkanen
19.05.2017 21:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: Aika yllättävää vaan toki hieno juttu. Eiks toi Simble ollut kitarapuolelle suunniteltu, muistelen että säätöongelmia oli porukoilla, reagoi yllättävästi säätöihin. Kieltämättä hyväsoundinen pedaali ja jos basson kanssa toimii niin aina parempi.
 
Valmistajan sivuilta lontooksi tosin:
 
"The Simble pedal is happy with either single coil pickups or humbuckers and thanks to the pedals wide bandwidth also works great with bass!"
 
Tuota säätöongelmaa itsekkin joskus netistä tavailin ja sen takia hieman arastelin purkin hankintaa. Nyt kun noita namiskuukkeleja on tuossa väännellyt niin en tajua mitä jengi itkee, muutama dikitekin purkki on oikeasti ollut hankala saada säätöihin, tästä voi ruuvailla monta saundia ulos tuost noin vaan.
 
Itselle tuli sitten se Darkglassin Vintage, ei paha vaan täytyy hetken aikaa kokeilla ja hakea asetuksia. Ei ole basso-pedaaleista kokemusta.
 
Ei nuo pedaalit tiedä minkä soittimen saundia säräyttävät, ne joko toimivat tai ei toimi. Monta "kitara"pedaalia ollut jotka ovat toimineet basson kanssa mainiosti mutta esmeks vahvistimen vaihdon jälkeen on juurikin säröjä saanut hämmästellä uudestaan.
 
Tympee Huttunen
20.05.2017 00:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Valmistajan sivuilta lontooksi tosin:
 
"The Simble pedal is happy with either single coil pickups or humbuckers and thanks to the pedals wide bandwidth also works great with bass!"
 
Tuota säätöongelmaa itsekkin joskus netistä tavailin ja sen takia hieman arastelin purkin hankintaa. Nyt kun noita namiskuukkeleja on tuossa väännellyt niin en tajua mitä jengi itkee, muutama dikitekin purkki on oikeasti ollut hankala saada säätöihin, tästä voi ruuvailla monta saundia ulos tuost noin vaan.
 
Ei nuo pedaalit tiedä minkä soittimen saundia säräyttävät, ne joko toimivat tai ei toimi. Monta "kitara"pedaalia ollut jotka ovat toimineet basson kanssa mainiosti mutta esmeks vahvistimen vaihdon jälkeen on juurikin säröjä saanut hämmästellä uudestaan.

 
Just näin. Mun mielestä tolla pedaalilla löytää helposti hiton hyvän soundin. Ja kaiken lisäksi se on kitarallekin saakelin hyvä rososta pikkurosoon tai sooloboostiin. Sanoisin, että tossa on jotenkin orgaaninen fiilis, sen kummemmin selittämättä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «