Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender American Deluxe P-Bass
1
Nieby
27.12.2015 16:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta uusimmasta mallista?
 
http://www.thomann.de/fi/fender_ame … lt_fender+deluxe+precision_318209_0
 
Itse olen tuota GAS:itellut nyt jo pitkän aikaa. Kiinnostais hommata uusi ykkösbasso. Ennen oli ykkösvekottimena amerikkalainen Standard presari, mutta erään vaihdon yhteysessä kotiin tuli Stearling Ray 34, jonka aktiivisaundi vei mennessään. Presari jäi siinä vaiheessa varabassoksi. Nyt on reilu vuosi tullut soiteltua siis Rayllä ja eräänä päivänä tuli tuhrattua aikaa oikeen kunnolla ja vertailin kumpi on loppupeleissä itselle paremman tuntuinen soitettava ja kyllä se presari taas siinä vaiheessa otti voiton.
 
Tuossa bassossa itseä kiihottaa spekseissä moni asia: aktiivi(myös mahdollisuus passiiviin, toisaalta onko tämä tarpeellista?), mikitys PJ, kielet läpi rungon, löytyy luusatula, jne jne..
 
Sitten tuossa on noita potikoita niin maan perusteellinen määrä. Tämä on yksi asia mikä on kanssa mietityttänyt että onko ne loppupeleissä sitten tarpeellisia.. Vanhassa presarissa oli S1- switch, joka eräällä keikalla päätti sanoa sopimuksen irti ja tuolloin tuli vaihdettua ihan perusvolapotikka tilalle. Sitä vaihdinta ei ainakaan ikinä tullut käytettyä. Eihän niitä ole tietenkään sitten pakko käyttää, mutta aika heikosti löytyy netistä saundisampleja mitä nuo potikat oikein saavat aikaan.
 
Ja nyt ennen kuin joku sanoo että tuohon hintaluokkaan löytyy torilta viimesen päälle vintagelaitteita niin kerron jo nyt että itse oon vaan that kind of guy joka tykkää ostaa uusia vehkeitä. Järkeä tai ei mutta näin on :D Enkä mitään vintagesaundia haekkaan vaan tollasta modernimpaa p-saundia.
 
Keskustelua aiheesta.
 
pernarutto
27.12.2015 19:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikithän tuossa on passiivit kaiken aikaa, elektroniikka vaan aktiivi. Eli tuosta saa kyllä kaivettua ihan perinne p/j soundiakin tarvittaessa. Fender ei edes taida aktiivimikillisiä bassoja valmistaa?
 
P/j mikitys antaa jo itsessään paljon vaihtoehtoja soundiin, aktiivi eq on varmaan kiva jos sitä on tottunut käyttämään. Sillä saa ainakin vähän boostattua ja kompuroitua soundia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «