Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kenen Höfner viulubasso 500/1 ns. Beatle bass vm -65?
1
Violina
23.08.2015 16:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, Saisinkohan tätä kautta tietää kenellä olisi ollut ko. viulubasso käytössä? Käsittääkseni näitä ei ole ollut montaa Suomessa ja historia olisi mielenkiintoista saada selville. Kaulan yläosaa on korjattu. Pave Maijaselta jo kyselin, mutta hän ei tunnistanut omistaneensa tätä. Tarkoitus on myydä viulubasso käyttämättömänä pois. Jollei tätä kautta tunnistus onnistu, niin olisiko linkkivinkkiä mistä voisin asiaa tiedustella?
 
juici
23.08.2015 17:30:49 (muokattu 23.08.2015 17:34:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Violina: Hei, Saisinkohan tätä kautta tietää kenellä olisi ollut ko. viulubasso käytössä? Käsittääkseni näitä ei ole ollut montaa Suomessa ja historia olisi mielenkiintoista saada selville. Kaulan yläosaa on korjattu. Pave Maijaselta jo kyselin, mutta hän ei tunnistanut omistaneensa tätä. Tarkoitus on myydä viulubasso käyttämättömänä pois. Jollei tätä kautta tunnistus onnistu, niin olisiko linkkivinkkiä mistä voisin asiaa tiedustella?
 
Jussi Raittisen ensimmäisessä elämänkertakirjassa "Muistan vielä vuonna -56" taidettiin ohi mennen sivuta minne Lasse Kvistin Höfner päätyi. Hän vaihtoi omansa uuteen Fender Presicioniin joka sittemmin päätyi Raittiselle. Tuossa basso vilahtaa jo Kvistin ollessa Namelessin riveissä: http://www.hassewalli.com/gallery-60s-the-nameless-if.html
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Rämppy
23.08.2015 17:42:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Holle Holopaisella taisi olla tuollainen höfneri.
Taisi niitä olla 60-luvulla kuitenkin jonkin verran Suomessakin, kun olivat huokeampia kuin Fenderit.
 
Saahan sitä sanoa.
EP
23.08.2015 20:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliskohan Kasevan Mikko Jokelalla ollu Höfner?
 
Violina
24.08.2015 06:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Jussi Raittisen ensimmäisessä elämänkertakirjassa "Muistan vielä vuonna -56" taidettiin ohi mennen sivuta minne Lasse Kvistin Höfner päätyi. Hän vaihtoi omansa uuteen Fender Presicioniin joka sittemmin päätyi Raittiselle. Tuossa basso vilahtaa jo Kvistin ollessa Namelessin riveissä: http://www.hassewalli.com/gallery-60s-the-nameless-if.html
 
Kiitos vastauksesta. Linkissä olevissa hienoissa kuvissa taitaa olla vanhempia Höfnereitä, koska niissä näkyy tuo "valkoinen pleksi". Tässä joka minulla on, se puuttuu. Siksi olen arvioinut vm 65:ksi.
 
Violina
24.08.2015 07:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Oliskohan Kasevan Mikko Jokelalla ollu Höfner?
 
Kiitos vastauksesta, pikaisella kuvahaulla en löytänyt Höfneriä. Jatkan illalla salapoliisin työtä.
 
Violina
24.08.2015 07:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Myös Holle Holopaisella taisi olla tuollainen höfneri.
Taisi niitä olla 60-luvulla kuitenkin jonkin verran Suomessakin, kun olivat huokeampia kuin Fenderit.

 
Kiitos vastauksestasi, Holopaisen viulubasso näyttäisi olevan vanhempaa mallia.
 
EP
24.08.2015 13:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Violina: Kiitos vastauksesta, pikaisella kuvahaulla en löytänyt Höfneriä. Jatkan illalla salapoliisin työtä.
 
Siitä ei taida olla edes YLE :n kuvamateriaalia säilynyt?
Vaikka Jokela Kasevan ekan levyn aikaan vielä soitti bassoa myöhemmin siirtyen akustiseen kitaraan.
 
juici
24.08.2015 22:28:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Siitä ei taida olla edes YLE :n kuvamateriaalia säilynyt?
Vaikka Jokela Kasevan ekan levyn aikaan vielä soitti bassoa myöhemmin siirtyen akustiseen kitaraan.

 
Kasevan DVD:ltä löytyy Iltatähti -ohjelman jakso, jossa Kaseva soittaa playbackina. Siinä Jokela soittaa Fender Precisionilla.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
EP
25.08.2015 06:46:49 (muokattu 25.08.2015 06:48:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Kasevan DVD:ltä löytyy Iltatähti -ohjelman jakso, jossa Kaseva soittaa playbackina. Siinä Jokela soittaa Fender Precisionilla.
 
Juu, niin soittaa.
Mutta mun mielestä sen kuulee tuosta soundistakin, että puoliakustinen basso?
 
E: Piti oikein kaivaa toi DVD esiin.
Mun mielestä parasta tossa levyllä on se Iltatähti special -82 missä soittavat livenä!
 
juici
25.08.2015 10:12:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Juu, niin soittaa.
Mutta mun mielestä sen kuulee tuosta soundistakin, että puoliakustinen basso?
 
E: Piti oikein kaivaa toi DVD esiin.
Mun mielestä parasta tossa levyllä on se Iltatähti special -82 missä soittavat livenä!

 
Jatketaan offtopicia ja itse tykkään Pop-Liisa 1976 jaksosta. "Turhaan mua huudat" svengaa etenkin kovemmin kuin levyversionsa.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
EP
25.08.2015 18:38:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Jatketaan offtopicia ja itse tykkään Pop-Liisa 1976 jaksosta. "Turhaan mua huudat" svengaa etenkin kovemmin kuin levyversionsa.
 
Juu, hyviä pätkiä molemmat, siltä ajalta kun Kaseva oli parhaimmillaan ja parhaimmillaan juuri livenä!
 
Violina
25.08.2015 20:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Jatketaan offtopicia ja itse tykkään Pop-Liisa 1976 jaksosta. "Turhaan mua huudat" svengaa etenkin kovemmin kuin levyversionsa.
 
Kuuntelin eilen biisejä, ihan huippuja jotka jääneet unholaan meikäläiseltä :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «