Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalimallin etuaste/DI-boksit
1 2 3 4 5
Olli.M
13.02.2017 20:43:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mun mielestä esim. SansAmpin räkkimallin etunen, tuo PSA-1 ei kaipaa erikseen kompressoria. Pedaalimalleista ei ole kokemusta mutta luulisi että niissä on samanmoinen ominaisuus, tietäjät voisivat kertoa.
 
VT Bass kompressoi kanssa aavistuksen juu. Tykkään.
 
yussipee
09.04.2017 11:33:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun olen nyt tsekkaillut näitä eri etuasteita, niin omaan käyttöön kyllä jotenkin houkuttavimmalta vaikuttaisi tuo Gallien Kruegerin Plex. Mahtaako siitä olla kellään omakohtaista kokemusta? Ja jos on jollakulla kaupan, niin saapi laitta viestiä.
 
yussipee
10.04.2017 20:21:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse itselleni vastaten: Trace Elliotilta on tulossa GK:täkin houkuttavampi vastaava verme.
 
https://peavey.com/news/article.cfm … ction/view/id/880/cat/1/article.cfm
 
-Q-
11.04.2017 09:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs Trace Elliotista tekee houkuttelevamman? Isompi laatikko ja vähemmän fiitsereitä. Tosin noi GK:n menut ja useamman napin taakse piilotetut toiminnot on mulle vähän epämielekkäitä.. Mutta mikäs söpöläinen toi Trace ELF on! Tupakkiaskin kokoinen styrkkari, upea.
 
Tuota GK:n plexiä on ootettu reilu vuosi. Saivat vihdoin ensimmäisen revision kauppoihin viimevuoden lopulla ja suurin osa tais mennä jo ennakkomyynteihin. Sitten ilmoittivat recallista ja kaikki pyydettiin lähettämään takaisin jotta ne voidaan päivittää. Samalla tehtiin joku muutos jotta tulevat päivitykset pystytään tekemään kotioloissa ja tietysti kaikki jo myyntikanavaan menneet vedettiin myös takaisin. Pikkuhiljaa kaiketi ainakin ameriikassa laitetta on hyllyissä taas. Suomessa ei taida GK.llä olla edustusta laisin. Toivottavasti TE:n tuotteet ilmiintyy nopeammin
 
yussipee
11.04.2017 22:50:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TE on tosiaan hieman isompi. Olin lukevinani, että se olisi myös täysin analoginen. Jotenkin näin amatöörin korvaan se kuulostaa kivemmalta kuin digitaalinen Plex. Kuten kerroitkin, niin GK:n Plexissä on ollut kaikenlaista säätöä laitteen alkutaipaleella. Pikkuhiljaa kai on kuitenkin sekä soundit että toiminnallisuus parantunut. Ja hyvämaineinen firmahan tuo on.
 
Jotenkin tuo Trace Elliot vain rapsaisee rastin parempiin ruutuihin omalla kohdalla. Edellyttäen, että koskaan edes markkinoille ilmestyy. Prototyyppejä vasta on esitelty ja näissä ihme laatikoissa saa vissiin aina suhtautua varauksella tietoon, että julkaistaan kesäkuussa. Saattaa tarkoittaa joulua.
 
Tuo ELF vaikuttaa tosiaan myös hupaisalta. Kuin myös firman uudet 1x10 ja 2x8 kompaktit kaapit.
 
Osmonautti
20.11.2017 13:28:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 222 päivää vanhaan aiheeseen! - Pidetään keskustelu virkeänä!
 
Itsellä on edennyt hommat nyt siihen tilanteeseen, että Ampegin SCR-DI ollut laudassa pitkään ja soundipuolessa ei itsellä moittimista. Pedaalipuoli on vain lähtenyt käsistä ja tarvitsisi lautaan lisää tilaa. Tuo tiiliskivi vie siitä nyt turhaa tilaa, kun en koskaan edes tarvitse sitä Scrambler-särökanavaa. Ampeghan toi tuosta sen puolitetun version, joka ois ollut mulle perfecto, mutta jättivät prkl DI-outin pois!
 
Eli, haetaan taas kerran suosituksia _kompaktista_ preampista, jossa DI-out? Säröt, kompressoinnit ja virittimet hoidan erikseen. Jostakin syystä Tech 21:n purkit ei houkuta. Ei haittaa, jos on jonkinlaista kaiutinsimulaatiota mukana niin livemiksaajatkin pysyy tyytyväisenä, mutta ei ehto.
 
Onko siis ainoa vaihtoehto tämä?
https://www.thomann.de/fi/mxr_m_81_bass_preamp.htm - kokemuksia?
 
Olli.M
21.11.2017 10:19:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti: Huom! Olet kirjoittamassa yli 222 päivää vanhaan aiheeseen! - Pidetään keskustelu virkeänä!
 
Itsellä on edennyt hommat nyt siihen tilanteeseen, että Ampegin SCR-DI ollut laudassa pitkään ja soundipuolessa ei itsellä moittimista. Pedaalipuoli on vain lähtenyt käsistä ja tarvitsisi lautaan lisää tilaa. Tuo tiiliskivi vie siitä nyt turhaa tilaa, kun en koskaan edes tarvitse sitä Scrambler-särökanavaa. Ampeghan toi tuosta sen puolitetun version, joka ois ollut mulle perfecto, mutta jättivät prkl DI-outin pois!
 
Eli, haetaan taas kerran suosituksia _kompaktista_ preampista, jossa DI-out? Säröt, kompressoinnit ja virittimet hoidan erikseen. Jostakin syystä Tech 21:n purkit ei houkuta. Ei haittaa, jos on jonkinlaista kaiutinsimulaatiota mukana niin livemiksaajatkin pysyy tyytyväisenä, mutta ei ehto.
 
Onko siis ainoa vaihtoehto tämä?
https://www.thomann.de/fi/mxr_m_81_bass_preamp.htm - kokemuksia?

 
Mitenkäs olisi ihan erillinen DI laatikko? Menisi tuon Ampegin etuasteenkin kanssa. Mulla on asiaa ajamassa Radial Prod2 perus Tech21 VT bass (ei di) kanssa. Hyvin futaa.
 
Prak
21.11.2017 11:56:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjoo erillinen DI varmaan ajaisi asiansa hyvin. Ite ostin testiin Mooerin super pienen DI/kaappisimu pulikan ja en oo keksinyt soundista valittamista. Ajan suoraan mikseriin ja siitä kuulokemonitorointiin. Radialin StageBugia ovat myös kehuskelleet ja on kohtuu pieni sekin.
 
okabass
21.11.2017 12:19:24 (muokattu 21.11.2017 12:21:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prak: Mjoo erillinen DI varmaan ajaisi asiansa hyvin. Ite ostin testiin Mooerin super pienen DI/kaappisimu pulikan ja en oo keksinyt soundista valittamista. Ajan suoraan mikseriin ja siitä kuulokemonitorointiin. Radialin StageBugia ovat myös kehuskelleet ja on kohtuu pieni sekin.
 
Melkoisen hyvin passiivi 7enderin kanssa toimii hyvälaatuinen DI-box ihan pelkästään ilman mitään EQ:ta. Monasti ongelma on impedanssi- ja tasosovituksesta kiinni. Passiivibasson sähköt (LCR-piiri) on aika herkkä sille mihin se kytketään, ja vääristymää syntyy helposti. Ts. kannattaa kokeilla ensin hyvää DI-boxia tai bufferia ennen mitään petaalipreamppeja. KISS-pohjalta.
 
-Q-
21.11.2017 22:35:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjun uudelleensyntymän myötä pomppasi myös nuo keväällä mainitut Trace Elliotin uutuudet mieleen. Sieltähän ne näyttää nyt löytyvän tompan hyllystä, onkohan kukaan kokeillut?
 
400 rahaa alkaa olemaan polkimesta jo jonkinmoinen summa. Melkein samalla ominaisuulistalla oleva Tech21 bass fly rig on satkun halvempi ja GK plex siinä välissä.
 
Osmonautti
22.11.2017 09:30:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prak: Mjoo erillinen DI varmaan ajaisi asiansa hyvin. Ite ostin testiin Mooerin super pienen DI/kaappisimu pulikan ja en oo keksinyt soundista valittamista. Ajan suoraan mikseriin ja siitä kuulokemonitorointiin. Radialin StageBugia ovat myös kehuskelleet ja on kohtuu pieni sekin.
 
Lieneekö tämä kyseessä? https://www.musamaailma.fi/mooer-micro-di-boxi.html
 
Ei ole ainakaan koolla pilattu. Tosiaan soittelen itse aina passiivipelillä, mutta olen tykännyt lyödä preampista hieman tuhdimpaa soundia ja eq:lla nostaa toisinaan keskialuetta hieman. Eli täytynee vielä selata noita kompakteja etuasteita, mutta ei tosiaan mahdoton ajatus hoitaa di-outti erikseen...
 
Olli.M
22.11.2017 10:23:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti: Lieneekö tämä kyseessä? https://www.musamaailma.fi/mooer-micro-di-boxi.html
 
Ei ole ainakaan koolla pilattu. Tosiaan soittelen itse aina passiivipelillä, mutta olen tykännyt lyödä preampista hieman tuhdimpaa soundia ja eq:lla nostaa toisinaan keskialuetta hieman. Eli täytynee vielä selata noita kompakteja etuasteita, mutta ei tosiaan mahdoton ajatus hoitaa di-outti erikseen...

 
Jos pieni di hakusessa niin radialin stagebug passiiville ääni tältä. Hyvä purkki ja jos joku preamppi tai muu poljin on jokatapauksessa ennen sitä, niin siitähän se saa sen bufferoinninkin sitten. Jos edes tarvitsee sitä mutta kuitenkin.
 
Prak
22.11.2017 12:28:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osmonautti: Lieneekö tämä kyseessä? https://www.musamaailma.fi/mooer-micro-di-boxi.html
 
Ei ole ainakaan koolla pilattu. Tosiaan soittelen itse aina passiivipelillä, mutta olen tykännyt lyödä preampista hieman tuhdimpaa soundia ja eq:lla nostaa toisinaan keskialuetta hieman. Eli täytynee vielä selata noita kompakteja etuasteita, mutta ei tosiaan mahdoton ajatus hoitaa di-outti erikseen...

 
Juurikin tämä. Radialin passiivipurkkiin verrattuna vaatii sen 9V piuhan, mutta semmonen nyt oletettavasti löytyy kuitenkin kun on spedulautaratkaisuista puhe. Iteällä on tota DI-purkkia ennen ketjussa DAM Ezekiel klooni, EBSin kompura, chorus ja joskus dilsa. Soundin on saanut pidettyä aika tukevana alapään osalta kun Ezekiel-futsista on blendi about 80% puhtaalla ja 20 röpöllä. Tuon DI:n skobemallinnus ei mitenkään dramaattisesti muuttanut soundia, muttei varsinaisesti huonontanutkaan. Hintalappua ja valmistajan nimeä tuijottaessa tulisi mieleen, että Radial voisi käyttää laadukkaampia muuntajia purnukoissaan, mutta tiedä noista sitten.
 
Keny
25.11.2017 12:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli testissä Two Notes Le Bass ja hiton hyvä laite on.Erillainen kun esim Darkglass Ultra mut noita kahta kun vertailin niin ihan samalla viivalla ovat.Le Bass ehkä monipuolisempi.
 
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
kojones
27.11.2017 00:01:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prak: Juurikin tämä. Radialin passiivipurkkiin verrattuna vaatii sen 9V piuhan
 
Tohon Mooeriin on erittäin helppo modata käyttöjännite phantomilla, sitten voi sen piuhankin jättää pois.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «