Muusikoiden.net
04.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EBS-purkeissa häikkää..
1
mr_randomizer
19.12.2015 22:29:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut samankaltaista ongelmaa kolmen eri EBS-pedaalin kanssa. Signaali menee lyhyen käytön jälkeen jotenkin ruvelle ja saattaa rätistäkin lopulta. Kyseessä on kolme vanhan liiton (ei true bypass) spedua, Dynaverb, Bass IQ ja Multicomp. Dynaverbille ja Multicompille annoin kokeeksi 12V virtaa 9V sijaan ja tämä poisti ongelman - tosin Dynaverb ei toimi enää niinkään.. Multicomp taas toimii vielä, kun taas Bass IQ:n sain kärväytettyä kokonaan antaessani sille vahingoasa virtalähteestäni 12V vaihtovirtaa.. :)

Lähetin aiheesta EBS:lle myös sähköpostia, kun lueskelin jostain syövereistä muilla olleen samankaltaista ongelmaa. Eivät kuitenkaan ainakaan myöntäneet, että ongelmia olisi ilmennyt aikaisemmin.. Kyselisinkin siis kollegoilta, onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia ja miten ongelma mahdollisesti ratkeaisi ilman 12V? Lähtökohtaisesti en siis enää suosittelisi kenellekkään kyseisiä pedaaleita, vaikka laatutuotteita pitäisi olla..

Progbass
19.12.2015 23:27:07 (muokattu 19.12.2015 23:27:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr_randomizer: Dynaverbille ja Multicompille annoin kokeeksi 12V virtaa 9V sijaan ja tämä poisti ongelman

Kokeilitko toisella 9V virtalähteellä? Jos se on vaikka viallinen ja ylikuumenee tai jotain.

Ittellä on Multicomp(tosin true bypass sarjaa) ja koskaan ei ole ollu mitään häikkää.

mr_randomizer
19.12.2015 23:47:06

Progbass: Kokeilitko toisella 9V virtalähteellä? Jos se on vaikka viallinen ja ylikuumenee tai jotain.

Ittellä on Multicomp(tosin true bypass sarjaa) ja koskaan ei ole ollu mitään häikkää.

Vaikka kuinka monella virtalähteellä. Ei toimi. Paitsi 12V...

pernarutto
20.12.2015 09:10:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla toimii MultiDrive 9v virtalähteellä hyvin, patterilla pystyy vetään ehkä 5min, sitten hyytyy. Olisi lentänyt jo roskiin jos soundi ei olisi niin hyvä. Aikanaan pedaalilaudassa tais olla jotain vastaavia ongelmia, mutta nyt kun tuo on ainoa spedu virtalähteessä niin on toiminut.

hollstro
20.12.2015 09:31:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EBS:n pedaaleissa oli aikoinaan epideeminen kytkinvika. Se voi aiheuttaa monia oireita.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mr_randomizer
20.12.2015 13:38:25

hollstro: EBS:n pedaaleissa oli aikoinaan epideeminen kytkinvika. Se voi aiheuttaa monia oireita.

Kertoisitko lisää?

hollstro
20.12.2015 17:49:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr_randomizer: Kertoisitko lisää?

siis niiden kytkimet (se mistä efekti polkaistaan päälle) hajosivat taajaan.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
pekezu
20.12.2015 21:12:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus EBS:n purkissa kytkin paskana. Se aiheutti välillä rutinoita vaikka pedaali oli päällä ja signaali heikentyi.

Juurikin vanhoja ei true-bypass- mallisia vehkeitä.

En suosittele lähtökohtaisesti ajamaan pedaaleja kokeeksi isommalla jännitteellä kun kaikki spedut ei sitä välttis kestä.

"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
mr_randomizer
21.12.2015 01:43:21

Kiitoksia vastauksista! Tiedän kyllä virtahommelin, mutta tässä tapauksessa uskalsin kokeilla, kun asiantuntijaystävä niin kehotti. Ja tosiaan sitten toimi...

Pitääpä vielä kertaalleen tarkistuttaa ne kytkimet. Kuulemma itse niissä kytkimissä ei ollut vikaa, mutta jostain diodeista (?) niiden yhteydessä kylläkin. Itsehän olen ainoastaan valistunut pedaalien käyttäjä; mulla ei pysy edes kolvi kädessä, niin siksi en niitä itse lähde korjailemaan...

BassBeast
07.02.2016 00:25:56

Minulla kyrvähti Multidrivestä joku komponentti. Meni kerralla mykäksi koko pedaali. En just nyt muista mikä komponentti se oli. Kaveri otti pedaalin tutkittavaksi ja sai viallisen komponentin selville. Enää pitäis saada vaihdettua toimiva osa rikkinäisen tilalle. Tarvii vähän paremmat juotosvehkeet siihen hommaan kun on niin pieni osa. Kyselin EBS:ltä vinkkejä ja laitoin piirilevystä kuvia niille, mutta eipä sieltä tullut muita apuja, kuin suositus, että vie lähimpään korjaamoon. Tuli sitten hommattua Multidriven tilalle Darkglass B3K, joka osoittautui omaan käyttöön paljon paremmaksi.

Liike lähtee lantiosta ja pysähtyy ylempään kieleen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti