Muusikoiden.net
09.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko Bassolle saatavana aktiivikaiutinta?
1
hallu
21.04.2015 22:05:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara puolella on olemassa esimerkiksi Tech21 Power engine aktiivikaiutin jolla voi tuplata kombon tehot ja muistan nähneeni myös Line6:lta jonkun aktiivikaiutin systeemin. joiltakin muiltakin merkeiltä vastaavia löytyy eli kitarakamoissa modulaarisuus on ollut arkipäivää jo pitkään. Onko bassoille suunniteltuja aktiivikaappeja olemassa?

Lähinnä mietin sellaista, että kun mulla on tuo pieni kombo jolla soittelen himassa, niin jos joskus olisi tarvetta soittaa bändin kanssa tai keikalla tai jotain, niin olisi eri näppärää vetää piuha vaan tuosta DI outista johonkin aktiiviseen rantasaunaan, niin löytyisi jytinää. En ole semmoista nyt ostamassa kunhan kiinnostaa onko semmoisia ylipäätään olemassa.

Olisipa jo kevät
J.Nikkanen
21.04.2015 22:07:52

PA-vehkeitähän basistit ovat käyttäneet kyllä. Kitarajutut ovat niin ihme zulu-pohjalta hinkkausta niiden saundiin vaikuttavien sävyjen ja värien kanssa että heille PA-vehkeet ovat ehdoton ei.

Olis kyllä mielikuva että olis ihan bassokamppeissakin moisia mutta kun en muista että kenellä valmistajalla.

okabass
21.04.2015 22:22:01 (muokattu 21.04.2015 23:34:38)

hallu: Lähinnä mietin sellaista, että kun mulla on tuo pieni kombo jolla soittelen himassa, niin jos joskus olisi tarvetta soittaa bändin kanssa tai keikalla tai jotain, niin olisi eri näppärää vetää piuha vaan tuosta DI outista johonkin aktiiviseen rantasaunaan, niin löytyisi jytinää. En ole semmoista nyt ostamassa kunhan kiinnostaa onko semmoisia ylipäätään olemassa.

Yksi vaihtoehto on ostaa esim. tollainen vahvistin ja virtalähde.
http://www.coldamp.com/store/

Nuo ruuvaa bassokaapin sisälle ja laittaa liitinpaneelin verkkovirralle ja line innille. edullinen ja toimiva aktiivinen lisäkaappi. Tein aikoinaan 400 W vahvistinnupin noista moduleista, maksoi rahteineen n. 300 €

http://okabass.suntuubi.com/?cat=9&img=107

ps. Kitarapajalla näkyy olevan aktiivi Ashdown. 450 €.

http://www.kitarapaja.com/bassa.htm

In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
hollstro
21.04.2015 22:50:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EBS teki aikoinaan ja noita voi saada käytettynä. On ollut torillakin: http://www.keymusic.com/item/ebs-ac300-active-cabinet/

Samoin Barefaced ainakin tekee edelleen: http://barefacedbass.com/product-range/FR800.htm

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
hallu
21.04.2015 23:41:07

Kiitoksia vastauksistanne. Tuo EBS oli kiinnostava harmi ettei tuollaiselle varmaan ole pahemmin kysyntää muuten niitä varmaan olisi saatavana tai tuotannossa enemmänkin. eli siis periaatteessa joku aktiivimonitori voisi ihan hyvin hoitaan homman tai sitten törkkää tuon kombon vaan pa:han.

Toisaalta joku parisataa wattinen trankkukombo varmaan toimisi himassa ja puutarhassa, jos isommille tehoille tulee tarvetta joskus. Ehkä niitä ei sen vuoksi olekaan tehty, kun ei niitä tarvitse.

Olisipa jo kevät
Vessajono
22.04.2015 01:17:13 (muokattu 22.04.2015 01:21:56)

J.Nikkanen: Olis kyllä mielikuva että olis ihan bassokamppeissakin moisia mutta kun en muista että kenellä valmistajalla.

GK:n humppakuutioihin taitaa vissiin edelleen olla saatavilla jotain aktiivisia lisäkaappeja.

e: https://youtu.be/L8f8QJMXAH0?t=8m50s

Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura.
pekezu
22.04.2015 08:47:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kengitelly joskus keikkaa tollasella FBT:n aktiiviskobella. Siinä riitti soundit ja tehot vallan hyvin, joskin vehkeen oma eq ei ollu mulle ihan kohdallaan. Onneks aktiivibassossa oli oma ja sillä saikin hyvät soundit pihalle moisesta. En mä yleisölle sitä soundia tosin luukuttanu, mut omaan ja bändin monitorointiin toimi ja riitti vallan hyvin.

"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
Antti K.
22.04.2015 10:30:48

hallu: Kiitoksia vastauksistanne. Tuo EBS oli kiinnostava harmi ettei tuollaiselle varmaan ole pahemmin kysyntää muuten niitä varmaan olisi saatavana tai tuotannossa enemmänkin. eli siis periaatteessa joku aktiivimonitori voisi ihan hyvin hoitaan homman tai sitten törkkää tuon kombon vaan pa:han.

Toisaalta joku parisataa wattinen trankkukombo varmaan toimisi himassa ja puutarhassa, jos isommille tehoille tulee tarvetta joskus. Ehkä niitä ei sen vuoksi olekaan tehty, kun ei niitä tarvitse.

Mulla oli Gormin alla tuollanen jonkin aikaa. Ei se huono ollut.

Muusikon paras ystävä!
M.Hanski
22.04.2015 11:45:31

Mulla on pari halpaa aktiivikaiutinta torilla.

PA-kaapeilla on varsin hyvä vetää, mutta ruttuiset soundit ovat aika raastavia, jos yläpäätä ei saa ekulla hillittyä.

Santukka
22.04.2015 11:46:54

Antti K.: Mulla oli Gormin alla tuollanen jonkin aikaa. Ei se huono ollut.

Mulla oli jokusen keikan käytössä tuommonen varustettuna Trace Elliottin etuasteella. Hyvä laitos!

Dropped C
22.04.2015 12:52:25

Tehokkaita 300 - 600w komboja on bassolle tarjolle yllinkyllin, joten ei tuollaisille laitoksille oikein taida olla mitään kysyntää. Eikä noita siis kitarallakaan ole kuin tuo muutama vaihtoehto olemassa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti