Muusikoiden.net
05.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Charvelin kielet
1
jiippari
10.12.2015 08:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarviisin vähän jelppiä. Mulla on vanha ja lähes käyttämätön Charvel Eliminator basso. Logo lavassa on mallia "toothpaste". Kielet on todella vanhat, ellei jopa ne alkuperäiset jotka uutena siinä kiinni oli. Itsellä tuosta ei oo parempaa tietoa kun oon soittimen toinen omistaja. Nyt ois soittimelle käyttöä tiedossa ja tarviis uudet kielet tilailla/vaihtaa. Eli kysymys ois että mikä kielisetti noissa Charveleissa on ollut uutena ja mitkä on kielten paksuudet "vakiona"?

"Niin makaa kuin sattuu sammumaan"
J.Nikkanen
10.12.2015 09:40:18

Vaikea sanoa mutta voihan ne vaikka mitata työntömitalla jos juuri saman paksuiset haluaa.

Pari DODii jouten. Ostappa pois!
mahi
10.12.2015 13:29:30

jiippari: Tarviisin vähän jelppiä. Mulla on vanha ja lähes käyttämätön Charvel Eliminator basso. Logo lavassa on mallia "toothpaste". Kielet on todella vanhat, ellei jopa ne alkuperäiset jotka uutena siinä kiinni oli. Itsellä tuosta ei oo parempaa tietoa kun oon soittimen toinen omistaja. Nyt ois soittimelle käyttöä tiedossa ja tarviis uudet kielet tilailla/vaihtaa. Eli kysymys ois että mikä kielisetti noissa Charveleissa on ollut uutena ja mitkä on kielten paksuudet "vakiona"?

Mitä väliä sillä on mitkä kielet siihen on tehtaalla laitettu? Luultavasti kuitenkin joku perussetti, esim. 105-45.

Laitat siihen sellaiset kielet joista itse tykkäät. Jos vedät ihan normaalissa vireessä, niin toi em. paksuus on aika standardi, paksummilla jäykempi ja ohuemmilla lörpömpi tatsi. Charvelilla tuskin yritetään mitään Motown-soundeja saada aikaan, joten roundit kiinni vaan.

Itsellä käytössä d'addarion pro steels kaikissa bassoissa, joissa on roundit. Niissä on kirkas soundi ja teräskielten karheus.

Dropped C
10.12.2015 14:09:39 (muokattu 10.12.2015 14:10:10)

Heavya kuitenkin soitat. Eli laita ne teräskielet, kuten jos edellisessäkin postauksessa sanottiin. Itse suosin Dunlop steel kieliä, suht edukkaat ja kestävät.

jiippari
10.12.2015 16:50:27

Kiitokset jeesistä! Vaikkei sillä merkitystä olekaan mitkä siihen on tehtaalla kiinni laiteltu, niin mielenkiinnosta vaan kyselin. Pistänpä tässä kieliä tilaukseen.

"Niin makaa kuin sattuu sammumaan"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti