Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Darkglass B7K ongelma
1
Zambe88
13.06.2016 11:24:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi eilen treeneissä outo juttu otsikon mukaisen pedaalin kanssa;
Laitoin pedaalin päälle, mutta säröä ei tullut ulos ollenkaan, vaan soundi pysyi puhtaana.
Kun säädin Level potikkaa ja laitoin pedaalilautaan uudestaan virrat päälle, jonka jälkeen pedaali toimi hetken normaalisti.
Kuitenkin n. 10minuutin soiton jälkeen alkoi kuulua sihisevä sivuääni, joka voimistui häiritseväksi.
Kävin läpi pedaalilautani kaikki välipiuhat, virtalähteen piuhat ja kokeilin yhdistää bassoni suoraan Darkglassiin, eikä sihinä poistunut kuin jaksottaisesti.
Kokeilin myös eri virtalähdettä, mutta sekään ei vaikuttanut asiaan.
Tässä kohtaa alkoi todenteolla vituttamaan, mutta päätin vielä käydä läpi pedaalin potikat, kytkimen ja säädöt läpi kääntelemällä ja sain paikallistettua vian Gain säätimeen/potikkaan.
Kun säädän Gain potikan täysille pedaali lopettaa sihinän, mutta särö on todella mieto ja ponneton. Kun taas säädän Gain potikkaa pienemmälle alkaa sihinä ja Gain nolla asennossa sihinä on pahimmillaan ja peittää muut äänet alleen.
Elektroniikasta enemmän ymmärtävä ystäväni sanoi, että pedaalin Gain potikasta saattaa olla transistori väsähtänyt tai kyseessä on kylmäjuotos, mikä selittäisi sihisevän äänen. Oma virtalähteeni on sellainen, jota Darkglass suosittelee käyttämään, joten vika ei ole voinut tulla väärinkäytön seurauksena.
 
Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta, tai eriäviä mielipiteitä tuosta sihinän aiheuttavasta viasta?
 
Pedaali on hankittu Thomannilta ja otin jo siihen suuntaan yhteyksiä ja sieltä reklamaatio-osasto ottaa meikäläiseen yhteyttä. Ei vaan napostaisi lähettää purkkia Saksaan huoltoon, mutta kai se on pakko..
 
If it's too loud, you're too old!
okabass
13.06.2016 11:49:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zambe88:
Pedaali on hankittu Thomannilta ja otin jo siihen suuntaan yhteyksiä ja sieltä reklamaatio-osasto ottaa meikäläiseen yhteyttä. Ei vaan napostaisi lähettää purkkia Saksaan huoltoon, mutta kai se on pakko..

 
Käytä takuu hyväksesi. Thomann saattaa hyvinkin olla nopeampi kuin jotkut suomalaiset ährääjät (nimim. kokemusta löytyy)
 
Zambe88
13.06.2016 11:54:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Käytä takuu hyväksesi. Thomann saattaa hyvinkin olla nopeampi kuin jotkut suomalaiset ährääjät (nimim. kokemusta löytyy)
 
Se on varmasti järkevin vaihtoehto. Miten tuo Thomannin takuukorjaus järjestelmä toimii tavaran sinne lähettämisen kanssa, maksavatko postikulut vai meneekö omasta pussista?
 
If it's too loud, you're too old!
J.Nikkanen
13.06.2016 12:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zambe88: Se on varmasti järkevin vaihtoehto. Miten tuo Thomannin takuukorjaus järjestelmä toimii tavaran sinne lähettämisen kanssa, maksavatko postikulut vai meneekö omasta pussista?
 
Selviää muistaaksein takuuehdoista ja sähköpostilla ihan suomenkielellä että mitenkä, mulla hakivat duunista paketin eikä maksanut mitään. Siitä toki on jo muutama vuosi aikaa.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
basisti1971
13.06.2016 12:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Ääni T-Kaupan takuumenettelylle myös täältä.
 

 
Zambe88: Ei vaan napostaisi lähettää purkkia Saksaan huoltoon, mutta kai se on pakko..
 
Miksi ihmeessä ei naposta?
 
Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ääriharvinainen korvaamaton yksittäiskappale, jos posti hukkaa, lähetystositteella voit tarvittaessa todistaa että olet sen postille tms. kuriirille luovuttanut.
 
Laitteen ostaessani ainakin itse asennoidun niin että jos/kun takuuasioita eteen tulee, lähtee se taholle jonka myyjä määrittelee.
Ulkomaisilla toimijoilla tuo taho on lähes poikkeuksetta ulkomailla.
 

 
Itselläkin on jo tovi siitä kun T-Kaupan kanssa takuuasioiden tiimoilta on tultu oltua yhteydessä, kun kaikki on sujunut ongelmitta, mutta ainakin itse sain sen kummemmitta pähkäilyittä palautuslipareen jonka kanssa paketin sai vietyä kustannuksitta postiin.
Nykyään saattaa moisen saada sähköisenäkin tai QR-koodina, eikä tarvitse printtailla viivakoodeja, joista ei kaikki printterit vieläkään kunnialla suoriudu.
 
Asuin- (/työ) paikasta riippuen tulevat ihan kotioveltakin jollain aikavälillä hakemaan, eikä tarvitse edes postiin vääntäytyä.
 
Nopeammin taisivat nuo kaiutinelementtini vielä mennä ees-taas, kuin olivat alunperin tulleet.
Tosin kyse oli mulla viimeksi kuljetusvaurioista, eli taisivat lähteä saman tien kun palautus kirjautui järjestelmään.
 
Korjauksissa tilanne on yleisesti ottaen varmasti toinen, mutta hivenen epäilen josko nykyvehkeitä pahemmin lyhyellä aikavälillä korjaillaan.
Asiakastyytyväisyys on tuossa mittakaavassa arvokkaampaa kuin muutama kymppi, joten veikkaan että antavat uuden tilalle ja korjauttavat ajan kanssa jos tuntevat tarpeelliseksi.
 
T:Samuli
 
Zambe88
13.06.2016 12:37:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Selviää muistaaksein takuuehdoista ja sähköpostilla ihan suomenkielellä että mitenkä, mulla hakivat duunista paketin eikä maksanut mitään. Siitä toki on jo muutama vuosi aikaa.
 
Jeps, sieltä tulikin sähköpostia selkeiden lähetysohjeiden ja palautuslappusten kera. 3-4 viikkoa näköjään saattaa korjaamisessa vierähtää, toivottavasti ei nyt sentään niin kauaa...
 
If it's too loud, you're too old!
Zambe88
13.06.2016 12:42:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 
Ääni T-Kaupan takuumenettelylle myös täältä.
 

 

 
Miksi ihmeessä ei naposta?
 
Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään ääriharvinainen korvaamaton yksittäiskappale, jos posti hukkaa, lähetystositteella voit tarvittaessa todistaa että olet sen postille tms. kuriirille luovuttanut.
 
Laitteen ostaessani ainakin itse asennoidun niin että jos/kun takuuasioita eteen tulee, lähtee se taholle jonka myyjä määrittelee.
Ulkomaisilla toimijoilla tuo taho on lähes poikkeuksetta ulkomailla.
 

 
Itselläkin on jo tovi siitä kun T-Kaupan kanssa takuuasioiden tiimoilta on tultu oltua yhteydessä, kun kaikki on sujunut ongelmitta, mutta ainakin itse sain sen kummemmitta pähkäilyittä palautuslipareen jonka kanssa paketin sai vietyä kustannuksitta postiin.
Nykyään saattaa moisen saada sähköisenäkin tai QR-koodina, eikä tarvitse printtailla viivakoodeja, joista ei kaikki printterit vieläkään kunnialla suoriudu.
 
Asuin- (/työ) paikasta riippuen tulevat ihan kotioveltakin jollain aikavälillä hakemaan, eikä tarvitse edes postiin vääntäytyä.
 
Nopeammin taisivat nuo kaiutinelementtini vielä mennä ees-taas, kuin olivat alunperin tulleet.
Tosin kyse oli mulla viimeksi kuljetusvaurioista, eli taisivat lähteä saman tien kun palautus kirjautui järjestelmään.
 
Korjauksissa tilanne on yleisesti ottaen varmasti toinen, mutta hivenen epäilen josko nykyvehkeitä pahemmin lyhyellä aikavälillä korjaillaan.
Asiakastyytyväisyys on tuossa mittakaavassa arvokkaampaa kuin muutama kymppi, joten veikkaan että antavat uuden tilalle ja korjauttavat ajan kanssa jos tuntevat tarpeelliseksi.
 
T:Samuli

 
Taisin kuvitella tuon Saksaan lähetyksen olevan työläämpää, kuin se todellisuudessa onkaan, siksi ei aluksi napostanut. Fiksun systeemin ovat kehittäneet.
 
Epäilen myös samaa, että tuskin alkavat enempiä sorkkimaan pedaalia ja uusi tulee tilalle, mutta nähtäväksi jää.
 
If it's too loud, you're too old!
basisti1971
13.06.2016 13:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Zambe88: Taisin kuvitella tuon Saksaan lähetyksen olevan työläämpää, kuin se todellisuudessa onkaan, siksi ei aluksi napostanut. Fiksun systeemin ovat kehittäneet.
 
Varsin toimiva on juu, olisi monilla kotimaisilla toimijoilla opittavaa.
Alasta riippumatta ;).
 
Vanhoja taas muistellaan, mutta aikoinaan kun bändin rumpalin ostamasta halvasta T-Box aktiivi PA-pömpelistä katosi ääni, parissa päivässä tuli UPS/DHL-setä hakemaan kotiovelta, ja parissa viikossa uusi/korjattu tilalle, kotiovelle.
 
Viimeistään tuossa vaiheessa mullakin kääntyi katse itämeren taa, vaikka kuinka tekisikin mieli suosia kotimaista :/ .
 
T:Samuli
 
omni
30.06.2016 09:42:07 (muokattu 30.06.2016 09:42:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Darkglassin takuut tuntuu toimivan kyllä esimerkillisesti, jopa silloin kun varsinainen takuuaika on mennyt jo umpeen.
 
Laitoin kotisivujen kautta viestiä ja jo samana iltana Douglas Castro mulle vastaili, että toki homma hoidetaan.
 
Hoitivat todella tyylikkäästi mun made in usa B3K:n korjauksen. Homma hoitui nopeasti ja muutenkin kaikinpuolin kivuttomasti. Kaiken kivan lisäksi postittivat pedaalin mulle uudessa Darkglassin laatikossa kaikkinen lippulappuineen.
 
Ei ainakaan tämä kokemus ole esteenä jatkossa DG:n tuotteiden henkkimiselle.
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
Zambe88
30.06.2016 19:26:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omni: Darkglassin takuut tuntuu toimivan kyllä esimerkillisesti, jopa silloin kun varsinainen takuuaika on mennyt jo umpeen.
 
Laitoin kotisivujen kautta viestiä ja jo samana iltana Douglas Castro mulle vastaili, että toki homma hoidetaan.
 
Hoitivat todella tyylikkäästi mun made in usa B3K:n korjauksen. Homma hoitui nopeasti ja muutenkin kaikinpuolin kivuttomasti. Kaiken kivan lisäksi postittivat pedaalin mulle uudessa Darkglassin laatikossa kaikkinen lippulappuineen.
 
Ei ainakaan tämä kokemus ole esteenä jatkossa DG:n tuotteiden henkkimiselle.

 
Meikäläisen B7K on tällä hetkellä edelleen Saksassa, taitaa olla ruuhkaista siellä T-Kaupan omassa korjausyksikössä. Tosin lähetysohjeissa luki, että voi 3 viikkoa mennä.
 
Mietin myös tuota vaihtoehtoa ottaa suoraan yhteyttä Darkglassin päämajaan, mutta kuitenkin kun takuu on voimassa Thomannille, niin lähetin sitten pedaalin Teutoonien tsekattavaksi.
 
En myöskään näe mitään estettä olla hankkimatta jatkossa Darkglassin tuotteita, sattuuhan näitä silloin tällöin vaikka kuinka olisi putiikki kamaa. Sitä paitsi B7K on ehkä parasta ikinä:)
 
If it's too loud, you're too old!
omni
01.07.2016 17:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zambe88: Meikäläisen B7K on tällä hetkellä edelleen Saksassa, taitaa olla ruuhkaista siellä T-Kaupan omassa korjausyksikössä. Tosin lähetysohjeissa luki, että voi 3 viikkoa mennä.
 
Mietin myös tuota vaihtoehtoa ottaa suoraan yhteyttä Darkglassin päämajaan, mutta kuitenkin kun takuu on voimassa Thomannille, niin lähetin sitten pedaalin Teutoonien tsekattavaksi.
 
En myöskään näe mitään estettä olla hankkimatta jatkossa Darkglassin tuotteita, sattuuhan näitä silloin tällöin vaikka kuinka olisi putiikki kamaa. Sitä paitsi B7K on ehkä parasta ikinä:)

 
Toivotaan että Horstit saa pedaalin pikaisesti takaisin soittoon.
 
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
Zambe88
26.07.2016 17:59:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin laitetaanpa tilannepäivitystä;
Tuossa viime viikon keskiviikkona sain pedaalin takaisin Thomannilta. Neljä viikkoa siinä vierähti, mutta eivät olleet Saksan päässä löytäneet vikaa pedaalista ja neuvoivat vain käyttämään alkuperäistä virtalähdettä.
Testaisin pedaalia sormet ristissä kotona ja treenikämpällä, eikä vika uusiutunut.
Olin asiaan liittyen yhteydessä suoraan Darkglassin asiakaspalveluun ja sieltä tulikin nopeasti asiallinen vastaus Rafael nimiseltä herralta, joka epäili ongelman johtuvan jostakin ulkoisesta häiriötekijästä tai magneettikentästä. Täytyy tarkkailla pedaalin toimintaa ja jos ongelmia ilmenee jatkossa, niin olen taas suoraan yhteydessä Darkglassiin.
 
If it's too loud, you're too old!
Dropped C
10.08.2016 20:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt liity aiheeseen suoranaisesti, mutta hommasin B3K Microtubes:n. Jopas on hyvä särö. Videoiden perusteella on erityisesti jöntti, yms. metalcore miesten suosiossa, mutta kyllä tästä äärimmäisen käyttökelpoisen äänen saa myös muihin tarkoituksiin.
 
Zambe88
12.08.2016 06:43:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Ei nyt liity aiheeseen suoranaisesti, mutta hommasin B3K Microtubes:n. Jopas on hyvä särö. Videoiden perusteella on erityisesti jöntti, yms. metalcore miesten suosiossa, mutta kyllä tästä äärimmäisen käyttökelpoisen äänen saa myös muihin tarkoituksiin.
 
Jep, olen laittanut saman asian merkille, että melkeinpä kaikki videot antavat ymmärtää, että tuo B3K ja B7K soveltuvat erityisesti mätömpään kamaan ja alavireisiin.
Muistaakseni Darkglassin omat demovideotkin ovat kaikki juurikin kyseisiin tyylisuuntiin viittaavia.
Itse esimerkiksi soittelen hard rock pohjaista kamaa perusvireellä ja en kyllä keksi parempaa purkkia siihen tarkoitukseen kuin tuo B7K.
 
If it's too loud, you're too old!
Dropped C
13.08.2016 19:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitin siis että lähtee ihan perunteisemmät metalliäänet, kun jöntti ja tasokkaasti. Tai en minä tuosta ole mitään jönttiääniä onnistunutkaan repimään. Niissä on varmaan muutakin vielä mukana.
 
Zambe88
13.08.2016 20:06:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Tarkoitin siis että lähtee ihan perunteisemmät metalliäänet, kun jöntti ja tasokkaasti. Tai en minä tuosta ole mitään jönttiääniä onnistunutkaan repimään. Niissä on varmaan muutakin vielä mukana.
 
Jep näin tekee ja dynamiikkaa löytyy vaikka muille jakaa. Omaan makuun mikään muu poljin ei ole tuottanut lähellekään vastaavaa soundimaailmaa. Sansampkin on kesy laitos tämän rinnalla IMO :)
 
If it's too loud, you're too old!
Zambe88
24.08.2016 22:09:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa jo ehdin kuvittelemaan, että tämä sihinä olisi taakse jäänyttä elämää, mutta sunnuntaina treeneissä n. 2 tunnin soittelun jälkeen sama alkoi taas. Epäilen että pedaalin sisällä jokin lämpenee ja aiheuttaa tuon perkeleen sihinän.
Tällä kertaa kuvasin lyhyen videopätkän puhelimellani ja lähetin sen suoraan Darkglassille ja Thomannille. Darkglassilta tuli nopea vastaus, että lähettäisin pedaalin suoraan heille ja he korjaavat / tsekkaavat pedaalin maksutta ja paketti on tällä hetkellä matkalla kohti Helsinkiä. Ensiluokkaista asiakaspalvelua IMO.
Thomannilla ilmeisesti raapivat päätään, että mitä tuolla pitäisi tehdä, kun ei ole pariin päivään kuulunut mitään... mutta se on varma, että en odota toista neljää viikkoa, että eivät olekaan löytäneet mitään vikaa laitteesta.
 
If it's too loud, you're too old!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «